Şehir Tur Bisikletini Cyclocross Bisiklete Çevirme

Eser Sevinç

Eskiden buralar dutluktu
Kayıt
5 Nisan 2011
Mesaj
2.017
Tepki
3.079
Şehir
Ankara - Eskişehir
İsim
Eser Sevinç
Başlangıç
1986—87
Bisiklet
Scott
Bisiklet türü
Yol bisikleti
Merhaba arkadaşlar, uzun zamandır araştırma içerisinde olduğum konuyu forumda da paylaşmak istedim.
Şehir bisikleti aldıktan sonra, ani bir kararla bu bisikleti cyclocross bisiklete çevirmeye karar verdim ve bunu nasıl yapabilirim konusunda araştırmaya başladım.

Peki Cyclocross bisikletlerin temel özellikleri nelerdir?
Yol gidonu kullanılıyor.
Cantilever fren veya nadiren de olsa V-fren ve mekanik disk fren kullanılıyor.
Yol bisikletlerine nazaran yüksek profil ve geniş jant yapısı olmalı.
Genelde yol bisikleti komponentleri kullanılıyor.
Mümkünse fren ve vites kabloları kadronun üstünde yer almalı, hem taşıma açısından kolaylık sağlıyor hem de çamurdan korunmuş oluyor.

Yol gidonu kullanımı
Düz gidonlu bisikletimizda yol gidonunu nasıl kullanacağız? Bunun için öncelikle vites-fren kollarını seçmeniz gerekir, bunun için 3 çeşit yöntem kullanılıyor.

STI Fren Vites kolu kullanımı
Eğer yarış performansı istiyorsanız en birinci seçeneğiniz yol bisikletlerinde kullanılan STI kollar olmalı.

https://lh6.googleusercontent.com/-8APFH8I-DwQ/TzAYug_jrMI/AAAAAAAACrM/PfqTnmXj4KY/s320/sti.jpg

Tabi bu kolların maliyeti oldukça yüksek ve dışarıdan gelecek darbelere karşı oldukça hassas olduğunu gözardı etmemek gerekir. Yine de en verimli ve en kullanışlı yöntem STI kollar diyebilirim.
STI kol kullandığınız zaman Cantilever ve mekanik disk frenleri sorunsuzca kullanabilirsiniz. V-fren kullanmayı düşünüyorsanız STI kollarda pek verim alamazsınız.

İkinci seçenek olarak Bar End Shifter kullanımı

https://lh3.googleusercontent.com/-t6nkJtXXQRk/TzAacKq24qI/AAAAAAAACrg/_Dsg-k0DkYQ/s640/bar%2520end%2520shifter.jpg

Genel kullanımı TT bisikletler için de olsa, yol gidonunda da gidon ucuna takılarak kullanımı mevcut.
Bar ucu vites değiştiricileri yarışlarda kullananlar da mevcut fakat devamlı elinizin altında olmadığı için vites geçişlerinde STI kollar kadar performans yakalayamazsınız, ayrıca kısa bir süreliğine de olsa gidondan elinizi ayırmak zorunda kalacaksınız.

https://lh3.googleusercontent.com/-VBZYTnj8_yA/TzAbvOO-2-I/AAAAAAAACr4/nDDKACh2Aag/s512/bar%2520end%2520shifter%2520cyclocross.jpeg

Ancak kolay kullanımı ve uzun ömürlü olması nedeniyle hobi kullanıcıları ve uzun turcular için biçilmiş kaftan, maliyeti de en ucuz seçenek olduğunu belirtmem gerekir.
Bu vites değiştiricileri kullandığınızda fren kullanımı için istediğiniz seçeneği kullanabilirsiniz.
V-fren kullanımı için

Tektro RL520 V Brake (272gr)

https://lh4.googleusercontent.com/-VGXg9Y3Sk7A/TzAdtvYFzOI/AAAAAAAACso/rTLT1JhxSBQ/s400/tektro%2520rl%2520520.jpg

Cane Creek Drop V Levers (310gr)

https://lh3.googleusercontent.com/-QVeythl5zP8/TzAdt2KXxII/AAAAAAAACss/CLo29v7tVDg/s512/cane%2520creek.jpg

Her ikisinde de "quick release" özelliği mevcut, bu özellike sayesinde lastiğiniz patladığında fren telini biraz daha salmış oluyorsunuz ve lastiği kolayca çıkarabiliyorsunuz.

https://lh5.googleusercontent.com/-GtxlgkovwPQ/TzAemiBmXfI/AAAAAAAACtI/ZD2WBU7HDkg/s553/qick%2520release.JPG

Üçüncü seçenek olarak yeni keşfettiğim "Retro Shift" kollar.

https://lh5.googleusercontent.com/-yC4_64fWBRU/TzAcks8-dxI/AAAAAAAACsQ/XVorLTWjvVk/s536/race-tested2.jpg%2520%2520940%25C3%2597350%2520-203106.png

Bu fren vites kollarını yeni keşfettim. Ülkemizde kullanımı mevcut değil, ben hiç duymadım ya da görmedim ama izlediğim bazı yarış videolarında ve fotoğraflarında kullananı gördüm aşağıda videosu var, STI kollarında mantığında çalışıyor biraz daha farklı, kesin bir şey söyleyemeyeceğim.


Daha detaylı bilgiyi üretici firmanın web sitesinden öğrenebilirsiniz (link)

Nasıl jant kullanmalı
Cyclocross bisikletler araziye, çamura, taşa toprağa gireceğimiz için yol bisikletlerinde kullanılan jantları kullanmak çok mantıklı değil, ayrıca kullanacağımız geniş lastikler için uygun olmayabilirler. Lastik olarak 700x32 den 700x57 ye kadar seçenek mevcut, genel kullanımım 700x32 - 700x44 aralığında olduğunu göz önüne alırsak 17mm veya 19mm genişliğe sahip jant çemberi işimizi görecektir.
Aşağıdaki tabloda jant genişliklerine göre lastik kullanımları gözükmektedir.

https://lh3.googleusercontent.com/-HYcJ3YlGuwE/TzAk40-_ChI/AAAAAAAACtg/z7ctZSUEW90/s640/wheels-tire.png

Ayrıca jant göbeklerinde de sağlamlığı göz önüne alırsak dağ bisikletlerinde kullanılan üst seviye göbekleri kullanmak daha mantıklı olacaktır.

Vites komponentleri
Bu noktada da eğer STI kol kullandıysanız yol bisikleti komponentleri kullanmanız düzgün çalışması bakımından daha uygun olacaktır.
Eğer diğer seçenekleri kullandıysanız dağ bisikleti komponentleri de kullanabilirsiniz.
Dişli oranlarına gelirsek, yarış performansı isteyenlerin geneli aynakolda 34-46, 36-46, 34-48 ve 36-48 kullanıyorlar, 3 lü aynakol fazladan ağırlık yapacağı için ve en ufak dişliyi hemen hemen hiç kullanmayacağımız için gereksiz diye düşünüyorum.
Eğer yarış performansından ziyade hobi amaçlı kullanacaksanız daha büyük dişli oranlarına sahip aynakol kullanabilirsiniz. 43-50, 39-53 veya 3lü aynakol da kullanabilirsiniz.
Arka dişli olarak kullandığınız vites kollarına ve arka aktarıcınıza göre seçmelisiniz.

Genel olarak yol gidonu kullanımı üzerine yoğunlaşmaya çalıştım bu yazıyı yazarken, diğer seçenekler, kullanıcı tercihine ve kullanım amacına göre çok çeşitlilik gösterebiliyor.

Gönül isterdiki kendi bisikletimin resimlerini de yazıya ilave edeyim ama yurt dışından sipariş verdiğim parçalardan bir tanesi henüz elime ulaşmadı ve montajı yapamadık, sanırım önümüzdeki hafta yola çıkmaya hazır olacaktır.

Son olarak biraz görsel şölenle yazıyı bitirebiliriz sanırım :)

https://lh3.googleusercontent.com/-lafkkOeS2-o/TzAm7S819kI/AAAAAAAACt8/BcDBHtZ_3n8/s640/DSC_0019.jpg

https://lh6.googleusercontent.com/-8_VxPbld7l4/TzAm7sWDc3I/AAAAAAAACt4/VlEQR7p02oA/s500/1.jpg

https://lh5.googleusercontent.com/-evFtQ7_forA/TzAobXEL4DI/AAAAAAAACu0/pGQTo6S-9ss/s500/Pen4.JPG

https://lh4.googleusercontent.com/-pPtZb2O8Kf8/TzAoYLyXCcI/AAAAAAAACuc/gceRl-sJ6ws/s420/cx_d1_01.jpg

https://lh5.googleusercontent.com/-t6imzgiAY2E/TzAqkz3thaI/AAAAAAAACvQ/gJXSTtjS4qU/s640/cyclocross-cxnats2012-cxm-masters-40-44-ayee-e.jpg

https://lh5.googleusercontent.com/-1yi73M3J2mU/TzAq49qdZLI/AAAAAAAACvo/-ba88fjHP8E/s590/cyclocross-cxnats2012-masters-40-44.jpg

https://lh4.googleusercontent.com/-kbcyjbm-agg/TzAoZnp1XqI/AAAAAAAACuo/-4wHaXJ9VFA/s640/20070926_Cyclocross_01.jpg
 
Scudo

Ferhat Köse

Forum Bağımlısı
Kayıt
13 Şubat 2010
Mesaj
6.263
Tepki
8.464
Yaş
48
Şehir
Eskişehir
Bisiklet
Bisan
Eser teşekkürler yazı için güzel olmuş.En sonda senin yeni makinenin resmini bekledim çıkmayınca üzüldüm ama nasılsa ilk ben göreceğim sıkıntı yok :)
 
  • Beğen
Tepkiler: Eser Sevinç

Derya Keçeci

Forum Bağımlısı
Kayıt
2 Haziran 2011
Mesaj
1.735
Tepki
4.127
Şehir
Ankara
İsim
Derya
Başlangıç
1970—71
Bisiklet
Fuji
Bisiklet türü
Yol bisikleti
"Şehir Tur Bisikletini Cyclocross Bisiklete Çevirme" başlıklı yazınızda,başta gidon olmak üzere,genel olarak "bileşenler" üzerinde durmuşsunuz.Şehir ve tur bisikletlerinin geometrileriyle cyclocross bisikletlerin geometrileri hayli farklı gözüküyor.En azından benim kullandığım Trek fx 7.3 için durum böyle.Yol geometrisiyle Cyclocross geometrilerinin karşılaştırmasının yapılsığı çeşitli forum başlıklarını incelemiştim ancak özellikle trek7.3-7.5/ Specialized sirrus ya da scott sub kadrolarının cyclocross'a yatkınlığı tartışılır gibi.
 

Eser Sevinç

Eskiden buralar dutluktu
Kayıt
5 Nisan 2011
Mesaj
2.017
Tepki
3.079
Şehir
Ankara - Eskişehir
İsim
Eser Sevinç
Başlangıç
1986—87
Bisiklet
Scott
Bisiklet türü
Yol bisikleti
@ferhat köse
Teşekkürler Ferhat abi, yeni makineyi beraber toplucaz, ellerinden öper :) sadece aynakol kaldı gelmeyen, o da bu hafta gelir sanırım.
 
  • Beğen
Tepkiler: Ferhat Köse

Derya Keçeci

Forum Bağımlısı
Kayıt
2 Haziran 2011
Mesaj
1.735
Tepki
4.127
Şehir
Ankara
İsim
Derya
Başlangıç
1970—71
Bisiklet
Fuji
Bisiklet türü
Yol bisikleti
Eser bey;
Umarım konunuza ilişkin yazımı bir eleştiri olarak algılamadınız zira tam tersten yaklaşan bir konuyu Bora bey açmış,orada da konuyla ilgilendiğimi belirtmiştim.(link)Amacım,geometrilerinde hayli farklılık gördüğüm şehir bisikletlerinin bu tip bir evrilmeye yeterince uygun olup olmadığını irdelemekti.
 

Mehmet_Gürsoylu

Forum Bağımlısı
Kayıt
17 Eylül 2010
Mesaj
702
Tepki
381
Şehir
Eskişehir
Eline sağlık Eser abi yazı çok bilgilendirici olmuş.Merakla bekliyorum senin yeni makineyi de :) Bizim Esbig yol takımı oldu diyorduk sen Cyclocrossa kaydın :) Ama olsun kullanım alanı bakımından yolda da oldukça verimli bisikletler zaten :)
 
  • Beğen
Tepkiler: Eser Sevinç

Eser Sevinç

Eskiden buralar dutluktu
Kayıt
5 Nisan 2011
Mesaj
2.017
Tepki
3.079
Şehir
Ankara - Eskişehir
İsim
Eser Sevinç
Başlangıç
1986—87
Bisiklet
Scott
Bisiklet türü
Yol bisikleti
@Derya Keçeci

Derya Abi, yanlış anlayacak bir durum yok, forumdaki yazılarını mesajlarını takip ediyorum, genel olarak iyi niyetli yaklaşımın olduğunu biliyorum.
Geometri konusuna gelince, işin içine geometri girerse içinden çıkılması zor bir hal alıyor. Aslında bu bakımdan yaklaşınca hiç bir bisikleti kullanım amacının dışında kullanmamak gerekir, lakin melez bisikletler her daim oldu. Ne kadar verimli olur, ne kadar olmaz tartışmaya açık, emin olduğum kısmı kullanım amacının dışına çıkıldığında o amaç için üretilmiş bisikletlerden daha verimsiz olduğu.
Yine de incelediğim kadarıyla temel olarak geometrileri benzerlik göstermekte.
 

Derya Keçeci

Forum Bağımlısı
Kayıt
2 Haziran 2011
Mesaj
1.735
Tepki
4.127
Şehir
Ankara
İsim
Derya
Başlangıç
1970—71
Bisiklet
Fuji
Bisiklet türü
Yol bisikleti
Yazarak anlaşmak iletişimin en zor yolu olduğu için,zaman zaman bu tür ikilemler yaşıyoruz.O yüzden sorma gereği hissettim.Yol bisikleti topladığım için-ki uzun turlarda da kullanacağım-konuları yakından izlemeye çalışıyorum.Teşekkürler.
 

Masterkutt

Üye
Kayıt
5 Aralık 2012
Mesaj
55
Tepki
14
Şehir
İstanbul
Bisiklet
Merida
Bu konu devam etse çok iyi olur aslında Derya abi önemli bir noktaya değinmiş benim de şu aralar klasik yol bisikleti arayışlarındayken bütçemden dolayı sanırım elimdeki t2 yi cyclocrossa çevireceğim. Bisikletin geometrisi fx serisinden daha fazla agresif ama ben de bir yol kadrosu kadar verimli olacağını sanmıyorum. Surly Cross Check cyclocross ve tur bisikleti olarak nasıl bir seçim olur ? T2 yi alırken uzun turları da hesaba katarak almıştım bu önemli bir kriter benim için.
 

laciverti

Forum Demirbaşı
Kayıt
7 Ağustos 2008
Mesaj
513
Tepki
588
Yaş
61
Şehir
Antalya
Bisiklet
Cannondale
Bu konu devam etmeli bence de.
Eser, yazın çok güzel ve görsel şölen denecek resimlerle de süslemişsin.
Derya 'da kadro geometrisine dikkat çekmiş.Gerçek yol performans ile cyclocross geometrisi oldukca farklı.Ancak kişi bunu beimserse neden olmasın.
Konuya ilgimi belki görmüşsünüzdür diğer başlıklarda.Birkaç bisikletim var, son 1 aydır en az kullandığımı farkettiğim sub 20 ile ciddi turlar yapıyorum. (Karbon Gidon ve gidon boğazı değişikliği ve barendlerle) Önce sadece asfaltta kullanırken şimdi ciddi off road sayılayacak yerlere de giriyorum.
Dün 42 km lik bir köy yolları gezisi yaptım, güzel tırmanışlar, inişler ve sadece taşlardan oluşan toprak (sert zemin ) yollarda hızlı kullandım.Maxxis Columbiere astik çok iyiyi imiş,öncelikle bunu söylemelyim.
2. olarak Sub kadrosu çok verimli ve hızlı atak yapan bir kadro ve dişli oranları çok iyi. Tırmanışda ani ivmelenmeleri çok rahat yapıyorsunuz.
Yolun sarsıntısı bileklerimde vardı, ancak gevşek tutmak dirseklerden amortisör hareketi yapmak yeterli, karbon gidon da emiyor sarsıntıyı.
Amortisor bu tarz gezide gerekli değil diye düşünüyorum.İş dropbar a alışmaya kalıyor. yıllardır düz gidon kullanınca biraz zor olabilir.Ama bilekleri dinlendirecek sayısız tutma şekilleri var.

Sub 20 mi çok seviyorum, ancak cyclocross' a ilgim aşırı arttı.Yoğun araştırmalar aptım.Cyclocross katologu (fiyat/donanım/Performans ) hazırlıyorum forum için.
Bana yararı olduğu kadar diğer arkadaşlara da olur diye düşünüyorum.

Tabii ki bu Scott sub 20 yi cyclocross haline çevirmem de mümkün.Sadece lastiklerle oynasam da yeter. (Bence 32 lastik uygun kalınlık, ve 19 jant iyi) Ama Maxxis de hiç kötü değildi :)
Sub kommüter olarak kalsın bende.Kızım kullanır büyüdüğünde (3-4 yıla )

Cyclocrosslar içinde scott da 3, Cube da 3, Corratec de 3, Cannondale de 1 Trek de 1 (CX Ion Pro) , Vitus da 1 (Vitus Energy), Genesis de 1, Focus da 3, specialised de 3 alınabilir Cyclocros bisiklet var.
Donanımları değişken. Scott pahalı, donanım performansfiyat en iyi Cube ve Vitus energy.Trec CX Ion da çok iyi. Bu son saydıklarım göze de hitap ediyorlar.
Saydıklarımın hepsi fiyat olarak 4000TL civarı.Daha üst düzeyleri incelemedim.

Bu bilgileri ayrıntılı olarak yayınlayacağım.

Burada söylemek istediğim şuydu, yıllardık turlara corratec motion veya spark 35 ile çıkıyordum, sub 20 ile hem yorulmadığımı hem de çok keyifli bisiklet sürdüğümü gördüm.
Şehir ve yol bisikletlerini daha çok kullanmak ve önermek gerek.

Sevgi ve dostlukla.
 

BF Okuru

Forum Bağımlısı
Kayıt
6 Eylül 2004
Mesaj
164.844
Tepki
789
evet cyclo cross deyince orada hep dururum ,,,
2012 de salcano getirdi cyclo ları elli diş ama pek rağbet olmadı tabi....ayrıca focus getirdi ,,,bu gün araştırma yaptım ayna kolu aradım 48 ayna kola geçeceğim deore 48 diş var ayrıca deore zincir takacağım ve ön aktarıcı çok önemli tabi ,şimdi ayna kolum slx 44 diş ve malesef ön aktarıcı , önden orta göbeğe bağlı duruyor ,lx marka ve 2008 model, bu bisikleti cyclo crosa tam olmasada çevirmeye çalıştım, sadece başarabildiklerim şu oldu, benim bisiklet large kadro idi 49 cm arka kilitten ayna kolun ortasına olan uzunluk, scott scale 30 karbon idi ,,,evet önce fox yüzlüğü sattık 500 kağıda sonra aliminyum çatal takdık 880 gramlık ön farketti tabi fox yüzlük tam 1 kilo 540 gram idi...sonra ne yaptım aliminyum yarış çatalı takınca önden aparatları var idi ve v -break fren sistemine uygun idi onuda yaptık daha sonra alexrims 28 jantlar tam oldu ve arkadan çok az mm kaldı ama kurtardı ,,arka fren sistemini mecburen mekanik disk fren yaptık çünki karbon kadroda çıkıntı yok idi...avidin en son sürümü oldu ,,,teker 700 x32 kadroda çok şık durdu.....şimdi bu bisiklet ile sert zeminlere girebiliyorum ,sert düz toprağa tabi ve stabilizeyede ,zati asfalttada gidiyor bu yollar bana yeter sadece asfaltta gitmeyi sevmiyorum zati...evet son operasyonlar olacak ay sonu artık bisikletin performansı bana yetmiyor 44 dişte pedal boşta dönüyor 48 ayna kola geçeceğim ve dahada süratlenecek bisiklet şimdi sorun şurada arka borunun mm si yani çapı çok kalın 38.9 mm bu kalınlığa cevap verecek bi adet ön aktarıcı kelepçeli sisteme bakacağım önümüzdeki hafta bu ön aktarıcıyı bulur isem sorun yok ,deore modele bakıyorum slx-xt ler pahalı olabilir ,,, başka değişiklikler ise yeni deore zincir alacağım arka ruble 9 lu sram sistem o biraz daha idare eder ve hatta orjinal xt arka aktarıcı hala çalışıyor banamısın demiyor 2008 martından kalma arka aktarıcı sorunsuz dönüyor.. evet bu ay sonu 3 parça yeni eklenecek...ha unutmadan yarış gidonu takma yerine mtb gidonda kaldım ve uzun boynuzlar takdım bunların işlevi sert rampalarda çok iyi..
 

Edip D.

HTFU!
Kayıt
12 Haziran 2011
Mesaj
3.625
Tepki
5.376
Şehir
Sarıyer, İstanbul
Başlangıç
2000—01
Bisiklet
Diğer
(link)

Ben de bir ara şöyle bir şey yapmıştım.. Gayet memnunum bisikletten :)
 

laciverti

Forum Demirbaşı
Kayıt
7 Ağustos 2008
Mesaj
513
Tepki
588
Yaş
61
Şehir
Antalya
Bisiklet
Cannondale
Çok zevkli bir uğraş, araştırmak, uygulamak, denemek. Dilerim Kudret bey, son değişikliklerle süratiniz de artar.
Scale kadrosu esnemez, sağlam bir kadro. Konforsuzdur. Performans-yarış amaçlı .Modifikasyonlarla konfor da sağlanmıştır.

Güle güle-sağlıkla-kazasız kullanın :)
Görüşmek üzere.
 

laciverti

Forum Demirbaşı
Kayıt
7 Ağustos 2008
Mesaj
513
Tepki
588
Yaş
61
Şehir
Antalya
Bisiklet
Cannondale
Çok güzel bir çalışma olmuş ve çok da güzel anlatmışsın Edip . :) Ben de kelebek gidon takmıştım, o tabii ki çok daha kolay. Ancak kullanımı atraktif sürüşe uymayınca söktüm.
Teşekkür ediyorum.
 

BF Okuru

Forum Bağımlısı
Kayıt
6 Eylül 2004
Mesaj
164.844
Tepki
789
@laciverti

ufuk bey, teşekkür ederim size katılıyorum bu topiği canlı tutma açısından gelişmeleri bu topiğe yazacağım bisiklette yeni yeni değişiklik yapınca çocuklar gibi seviniyorum belki daha çocuğuz büyümedik..:rolleyes:yarış gidonu düşünmem baştan beri olmaz idi bunun nedeni fren sistemleri olmuyor arka mekanik disk fren çünki karbonun arkasından çıkıntı yok,,çıkıntı olsa idi işim kolay olur idi.. kelepçeli sistem varmı bilmiyorum arkadan kelepçe takma frenler için ama zannetmiyorum zati yarış gidonu ile benim o zor etaplara dalmam sakıncalı açıkça stabilize yollar bazen sert düz toprak yol ...sürat evet artacak valla bu salı düğüm çözülecek inşalalh bulacağım ön aktarıcıyı..
 

laciverti

Forum Demirbaşı
Kayıt
7 Ağustos 2008
Mesaj
513
Tepki
588
Yaş
61
Şehir
Antalya
Bisiklet
Cannondale
Teşekkür ederim Kudret Bey. Gelişmelerden haberdar olmak isterim tabii ki.
Nasıl bir ön aktarıcı arıyorsunuz ?Deore, Deore LX?
Tel konumu?

Belki ben de yardımcı olabilirim.
 

BF Okuru

Forum Bağımlısı
Kayıt
6 Eylül 2004
Mesaj
164.844
Tepki
789
@laciverti
şimdi benim borunun çapı 38.9 mm olduğuna göre bu çapa uyacak bir adet ön aktarıcı tabi kelepçeli olacak üstten çekişli olacak ,,,alttan değil..deore istiyorum malum diğerleri pahalı zati almam xt veya slx i
 

laciverti

Forum Demirbaşı
Kayıt
7 Ağustos 2008
Mesaj
513
Tepki
588
Yaş
61
Şehir
Antalya
Bisiklet
Cannondale
38.9 üstten çekişli kelepçeli deore. Bakacağım.
 
Kayıt
22 Haziran 2013
Mesaj
73
Tepki
25
Şehir
ankara
Bisiklet
Specialized
eser bey mrb konuyu inceledim benim gibi konu hakkında fazla bilgisi olmayan arkadaşlar için verimli olacaktır emeğinize sağlık.

şimdi bi kaç sorum olacak siz ve tecrübeli arkadaşlar yardımcı olurlarsa sevinirim... son günlerde daha sık olmakla beraber bi kaç aydır araştırıyorum ve çok kararsızlaşmış durumdayım yolmu alsam şehir alıp cylocrossamı cevirsem bilemedim bir türlü. Amacım genelde şehir içi ulaşım ancak stabilize yada hafif arazi görüncede kaçmamak arada bir ankarada eymir vs gidebilmek. bunun için cylocross düşünüyorum. ve gezerken linklerdeki bisikletleri buldum. bu bisikletler için bu fiyatlar iyimidir ve cylocrossa cevirebilirmiyim çevirene kadar şehir bisikleti olarak mantıklı seceneklermidir, çevirirsem avantajı dezavantajı ne olur ve en önemlisi cylocrossa cevirmenin ne kadar maliyeti olur :)
şimdiden teşekkür ederim...

(link)

(link)

(link)