Duyuruyu Kapat
Facebook Gözat
Twitter Gözat

Şehir/Tur bisikleti tavsiyesi (ana konu)

Konu, 'Bisiklet Seçimi' kısmında curly89 tarafından paylaşıldı.

  1. curly89

    curly89 Aktif Üye

    Kayıt:
    22 Eylül 2007
    Mesajlar:
    140
    Beğeniler:
    37
    Şehir:
    eskişehir
    Seviye:
    Aşağıdaki 4 bisikletten birini almayı düşünüyorum, hangisini tavsiye edersiniz.

    bianchi guipago 870TL

    Kadro Alüminyum 6061 HF / Entegre Maşa Yatağı
    Maşa 28"YOL 1.1/8" ALÜMİNYUM
    Jant 28/622X19 BYTE ÇİFTKAT ALÜMİNYUM SİYAH 36H
    Lastik 700X38C 40-622 C-1118 SİYAH
    Vites SHIMANO ACERA 24 VİTES
    Fren MEKANİK DİSK SHIMANO BRM-416A ROTOR 160mm
    Sele SELLE ROYAL 8546URC


    Whistle Guipago 1160 Man 1000TL

    Kadro ALLOY HYDROFORMED WHISTLE CUSTOM
    Gidon BYTE ALLOY RIZER 20MM
    Gidon Boğazı BYTE ALLOY AHEAD AÇI AYARLI
    Sele Sapı BYTE L:350mm DIA:31.6mm
    Sele SELLE ROYAL 8546URC VIPER WHISTLE LOGOLU
    Çatal Yatağı CH-918 TEW 1.1/8
    Çatal 28″ALLOY HYBRID
    Krank Takımı SHIMANO FC-M431 48X36X26T
    Göbek SHIMANO HB-RM60 -SİYAH 36H QR
    Arka Değiştirici SHIMANO DEORE RD-M591
    Ön Değiştirici SHIMANO ALIVIO FD-M430L6
    Vites Kolu SHIMANO ALIVIO SL-M430 9X3
    Arka Dişli SHIMANO CS-HG30 9-VİTES 11-32
    Fren SHIMANO BR-M432
    Dış Lastik 700X35C SİYAH/ REFLEKTÖRLÜ/ BYTE ASOLO
    Jant WHISTLE TKK 4X9 SİYAH
    Pedal VP-X92 CR-MO TEK TARAF KİLİTLİ

    SALCANO CITY SPORT 21 VR 450tl

    TİP : 700C TREKKING
    VİTES : SHIMANO ST-EF60/ RD-TX55 21 VİTES
    KADRO : 6061 ALÜMİNYUM KADRO
    MAŞA : HI-TEN MAŞA
    FREN : TEKTRO 837 ALÜMİNYUM V-FREN
    G. BOĞAZI : ZOOM AHEAD ALÜMİNYUM DERECELİ GİDON BOĞAZI
    KRANK TAKIMI : SUNTOUR CW10- XCC-T208 KRANK TAKIMI
    TEKER GÖBEĞİ : SHIMANO FH-RM30/HB-RM40
    RUBLE : SHIMANO CS-HG20 KASET 12-28
    TEKERLEK : SALCANO X-PRO3 8X4ÖZEL ÖRÜM TEKERLEK SETİ
    LASTİK : CONTINENTAL TOURING PLUS REFLEKTÖRLÜ LASTİK


    SALCANO ASTRO 291 27 975TL

    TİP : 29" MTB
    VİTES : SRAM X5 27 VİTES
    KADRO : HYDROFORMED BUTTED ALÜMİNYUM KADRO
    MAŞA : SUNTOUR SF11 XCR RLO GİDONDAN KİLİTLEMELİ MAŞA
    FREN : AVID JUICY 3 HIDROLİK DİSK FREN TAKIMI
    GİDON : SALCANO/ZOOM MTB-AL-152B ALÜMİNYUM GİDON
    G. BOĞAZI : SALCANO/ZOOM TDS-D345 3D FORGED ALÜMİNYUM GİDON BOĞAZI
    SELE : VD-1121 SALCANO LOGOLU, JEL TAKVİYELİ SELE
    SELE BORUSU : SALCANO/ZOOM SP-238 ALÜMİNYUM SELE BORUSU
    KRANK TAKIMI : SUNTOUR CW9-XCR T419 KRANK TAKIMI
    TEKER GÖBEĞİ : SRAM MTH306 QR
    RUBLE : SRAM PG-950 KASET 11-34
    TEKERLEK : SALCANO X-PROD1 8X4 ÖZEL ÖRÜM TEKERLEK SETİ
    LASTİK : CONTINENTAL RACE KING 29x2,2 LASTİK
    SEÇENEKLER : KADRO ÖLÇÜLERİ 19"-21"
     
  2. Ferhat Öz

    Ferhat Öz Kıdemli Üye

    Kayıt:
    28 Aralık 2010
    Mesajlar:
    397
    Beğeniler:
    215
    Şehir:
    Ankara-Seydişehir
    Bisiklet:
    Salcano
    Seviye:
    curly89 bunu beğendi.
  3. uğur yılmaz

    uğur yılmaz Bisikletkolik

    Kayıt:
    12 Nisan 2009
    Mesajlar:
    1.224
    Beğeniler:
    336
    Şehir:
    sakarya
    Seviye:
    sedonalar daha mantıklı. Amacınıza göre city sportu ya da diğerini seçin derim. Arazide kullanacaksanız astro kullanmayacaksanız city sport
     
    curly89 bunu beğendi.
  4. yavuz erkut

    yavuz erkut Kıdemli Üye

    Kayıt:
    26 Mart 2011
    Mesajlar:
    293
    Beğeniler:
    95
    Şehir:
    izmir
    Seviye:
    salcano city sport'un yeni modellerine bakın. hidrolik frenli olanları gerçekten mükemmel. kesinlikle tavsiye ediyorum. şehir içi kullanım için mükemmel bi bisiklet...
     
    curly89 bunu beğendi.
  5. Tamer KAMIŞLI

    Tamer KAMIŞLI Bisikletkolik

    Kayıt:
    5 Temmuz 2011
    Mesajlar:
    1.195
    Beğeniler:
    831
    Şehir:
    Samsun - Eskişehir
    Bisiklet:
    Sedona
    Seviye:
    City Sport 24VS hakkında şehirdışı için ne düşünüyorsunuz acaba? Bagaj takılıp vs uzun yol yapılabilir mi?
     
    curly89 bunu beğendi.
  6. Anıl Aşkın

    Anıl Aşkın Aktif Üye

    Kayıt:
    7 Eylül 2010
    Mesajlar:
    148
    Beğeniler:
    49
    Şehir:
    İstanbul-Hisarüstü
    Seviye:
    Merhabalar! :)

    Ben ikinci el trek fx 7.2 ya da specialized sirrus sport bakmanızı da öneriyorum.

    İyi günler!
     
    curly89 bunu beğendi.
  7. Barkın Kenan

    Barkın Kenan Forum Demirbaşı

    Kayıt:
    3 Şubat 2011
    Mesajlar:
    413
    Beğeniler:
    56
    Şehir:
    Ankara
    Seviye:
    Söylenenlerin aksine şehir içi veya uzun tur kullanımı için disk frenin gereksiz masraf, gereksiz ağırlık ve bir arıza durumunda gereksiz zaman kaybından bir şey olmadığını söyleyebilirim. Vazgeçin artık şu disk fren sevdasından. Asfaltta kullanmak için dağ bisikleti alınması yetmiyormuş gibi bir de tur bisikletlerinde de disk fren öneriliyor. Saçmalıktan öte bir şey değil açıkçası. Disk frenin onlarca götürüsü yanında şehir içi veya uzun turlarda kullanımda size hiçbir getirisi yoktur. V fren bu kullanım alanında oldukça yeterlidir.

    Sorduğunuz modeller arasında yok fakat salcano 24 vr'ye bi bakın isterseniz. 500-600 tl civarında olması lazım, donanım olarak gayet iyiydi. Tur için oldukça uygun ve konforlu. Yine whistle guipago da donanım açısından gayet iyi. Fakat her bisiklet seçiminde bas bas söyleniyor ben de söylemek istiyorum. Parçalar illaki değişecektir zamanla fakat kadro yerinde kalacaktır. O nedenle sizi ömür boyu idare edecek göze hoş gelen, içinize en fazla sinen kadroyu almanız en önemlisi. Parçaları zaman içinde paranız oldukça kademe kademe yükseltebilirsiniz. Hem bisikleti upgrade etmek oldukça keyiflidir, parçalarını teker teker kendiniz taktığınız bir bisiklete binmek size hazır yüksek donanımlı bir bisiklete binmekten daha fazla keyif verecektir.
     
    curly89 ve cembarlasic bunu beğendi.
  8. five

    five Bütün yıl hayal kurup birkaç hafta pedallayan...

    Yaş:
    45
    Kayıt:
    29 Temmuz 2005
    Mesajlar:
    1.008
    Beğeniler:
    1.635
    Şehir:
    İstanbul-Bostancı
    Bisiklet:
    Giant
    Seviye:
    Merhaba, yazdıklarınızı saygıyla karşılamakla beraber sadece "saçmalık" kısmını dışarda tutarak tamamen farklı düşüncede olduğum için cevap vermek istedim. Öncelikle şunu belirtmeliyim. Farklı sınıftaki her bisikletin farklı bir karakteristiği ve kullanım amaçları olduğu gibi çıktığınız yolda yaşadığınız tecrübeler de farklılaşıyor. Bu da bisiklet, yol, sürüş konforu ve özellikle güvenlik açılarından tercihlerinizin bu doğrultuda değişmesine yol açıyor. Kendi açımdan: Tur bisikletim var, amortisörü var, hidrolik disk freni var ve bundan son derece memnunun. Memnuniyetimin sebebi de hava atmak ya da ne kadar pahalı ekipmanlar kullandığımı birilerine göstermek için değil, düştüğüm çok ciddi ve beklenmedik zor durumlarda bana sağladığı faydalar için. "Hayatımı" demek belki iddalı gelebilir ama evet hayatımı kurtardığı için. Tabi bunu sadece disk fren özeline indirgememek lazım. Çünkü güvenlik olarak bakıldığında lastik de aynı derecede (bence daha da fazla) önemli. Aynı cümleler "Tur bisikletlerinde dişli lastiğe hiç gerek yok. Tamamen slick lastik kullanmak gerekir. Tur bisikletleri için dişli lastik kullanmak "saçmalık" şeklinde yazılmış olsaydı da ben yine bu cevabı yazardım sanıyorum. Veya "Tur bisikletinde amortisöre ne gerek var." denseydi.

    Tecrübe ile ilgili olarak, kısa kısa kendi görüşlerimi yazayım ki yazdıklarımın da bir anlamı olsun: (Yer: Mersin batı girişi) Düz yolda yol çızgisine daldığım için fark etmediğim park halindeki arabaya çarpmaktan son anda frenlemem (ki burada disk frendeki fren dozajını ayarlayabilmek çok işime yaradı) ve Schwalbe Racing Ralph (28") lastiklerin dişleri sayesinde kurtuldum. Buna karşın kardeşimin eşiyle yaptığımız turda (Yer : Özdere yakınları) ön jantın yamulması sonucu jant fren pabuçlarına sıkıştı ve düz yolda takla attı. Kolunun kırık olduğu 15 gün sonra ortaya çıktı.

    Yaptığımız uzun, dik ve aynı zamanda bol virajlı inişlerde (Yer : Anamur yakınları Melleç inişi, 2. Yer: Gemlik yakınları Haydarıye Köyü - Kumla inişi) frenlemeyi ayarlamanın en büyük yardımcısı (kilitlenebilir) amortisör olmuştu. Hızlı yapılan inişlerde yoldan kaynaklanabilecek zıplamaları ve kontrol kaybını azaltmak ve yine gerekebilecek ani frenlemeyi yapabilmek için amortisörü de gerekli buluyorum. (En azından ne gerek var demiyorum.)

    Tüm bu yazdıklarımı kişisel tecrübemi aktarmak adına yazdım. Kimseye özellikle ters düşmek ve tartışma başlatmak adına değil. Lütfen bu yazımı bu kapsamda değerlendirin. Amacım, farklı tercihlerin farklı tecrübelerden kaynaklanabileceğini, tercih bilinçsiz olsa bile ileride yaşanabilecek istenmeyen durumlarda kullanıcıya fayda sağlayabileceği, ilerideki tercihlerin daha bilinçli yapılmasına fayda sağlayabileceğini hatırlatmaktı.

    Kazasız ve keyifli turlar.
     
  9. Barkın Kenan

    Barkın Kenan Forum Demirbaşı

    Kayıt:
    3 Şubat 2011
    Mesajlar:
    413
    Beğeniler:
    56
    Şehir:
    Ankara
    Seviye:
    Haklısınız yine benim de yer yer cümlelerime "bana göre" şeklinde eklemeler yapmam gerekiyordur sanırım. Saçmalık kısmı dahil. Çünkü yazdıklarınızı okuyunca size de hak vermemek elde değil gerçekten. Fakat dediğiniz gibi olay tecrübe ve kişinin tercihlerine göre değişkenlik gösterebiliyor. Ben de sizin gibi hem disk hem de v fren kullanmış biri olarak disk frenin yanında v frenin bir eksikliğini hissetmemekle birlikte artılarını gördüm. Ama dediğiniz gibi iş kişinin tercihlerinde bitiyor.

    Saygılar, teşekkürler.
     
    curly89 ve five bunu beğendi.
  10. hakan simsek

    hakan simsek Yeni Üye

    Kayıt:
    30 Haziran 2011
    Mesajlar:
    16
    Beğeniler:
    3
    Şehir:
    istanbul
    Seviye:
    trek 7.2 fx ikinci el bakmanızı öneririm.
    oldukça memnunum, daha oldukça yeni olmama rağmen 160 km lik parkurda çok rahat ve konforlu idi. benden bir iki gömlek üstün arkadaşların toplam yorgunluğu ile benimki farklıydı. ben arada bisiklet değiştirerek de 10-20 km yaptım ama hemen kendiminkine dönmek istedim..bu elbette kargadan başka kuş tanımam durumu da olabilir, subjektif yargı olabilir. :)
     
    curly89 bunu beğendi.
  11. uğur yılmaz

    uğur yılmaz Bisikletkolik

    Kayıt:
    12 Nisan 2009
    Mesajlar:
    1.224
    Beğeniler:
    336
    Şehir:
    sakarya
    Seviye:
    Bence de tur bisikletinde hidrolik fren ihtiyaç dışı. Dezavantajları avantajlarından çok daha fazla. Ben de size disk fren ile yaşadığım olumsuzlukları yazabilirim. Birinde fren esnasında sid maşamın sol bacağı kaliperin olduğu yerin ortasından kırıldı. Hızım 30km ya da üstü olsa sonuç çok kötü olabilirdi. Tur bisikletlerinde ağırlık daha fazla oluyor. Bu daha fazla yük demek.
    Birinde de yokuş inerken hidrolik frenim boşaldı. Fren kolunun içindeki lastik parça yağ kaçırdı, basınç yapmaz oldu. Bana büyük masraf çıkardı. Onun dışında hidrolik frende panik anında kontrol daha zor oluyor. Takla olayı daha çok oluyor.
     
    curly89 ve five bunu beğendi.
  12. Bahadır Budak

    Bahadır Budak Aktif Üye

    Kayıt:
    14 Mayıs 2011
    Mesajlar:
    142
    Beğeniler:
    67
    Şehir:
    Urla-İzmir
    Seviye:
    SALCANO ASTRO 291 27 975TL bu bir dağ bisikleti. size salcano city sport 27 hds tavsiye ederim. hidrolik disk frenli çok iyi parçalara sahip ön amörtisörlü bir şehir bisikleti.

    bir de sedona 321 var ama duyduğum kadarıyla bulmak çok zormuş 2012 modeli bekleniyormuş. eğer bulabilirseniz hiçbirini düşünmeden sedona 321 almanızı öneririm. şimdiden hayırlı olsun.
     
    curly89 bunu beğendi.
  13. five

    five Bütün yıl hayal kurup birkaç hafta pedallayan...

    Yaş:
    45
    Kayıt:
    29 Temmuz 2005
    Mesajlar:
    1.008
    Beğeniler:
    1.635
    Şehir:
    İstanbul-Bostancı
    Bisiklet:
    Giant
    Seviye:
    uğur yılmaz, merhaba, benim de bahsettiğim şey bu işte. Kişisel tecrübelerin tercihe etkisi. Çünkü disk frenin dozajını ve kuvvetini çok daha güvenilir buluyorum. Ama bisiklet bakımının da etkisini yadsımamak gerekiyor sanırım. Kilo konusu da bence göreceli. Asla kullanmadığım ama yanımda bulundurduğum çok fazla malzeme oldu. Ama kendimi güvende hissettim. Zaman zaman 1-2 kiloyu fazladan taşısam da. Kazasız ve keyifli turlar.
     
    curly89 bunu beğendi.
  14. Cihat Özinan

    Cihat Özinan Aktif Üye

    Kayıt:
    26 Haziran 2011
    Mesajlar:
    144
    Beğeniler:
    43
    Şehir:
    Bursa
    Seviye:
    sedona 321 in 2012 modelini bende bekliyorum.ne zaman piyasaya çıkacağını bilen varmı?
     
    curly89 bunu beğendi.
  15. curly89

    curly89 Aktif Üye

    Kayıt:
    22 Eylül 2007
    Mesajlar:
    140
    Beğeniler:
    37
    Şehir:
    eskişehir
    Seviye:
    Cevap yazanlara teşekkür ederim.

    Dün akşam bir arkadaşımla konuşurken elimdeki eski parçaları kullanarak, bisikleti kendime göre toplamamı önerdi. Sizce tur bisikletimi beraber toplayalım mı yoksa hazır bisiklet mi alayım.

    Dün akşam eski bisiklet parçalarımın içindeki sağlam durumdaki parçaları ayırdım:
    -Amobea vitra gidon ve sele seti
    -deore aynakol
    -hg50 8li ruble
    -1 adet lx v-break fren
    -1 adet deore v break fren
    -xt 8li ruble uymulu arka aktarıcı
    -deore lx ön aktarıcı


    Almam gereken parçalar:
    -Jant
    -Lastik
    -kadro
    -maşa
    -furç takımı
    -zincir
    -fren-vites kolu
     
  16. yavuz erkut

    yavuz erkut Kıdemli Üye

    Kayıt:
    26 Mart 2011
    Mesajlar:
    293
    Beğeniler:
    95
    Şehir:
    izmir
    Seviye:
    bagaj takan arkadaşları gördüm. uzun yola çıkanlarda oldu. bisikletten gayet memnunlar :)
     
  17. Tamer KAMIŞLI

    Tamer KAMIŞLI Bisikletkolik

    Kayıt:
    5 Temmuz 2011
    Mesajlar:
    1.195
    Beğeniler:
    831
    Şehir:
    Samsun - Eskişehir
    Bisiklet:
    Sedona
    Seviye:
    Teşekkürler Yavuz Bey Sedona 311 aldım bende
     
  18. savuk

    savuk Yeni Üye

    Kayıt:
    5 Kasım 2016
    Mesajlar:
    15
    Beğeniler:
    4
    Şehir:
    ANKARA
    Adı:
    Savuk
    Bisiklet:
    Diğer
    Seviye:
    Şehir içi kullanımı için Sedona 300 almayı düşünüyorum (sport modeli değil).
    Şehir içinde eğlence amaçlı dolaşmak ve bazen işe gitmek için (3 km'lik yol) kullanmayı düşünüyorum.
    Tavsiye eder misiniz?

    Bir de bahsettiğim bisiklet Sedona'nın internet sitesinde Şehir Bisikletleri kategorisinde yer alırken şimdi kaldırılmış, sebebi ne ola ki?
    Ancak bisikletin linki aktif:
    300 | SEDONA BİSİKLET