Duyuruyu Kapat
Facebook Gözat
Twitter Gözat

Sele borusu kadroya kaynamış

Konu, 'Kadrolar' kısmında ercan koç tarafından paylaşıldı.

  1. ercan koç

    ercan koç Üye

    Kayıt:
    27 Haziran 2009
    Mesajlar:
    63
    Beğeniler:
    25
    Şehir:
    istanbul gaziosmanpaşa
    Seviye:
    Sele borusunun civatalarını felan söktüm ama bir türlü kadrodan ayıramadım hiç kıpırdamıyor. Nasıl çıkaracabileceğim hakkında bilgisi olan var mı?
     
  2. Bülent ÖZER

    Bülent ÖZER Onursal Üye

    Kayıt:
    29 Ağustos 2006
    Mesajlar:
    3.110
    Beğeniler:
    2.967
    Şehir:
    istanbul
    Bisiklet:
    Colnago
    Seviye:
    WD40 sıkın bir kaç defa 15-20 dk bekleyin, sağa sola çevirerek çıkarmayı deneyin, ilk defada olmaz ise bir kaç defa aynı işlemi deneyebilirsiniz ,WD40 hemen hemen her hırdavatçıda vardır.Küçük boyları 10-12 TL civarıdır.Spreydir.
     
    I3ST ve ercan koç bunu beğendi.
  3. ercan koç

    ercan koç Üye

    Kayıt:
    27 Haziran 2009
    Mesajlar:
    63
    Beğeniler:
    25
    Şehir:
    istanbul gaziosmanpaşa
    Seviye:
    Hocam bu wd40 pas sökücü gibi bir şey mi?
     
  4. Bülent ÖZER

    Bülent ÖZER Onursal Üye

    Kayıt:
    29 Ağustos 2006
    Mesajlar:
    3.110
    Beğeniler:
    2.967
    Şehir:
    istanbul
    Bisiklet:
    Colnago
    Seviye:
    Hem sökücü hem yağlayıcı özelliği var eğer bir bisikletin varsa mutlaka edinilmesi gereken bir ürün.:in:

    [​IMG]
     
  5. basri

    basri Forum Demirbaşı

    Kayıt:
    29 Eylül 2006
    Mesajlar:
    493
    Beğeniler:
    855
    Şehir:
    Antalya
    Bisiklet:
    Colnago
    Seviye:
    Sele borusu ile kadro arasına sızabilecek her noktadan bir miktar araba fren hidroliği (yeşil renklidir) damlatır ve bir yarım saat beklersen sonuç alabilirsin.
     
  6. SerdarAktas90

    SerdarAktas90 Forum Demirbaşı

    Kayıt:
    5 Ağustos 2007
    Mesajlar:
    528
    Beğeniler:
    557
    Şehir:
    Ankara
    Seviye:
    Aynı sorun benim bisikletimin birisinde de var...Wd-40 dahil bütün pas sökücüleri denedim çok büyük güç uyguladık ama nafile...Milim oynamıyor yerinde...Kadrom cro-moly. Acaba ısıtılarak çıkartılsa ne gibi sorunlar olur ?
     
  7. basri

    basri Forum Demirbaşı

    Kayıt:
    29 Eylül 2006
    Mesajlar:
    493
    Beğeniler:
    855
    Şehir:
    Antalya
    Bisiklet:
    Colnago
    Seviye:
    Dediğim hidroliği denediniz mi?Isıtma olur ama boya da haşat olur :)
     
  8. MuratHan

    MuratHan Bisikletkolik

    Yaş:
    46
    Kayıt:
    19 Temmuz 2008
    Mesajlar:
    1.316
    Beğeniler:
    1.442
    Şehir:
    Alanya
    Bisiklet:
    Scott
    Seviye:
    Sele borusuna üstten çok güç uygulamadan çekiçle bir kaç kez vurun. Titreşimle tutunduğu bölgeden ayrılmasına yardımcı olmuş olursunuz. Sağa sola çevirerek çıkartmaya çalışın. İşlemi borunun etrafından WD40 sıkarak yaparsanız daha kolay netice alabilirsiniz.
     
  9. salih bora balaban

    salih bora balaban Yeni Üye

    Kayıt:
    23 Haziran 2009
    Mesajlar:
    48
    Beğeniler:
    36
    Şehir:
    istanbul
    Seviye:
    wd 40 ı birde bisikleti ters çevirip sele borusunun kanalına bisikletin altındaki delikten gönderin ve 1 gün kadar o şekilde bekleyin hidrolik daha etkili olur ama boyaya ve değdiği yerlere ciddi zararlar verir ...
     
    GiciK eRay ADALI bunu beğendi.
  10. Aydın

    Aydın Forum Bağımlısı

    Kayıt:
    10 Nisan 2006
    Mesajlar:
    660
    Beğeniler:
    990
    Şehir:
    istanbul
    Seviye:
    Bir tesisatçıdan rica edin yada kendiniz bir yerlerden bulun. Kurbağacık

    Seleyi sökün.

    Bu aletle sele borusunu sıkıca kavrayın.

    Üstten çekiçle bir kaç sefer vurun. (Evet kadro içine biraz daha gidecek, ama aynı zamanda pası kiri kıracaksınız bu şekilde.) Fazla abartmayın. Sele borusu bir kaç mm oynasa yeterli.

    Daha sonra kurbağacığı sağa sola çevirerek yatağı alıştırın ve çıkartın. Sele borusu bir miktar çizilecek ama muhtemelen demir bir sele borusu kullanıyorsunuz. Haliyle bir kaç milyona yeni bir tane alabilirsiniz.

    Aydın - www.120399.com
     
  11. semihh

    semihh Bisikletkolik

    Kayıt:
    5 Temmuz 2008
    Mesajlar:
    1.250
    Beğeniler:
    196
    Şehir:
    Ordu ;))
    Seviye:
    fren hidroliği kesin çözüm benim de bi ara başıma geldi bi araba frencisinden hidrolik alıp döktüm 1 gece beklettim sonra biraz güç vererek saga sola çevirdim oynamaya başladı ve çıktı.Fren Hidroliğini deneyin derim ben ;);)
     
    Mert Kabtan bunu beğendi.
  12. Mustafa Acar

    Mustafa Acar Forum Bağımlısı

    Kayıt:
    2 Ağustos 2008
    Mesajlar:
    821
    Beğeniler:
    537
    Şehir:
    Konya
    Bisiklet:
    Kron
    Seviye:
    Benimde favorim..:)..daha gecen çarşamba günü yıllardır bilgisizlikten bakamadığım bisikletimin gbeklerini açmaya çalıştım.:)..ön göbeği rahat sökerken arka göbeğisökmede bayağı zorlandım..:) ruble tarafına basıta ittire çıkardım..:)
    ters kısımdaki göbeğe giren somun ile onu dibindeki sabitleme somunu birbirine ikiz olmuş:):).. yağ damlat olmadı ince yağ olmadı.. wd 40 buldum gittim hırdavatcı tanıdığı bi güzel sıktırdım bekledim olmadı..:):):)..babam çabamı yeterli görecekki banada fren hidroliğini kullanmamı söyledi ..:)inanmadım denedim.:) 15-20 dk sonra çok daha az kuvvet ile bir birlerinde ayırdım ama iflahım kesildi vesselam..:):)

    paslanmalara karşı kısa çözüm bence fren hidroliği..:)
    nerelerdemi??? bilindik her arabada..:):):)
     
  13. SerdarAktas90

    SerdarAktas90 Forum Demirbaşı

    Kayıt:
    5 Ağustos 2007
    Mesajlar:
    528
    Beğeniler:
    557
    Şehir:
    Ankara
    Seviye:
    Benim bisiklete fren hidroliğini denedim fakat yine bir sonuç alamadım :(
     
  14. Oksal Özdöl

    Oksal Özdöl Onursal Üye

    Kayıt:
    5 Ekim 2006
    Mesajlar:
    1.668
    Beğeniler:
    1.299
    Şehir:
    izmir
    Bisiklet:
    Focus
    Seviye:
    çok ciddi bir kaynama varsa ne yaparsanız yapın sonuç alınamıyor maalesef....