Duyuruyu Kapat
Facebook Gözat
Twitter Gözat

selamlar.bisiklet surerken içtiklerim.

Konu, 'Sağlık - Antrenman - Beslenme' kısmında muhiddin tarafından paylaşıldı.

  1. muhiddin

    muhiddin Bisikletkolik

    Kayıt:
    22 Şubat 2014
    Mesajlar:
    1.194
    Beğeniler:
    975
    Şehir:
    istanbul
    Bisiklet:
    Giant
    Seviye:
    bisiklet sürerken matarama genelde evde yaptıgım
    *suya sıkılmış limon-nane-tarçın ve tatlandırması ıcın seker
    *demlenmış sogutulmuş yeşilçay içinede limon sıkıyorum tatlandırıcı olarak bı mıktar seker
    *bazen sadece suya sıkılmış limon ve tatlandırıcı olarak şeker.


    sizce bu içtiklerim faydalımıdır ve ne gıbı etkısı olur bana.kılo vermede veya kaslara enerjı saglamada yardımcı olur mu?
     
  2. mesut...

    mesut... Üye

    Kayıt:
    13 Eylül 2007
    Mesajlar:
    84
    Beğeniler:
    23
    Şehir:
    halkalı / ist
    Seviye:
    yaptığın antremana ve karışımın içindeki şekere bağlı , 30-40 km dolaşıyorsan o şekere ihtiyacın yok , 80-90 km antreman yapıyorsan o şeker gerekli, limon c vit. enerji verir , yeşilçay uyarıcıdır , nacizane tavsiyem bisiklete binmeden yarım saat önce sade kahve yada nescafe , sürerken sadece su içmen ve sürüşten sonra limonlu yeşil.
    böylelikle antr. esnasında enerjini kafein verecek , bisikletteyken zaten nabzın yüksek olacağı için tek ihtiyacın su , antr. bitiminde yeşilçay ile yağ yakımına devam edersin. derim ben :)
     
  3. muhiddin

    muhiddin Bisikletkolik

    Kayıt:
    22 Şubat 2014
    Mesajlar:
    1.194
    Beğeniler:
    975
    Şehir:
    istanbul
    Bisiklet:
    Giant
    Seviye:
    tesekkur ederım dedıklerınızı yapmaya calısıcam ve ortalam 30-40 km yapıyorum başladıgımda.:)yeşil çayıda yag yakımını hızlandırır dıye dusunuyorum o yuzden ıcıyorum:)ve yesılçayın soguk olması yag yakımını engellemez dımı?:)
     
  4. Gün A.

    Gün A. Kıdemli Üye

    Yaş:
    35
    Kayıt:
    29 Nisan 2014
    Mesajlar:
    308
    Beğeniler:
    580
    Şehir:
    Ankara
    Bisiklet:
    Cannondale
    Seviye:

    kahvenin olumlu etkisi olabilir ancak yolda ilk matarayı bitirince ihtiyaç molası vermek zorunda kalabilirsiniz maalesef :)
     
  5. ismail eren

    ismail eren Forum Demirbaşı

    Kayıt:
    17 Temmuz 2013
    Mesajlar:
    506
    Beğeniler:
    924
    Şehir:
    Yalova - Manisa
    Bisiklet:
    Scott
    Seviye:
    30-40 km için şekere ihtiyaç olmaz.
    eğer çok terleme varsa, bünyenin elektrolit kaybını debgelemek için tuz ilavesi yapılmalıdır. limonunda elektrolit kaybını dengelemede faydası vardır.
    kafein yağ yakımını tetikleyici özelliği olduğu için antreman öncesinde alındığında antreman süresince daha çok yağ yakımını sağlar.
    yeşil çayın sportif manada bir yararıda yok, zararıda yok.
    antreman sonrasında karbonhidrattan uzak durup, protein ağırlıklı gıda alımı yapmak daha verimli sonuç verir
     
  6. muhiddin

    muhiddin Bisikletkolik

    Kayıt:
    22 Şubat 2014
    Mesajlar:
    1.194
    Beğeniler:
    975
    Şehir:
    istanbul
    Bisiklet:
    Giant
    Seviye:
    önerilerinizi dikkate alıcam:) ve ben bısıklet surerken hakıkaten cok terlıyorum.
     
  7. Tolga Çelebi

    Tolga Çelebi Culebrist

    Kayıt:
    2 Haziran 2013
    Mesajlar:
    2.655
    Beğeniler:
    3.895
    Şehir:
    Üsküdar / İstanbul
    Adı:
    Tolga Çelebi
    Bisiklet:
    Focus
    Seviye:
    Terlemek Allahın emri zaten :) Ben sadece maden suyu'nu faydalı biliyorum mineral kaybedince geri kazanmak için.
     
  8. muhiddin

    muhiddin Bisikletkolik

    Kayıt:
    22 Şubat 2014
    Mesajlar:
    1.194
    Beğeniler:
    975
    Şehir:
    istanbul
    Bisiklet:
    Giant
    Seviye:
    bizim bi abı de maden suyu ıcıyo.nasıl ıcıyo anlamıyorum yaa.:)ben sahsen içemem bide ısındıgında hıc ıcılmez:):)
     
  9. Emre Yönlüer

    Emre Yönlüer Onursal Üye

    Kayıt:
    4 Mayıs 2010
    Mesajlar:
    1.655
    Beğeniler:
    943
    Şehir:
    Eskişehir
    Bisiklet:
    Trek
    Seviye:
    Biz arkadaşlarla tur dönüşü giriyoruz kahveye maden suyu içine limon sıkıyorlar çok gusel oluyor :alkis: :)
     
  10. Gültekin R. Demirkaya

    Gültekin R. Demirkaya Forum Demirbaşı

    Yaş:
    38
    Kayıt:
    28 Haziran 2013
    Mesajlar:
    407
    Beğeniler:
    235
    Şehir:
    İSTANBUL
    Bisiklet:
    Sedona
    Seviye:
    Çok afedersiniz benim yola çıkarken WC ihtiyacım yoksa uzun süreli turlarımda hiç WC'ye gittiğimi hatırlamıyorum :) ama yolda da çok süper su içerim. Ben de mi tuhaflık var bilemedim
     
  11. muratcolakoglu

    muratcolakoglu Onursal Üye

    Kayıt:
    19 Haziran 2012
    Mesajlar:
    2.869
    Beğeniler:
    518
    Şehir:
    İstanbul
    Bisiklet:
    Colnago
    Seviye:

    Şeker kullanmayın.
     
  12. ismail eren

    ismail eren Forum Demirbaşı

    Kayıt:
    17 Temmuz 2013
    Mesajlar:
    506
    Beğeniler:
    924
    Şehir:
    Yalova - Manisa
    Bisiklet:
    Scott
    Seviye:
    terle insan vucüdu en çok tuz kaybeder. o yüzden uzun süreli yarışların gıda istasyonlarında tuzlu gıdalar ağırlıklı olur.
    maden suyu ile tuz kaybını telafi edemeyiz. burada teafi edilmek istenen mineral değil, doğrudan tuz kaybıdır.
    ve aşırı tuz kaybının çok ciddi zararları vardır. Google üzerine "tuz kaybı zararları" diye yazarak çıkan yazıları okumanızı öneririm.
    tuz yaygın kanının aksine insan bünyesi için gereklidir ve aşırı terleyen kişilerin tuz kaybını telafi etmesi gerekir.
     
  13. Tolga Çelebi

    Tolga Çelebi Culebrist

    Kayıt:
    2 Haziran 2013
    Mesajlar:
    2.655
    Beğeniler:
    3.895
    Şehir:
    Üsküdar / İstanbul
    Adı:
    Tolga Çelebi
    Bisiklet:
    Focus
    Seviye:
    İsmail Bey yorumunuz doğrudur kabul ediyorum ama maden suyu ne amaçla kullanılır ben en çok bunu duyuyorum limonlu yada sade maden suyunun ne faydaları var ? Su kaybı için mi acaba ?
     
  14. muratcolakoglu

    muratcolakoglu Onursal Üye

    Kayıt:
    19 Haziran 2012
    Mesajlar:
    2.869
    Beğeniler:
    518
    Şehir:
    İstanbul
    Bisiklet:
    Colnago
    Seviye:
    Tuz zaten mineraldir. İçtiğiniz suyun içine biraz kaya tuzu eklerseniz eksilen mineralleri tamamlarsınız. Aynı şekilde maden suyu da eksilen mineralleri tamamlar.
     
  15. muhiddin

    muhiddin Bisikletkolik

    Kayıt:
    22 Şubat 2014
    Mesajlar:
    1.194
    Beğeniler:
    975
    Şehir:
    istanbul
    Bisiklet:
    Giant
    Seviye:
    bazen bısıklete cıkarken sıyah gıyınıyorum:)eve geldıgımde sırtımda tuzlanma oluyo:)çok aşırı derecede tuzlanma hemde::)zaten gunluk hayatımdada tuzsuz hıcbısey yemıyorum:)
     
  16. Tahsin Y.

    Tahsin Y. Forum Bağımlısı

    Kayıt:
    24 Haziran 2014
    Mesajlar:
    757
    Beğeniler:
    149
    Şehir:
    İstanbul/Acarkent
    Seviye:
    Soda / limonata / cold americano extra dark / frappucino / white chocolste mocha / su ve boylr uzar gider ictiklerim :) ozel bir icecegim yok sansa ne denk geldiyse gibi bir durum var :)

    Kullanmaya usendigimden turkce karakterler yok ama bunlar hep tepetolk!!!
     
  17. meseduzu

    meseduzu Forum Bağımlısı

    Kayıt:
    14 Ağustos 2012
    Mesajlar:
    703
    Beğeniler:
    388
    Şehir:
    istanbul
    Bisiklet:
    b'Twin
    Seviye:
    bende her seferinde bişey yazıyo diye o zırvalı okuyom hep tepetaklak oluyom.
     
  18. ToffieBoi

    ToffieBoi Onursal Üye

    Kayıt:
    29 Haziran 2010
    Mesajlar:
    4.484
    Beğeniler:
    7.054
    Şehir:
    İstanbul
    Adı:
    Gökhan
    Bisiklet:
    Orbea
    Seviye:
    Ben Mojito yapıyorum bazen :D
     
  19. Abdullah.R

    Abdullah.R Forum Demirbaşı

    Yaş:
    54
    Kayıt:
    8 Temmuz 2013
    Mesajlar:
    552
    Beğeniler:
    846
    Şehir:
    Kamiloba / İstanbul
    Seviye:
    Zırva demeyelim de, imza yazısının ana mesaj içine dahil edilmesi diyelim. :)

    Sadece Tahsin bey değil, birkaç kişi daha var. Bu tip yazılar "imza" sınıfı yazılardır. Ana mesaj içine alındıklarında, okuma zorluğunun yanında bir de alıntı yaparken bu yazıları temizlemek zorunda kalıyorum. Bu gibi yazıları kullanan arkadaşlar hiç olmazsa yazıyı imza kısmına alırlarsa, o zaman cevap yazarken her seferinde alıntının içini temizlemek zorunda kalmayız.

    Anlayışınız için teşekkürler. :)
     
  20. muhiddin

    muhiddin Bisikletkolik

    Kayıt:
    22 Şubat 2014
    Mesajlar:
    1.194
    Beğeniler:
    975
    Şehir:
    istanbul
    Bisiklet:
    Giant
    Seviye:
    bu mojito alkol degıl mı yaa:) içinde rom var bunun