Duyuruyu Kapat
Facebook Gözat
Twitter Gözat

Shimano Tourney vites ayarı

Konu, 'Vites - Çekiş Sistemi' kısmında brt99 tarafından paylaşıldı.

  1. brt99

    brt99 Yeni Üye

    Kayıt:
    28 Nisan 2012
    Mesajlar:
    34
    Beğeniler:
    1
    Şehir:
    Kilis
    Seviye:
    Arkadaşlar yeni bir bisiklet almış arkadaşım bir biniyim dedim 1. vitesi çok yumuşak bir de benimkine bindim çok sert geldi bunun ayarı filan mı var . zincir filan her şeyim yeni yağlandı Yardımlarınızı bekliyorum . İyi günler
     
  2. ramazanedis

    ramazanedis Kıdemli Üye

    Kayıt:
    3 Mayıs 2012
    Mesajlar:
    304
    Beğeniler:
    56
    Şehir:
    istanbul-(sultanbeyli)
    Bisiklet:
    Salcano
    Seviye:
    O bisikletin vites oranları farklıdır veya yokuş dişlisi vardır
     
  3. brt99

    brt99 Yeni Üye

    Kayıt:
    28 Nisan 2012
    Mesajlar:
    34
    Beğeniler:
    1
    Şehir:
    Kilis
    Seviye:
    Bisikletimizin marka model herşeyi aynı
     
  4. özel

    özel Üye

    Kayıt:
    14 Mayıs 2012
    Mesajlar:
    92
    Beğeniler:
    59
    Şehir:
    BALIKESİR
    Seviye:
    zincir yağlandı da tekerleklerdeki ve ayna koldaki göbeklerin bilyaları temizlenip yağlandı mı? zamanla içindeki gres yağı tozla karışarak yapışkan bir hal almaya başlıyor. Bilya somunlarının diğer bisiklete göre daha sıkı olması da bisikletin akışını etkileyen ayrı bir sebep olabilir.
     
  5. Barış TURAN

    Barış TURAN Onursal Üye

    Yaş:
    36
    Kayıt:
    28 Ağustos 2011
    Mesajlar:
    3.031
    Beğeniler:
    2.506
    Şehir:
    Bursa
    Bisiklet:
    Kron
    Seviye:
    aynakol ve ruble dişli oranlarınız farklıdır.
     
  6. İbrahim Özhan DOKUMACI

    İbrahim Özhan DOKUMACI Aktif Üye

    Kayıt:
    31 Ağustos 2011
    Mesajlar:
    181
    Beğeniler:
    71
    Şehir:
    İskenderun-Gaziantep
    Seviye:
    Arkadaşlar, dişli farklı demeyin, arkadaş marka model herşey aynı demiş. Arkadaşım benim kullandığım bisikletteki sistemde tourney ve evet tourney ayarları kısa sürede bozulan lanet bir sistem, benim bisikletimde ilk aldığımda çok rahattı fakat zamanla ayarlar bozuldu, viteslerini ayarlattır ve özel'in dediği gibi temizliğe önem ver. Bu şekilde vites sistemin hem daha uzun ömürlü olur hem de kullanım açısından zamanla can sıkıcı bir hale dönüşmez.
     
  7. brt99

    brt99 Yeni Üye

    Kayıt:
    28 Nisan 2012
    Mesajlar:
    34
    Beğeniler:
    1
    Şehir:
    Kilis
    Seviye:
    Çok teşekkür ederim. Hemen bir bakım yapıyım.
     
  8. Cüneyt Y.

    Cüneyt Y. Kıdemli Üye

    Kayıt:
    22 Ekim 2011
    Mesajlar:
    302
    Beğeniler:
    55
    Şehir:
    istanbul/ataşehir
    Seviye:
    eğer tourney se hemen kadrondan çıkar ve çöpe at her an sorun çıkarabilir jant telerini kırabilir kadronu çizebilir.Ve o aletten performans beklemelisin sadece idare eder.Bu benim görüşüm.

    SAYGILAR...
     
  9. ersen t.

    ersen t. Forum Demirbaşı

    Yaş:
    42
    Kayıt:
    19 Temmuz 2008
    Mesajlar:
    506
    Beğeniler:
    449
    Şehir:
    izmir
    Bisiklet:
    Diğer
    Seviye:
    Bu vites modeli ile ilgili genelde olumsuz yorumlar var.Ancak 4 yıl boyunca, gerekli ayarlamalar ile sorunsuz kullandığını yazan da var.Benim aklıma yattı.Ayarları konusunda çalışıp gelişmeleri bu başlık altına yazarım.

    İlk olarak ayar vidalarının fotoğrafları:

    [​IMG]

    [​IMG]



    Bu vidalar anladığım kadarıyla; vitesin dişli gurubunda en üst ve en alt sınırını ayarlıyor.Yani zincirin jant ile en büyük dişli arasına kaçmasına yada kadro demiri ile en küçük dişli arasına kaçmasına engel olacak ayarı yapıyor.Şimdiye kadar okuduklarımdan bunu anladım.

    Ancak bu iki uç sınır arasında da ayar yapmak gerekebiliyor, ki benim durumum bu.En küçük dişliden bir büyüğüne geçmekte sıkıntı yaşıyorum.Vitesi küçültmek istediğimde ilk "tık" da şıkırtıya başlayıp dişliye geçmiyor.Bir tık daha yaptığımda 2 vites birden küçülüyor.

    Bu vidaların sol taraftakinde L (low), sağ taraftakinde H (high) yazıyor.


    Benim problemimde yapmam gereken şu mudur:

    En küçük dişlide yani kadro demiri tarafına yakın olanda sorun yaşadığım için L (low) yazan vidayı bir miktar gevşeticem.Ve çok az da H (high) yazan vida ile de oynayabilirim, yani tam tersi biraz sıkabilirim. Ne diyorsunuz doğru mu?
     
  10. ersen t.

    ersen t. Forum Demirbaşı

    Yaş:
    42
    Kayıt:
    19 Temmuz 2008
    Mesajlar:
    506
    Beğeniler:
    449
    Şehir:
    izmir
    Bisiklet:
    Diğer
    Seviye:

    Hayır doğru değil. :D

    Bunun tam tersiymiş.

    Kaldırıma toslayıp bisikletten uçunca vites ayarlarını gözden geçirmem gerekti. H (high) ile en küçük dişli tarafında ayar yapılıyor. L (low) ile en büyük dişli tarafında yapılıyor. Bisikleti ters çevirip korkmadan döndürün o vidaları, nasıl çalıştığını anlayacaksınız.Vida döndürürken tur saymanıza falan da gerek yok ayarı bozarım diye.Acayip basit.Herkes yapabilir.

    Bu da videosu:
    http://www.youtube.com/watch?v=SjJfKO_tAo0&feature=related
     
    Ahsen Okyay bunu beğendi.