Duyuruyu Kapat
Facebook Gözat
Twitter Gözat

Shimano RS20 Jant Göbek Bakımı ve Temizliği ( Resimli)

Konu, 'Tekerlekler' kısmında Max Torque tarafından paylaşıldı.

  1. Max Torque

    Max Torque Forum Bağımlısı

    Kayıt:
    6 Ağustos 2013
    Mesajlar:
    877
    Beğeniler:
    866
    Şehir:
    İstanbul
    Adı:
    Hüseyin Gündoğdu
    Bisiklet:
    Kron
    Seviye:
    Malum bisiklet bayağı bir yol gitti.
    3500+ KM oldu.

    Jant göbeği temizliği bayağı aklıma takılıyordu. gerekli araştırmaları yaptıktan sonra göbeği sökmeye karar verdim.

    Arkadaşlar öncelikle benim RS20 Serisinde Shimanonun ince 17 Anahtarı lazım olacak. (FerhatKöse'nin konusundan öğrendim tekrar sağolsun)
    bu anahtara çok para bayılmadan 5 TL ye aldığım 17 anaktarı kaynakçı bir abimiz on numara işçilik ile inceltti.

    aşağıda ki resmi

    [​IMG]

    Evet kaynakçıda yaptırdığım bu anahtar ile normal bir 17 anahtar ile göbeğin bir tarafını açtım. Açarken sadece 1 tarafı açtım öbür taraftaki vida kilitli şekilde kaldı. Zaten 1 tarafı açtığınızda mil direk elinize geliyor. yavaşça cekip çıkarttıktan sonra parçaları güzelce dizdim.

    [​IMG]
    [​IMG]

    çıkarttığım mil'i ve kapağı degrease ile bir güzelce temizledim. Ardından küçük bilyeleri kaybetmemek için bir tabağa aldım. 2 taraftada 11'er adet bulunmakta,
    yani toplamda 22 adet bilye var. bunlarıda Degrease ile temizledim. ve servis tabağımıza koydum :D

    [​IMG]
    [​IMG]

    bundan sonra bilyelerin durduğu yerde ki kapağı hafif zorlayarak çıkarttıktan sonra bilyelerin döndüğü yataklarıda degrease ile temizledim.

    [​IMG]
    [​IMG]


    Temizleme işlemi bittikten jantın üzerinde ki bilye yataklarını SKF çok amaçlı rulman gresini ( FerhatKöse'ye bir kez daha çok teşekkürler ) az az sürdükten sonra
    bilyelerin yatağının kapağını taktım.

    [​IMG]

    kapağı taktıktan sonra bilyeleri dikkatlice dizdim yatakta ki gres yağı zaten hafif hafif bilyeleri tuttu o yüzden çok sarsmadığınız sürece düşmezler yinede dikkatli olmakta yarar var. dizdikten sonra tekrar bilyelerin üzerine gress yağı ile geçtim. Öbür tarafada aynı işlemi yaptıktan sonra sıra göbek milini takmaya geldi.

    [​IMG]

    Arkadaşlar mili takarken acele etmeyin yoksa bilyeleri dökebilirsiniz. yavaş yavaş taktıktan sonra göbek kapağını ve mile takıyoruz (elimin ucunda ki parça)

    [​IMG]



    ÖNEMLİ NOKTA: arkadaşlar evet burası gerçekten önemli. şimdi eğer mili çok sıkıştırırsanız göbek dönmeyecek. veya takıla takıla dönecektir. eğer çok bol bırakırsanız lakur-lukur ses yapacaktır ve göbek mili içeride oynayacaktır. bunun hassasiyeti gerçekten önemli. hafif hafif sıkarak veya gevşeterek milin içerde
    oynamadığı ve jantın rahatça dönebildiği noktayı bulduğunuzda. İnce anahtarınız ile içteki somunu sabitçe tutun ve dıştaki vidayı sıkın. tekrar kontrol edin eğer hem akışkan hemde milde oynama yoksa görev tamamlanmıştır. eğer oynama varsa çok hafif daha sıkmanız gerekecek, eğer göbek takıla takıla dönüyorsa gevşetmeniz gerekcek.


    ÖNEMLİ NOKTA 2: Arkadaşlar bu sıktığımız 2 somun önemli! eğer dıştakini gevşek bırakırsanız içteki somun sıkışmadığı için dönme esnasında sıkışabileceği için
    tekerinizi kilitleme ihtimali var aman dikkat. !!!!

    [​IMG]




    Evvet! Tekerimiz tekrar yollara dönmeye hazır. okuduğunuz için çok teşekkür ederim.

    [​IMG]
     
    berktx, Oguz_, emrahozkan ve 12 kişi daha bunu beğendi.
  2. BF Okuru

    BF Okuru Yeni Üye

    Kayıt:
    2 Şubat 2005
    Mesajlar:
    17
    Beğeniler:
    73
    Seviye:
    Emeğine sağlık Hüseyincim.
     
    Max Torque bunu beğendi.
  3. Ferhat Köse

    Ferhat Köse Onursal Üye

    Yaş:
    40
    Kayıt:
    13 Şubat 2010
    Mesajlar:
    6.461
    Beğeniler:
    9.086
    Şehir:
    Eskişehir'de yaşıyor
    Bisiklet:
    Bisan
    Seviye:
    Ben tesekkur ederim.dogru sorulan sorulara elimden geldigince yardimci olmaya calisiyorum herzaman.
     
    Max Torque bunu beğendi.
  4. BF Okuru

    BF Okuru Yeni Üye

    Kayıt:
    2 Şubat 2005
    Mesajlar:
    17
    Beğeniler:
    73
    Seviye:
    workshop tadındaki bilgilendirici paylaşım için teşekkürler..
     
    Max Torque bunu beğendi.
  5. Yusuf Z. Şipal

    Yusuf Z. Şipal Onursal Üye

    Kayıt:
    14 Nisan 2010
    Mesajlar:
    1.791
    Beğeniler:
    1.344
    Şehir:
    Aydın, İzmir
    Bisiklet:
    Cannondale
    Seviye:
    Bilgilendirici başlık, ikinize de teşekkürler arkadaşlar.
     
    Max Torque bunu beğendi.
  6. BFOkuru

    BFOkuru Onursal Üye

    Kayıt:
    8 Eylül 2013
    Mesajlar:
    2.902
    Beğeniler:
    4.024
    Seviye:
    Hüseyin ellerine sağlık, anlatım çok güzel
    Ferhat sana da teşekkürler


    Tapatalktan gonderdim Turkce karakter varsa "tepetaklak" olmus olabilir
     
    Max Torque ve Ferhat Köse bunu beğendi.
  7. Levent Cavras

    Levent Cavras Üye

    Kayıt:
    21 Mart 2014
    Mesajlar:
    60
    Beğeniler:
    22
    Şehir:
    istanbul
    Seviye:
    Ön tekerim stabil dönmüyordu. Disklerin balatalara sürtmesinden kaynaklandığını sanıyordum ve sürekli balata ayarı yapıyordum ama nafile. Teker iyi dönmüyordu. Ön tekeri çıkardım sorun göbekteydi. Bilyalar dağılmış. Dönerken takılıyordu. Sayenizde göbeği söktüm ve dediklerinizi uyguladım. Bende toplam 18 bilya çıktı :)
    İçteki vidayı tutmak için 16-17 anahtar olmuyor 16 dar 17 büyük geliyor bende resimdeki anahtarı traşladım ve öyle ayar yaptım.

    [​IMG]

    [​IMG]
     
  8. Max Torque

    Max Torque Forum Bağımlısı

    Kayıt:
    6 Ağustos 2013
    Mesajlar:
    877
    Beğeniler:
    866
    Şehir:
    İstanbul
    Adı:
    Hüseyin Gündoğdu
    Bisiklet:
    Kron
    Seviye:

    Rehberin işe yaradığını görmek sevindirdi hocam :)
    Yatakları kontrol ettiniz mi her hangi bir hasar var mı?
     
  9. Levent Cavras

    Levent Cavras Üye

    Kayıt:
    21 Mart 2014
    Mesajlar:
    60
    Beğeniler:
    22
    Şehir:
    istanbul
    Seviye:
    Yataklarda şükür sıkıntı yok.
    Fakat tekrar şunu belirtmekte fayda var. Gerçi sizde uyarmışsınız ama en başta söylemek gerek.
    İç vidayı tutacak anahtar ayarlamadan bu işe başlanmamalı. İnce ayar bu vidayı tutarak yapılıyor. Yoksa kesinlikle ayar yapamazsınız.
     
    Max Torque bunu beğendi.