Alüminyum sele borusunu parlatmak biraz daha zahmetli olsa da elbette yapılabilmekte, hatta son derece iyi sonuçta alınabilmekte. Ki bu metalle direk ilişkili parlatma işlerine polisaj denmekte. Uygulama kısmına gelince gerekli malzemeler parlatacağın materyalin durumuna göre değişmekte tabi ki ama genel olarak bol bez, iki üç farklı derece zımpara ve metal polisaj macunlarından ibarettir. (sıvı olanlarından kaçın). Zımpara konusuna gelince ağır ya da ince çizik ve darbelerin satıhlarını düzlemede işine yaramakla beraber kimi üst düzey komponentlerde materyal üzeri koruyucu ya da farklı bir matsı görünüm katmak amacıyla vernikler vardır,(nitto, shimano,campy...gibi) ki bunu parlatma için 600'lük bir zımpara ile kaldırman gerekmektedir, ki aksi takdirde saatlerce parlat yüzey üzerinde bir değişme olmayacaktır. Parlatmaya dair bez kullanıma gelince önce bir bez ile parlatılacak malzemeye bütün kremi yedir ve ardından dairesel hareketlerle hızlıca sil. Zaten bu esnada bezin simsiyah olacak, burnuna keskin keskin metal kokusu gelecektir ki bu da ağır bir baş dönmesi yapabilir o yüzden maske ve lateks eldiven kullanmanı öneririm. İlk bez sonrası ikinci bez ise tamamen malzemenin parlatılmasına yönelik olacak kısmıdır, artık bu aşamada malzeme üzerinde krem yerini ince bir yağ tabakasına bırakmış, metali de buna göre parlamaya hazır kıvama getirmiş demektir. Kısacası bu aşamada ne kadar çok temiz bez ile dairesel hareketlerde bulunursan o kadar parlayacak demektir. Uzun vade dayanıma gelince yılda bir kez uygulamanı öneririm, sonrasında kararma ya da materyal üzerinde de lekelenme, bozulma kesinlikle olmaz bu konuda da korkuların olmasın, sadece parlatma bisiklet üzerindeki parçalarda gerçekleştirilmesin sentetik ya da akrilik boya farketmeksizin yüzeyleri bozabilir.
Daha detaylı bilgi sahibi olmak içinde aşağıdaki linki inceleyebilirsin.
-Bir Bisikletin Yeniden Doğuşu / *Metal Polish Uygulama
(link)