Duyuruyu Kapat
Facebook Gözat
Twitter Gözat

Şehir ve tur bisikletinde lastik eni seçimi.

Konu, 'Şehir - Tur Bisikleti' kısmında Abdullah.R tarafından paylaşıldı.

  1. Abdullah.R

    Abdullah.R Forum Demirbaşı

    Yaş:
    54
    Kayıt:
    8 Temmuz 2013
    Mesajlar:
    552
    Beğeniler:
    846
    Şehir:
    Kamiloba / İstanbul
    Seviye:
    Arkadaşlar bir soru kafama takıldı.

    Malum, arka tekere önden daha fazla yük biniyor (% kaç daha fazla?). Önce arka lastik kabaklaşıyor. Lastiklerin azami yük limitleri de enlerine göre değişiyor. Mesela Schwalbe Marathon için lastik başına izin verilen basınç aralığı ve max yük limiti:

    700x23c : 85-130 psi / 70 kg
    700x25c : 85-115 psi / 75 kg
    700x28c : 80-110 psi / 85 kg
    700x32c : 65-95 psi / 90 kg
    700x35c : 55-85 psi / 95 kg
    700x38c : 50-85 psi / 100 kg

    Bu bilgiler ışığında, öne ince, arkaya kalın lastik takmak daha mantıklı değil mi? Yükün ön/arka hangi oranlarda bölüşüldüğünü henüz bilmediğim için rakam veremiyorum ama kabaca göz kararı bir rakam vermek gerekirse, tam yüklü tur bisikletinde öne 700x25c, arkaya 700x35c (işe giderken öne 700x23c, arkaya 700x28c) olabilir mesela.

    Tabi bunun dezavantajları da var. Mesela iç ve dış lastikler yer değişimli kullanılamayacak. Ön ve arka için ayrı yedek iç lastik taşımak gerekecek.

    Ne dersiniz? Ayrıca ön/arka yük dağılımını ölçmek hakkında ne tavsiye edersiniz?
     
  2. MehmetAliB.

    MehmetAliB. VivaVelo

    Kayıt:
    20 Ekim 2013
    Mesajlar:
    1.802
    Beğeniler:
    3.785
    Şehir:
    Antalya
    Seviye:
    Ben FOCUS Lost Logoon ile bunu yapmıştım. Ön lastiğin patlamalarından birinde yarık oluşunca öne daha ince lastik taktım.
    Böylece ön 700x35 arka 700x38 oldu.
    Bunu daha önce yabancı bir turcuda görmüş ve arka lastiği daha kalın görünce şaşırmıştım. Araştırınca yol yarışçılarından bazılarının da arkaya bir ölçü geniş lastik taktıklarını öğrendim. Ayrıca yine bir turcu arkadaşım arkaya daha korumalı, daha sağlam, bir ölçü geniş; farklı marka bir lastik kullanıyor. Lastik patlamalarının sona erdiğini söylemişti. Kulakları çınlasın, bu sefer Karadeniz'i arşınlayacak.
    Yüklü tur yapmadım. En fazla Alanya'ya gittim geldim. Ama gündelik kullanımımda bisikletin ivmelenmesinin daha kolaylaştığını fark ettim. Haddizatında fizik kanunları gereği söylediğiniz gibi arkaya daha fazla yük biniyor. Bu sebepten arka daha çabuk eskiyor. Bu yüzden arka lastiği daha sağlam olanından takmak mümkün. Bir yerden okuduğum kadarıyla farklı basınç isteyen (biri 60, biri 80 gibi) lastikler takılamıyormuş. Bunun dışında gayet faydalı bir durum.
     
    Onur O. bunu beğendi.
  3. Hamit E.

    Hamit E. Forum Bağımlısı

    Kayıt:
    21 Eylül 2013
    Mesajlar:
    968
    Beğeniler:
    431
    Şehir:
    İzmir
    Bisiklet:
    Mosso
    Seviye:
    Abdullah abiyi merakla takip ediyorum
     
  4. Mutlu Yiğit

    Mutlu Yiğit Aktif Üye

    Kayıt:
    24 Ağustos 2013
    Mesajlar:
    121
    Beğeniler:
    4
    Şehir:
    Alanya
    Bisiklet:
    Bianchi
    Seviye:
    Benim ön ile arka arasında ciddi fark var, idareten arkaya 47-622 takmıştım önde de 37-622 var. 1 senedir böyle kullanıyorum, patlama olmadı. sadece arka lastikteki kalınlığın biraz dezavantajı var :D
     
  5. Abdullah.R

    Abdullah.R Forum Demirbaşı

    Yaş:
    54
    Kayıt:
    8 Temmuz 2013
    Mesajlar:
    552
    Beğeniler:
    846
    Şehir:
    Kamiloba / İstanbul
    Seviye:
    Jantın iç yanak genişliğine göre takılabilecek min-max lastik genişliklerini de bir kenara not etmekte fayda var. Benim tur bisikletinin dış jant genişliği 22 mm. İç genişliğini ölçemedim ama 17 veya 19 mm olsa gerek. Dolayısıyla benim takabileceğim en ince lastik 25c veya 28c. Zaten orijinal lastikler 700x28c idi.

    Aşağıdakiler ihtiyatlı (sağlamcı) tablolar. Ölçülerin dışına biraz taşılabileceğini ima etmişler:
    http://en.wikipedia.org/wiki/ISO_5775#Nominal_section_widths
    http://www.sheldonbrown.com/tire-sizing.html#width

    Bir de aşağıdaki tablo var, nereden indirdiğimi hatırlamıyorum. Daha geniş aralık vermiş:
    Kod:
    Jant Genişliği (mm)	Lastik Genişliği (mm)
    			18 20 23 25 28 32 35 37 40 44 47 50 54 57 60 62
    13			X  X  X  X
    15			      X  X  X  X
    17				 X  X  X  X  X  X  X  X  X
    19				    X  X  X  X  X  X  X  X
    21					  X  X  X  X  X  X  X  X  X  X
    23					     X  X  X  X  X  X  X  X  X
    25						   X  X  X  X  X  X  X
    27						      X  X  X  X  X  X
    29							    X  X  X  X
    
    Yukarıdaki tablolar herkesin kullandığı clincher (C) tipi jantlar için geçerlidir. Jant genişliği, jant yanağının içten içe mesafesi.