Duyuruyu Kapat
Facebook Gözat
Twitter Gözat

Shimano Alfine 11 Disk sisteme geçiş

Konu, 'Şehir - Tur Bisikleti' kısmında Ender Piyale tarafından paylaşıldı.

  1. Ender Piyale

    Ender Piyale Kıdemli Üye

    Kayıt:
    2 Ağustos 2011
    Mesajlar:
    246
    Beğeniler:
    67
    Şehir:
    İstanbul
    Bisiklet:
    Scott
    Seviye:
    Selam arkadaşlar;
    Scott sub 20 bisikletim var ve vites sisteminde köklü bir değişikliğe gitmek istiyorum.
    Hali hazırda Dahon katlanır bisiklet de kullanmaktayım ve üzerinde SRAM Imotion 3 vites hub var. Rahatlığı ve kullanımı beklentimin üstünde.
    Sub 10larda kullanıldığı gibi elimdeki Sub20yi de bu hale getirmek istiyorum.
    Forum başlıklarını okudum ve olumlu olumsuz şeyler paylaşılmış tabi alfine ile alakalı.

    Carbon belt drive denilen şeyi standart shimano seti ile gerçekleştiremiyorum sanırım.
    Ürünleri Avrupa'dan sipariş edeceğim. Aynakol ve benzeri aksamlar için nelere dikkat etmem gerekir?

    Teşekkürler
     
  2. BF Okuru

    BF Okuru Yeni Üye

    Kayıt:
    2 Şubat 2005
    Mesajlar:
    17
    Beğeniler:
    73
    Seviye:
    cd badboy bakarken bende çok araştırdım.
    alfine 11de hiç bir sorun yok.
    yabancı forumlarda bloglarda alfine 8 hakkında birkça sıkıntı söylenmiş evet.
    ama alfine 11 çok pahalı umarım fiyatları hakkında bilginiz vardır :)
     
  3. Ender Piyale

    Ender Piyale Kıdemli Üye

    Kayıt:
    2 Ağustos 2011
    Mesajlar:
    246
    Beğeniler:
    67
    Şehir:
    İstanbul
    Bisiklet:
    Scott
    Seviye:
    Yol bisikletine geçmek yerine elimdeki bisikletin hakkını vereceğim bir süre. Yatırım fiyatını biraz gözden çıkarttım diyebilirim.
     
  4. BF Okuru

    BF Okuru Yeni Üye

    Kayıt:
    2 Şubat 2005
    Mesajlar:
    17
    Beğeniler:
    73
    Seviye:
    Selamlar Ender bey,
    Değişim iyidir fakat sizin değişim biraz sıra dışı olmuş :)
    Carbon belt drive sistemini Alfine ile gerçekleştirebilirsiniz. Alfine 11 vites konfigürasyon'lu seçeneği mevcut. Biri normal Alfine, diğeri ise elektronik Alfine Dİ2. Size sadece normal olan vites sistemi için almanız gerekenleri yazıyorum.
    11 Vites için :
    -SG-S700 Disk fren ile kullanmak için göbekten vitesli hazne
    -SL-S700 Aynı XT ve XTR vites kollarında olan hızlı boşalma, çoklu boşalma, 2 yönlü boşalma gibi seçenekler bundada mevcut.
    -FC-S500 zincir muhafazalı aynakol
    -CT-S500 Zincir gergisi (normal olan)
    -CN-HG73 Zincir
    Umarım verdiğim cevap sorduğunuz sorunun karşılığıdır. Aklınıza takılan sorularda yardımcı olmaya çalışırım.

     
    vgulgec, Ender Piyale ve Murat B. bunu beğendi.
  5. MehmetAliB.

    MehmetAliB. VivaVelo

    Kayıt:
    20 Ekim 2013
    Mesajlar:
    1.802
    Beğeniler:
    3.785
    Şehir:
    Antalya
    Seviye:
    Göbekten vites kullanıyorum ve memnunum
    Şu anda tüm firmalar içinde fiyat/ fayda oranı bakımından en iyi seçenek Shimano Nexus 8 ve Alfine 11'li sistem öne çıkıyor. Bütçeye göre ikisinden biri seçilebilir.
    ***
    Karbon Kayış Sistemi için kadronun sağ arka çatalını kesmeniz gerekecek. Başka türlü kayış girmez. Kesmek de bir problem yok basit. Lakin orayı birleştirmek için kaynak yaptırmak yerine metal kelepçe kullanırsanız daha iyi olur. Orjinal kadrolarda vidalı bağlantı kullanılıyor. Carbon Belt sitesine giderseniz yirmiden fazla marka ve modeli görürsünüz
     
    vgulgec bunu beğendi.
  6. Ender Piyale

    Ender Piyale Kıdemli Üye

    Kayıt:
    2 Ağustos 2011
    Mesajlar:
    246
    Beğeniler:
    67
    Şehir:
    İstanbul
    Bisiklet:
    Scott
    Seviye:
    Merhaba;

    Ayrıntılı cevaplarınız için teşekkürler.
    1) Zincir gergisi kullanıldı mı görüntü olarak sadeliğini yitiriyor. Mümkünse kullanmak istemiyorum, ancak track kadrolar gibi olmadığı için zincir gerginliğini tam olarak ayarlamak mümkün olmayabilir.
    2) Carbon Belt kullanılacaksam, kadroya müdahele etmem gerekmeyecektir diye düşünüyorum. Çünkü Sub 20 kadro Sub 10 ile aynı ve orjinalinde bu şekilde bir kullanım mevcut.
    Carbon belt olmak zorunda da değil zaten. Olursa iyi olur diye düşündüm sadece. Zincir kullanabilirim.
     
  7. MehmetAliB.

    MehmetAliB. VivaVelo

    Kayıt:
    20 Ekim 2013
    Mesajlar:
    1.802
    Beğeniler:
    3.785
    Şehir:
    Antalya
    Seviye:
    evet zincir gergisi sadeliği gerçekten bozuyor. gerek te yok zaten çünkü göbekten vitesli sistemde zincirin dişliler arasında gezinmesi söz konusu değil. hep aynı iki dişlide dönüp duruyor
    ***
    karbon yayış konusunda yanılıyorsunuz. Sub 10, Sub 20, Sub 35 vs hep aynı kadroyu kullansa da kayışlı olan Sub 10'un kayışın girmesi için arka çatalı farklı. arka çatalının sağ arkasında vidalı sistem var. dikkat edin. yoksa kayış nasıl girecek şöyle bir düşünün?
    fotoğraftan söylediğim şeyi anlayacaksınız
    bütçeniz rahatsa kayışlı sistemi şiddetle öneririm. ilerki bisikletim için benim de böyle bir projem var. umarım yaparsınız. bana da örnek olursununuz

    [​IMG]
    [​IMG]
     
    SongülB., Ender Piyale ve Murat B. bunu beğendi.
  8. Gurkan Ortamevzi

    Gurkan Ortamevzi Aktif Üye

    Kayıt:
    11 Temmuz 2013
    Mesajlar:
    130
    Beğeniler:
    206
    Şehir:
    KIEV
    Bisiklet:
    Trek
    Seviye:
    Teorik olarak kayisli mekanizmalarda verim yuzde 10-15 kadar dusmektedir. Transmisyon Mekanizmalarindaki verimler:
    Egik disli mekanizmasi %99
    Dik disli mekanizmasi % 98
    Shaft mekanizmasi % 95
    Zincir % 93
    Disli kayis %86
    Dissiz kayis % 75

    Karbon kayis ne kadar basarili bilmiyorum ama zincire ulasacagini sanmiyorum.
     
  9. MehmetAliB.

    MehmetAliB. VivaVelo

    Kayıt:
    20 Ekim 2013
    Mesajlar:
    1.802
    Beğeniler:
    3.785
    Şehir:
    Antalya
    Seviye:
    söylediğinizde haklılık payı var. makina mühendisliği bilgilerine dayanıyor sanırım.
    sizin gibi donanımlı arkadaşları forumda görmek beni sevindiriyor doğrusu. ''o bisiklet mi, bu bisiklet mi?'' sorularının yanında hobi dahi olsa bilgi paylaşımı yapmak ayrı bir güzel.
    transmisyon Aktarım esnasında gücün bir kısmı yok oluyor doğru.
    ancak bu karbon kayışla asla %10-15 seviyesine ulaşamaz. kastınızın tek başına karbon kayışın dışında bütünden olduğunu anlıyorum ben.
    ...
    öncelikle Carbon Belt dişsiz kayış değil. malum dişli. öte yandan çarklar da aynı şekilde dik dişli mekanizma diye tabir ettiğiniz şekilde.
    bisiklet açık olduğu üzere bacağın kuvvetini yola kadar aktaran bir sistemle çalışıyor. bunu yaparken bir çok faktörle (lastik, göbek... vb) beraber güç aktarımı söz konusu. zincir de bu sistem bütünün bir parçası. bunların tamamından muaf tutarak zaten net sonuca ulaşılamaz. kaldı ki kayış plastikten değil karbondan yapılmış. bir diğer neden de uzun bir zincir yerine kısa bir kayış kullanılması. doğaldır ki kuvvetle kuvvet uygulanan son nokta arasında eneji kaybı yaşanacaktır. kısa bir kayış ise bunu en aza indirecektir. bütünü oluşturan resmin diğer kısımlarda ise asıl ana faktörler var. yerçekimi, rüzgar direnci, toplam ağırlık, sürtünme... unuttuğum esas oğlan var mı acaba? bütünün içinde kayışın teorik kaybı bindelik seviyeler iner. eğer bir yol bisikleti yarışçısı değilsem binde birin-ikinin benim için hiç bir önemi yoktur
    ...
    aslında sadece bu özel noktadan ayrılıp toplam faydaya bakmak lazım. dişliler ve zincir bir süre sonra değişim ister. bakım ister. sorun yaşatabilir.
    peki karbon kayış? karbon kayışı tak ve unut. şaşırtıcı bir şekilde dayanıklı. devirdiği kilometreler yüzbinler seviyesinde. kaldı ki bu sisteme geçen turcuların tamamının onayını almış bir ürün. göbekten vitesin zincirlisine göre 300 grama varan avantajı da cabası. maalesef üst seviye pahalı bisikletlerde ve de uzun mesafe yapan turcularda görüldüğünden pek bilinmiyor.
     
    vgulgec, emir yakup bulut ve SongülB. bunu beğendi.
    Son düzenleme yönetici tarafından yapıldı: 8 Şubat 2014
  10. enes savaş

    enes savaş Onursal Üye

    Kayıt:
    5 Mayıs 2013
    Mesajlar:
    1.643
    Beğeniler:
    421
    Şehir:
    İzmir
    Bisiklet:
    Salcano
    Seviye:
    Ya abiler , benim anlamadığım sonuçta göbek aynı göbek , dişli oranı aynı oran , nasıl oluyor da göbekten fark yapabiliyor ? Hayır V-BOXX gibi bir sistem olsa arka dişli anlarım da , arkadaki dişli direk paralel göbeğe bağlı. V -BOXX 'da pedal sistemi dişli-vites kombinasyonu , yani pedal üzerinden değil , üst kısımda dönüyor dişli. Ben gerçekten anlamadım bu göbekten vites işini biri detaylı anlatabilir mi ?

    V-BOXX
    [​IMG]
    Görüldüğü gibi aynakol , dişliye paralel yapıda değil.
     
  11. Murat B.

    Murat B. Forum Trolü

    Kayıt:
    23 Eylül 2013
    Mesajlar:
    2.332
    Beğeniler:
    4.886
    Şehir:
    İstanbul
    Bisiklet:
    Specialized
    Seviye:
    Otomatik vitesli araba şanzımanı gibi episiklik dişli kullanılıyor.

    Yapı olarak nasıl olduğu hakkında fikir vermesi için (shimano reklamı sayılabilir):


    Episiklik dişli mekanizması:
    https://en.wikipedia.org/wiki/Planetary_gear
     
    Son düzenleme yönetici tarafından yapıldı: 4 Ocak 2015
  12. enes savaş

    enes savaş Onursal Üye

    Kayıt:
    5 Mayıs 2013
    Mesajlar:
    1.643
    Beğeniler:
    421
    Şehir:
    İzmir
    Bisiklet:
    Salcano
    Seviye:
    Anladım. (anlayamadı :D )
     
    İhsnn_zyvl bunu beğendi.
    Son düzenleme yönetici tarafından yapıldı: 4 Ocak 2015
  13. Gurkan Ortamevzi

    Gurkan Ortamevzi Aktif Üye

    Kayıt:
    11 Temmuz 2013
    Mesajlar:
    130
    Beğeniler:
    206
    Şehir:
    KIEV
    Bisiklet:
    Trek
    Seviye:
    Dediginiz gibi urunun amacina fiyatına performansina gore secim yapmaliyiz.
    Benim bir mekanizma teorisi ogretmenim vardi hep derdiki, "butun mekanizmalarin hem arti yonleri hemde eksi yonleri vardir. Tipki insanlar gibi benim eksi yonum nedir biliyormusunuz diye sorardi, bizde nedir diyince, calismayana sifir veriyorum" derdi.
    Karbon kayis aktarimi verimi zincire cok yakın gibi geliyor bana da. Ama birin ikinin onemli oldugu durumlarda yariscilari kastediyorum zincir tercihleri olacaktir. Hepimiz biliriz yagmurlu havadan sonra zincir den gelen sesleri. O zinciri yikamak kumlardan arindirmak, vites degistiricileri temizlemek hicte kolay degildir. Ama karbon kayista suyu tut gerisine karisma.
    Fiyat olarak ise bence ilerleyen zamanlarda karbon hayatimiza girdikce ucuzlayacaktir. Suan parasini sayabilen arkadaslarin tercihi de zincirden yana olacaktir diye dusunuyorum.
    Fiyati dustugu taktirde karbon kayis turcularin ve sehir sartlarinda kullanan arkadaslarin secimi olmalidir.
     
    MehmetAliB. bunu beğendi.
  14. Genç Osman

    Genç Osman Yeni Üye

    Kayıt:
    16 Mayıs 2014
    Mesajlar:
    24
    Beğeniler:
    5
    Şehir:
    üsküdar
    Seviye:
    selamlar;
    bence karbon kayıstan öte shaft sistemi daha kullanışlı ve ergonomik görünüyor. bilmiyorum ne kadar popüler olabilir ama. sitede verimi anlatılmış eğer çok temiz bakımlı bir zincir sisteminiz varsa shaft tan %1 daha verimlidir. ama kirli ise shaft verimlilikte geri kalmaz diyor. ve temizleme gereksinimi çok daha az. alfine gibi bir vites sistemi ile bisikletlerde devrim yapabilir.

    http://www.protanium.com/4.html
     
  15. vgulgec

    vgulgec Forum Bağımlısı

    Kayıt:
    8 Aralık 2008
    Mesajlar:
    923
    Beğeniler:
    188
    Şehir:
    zonguldak
    Seviye:
    hocam bilginiz münasebetiyle sizden destek isteyeceğim -- alfine 11 ve carbon drive için hangi ürünleri almam gerek disk frenli bir yol yapacağım çok amaçlı ayaklarım güçlüdür ön dişli ne almalı arka dişli ve kayış kaç dişl olmalı sizce
     
  16. MehmetAliB.

    MehmetAliB. VivaVelo

    Kayıt:
    20 Ekim 2013
    Mesajlar:
    1.802
    Beğeniler:
    3.785
    Şehir:
    Antalya
    Seviye:
    Alfine 11 grupset, bunun içinde göbek ve vites değiştirici var, yol bisikleti dropbarı için olan değiştirici ve fren kolları da görmüştüm bulabilirseniz ondan da alabilirsiniz, karbon kayış, ön ve arka dişli bu kadar. Göbek genelde 32 tel uyumlu oluyor ona dikkat edin.
    Karbon kayış uzunluğu ve dişli sayısı zincir borusu uzunluğuna göre değişir. Onu sitesine sormanız lazım. Bacaklarınızın güçlü olması bir şey değiştirmiyor. Çünkü dişli varyasyonları kısıtlı. Sitesinde karbon kayışlı çeşitli modeller var. Onların dişli sayılarına ve zincir borusu uzunluklarına bakabilirsiniz.

    - Gates Carbon Drive Belt System
    Genesis'in Alfine'li cyclocrossu var ona da bakın. Zincirli yapmak kolay ama karbon kayışlı zor.
     
  17. ozgurgokalp

    ozgurgokalp Kıdemli Üye

    Kayıt:
    2 Mayıs 2012
    Mesajlar:
    289
    Beğeniler:
    460
    Şehir:
    Fethiye/MUĞLA
    Bisiklet:
    Cannondale
    Seviye:
    Ben kayışlı bir Alfine 11 sahibiyim. Benim sistemim tam olarak Gates Carbon Drive CDC (Mudport) diye geçiyor. Sürüşü inanılmaz keyifli yalnız dağlık yerlerde kullanıma göre seçenekler kısıtlı. Benim bisikletim yokuş aşağı 100 kadansla 11. viteste 60 km hız yapıyor ki bu vites oranı çok anlamsız ve gereksiz. Onun yerine %25 eğimli yokuşları da çıkabileceğim yavaş tarafa kaydırmak istesem komple sistemi ön arka dişli ve kayışı değiştirmem gerekiyor ki Amerika fiyatlarıyla 700 tl civarında tutuyor. Daha 500 km bile yapmadığım sistemi de bir sürü masraf ederek değiştirmek istemiyorum. Onun yerine zincire mi dönsem diye araştırma yapıyorum ama tekrar yağ ile bakımla uğraşmak istemiyorum. Şu anda kararsızım. Gerçi zincire geçmek için hemen hemen her şey var elimde ama denemek lazım.

    Fakat şunu söylemeliyim; akıcılığı, sürüş konforu ve verimi inanılmaz üstün. Bu sistem insanda hastalık yapar...
     
  18. emir yakup bulut

    emir yakup bulut Forum Demirbaşı

    Kayıt:
    10 Ekim 2011
    Mesajlar:
    423
    Beğeniler:
    393
    Şehir:
    samsun
    Bisiklet:
    Ghost
    Seviye:
  19. ozgurgokalp

    ozgurgokalp Kıdemli Üye

    Kayıt:
    2 Mayıs 2012
    Mesajlar:
    289
    Beğeniler:
    460
    Şehir:
    Fethiye/MUĞLA
    Bisiklet:
    Cannondale
    Seviye:
    vgulgec bunu beğendi.