Sele Borusu Kesme

Kayıt
5 Mayıs 2009
Mesaj
8
Tepki
2
Şehir
Ankara
Bisikletimin sele borusunu kesmek istiyorum, sele borusunun en az kaç cm kadronun içinde kalması lazım ve kadro sele borusunu aşındırıyor bir süre sonra yeni sele borusu alırsam bunun aşınmasını önlemek için ne yapabilirim?
 
Scudo

Haşim Okyay

Forum Bağımlısı
Kayıt
17 Ocak 2008
Mesaj
5.192
Tepki
4.407
Şehir
İstanbul
En az 8-10 cm. kadronun içinde kalması lazım sele borusunun. Zaten, çoğu sele borularında o mesafe işaretlenmiştir. O mesafeden yukarıda kullanılması, bir zamandan sonra sele borusunun olduğu yerde açılma veya çatlaklara sebebiyet verebilir.

Kadro sele borusunu aşındırıyor derken? Seleyi alçaltırken veya yükseltirken oluşan çiziklerden mi bahsediyorsunuz?

Sele borusunu niçin kesiyorsunuz?
 
  • Beğen
Tepkiler: Kamil Özen
Kayıt
5 Mayıs 2009
Mesaj
8
Tepki
2
Şehir
Ankara
Bisikletle uzun yolculuk yapmıyorum, bunny hop öğrenmeye çalışıyorum, bu yüzden seleyi çok fazla yükseltmeye gerek duymuyorum. Bisikletim de 17.6 kg, biraz olsun hafifler sanırım boruyu kesince, elbette çok fark yaratmaz ama iler'de yapmayı düşündüğüm diğer işlemlerle birlikte düşünüldüğünde işe yarar bir uygulama olacağını umuyorum. Aşındırma ise dediğin gibi sele borusunda çizikler şeklinde oluyor.
 
  • Beğen
Tepkiler: Son Selim

dreamboys69

Daimi Üye
Kayıt
23 Temmuz 2008
Mesaj
367
Tepki
491
Şehir
manisa
sele borusu çizikleri için yapabilceğin pek bişey yok.sabit ayarda tutmadığın için çizilmesi normaldir ama çapın aşındığını sanmıyorum.
 

d.berkay

Forum Bağımlısı
Kayıt
2 Ekim 2006
Mesaj
3.863
Tepki
3.046
Şehir
Ankara
İsim
Demir Berkay
Bisiklet
Marin
17.6 kg olan bisikletini en iyi ihtimalle 17.5'e indirebilirsin bu değişimle :) Bence çok gereksiz, onun yerinde dış lastiklerini ve iç lastiklerini daha hafif olan modellerle değiştirirsen eminim ki çoook daha fazla hafifletebilirsin bisikletini..
 
  • Beğen
Tepkiler: Ulaş Çavuşoğlu

HaliliOzturk

Forum Bağımlısı
Kayıt
3 Temmuz 2005
Mesaj
7.157
Tepki
7
Üzgünüm ama dost aci söyler, 17,6 kg gelen bir bisikleti sele borusunu keserek hafifletmeye calismak, rejime saclarini kestirerek baslamak gibi birsey olur.

Bence de Berkay'i dinle ve daha iyi bir lastik-ic lastik kombinasyonu edin.
 

Haşim Okyay

Forum Bağımlısı
Kayıt
17 Ocak 2008
Mesaj
5.192
Tepki
4.407
Şehir
İstanbul
dreamboys69'un da dediği gibi, selenin yüksekliği ile sürekli oynandığı için çizilmesi muhtemel. Eğer çizikler biraz derinse, sele borusunun girdiği yuvada çapak felan kalmış olabilir. İsterseniz orayı da bir kontrol edin. ;)
 
Kayıt
5 Mayıs 2009
Mesaj
8
Tepki
2
Şehir
Ankara
Öneriler için teşekkür ederim. Ankara'ya bu yıl çok yağmur yağdı, bu yüzden çamurluk da kullanıyorum şu an, ağırlığını bilmiyorum ama sanırım yaklaşık yarım kg vardır. Yağmurlar bittiği zaman onları da çıkaracağım, dediğim gibi biraz ordan biraz burdan masraf yapmadan hafifletmeye çalışıyorum, çamurluklarım da işte bunlar:
(link)
(link)
 

baris dağ

Daimi Üye
Kayıt
5 Mayıs 2009
Mesaj
359
Tepki
35
Şehir
Gaziantep
senin dediğin işlem ben yaptım. sele borusunu kestim. Fuji Yama (ümit) bisikletim vardı. tabi arkadaki amosörü çıkarıp seleden kestiğim parçayı monte ettim. İnanırmısın bisikletin performansı neredeyse iki kat arttı. Bu arada yeni aldığım corratech expert bile Fuji Yama kadar seri değildi bence. Ara sıra değişimli kullanıyorum. Fuji Yama'da ki yüksek direksiyon sürüşe ayrı bir konfor katıyor. manevra kabiliyeti çok yüksek. bir yıldır fuji yama kullandım. Ciddi bir kazam olmadı. Ama gidip 1600 tlye corratech aldım ilk hafta ölümcül bir kaza geçirdim. Ellerim ayak dizlerim mahvoldu. bisiklette birşey yok. Kusuru ise manevra yeteneğinin az olması. Fuji yama ile arabaların arasında o kadar seri haraket ederdim ki. Ama corratechle korkuyorum. Bakım hele en son gidonu ve boğazı değiştirecem. dediğimi yap arkada amasör varsa çıkar sele borusundan kestiğin parçayı oraya monte et. birde şehir lastiği tak. bana çok teşekkür edeceksin. en az 10 km daha hızı se seri olur.