Duyuruyu Kapat
Facebook Gözat
Twitter Gözat

Şehir/Tur Bisikleti seçiminde yardım gerekiyor.

Konu, 'Bisiklet Seçimi' kısmında eyup.g tarafından paylaşıldı.

  1. eyup.g

    eyup.g Yeni Üye

    Kayıt:
    18 Ekim 2012
    Mesajlar:
    20
    Beğeniler:
    1
    Şehir:
    istanbul-çanakkale
    Seviye:
    Öncelikle herkese merhaba,
    Ben Çanakkale 18 Mart Üniversitesinde öğrenciyim.Geçen haftalarda 3 arkadaşlarımla birlikte Kilitbahir'den Abide'ye bisiklet kiralayarak gittik ve döndük.Gidiş 25-30 km idi sanırsam.Bu yolculuktan oldukça memnun kaldık ve ben de artık kendime bisiklet almak istedim böyle geziler yapabilmek için.Malum Çanakkale'de gezilecek çok yer var:şehitlikler,tarihi mekanlar...

    Böyle sorulardan sıkılmış olabilirsiniz tahmin edebiliyorum.O yüzden sizlere sormadan önce kendim bir ön araştırma yaptım.İhtiyaçlarımı karşılayabilecek bisikletleri bütçemin(500-600 TL) sınırlarında aramaya koyuldum.Birkaç bisiklet modeli uygun gördüm kendime.Son olarak işi bilenlere sorma ihtiyacı duydum daha sonradan keşke dememek için.Sizlerden ricam bisikletler hakkındaki değerlendirmelerinizi almak ve sizin önerebileceğiniz bisikletleri öğrenmek.

    Yazıklarımın haricinde merak ettiğim birkaç şey var.21 vites ile 24 arasında ne fark var ve gezi bisikletine amortisör gerekli midir?Forumda aradım ve kendime birkaç cevap buldum.Aama diğer üyelerin de yorumlarını almak istedim.

    Boyum 1.80 , kilom 60.Forumda 180 - 185 boy için 58 - 61 cm gerekir diyor.Sanırsam bana uyar bu ölçü.

    Bulduğum bisikletleri fiyat/performans olarak değerlendirirseniz sevinirim.Çünkü bisikletin haricinde kask,eldiven,far gibi aksesuarlar almam gerekiyor.Öğrenci olduğum için fazla bir bütçe ayıramıyorum.

    Sedone 301
    Salcano 21 VR
    Salcano İstanbul
    Bianchi Esprit

    Carraro 502 Met Key
    Carraro 702 Grande
    Carraro 704 Azimut
    Carraro 904 Prizma
    Carraro'ların hiçbirinde amortisör yok.Bu eksi bir şey mi bilemedim.Ama fiyatları uygun görünüyor.

    Kawasaki Patrol

    Bulabildiklerim bu kadar.Önerilerinizi bekliyorum.Şimdiden teşekkür ediyorum.
     
  2. Umut Kılınç

    Umut Kılınç Kıdemli Üye

    Kayıt:
    13 Eylül 2012
    Mesajlar:
    309
    Beğeniler:
    74
    Şehir:
    Kadıköy/İstanbul
    Seviye:
    eyup.g bunu beğendi.
  3. eyup.g

    eyup.g Yeni Üye

    Kayıt:
    18 Ekim 2012
    Mesajlar:
    20
    Beğeniler:
    1
    Şehir:
    istanbul-çanakkale
    Seviye:
  4. Umut Kılınç

    Umut Kılınç Kıdemli Üye

    Kayıt:
    13 Eylül 2012
    Mesajlar:
    309
    Beğeniler:
    74
    Şehir:
    Kadıköy/İstanbul
    Seviye:
    O sana kalmış ama alıcaksan ön süspansiyonlu ve aliminyum kadrolu almaya çalış yoksa çok yorulursun ve süspansiyonsuz kafanı ağrıtabilir ve mideni bulandırabilir ben bir kere bindim binmez olaydım
     
    eyup.g bunu beğendi.
  5. eyup.g

    eyup.g Yeni Üye

    Kayıt:
    18 Ekim 2012
    Mesajlar:
    20
    Beğeniler:
    1
    Şehir:
    istanbul-çanakkale
    Seviye:
    Peki,teşekkür ederim görüşleriniz için.Söylediklerinizi dikkate alacağım.
     
  6. emre4335

    emre4335 Aktif Üye

    Kayıt:
    10 Ağustos 2012
    Mesajlar:
    103
    Beğeniler:
    27
    Şehir:
    İzmir
    Bisiklet:
    Bisan
    Seviye:
    burda alacağın en iyi bisiklet carraro 904 azumit amortisöre gerek yok bence..
     
    eyup.g bunu beğendi.
  7. sadıkgül

    sadıkgül Yeni Üye

    Kayıt:
    22 Ekim 2012
    Mesajlar:
    1
    Beğeniler:
    0
    Şehir:
    denizli
    Bisiklet:
    Carraro
    arkadaşlar bu konuda çok yeniyim. carraro 502 metkey buldum biryerde fiyatıda uygun geldi bana, almayı düşünüyorum kulanan yada bilgisi olan arkadaşların yorumlarını bekliyorum. sizce alayım mı?

    tesekkurler...
     
  8. muratcolakoglu

    muratcolakoglu Onursal Üye

    Kayıt:
    19 Haziran 2012
    Mesajlar:
    2.869
    Beğeniler:
    517
    Şehir:
    İstanbul
    Bisiklet:
    Colnago
    Seviye:



    Senin seçtiklerinden aşağıdakileri sana öneririm:

    salcano 21 vr

    carraro 704

    carraro 904

    kawasaki

    Bunlardan en yüksek viteslisinin en bütçene uygununu al derim. Diğerlerinden Sedone 301 kadın bisikleti zaten sana uymaz. Kalanlar ya amortisörlü ya da konfor şehir bisikleti olarak adlandırılanlar. Amortisörlü kesinlikle alma. Gücünü emerek konforsuz bir kullanım sağlar. Konfor şehir bisikleti alabilirsin ama onlarda ağır oluyorlar. Yukarıdaki listede verdiklerim fitness bisiklet olarak da geçiyor. Ben böyle bir bisiklet kullanıyorum ve çok memnunum.
     
    eyup.g bunu beğendi.
  9. Tamer KAMIŞLI

    Tamer KAMIŞLI Bisikletkolik

    Kayıt:
    5 Temmuz 2011
    Mesajlar:
    1.195
    Beğeniler:
    831
    Şehir:
    Samsun - Eskişehir
    Bisiklet:
    Sedona
    Seviye:
    301 kadın bisikleti derken bunu neye dayanarak söylediniz acaba? Forumda 301 kullanan erkek arkadaşlar var gayette memnunlar bildiğim kadarıyla. Ayrıca amortisör konforsuz değil tam aksine konforlu bir kullanım sağlar, yanlış bilgilendirmelerde ve yönlendirmelerde bulunmayın lütfen. Eğer ki amortisörlü bir model alacaksanız kilitlemeli olanlardan alın derim ben, düz maşa alacaksanız da o da size kalmış. Amortisör size fazladan ağırlık verir sadece. Eğer ki konfor arıyorsanız kilitlemeli maşa, hız istiyorsanız düz maşa alın. 21 vites ile 24 vites arasındaki fark ise tamamen vites aralığıdır, ne kadar fazla vites olursa o kadar aralığınız olur ve rampalarda daha rahat kullanım sağlar. Bianchi Esprit ve Salcano İstanbul'dan uzak dur derim. Kawasaki'de kapalı kutu.

    Salcano 21VR
    Sedona 301
    Carraro 704 ve 904 arasından karar ver bana kalırsa.
     
    eyup.g bunu beğendi.
  10. muratcolakoglu

    muratcolakoglu Onursal Üye

    Kayıt:
    19 Haziran 2012
    Mesajlar:
    2.869
    Beğeniler:
    517
    Şehir:
    İstanbul
    Bisiklet:
    Colnago
    Seviye:
    Linke tıklayınca sağ üst köşede "lady" yazıyor. Zaten kadrosu kadın kadrosu.
     
  11. muratcolakoglu

    muratcolakoglu Onursal Üye

    Kayıt:
    19 Haziran 2012
    Mesajlar:
    2.869
    Beğeniler:
    517
    Şehir:
    İstanbul
    Bisiklet:
    Colnago
    Seviye:
    Esas siz yanlış yönlendirmede bulunmayın. Amortisör gücü emerek gayet yorucu (konforsuz) bir sürüş sağlar. Hele yokuş çıkıyorsa yandı. Siz bundan rahatsız olmayabilirsiniz ama uyarmak zorundayız.
     
  12. Tamer KAMIŞLI

    Tamer KAMIŞLI Bisikletkolik

    Kayıt:
    5 Temmuz 2011
    Mesajlar:
    1.195
    Beğeniler:
    831
    Şehir:
    Samsun - Eskişehir
    Bisiklet:
    Sedona
    Seviye:
    Birincisi; Sağ üst köşede yazan 301 Lady yazısı bir sonraki sayfadaki bisiklet içindir, linkteki bisiklet klasik 301, yani erkek kadrosu. 301 Lady vereceğim linkteki bisiklet;

    http://sedonabisiklet.com/products/q/act/showProduct/id/31

    İkincisi; forumu okumuşsunuz kafanıza göre bazı çıkarımlarda bulunmuşsunuz fakat yokuşlarda gücü emmesi konforu düşürmez sadece daha fazla efor sarfetmenizi sağlar. Orta amortisör gücü büyük oranda emer, maşadaki amortisör ise yokuşlarda yalnızca ayağa kalktığınız anlarda gücünüzü emiyor, test edilmiştir. Bende bunun için dedim ki kilitlemeli maşalı bir bisiklet alın. Maşayı açtığınız ve amortisörü kullandığınız anlarda konforu hissedeceksiniz. İsterseniz mıcırlı bir yolda amortisörlü bir bisiklet ve düz maşalı bir bisiklet kullanabilirsiniz, hangisinin daha konforlu olduğu çok açık olarak ortada olacaktır. Konfor isteyen amortisörlü, hız isteyen düz alsın bu kadar basit. Yanlış yönlendirmelerde bulunuyorsunuz + olarak kendinizi savunurken bize b*k atmayın bari...
     
    eyup.g bunu beğendi.
  13. muratcolakoglu

    muratcolakoglu Onursal Üye

    Kayıt:
    19 Haziran 2012
    Mesajlar:
    2.869
    Beğeniler:
    517
    Şehir:
    İstanbul
    Bisiklet:
    Colnago
    Seviye:
    Kafama göre değil zamanında amortisörlü bisiklet kullandım gücü nasıl emdiğini gayet iyi biliyorum. Yazı yazarken biraz daha dikkatli yazın. Bu şekilde yazacaksanız tartışma kötü yerlere gidecek.
     
  14. Koray Uzun

    Koray Uzun Kıdemli Üye

    Kayıt:
    4 Mayıs 2011
    Mesajlar:
    263
    Beğeniler:
    275
    Şehir:
    İstanbul
    Bisiklet:
    Sedona
    Seviye:
    Ben kitlemeli maşası olan bir tur bisikletine sahibim. Yokuş aşağı 50kmyi geçeceksem açıyorum amortisörünü. Bundan önceki bisikletim de amortisörsüzdü. Hiç midem falan bulanmadı. Titreşimden rahatsız bile olmadım. Ekstrem durumlar hariç kesinlikle aramıyorum amortisörü. Düz yolda ve bayır yukarı gücünüzü emmesi de bir diğer faktör. Size tavsiyem eğer gerçekten iyi bir amortisör alamayacaksınız sabit maşalı alın. Ki söylediğiniz fiyat aralığında alacağınız amortisörün pek fazla konforu olmayacaktır. Ağırlığı ve ekstra maliyet de cabası.

    Ben sizin yerinizde olsam amortisörsüz sabit kadrolu bir bisiklet seçerdim. İyi akşamlar dilerim.
     
    muratcolakoglu bunu beğendi.
  15. Tamer KAMIŞLI

    Tamer KAMIŞLI Bisikletkolik

    Kayıt:
    5 Temmuz 2011
    Mesajlar:
    1.195
    Beğeniler:
    831
    Şehir:
    Samsun - Eskişehir
    Bisiklet:
    Sedona
    Seviye:
    301'e kadın bisikleti diyorsunuz fakat dediğiniz kadro erkek modeli, amortisör olayına konforsuz diyorsunuz fakat amortisör zaten konfor sağlamak için yapılmış bir araçtır. Ben gücü emmiyor demiyorum, ekstra efor sarfedersiniz fakat mıcırlı ve stabilize yollarda ekstra konfor sağlar bu çok açık şekilde ortada. Amortisörlü alırsanız ekstra efor sarfedersiniz demek başka, aşırı konforsuz bir sürüşe sahip olursunuz demek başka. Bende yıllardır amortisörlü bisiklet kullanıyorum, rampalarda kilitliyorum öyle çıkıyorum, konforsuzluğunu görmedim. Ağırlığı vs ayrı bir konu tabiki, hız isteyen bisikletini hafifletmek isteyen sabit maşalı bisiklet almalı, bu kadar basit. Bence sizde biraz dikkatli yazın mesajlarınızı, en azından kendinizi savunacağınız zaman daha kesin bilgilere bel bağlayın.
     
  16. Derya Keçeci

    Derya Keçeci Onursal Üye

    Kayıt:
    2 Haziran 2011
    Mesajlar:
    1.748
    Beğeniler:
    4.270
    Şehir:
    Ankara
    Adı:
    Derya
    Bisiklet:
    Trek
    Seviye:
    MTB lerde ön süspansiyon kullanılmasının sebebi off road olarak ifade ettiğimiz dağ bayır,dere tepe'de sarsıntıdan sürücünün etiyle kemiğini ayırmasın ve bu anlamda sürücüye görece konfor sağlamasından öte,yol tutuşunu sürekli kılmasıdır.Bu tüm XC versiyonları için geçerlidir.Bununla birlikte Downhill yani tepe inişi tarzı bisikletlerde buna bir de orta ya da arka süspansiyon da eklenir.Her iki türde de mevcut şartlarda sürücü, çok yüksek miktarda titreşime maruz kalır.

    Yani aslında hiç bir dağ bisikletçisi ve de özellikle de Downhill'ci konfor aramaz.Burada esas konu,süspansüyonun "Doldurma ve geri tepme hareketini doğal bir süreçte ve sürekli yaparak,sürücüsünün yol hakimiyetini sürekli kılmasıdır.Sabit maşalı bir bisikletle bir karış bir çukura girdiğinizde dönme hareketi biter,şayet tecrübeli bir sürücü değil ve vaktinde gidonu kaldırmaz ya da kilitli pedalla bisikleti çukurdan aşırmazsanız,takla atarsınız.Aynı yerde süspansiyonlu bir bisikletin tekeri çukura girer girmez,aynı refleksle yukarıya doğru hareket ederek çukurdan kendiliğinden çıkar.

    Tamer kardeşim ifade ettiği konfor konusunda haklı.Siz konfor'u yanlış değerlendiriyorsunuz.Günümüzde özellikle hyrbid tarzı bisikletlerde,stabilize ve bozuk zeminli yollarda ön amortisör,sürücüsüne büyük bir sürüş kolaylığı sağlar.Biz düz maşalı sürücülerin yaşadığı en büyük sorunlardan biri de bozuk yolların sarsıntısından kaynaklanan kol ve omuz ağrılarıdır.Aynı yollarda seleden kalkarak kalça ve belimizi kurtarabiliyorsak ta kollarımız bu sarsıntıya maruz kalıyor.Hyrbid bisikletlerde böyle bir problem olmaz.

    Sonuç olarak amortisör yola aktarılması gereken gücü azaltır ancak buna "Konforsuz" değil verimsiz diyebiliriz.Bunun içindir ki yolda kullanacaklara yol,şehirde kullanacaklara şehir,dağda bayırda kullanacaklara dağ bisikleti öneriyoruz.Asabileşmeye gerek yok sevgili kardeşim.Yanlışta ısrarcı olmayalım.

    Gelelim konuyu açıp soru soran arkadaşımızın sorusuna.Hangi bisikleti alayım? Yüzyılın sorusu bu ve yanıtı yok.Soru şu:Hangi tür bisiklet alayım.

    Yol ve bineceğiniz güzergahın bir profilini çıkartın.Dağda bayırda binerim,ise MTB
    Şehirde biner,ara sıra da hafif araziye çıkarım,ise hyrbid
    Sadece asfalt ve düzgün yollarda binerim,ise şehir-yol bisikleti.

    Türü belirlediniz mi geriye bütçe kalır.Kaç liran varsa o kadarlık bisiklet alırsın.iyi bir kadro olsun,varsın donanımı düşük olsun,dersen Trek,Scott,Specialized,Cannondale;
    Hayır,kadrom orta seviye olsa bile donanımı yüksek olsun,dersen de Kron,salcano,carraro,sedona gibi markalara yönelirsin.Budur.
     
    eyup.g ve Ferhat Köse bunu beğendi.
  17. muratcolakoglu

    muratcolakoglu Onursal Üye

    Kayıt:
    19 Haziran 2012
    Mesajlar:
    2.869
    Beğeniler:
    517
    Şehir:
    İstanbul
    Bisiklet:
    Colnago
    Seviye:
    Treklerde o kadrolar kadın kadroları olarak kullanılıyor. Trek web sitesine gırersen göreceksin. Amortisör konforsuzdur. Benim tecrübem bu şekilde.
     
    Tamer KAMIŞLI bunu beğendi.
  18. Tamer KAMIŞLI

    Tamer KAMIŞLI Bisikletkolik

    Kayıt:
    5 Temmuz 2011
    Mesajlar:
    1.195
    Beğeniler:
    831
    Şehir:
    Samsun - Eskişehir
    Bisiklet:
    Sedona
    Seviye:
    Peki hocam sizin köyünüz daha büyük. Saygılar...
     
    eyup.g bunu beğendi.
  19. horsepower

    horsepower Forum Demirbaşı

    Kayıt:
    2 Aralık 2006
    Mesajlar:
    484
    Beğeniler:
    369
    Seviye:
    Kusuruma bakmayın bazı yazılanları okuyabildim sadece ama
    -Amartisör seçeneğini düşünürken ne kadar arazi koşullarına gireceğinizi ve ne kadar yolda gideceğinizi düşünün!!! Tamamen yolda gidicekseniz düş maşa kesinlikle düz maşa amartisör gereksiz salınım yapar bakıma ihtiyacı vardı bisikleti ağırlaştırır. Düz maşa bisiklet daha hafiftir daha ucuzdur daha rigidttir.Sadece unutmamanız gereken düz maşa bisiklet kullandığınızdır ona göre hareket ediceksiniz.
    -2. durum ise ekipman seçimi ve kadro geometrisi oda sizin sürüş pozisyon rahatlığınıza bağlı bir durum kanımca.Vites gruplarına gelince alivio bence en mantıklı seçimdir veya tiagralı seçenekler varsa düşünülebilinir.Ben olsam acerayı hiç tercih etmezdim ve disk fren kullanmazdım boşuna ağırlık ve bakım gerektiren ürünler.
     
    eyup.g bunu beğendi.
  20. Koray Uzun

    Koray Uzun Kıdemli Üye

    Kayıt:
    4 Mayıs 2011
    Mesajlar:
    263
    Beğeniler:
    275
    Şehir:
    İstanbul
    Bisiklet:
    Sedona
    Seviye:
    Arkadaşa öneride bulunurken bütçesini de göz önünde bulundurmak gerek. 500-600 liralık bir bisiklette kilitli amortisör olması mümkün bir durum değil. Olan amortisör de belli standartlarda çalışmayacaktır. O yüzden amortisörsüz bir bisiklet öneriyorum.
     
    eyup.g bunu beğendi.