Duyuruyu Kapat
Facebook Gözat
Twitter Gözat

Sele Borusu Kesme

Konu, 'Genel Bisiklet Konuları' kısmında Kamil Özen tarafından paylaşıldı.

  1. Kamil Özen

    Kamil Özen Yeni Üye

    Kayıt:
    5 Mayıs 2009
    Mesajlar:
    8
    Beğeniler:
    2
    Şehir:
    Ankara
    Bisikletimin sele borusunu kesmek istiyorum, sele borusunun en az kaç cm kadronun içinde kalması lazım ve kadro sele borusunu aşındırıyor bir süre sonra yeni sele borusu alırsam bunun aşınmasını önlemek için ne yapabilirim?
     
  2. Haşim Okyay

    Haşim Okyay Onursal Üye

    Kayıt:
    17 Ocak 2008
    Mesajlar:
    5.246
    Beğeniler:
    4.692
    Şehir:
    İstanbul
    Seviye:
    En az 8-10 cm. kadronun içinde kalması lazım sele borusunun. Zaten, çoğu sele borularında o mesafe işaretlenmiştir. O mesafeden yukarıda kullanılması, bir zamandan sonra sele borusunun olduğu yerde açılma veya çatlaklara sebebiyet verebilir.

    Kadro sele borusunu aşındırıyor derken? Seleyi alçaltırken veya yükseltirken oluşan çiziklerden mi bahsediyorsunuz?

    Sele borusunu niçin kesiyorsunuz?
     
    Kamil Özen bunu beğendi.
  3. Kamil Özen

    Kamil Özen Yeni Üye

    Kayıt:
    5 Mayıs 2009
    Mesajlar:
    8
    Beğeniler:
    2
    Şehir:
    Ankara
    Bisikletle uzun yolculuk yapmıyorum, bunny hop öğrenmeye çalışıyorum, bu yüzden seleyi çok fazla yükseltmeye gerek duymuyorum. Bisikletim de 17.6 kg, biraz olsun hafifler sanırım boruyu kesince, elbette çok fark yaratmaz ama iler'de yapmayı düşündüğüm diğer işlemlerle birlikte düşünüldüğünde işe yarar bir uygulama olacağını umuyorum. Aşındırma ise dediğin gibi sele borusunda çizikler şeklinde oluyor.
     
  4. dreamboys69

    dreamboys69 Kıdemli Üye

    Kayıt:
    23 Temmuz 2008
    Mesajlar:
    370
    Beğeniler:
    511
    Şehir:
    manisa
    Seviye:
    sele borusu çizikleri için yapabilceğin pek bişey yok.sabit ayarda tutmadığın için çizilmesi normaldir ama çapın aşındığını sanmıyorum.
     
  5. d.berkay

    d.berkay Onursal Üye

    Kayıt:
    2 Ekim 2006
    Mesajlar:
    3.886
    Beğeniler:
    3.203
    Şehir:
    Ankara
    Adı:
    Demir Berkay
    Bisiklet:
    Marin
    Seviye:
    17.6 kg olan bisikletini en iyi ihtimalle 17.5'e indirebilirsin bu değişimle :) Bence çok gereksiz, onun yerinde dış lastiklerini ve iç lastiklerini daha hafif olan modellerle değiştirirsen eminim ki çoook daha fazla hafifletebilirsin bisikletini..
     
    Ulaş Çavuşoğlu bunu beğendi.
  6. HaliliOzturk

    HaliliOzturk Onursal Üye

    Kayıt:
    3 Temmuz 2005
    Mesajlar:
    7.283
    Beğeniler:
    9.860
    Seviye:
    Üzgünüm ama dost aci söyler, 17,6 kg gelen bir bisikleti sele borusunu keserek hafifletmeye calismak, rejime saclarini kestirerek baslamak gibi birsey olur.

    Bence de Berkay'i dinle ve daha iyi bir lastik-ic lastik kombinasyonu edin.
     
    scientist bunu beğendi.
  7. Haşim Okyay

    Haşim Okyay Onursal Üye

    Kayıt:
    17 Ocak 2008
    Mesajlar:
    5.246
    Beğeniler:
    4.692
    Şehir:
    İstanbul
    Seviye:
    dreamboys69'un da dediği gibi, selenin yüksekliği ile sürekli oynandığı için çizilmesi muhtemel. Eğer çizikler biraz derinse, sele borusunun girdiği yuvada çapak felan kalmış olabilir. İsterseniz orayı da bir kontrol edin. ;)
     
  8. Kamil Özen

    Kamil Özen Yeni Üye

    Kayıt:
    5 Mayıs 2009
    Mesajlar:
    8
    Beğeniler:
    2
    Şehir:
    Ankara
    Öneriler için teşekkür ederim. Ankara'ya bu yıl çok yağmur yağdı, bu yüzden çamurluk da kullanıyorum şu an, ağırlığını bilmiyorum ama sanırım yaklaşık yarım kg vardır. Yağmurlar bittiği zaman onları da çıkaracağım, dediğim gibi biraz ordan biraz burdan masraf yapmadan hafifletmeye çalışıyorum, çamurluklarım da işte bunlar:
    [​IMG]
    [​IMG]
     
  9. baris dağ

    baris dağ Kıdemli Üye

    Kayıt:
    5 Mayıs 2009
    Mesajlar:
    366
    Beğeniler:
    35
    Şehir:
    Gaziantep
    Seviye:
    senin dediğin işlem ben yaptım. sele borusunu kestim. Fuji Yama (ümit) bisikletim vardı. tabi arkadaki amosörü çıkarıp seleden kestiğim parçayı monte ettim. İnanırmısın bisikletin performansı neredeyse iki kat arttı. Bu arada yeni aldığım corratech expert bile Fuji Yama kadar seri değildi bence. Ara sıra değişimli kullanıyorum. Fuji Yama'da ki yüksek direksiyon sürüşe ayrı bir konfor katıyor. manevra kabiliyeti çok yüksek. bir yıldır fuji yama kullandım. Ciddi bir kazam olmadı. Ama gidip 1600 tlye corratech aldım ilk hafta ölümcül bir kaza geçirdim. Ellerim ayak dizlerim mahvoldu. bisiklette birşey yok. Kusuru ise manevra yeteneğinin az olması. Fuji yama ile arabaların arasında o kadar seri haraket ederdim ki. Ama corratechle korkuyorum. Bakım hele en son gidonu ve boğazı değiştirecem. dediğimi yap arkada amasör varsa çıkar sele borusundan kestiğin parçayı oraya monte et. birde şehir lastiği tak. bana çok teşekkür edeceksin. en az 10 km daha hızı se seri olur.