Duyuruyu Kapat
Facebook Gözat
Twitter Gözat

Shimano Sora 2x9 ve 3x9 Farkı nedir?

Konu, 'Yol Bisikleti / Road Bike' kısmında Emrah B. tarafından paylaşıldı.

  1. Emrah B.

    Emrah B. Üye

    Kayıt:
    26 Haziran 2013
    Mesajlar:
    59
    Beğeniler:
    160
    Şehir:
    Erzincan
    Bisiklet:
    Focus
    Seviye:
    Merhabalar. Sora 2x9 sistemle 3x9 sistem arasındaki farklar nelerdir? Avantajları, dezavantajları nelerdir? Sıfır almayı düşünüyorum, fiyat aynı ama bu farkın ne getirip ne götüreceğini bilemedim. Yardımcı olabilirseniz sevinirim.
     
  2. onur güneş

    onur güneş Forum Bağımlısı

    Kayıt:
    4 Eylül 2012
    Mesajlar:
    743
    Beğeniler:
    180
    Şehir:
    malatya
    Seviye:
    3 lu aynakol yokuşlarda işine yarayabilir duz yolda zaten gerek yok 3.aynakola bende 3 lu var ama full 2.aynakolu kullanıyorum çok uzun bir yokuşta 1.aynakolu tercih ediyorum kondisyon filan sağlamsa pek gerek yok 3 lu sisteme bence
     
  3. Emrah B.

    Emrah B. Üye

    Kayıt:
    26 Haziran 2013
    Mesajlar:
    59
    Beğeniler:
    160
    Şehir:
    Erzincan
    Bisiklet:
    Focus
    Seviye:
    Anladım hocam, bunun dışında bir fark var mı? Yani sayısal olarak 3x9'un 27. vitesiyle 2x9'un 18. vitesi eşit pedal çevirme sertliğini veriyor mu?
     
  4. onur güneş

    onur güneş Forum Bağımlısı

    Kayıt:
    4 Eylül 2012
    Mesajlar:
    743
    Beğeniler:
    180
    Şehir:
    malatya
    Seviye:
    Bende tam bilmiyorum o oranlari acemiyim senin gibi, sadece yokuslarda avantaji sagladini biliyorum :)

    GT-I9100 cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi
     
  5. Berke

    Berke Road Bike Cyclist

    Kayıt:
    21 Haziran 2013
    Mesajlar:
    5.797
    Beğeniler:
    8.802
    Bisiklet:
    Carraro
    Seviye:
    Avantajı, yokuşlarda kolaylık sağlar dezavantajı bisiklet üzerinde fazladan bir kaç yüz gram ağırlık yaratır ama büyük bir problem değil.
    Yokuşlarda işiniz yoksa gereksiz, bacağınız sağlamsa 2li aynakol ile de çıkarsınız.
     
  6. Emrah B.

    Emrah B. Üye

    Kayıt:
    26 Haziran 2013
    Mesajlar:
    59
    Beğeniler:
    160
    Şehir:
    Erzincan
    Bisiklet:
    Focus
    Seviye:
    Sağolun hocam. O halde 2x9'un 18. vitesinin çevirme gücüyle 3x9'un 27. vitesinin çevirme gücü arasında bir fark yok değil mi? Doğru mu anladım?
     
  7. Berke

    Berke Road Bike Cyclist

    Kayıt:
    21 Haziran 2013
    Mesajlar:
    5.797
    Beğeniler:
    8.802
    Bisiklet:
    Carraro
    Seviye:
    Fark var, aynakol dişli sayısı farklı.
    3 lü aynakol daki 2. dişli ile 2 li aynakol daki 2. dişli aynı değil.
     
    Emrah B. bunu beğendi.
  8. BF Okuru

    BF Okuru Yeni Üye

    Kayıt:
    2 Şubat 2005
    Mesajlar:
    17
    Beğeniler:
    72
    Seviye:
    Aynakol dişli kombinasyonları dışında bir fark yok, gereken bilgileri arkadaşlar vermiş zaten.
    FC-3550 ikili / 50-34 ve yeni - 46-34D
    FC-3503 üçlü /50-39-30D
     
    Emrah B. ve Berke bunu beğendi.
  9. ihtiyar

    ihtiyar Onursal Üye

    Kayıt:
    10 Mayıs 2005
    Mesajlar:
    1.600
    Beğeniler:
    3.684
    Şehir:
    Federal Almanya
    Adı:
    Bülent B.
    Bisiklet:
    Diğer
    Seviye:
    3 lü ayna kol ile 2 li aynakolun en büyük farkini zaten yazmislar. Yokuslar icin daha kücük ayna disli takabilmek!
    Söyle kabaca bir örnekle nicin gerekli oldugunu izah etmeye calisayim. Bir ayna disli alalim 52-42-32. 32 disliyi tabii ki yokuslar icin kullanacagiz. Ama arada 42 olmasa ön aktaricinin 52-32 gibi bir kombinasyonu calistirmasi oldukca zor. Yani büyük ayna disli yaninda cok kücük bir ayna disli kullanabilmek icin bir gecis ayna dislisi gerekiyor.

    Üclü ayna dislinin agirlik dezavantaji yaninda, kullanma tarzi da 2 li ayna disliye göre farkli. 2 li ayna dislide belirli bir noktaya kadar büyük ayna disli kullanilabilir, ama o noktadan sonra zinciri ve dislileri mekanik asinma ve enerji kaybini azaltmak icin kücük ayna disliye gecmek gerekir. Tabi ki bunun tersi de gecerlidir. Bu sinir bir tek disli degildir, bir kac disilidir, yani bir cizgi sinir degil. Bu konuda pek cok yerde yazildi cizildi. ( Güzel bir örnek: Atilla Bisikletin sayfasinda ki aciklama)
    3 lü ayna dislide bu bölgeler benzeri sekilde üce ayrilmak zorundadir.

    Iste bu agirlik ve kullanimdaki karmasiklik 3 lü ayna dislilerin yarislarda(yol yarislari) kullanilmasinin önündeki en büyük engeldir. Kaldi ki yol bisikleti yarsicilarinin fiziki durumlarina bakarsakve yarislarin motorlu tasit trafigine müsaade eden yollarda yapildigini göz önüne alirsak, bu kadar kücük ayna disli gerekmez. Hatta cok büyük disliye haiz ruble bile gerekmez. Son senelerde sansasyon yaratmak amaciyla büyük yarislara koyduklari % 30 u bulan veya gecen egimler, bir kac defa uzun kafesli arka aktarici ve 30 luk arka dislilerin kullanilmasina neden oldu. Ama genel olarak 21-23 veya en fazla 25 dis yeterlidir.
    Tekrar ayna dislilere dönersek te, normal kullanicilar icin yapilan 50-34 ( kompakt) ayna disliler, her fani icin, eger arkada veya vücudunda ( :) )yük cekmiyorsa yeterlidir.
     
  10. Turan Babacan

    Turan Babacan Bisikletkolik

    Yaş:
    37
    Kayıt:
    18 Aralık 2013
    Mesajlar:
    1.461
    Beğeniler:
    1.457
    Şehir:
    İzmir
    Bisiklet:
    Bisan
    Seviye:
    Konu hakkında bilgim yok. Buradakileri okuyarak bilgi ediniyorum. Yanlız sanırım buradaki yazılar yol yarışları için geçerli sanırım. 3.lü aynakol şehir ve tur bisikletlerinde hep var. Gürkan Genç'in aynakol tercihine bakınca yüklü olarak tepelere tırmanabilmek için sanırım.

    2li ve 3lü aynakolların terchileri hakkında bilgi verebilirmisiniz?
     
    ihtiyar ve Emrah B. bunu beğendi.