Duyuruyu Kapat
Facebook Gözat
Twitter Gözat

sele borusu

Konu, 'Kadrolar' kısmında sencer sezer tarafından paylaşıldı.

  1. sencer sezer

    sencer sezer Aktif Üye

    Kayıt:
    16 Haziran 2010
    Mesajlar:
    138
    Beğeniler:
    34
    Şehir:
    ANKARA
    Seviye:
    sele borusu kısa gelıyor güvenlik çizgisinide aştım kadroya zarar verirmi sele borusuna verirse versin ama kadro kanıırı falan aman
     
  2. sonEr´´

    sonEr´´ Onursal Üye

    Kayıt:
    15 Ağustos 2009
    Mesajlar:
    2.333
    Beğeniler:
    1.554
    Şehir:
    İstanbul/Esenler
    Bisiklet:
    Salcano
    Seviye:
    sele borusundaki min olarak belırtılen cızgının ustunde sele borusunu kullanırsanız kadronuz çatlayabilir yada sele borunuz kırılabılır..
     
  3. murat yayla

    murat yayla Kıdemli Üye

    Kayıt:
    4 Temmuz 2010
    Mesajlar:
    320
    Beğeniler:
    242
    Şehir:
    ESKİŞEHİR
    Seviye:
    verilen sınırı aşarsanız bisikletinizin kadrosu zarar görür.çok çabuk görmesede elbet bir gün çatlar.
     
  4. Ferhat Köse

    Ferhat Köse Onursal Üye

    Yaş:
    40
    Kayıt:
    13 Şubat 2010
    Mesajlar:
    6.461
    Beğeniler:
    9.086
    Şehir:
    Eskişehir'de yaşıyor
    Bisiklet:
    Bisan
    Seviye:
    kadrodan borudan gectım eger inişte hızlı ıken kadron kırılırsa düşme şeklı cok tehlıkelı haberın olsun ve o şekıldede borudan once genelde hep kadro kırılıyor.
     
  5. mertcan gölge

    mertcan gölge Forum Bağımlısı

    Kayıt:
    2 Şubat 2010
    Mesajlar:
    677
    Beğeniler:
    522
    Şehir:
    eskişehir
    Seviye:
    ilk önce kadro kırılır tahminimce
     
  6. suat toru

    suat toru Yeni Üye

    Kayıt:
    20 Temmuz 2010
    Mesajlar:
    1
    Beğeniler:
    0
    Şehir:
    rize
    iyi günler arkadaşlar. bende bianchi stratos var. bir süre önce sele ve borusu çalındı ve rizede bulamadığım için adanadan kalloy marka bir boru aldım. 27.2 mm çapında. ama kadroya girmedi 2-3 mm kalın geldi. acaba bu sele borusu standartmı. ben nasıl orjinal sele borusu bulacağım. yardım ederseniz sevinirim teşekkürler..
     
  7. yiğit_kara26

    yiğit_kara26 Forum Demirbaşı

    Kayıt:
    17 Ocak 2009
    Mesajlar:
    464
    Beğeniler:
    175
    Şehir:
    ESKİŞEHİR
    Seviye:
    kırık lar fazla abartılıyor en fazla çatlar kadro yada sele borusu zarar görür. bu kadar basit şeylerde çabucak kadro kırılırsa şimdiki teknolojideki alaşımlarla bisiklet üretilmezdi !!!
     
  8. Furkan Yavuz

    Furkan Yavuz Forum Demirbaşı

    Kayıt:
    5 Ağustos 2009
    Mesajlar:
    526
    Beğeniler:
    291
    Şehir:
    İstanbul
    Bisiklet:
    Salcano
    Seviye:
    aman dikkat kilonuz fazlaysa kadroyu kırarsınız. başıma geldi
     
  9. Onur Dokmetas

    Onur Dokmetas Aktif Üye

    Kayıt:
    19 Mart 2006
    Mesajlar:
    192
    Beğeniler:
    63
    Şehir:
    ikitelli atakent mahallesi /ist
    Seviye:
    Sele borusu max. kullanma sınırını geçmezken belepçeyle sıkılan bölümde sadece asagı dogru bir baskı kuvveti olur ama kullanma sınırını geçerseniz sele borusu dayanacak yer bulamaz ve kelepçeyle sıkılan bölüme hem aşağı dogru kuvvet hemde bükme kuvveti binecektir(sele borusunun açılı oluşundan dolayı), ek olarakta sele borusu uzayacagı için kuvvet* kuvvet kolu gibi düşünebilirsiniz uygulanan kuvvet fazlasıyla stres yapacaktır haliyle kadronun kelepçe bölgesinin arka tarafı biraz şiştikten sonra yavaş yavaş çatlayacaktır.Bunlarında alaşımlarla alakası yok yiğit_kara26.
     
    Furkan Yavuz bunu beğendi.
  10. Ahmet Turan BABACAN

    Ahmet Turan BABACAN Kıdemli Üye

    Kayıt:
    8 Ocak 2008
    Mesajlar:
    328
    Beğeniler:
    244
    Şehir:
    Denizli
    Bisiklet:
    Colnago
    Seviye:
    Lisede çözdüğümüz en basitinden bir fizik problemidir.
    Bildiğiniz kaldıraç.. Siz sele borusun yükselttikçe kuvvet kolunu uzatıyor yük kolunu kısaltıyorsunuz. sele borusunun içerde kalan kısmının dışarda kalan kısmına oranının 5 olduğunu var sayın. Hadi ayaklarımızda pedalda.. vücut ağırlığımızın yarısını alsın. 60 kilo iseniz.
    seleye 30 kg lık bir basınç kadronuza 150 kg uygular. Kadro bunu kaldırır. ama siz seleyi emniyet çizgisinin üstüne çıkarıp içerde 3 cm dışarda 30 cm bırakırsanız. kadroya gelecek kuvvet 150 değil 300 kg olur. Hele herhangi bir tümsekte seleye binecek şok bir kuvvet 30 kgdan kat kat daha fazla olur.

    Arşimet bana bir kaldıraç verin dünyayı yerinden oynatayım demiş. Eee bi sele borusuyla kadroyu kırmakda o kadar zor değil.

    Firmaların üretim ve kullanma talimatlarına uyun bence...

    Kendinizi ve bisikletinizi riske atmayın. Boyunuza uygun bir kadro alın.
    İnanın çok pişman olabileceğiniz şeylere katlanmak zorunda kalabilirsiniz.
     
  11. akifberkant

    akifberkant Bisikletkolik

    Kayıt:
    3 Temmuz 2010
    Mesajlar:
    1.158
    Beğeniler:
    1.169
    Şehir:
    -Kırklareli-İstanbul
    Bisiklet:
    Corratec
    Seviye:
    Arkadaşlar, benim bisikletin kadro boyu bana göre biraz küçüktü - acemilikle almıştım-. Dolayısıyla sele borusu boyu da sele ayarı için küçük kalıyordu, işaretli bölgeyi geçmiyordum, bu kez de özellikle yokuş çıkışlarında zorluyordu. En sonunda arkadaşların tavsiyesiyle daha uzun bir sele borusu alıp taktırdık. Böyle kullanınca bir şey olmaz sandım. Artık daha rahat kullanmaya başlamıştım fakat bu gün bisikleti temizlerken fark ettim ki sele borusunu tutan vidanın altından çatlama yapmış . Bisikleti de alalı 4 ay oldu daha. Şimdi ne yapmam gerek? Acaba servisine götürsem yardımcı olurlar mı? Ya da bisikletin bu haliyle garantiye girme ihtimali var mı? Çatlak 1 cm den kısa ama binmeye de korkuyorum artık, ne olur ne olmaz. Ne dersiniz arkadaşlar?