Duyuruyu Kapat
Facebook Gözat
Twitter Gözat

Şehir-tur bisikleti mi yoksa dağ bisikleti mi?

Konu, 'Bisiklet Seçimi' kısmında Çağlar Arslan tarafından paylaşıldı.

  1. Çağlar Arslan

    Çağlar Arslan Yeni Üye

    Kayıt:
    11 Nisan 2012
    Mesajlar:
    48
    Beğeniler:
    10
    Şehir:
    Giresun
    Bisiklet:
    Merida
    Seviye:
    700-1000 tl civarı bir şehir-tur bisikletiyle yüklü olarak yayla yoluna gidilir mi? Ben Giresun'da yaşıyorum. Hem sahilden şehirleri gezmek hemde yayla, köy gezmek istiyorum. Yayla ve köy yolları genelde asfalt ancak bazı yerlerde toprak yola da gireceğim. Mesela yayla merkezlerine kadar asfalt yol mevcut ancak bundan sonra oba oba gezmek için toprak yol kaçınılmaz. Yol bitti deyip dönmek olmaz :). Bu yollardan bazıları gerçekten büyük çukurlara sahip. Şehir-tur bisikleti kadroları ve jantları bu yollarda sorun çıkartır mı? 700x42 boyutlu bir lastik ve kilitlenebilir bir ön maşa bu yollarda işimi görür mü? Yoksa uzun turlar ve şehir içi yolunda gezerken biraz yavaş gitmeyi göze alıp, 26x2.00 bir tur lastiği alıp (aklımdaki lastik schwalbe marathon plus mondial ya da tour) ve yine kilitlenebilir maşalı bir dağ bisikleti mi almalıyım? Bisiklet benim için kısa vadede daha çok akşamları gezmek, ufak alışveriş için çarşıya gitme ve gezintilerde kullanacağım araç olacak. Takım elbiseyle çalışmam gerektiğinden işe gidip gelmede kullanamam herhalde, ama okul bitsin bir başlayalım bakalım tabi sonbahara belli olacak o da :) Yardımlarınız için şimdiden teşekkür ederim. İyi günler.
     
  2. B.Toy

    B.Toy Yeni Üye

    Kayıt:
    19 Nisan 2012
    Mesajlar:
    28
    Beğeniler:
    4
    Şehir:
    Mardin
    Seviye:
    Bende aynı şekilde bişey düşünüyorum Trek fx 7.2 ve Trek ds 8.2 arasında kararsız kaldım, fiyattları 1200-1300 gibi...
     
  3. Çağlar Arslan

    Çağlar Arslan Yeni Üye

    Kayıt:
    11 Nisan 2012
    Mesajlar:
    48
    Beğeniler:
    10
    Şehir:
    Giresun
    Bisiklet:
    Merida
    Seviye:
    Konu açma saati içinde kendimi kutluyorum :) Özel bir çabam olmadı valla :)
     
  4. sfkvural

    sfkvural Yeni Üye

    Kayıt:
    25 Şubat 2012
    Mesajlar:
    32
    Beğeniler:
    39
    Şehir:
    İstanbul
    Seviye:
    Çağlar Arslan bunu beğendi.
  5. Çağlar Arslan

    Çağlar Arslan Yeni Üye

    Kayıt:
    11 Nisan 2012
    Mesajlar:
    48
    Beğeniler:
    10
    Şehir:
    Giresun
    Bisiklet:
    Merida
    Seviye:
    Sn. Şafak Vural önerileriniz için teşekkür ederim. Ancak stajyer avukat olacağımdan adliyede ya da icra dairelerinde giyinmem biraz enteresan görünecektir :)
     
  6. emir yakup bulut

    emir yakup bulut Forum Demirbaşı

    Kayıt:
    10 Ekim 2011
    Mesajlar:
    423
    Beğeniler:
    392
    Şehir:
    samsun
    Bisiklet:
    Ghost
    Seviye:
    Bu hususta kriterler şudur:amortisör konfor sunar fakat karşılığında bisiklete ekstra bir ağırlık yükler ve pedala uyguladığınız kuvvetin bir kısmını emer .Mesela benim çalıanan salcano city sport 24 vs ..kilitlenebilir maşası vardı ve ve bu maşanın ağırlığı 2400 gr dı ve bu ağır maşadan dolayı bisiklet hantaldı ,pedala uyguladığım kuvvete hemen tepki vermiyordu ve yokuşları tırmanmakta hiç bir zaman zorlanmamış olan benim için yokuşlar bir işkenceye dönmek üzere idi ki uzun bir arayış sonrasında speczialed sirrus sporttan çıkma 900 gr lık bir maşa ile değişim yapınca bisikletin karakteri değişti ve çevikleşti.Siz yaylalara çıkmaktan bahsettiğinize göre ve tabi hiç kimse yokuşu bisikleti elinde tırmanmak istemez bu yüzden size tavsiyem toplam ağırlığı 13 kg yi geçmeyecek düz maşalı bir melez öneririm ha bu arada sibobu da mutlaka araba sibop olmalı zira presta sibobu şişirmek tam bir eziyet ve biz bisiklete kendimize acı çektirmek için değil keyif almak için biniyoruz bu durumda size önerilebilecek en iyi seçenek sedona 321..
     
    Çağlar Arslan bunu beğendi.
  7. Çağlar Arslan

    Çağlar Arslan Yeni Üye

    Kayıt:
    11 Nisan 2012
    Mesajlar:
    48
    Beğeniler:
    10
    Şehir:
    Giresun
    Bisiklet:
    Merida
    Seviye:
    Bu tur bisikletleri de dağda yaylada gitmeye uygundur o zaman değil mi? Dağ bisikleti öneren olmamış hiç. Yayla vb. yollarda jantın yamulması tellerin kopması korkum 28 jantta. Bu konu yüzünden 26 jant dağ bisikletleri ile 28 jant tur-şehir bisikletleri arasında kaldım.
    Kadrolar yapı olarak birbirine benziyor ülkemizdeki tur ve dağ bisikletlerinde. Peki aynı fiyatta olan (benim aralığım 700-1000tl) dağ ve şehir-tur bisikletleri arasında kadro sağlamlığı açısından bakıldığında bir fark var mıdır?
    Hızlı gitmek için tur-şehir düşünüyorum. Yayla gezmek içinde dağ bisikletleri daha mantıklı geliyor ancak sağlamlıklarını karşılaştıracak çok bilgimde yok. Bu konuda yardım ederseniz çok sevinirim. Aslında, başlangıç için dağ bisikleti alıp hem yayla hemde ince tur lastiği takıp tur yapmak daha mantıklı geliyor. Daha sonra para kazandıkça yeni iyi bir tur bisikleti almak (scoot vb. markalardan) şu an aklımda olan fikir. Eğer sağlamlık bakımından aynı fiyattaki iki tür arasında bir fark yoksa, 28 jant yayla köy yollarında bozulmadan yol alabiliyorsa şehir-turda alabilirim tabiki.
    Bu bisiklet seçme işi de hukuk okumak kadar zormuş valla :) Herkese keyifli sürüşler.
     
  8. sfkvural

    sfkvural Yeni Üye

    Kayıt:
    25 Şubat 2012
    Mesajlar:
    32
    Beğeniler:
    39
    Şehir:
    İstanbul
    Seviye:
    Ön tekeri 26 jant dişli lastik arkaya da 28 jant ince lastik takarsanız gerçekten arada kalmış olacaksınız :)

    şaka bir yana seçim yapmak zor gerçekten bunca çeşit varken.
    Carraro, Bianchi, Salcano , Sedona aynı ayarda bisikletler. Yalnız Sedona diğerlerinden bir adım önde diye biliyorum (forumdan)
    İlk paragrafta tarif ettiğiniz yol ve yük için ön amortisör ve dişli lastikler sizin konforunuz için gerekli gibi gözüküyor.
    Fakat asfallta hızlı gitmek isterseniz, şehir tur bisikleti alıp; yayla yollarında bisikletin yanında yürüyebilirsiniz. Bence bu asfallta yavaş gitmekten daha keyiflidir.

    Bir ayrıntı daha. 700-1000 TL arasında 300 TL fark var. Buradaki fark seçim yapmanızı zorlaştıracak.

    Emrah'ın bahsettiği Sedona 321 ile Merida'nın Crosway modellerini bende incelemenizi tavsiye ederim. iyi forumlar.
     
    Çağlar Arslan bunu beğendi.
  9. Tolga Günsezer

    Tolga Günsezer Bisikletkolik

    Yaş:
    42
    Kayıt:
    19 Temmuz 2011
    Mesajlar:
    1.256
    Beğeniler:
    1.106
    Şehir:
    Manisa / Sarıgöl
    Bisiklet:
    Whistle
    Seviye:
    Bu bütçedeki 26" dağ bisikletlerinin kalitesi ve dayanıklılığıyla 28" hibritlerin kalite ve dayanıklılığı aynıdır. Jantlar ve teller patika ve yayla yollarında performans kaybetmez.
    Düz maşalı 13 kg ağırlığı geçmeyen bir bisiklet alın keyfinize bakın. Hatta biraz bütçeyi arttırıp Trek 7.1 - 7.2, Whistle Guipago bakabilirsiniz.
    Açı ayarlı gidon boynu, işe giderken takım elbise ile bindiğinizde daha dik bir sürüş, keyif için uzun turlarda daha sportif bir sürüş sağlayacaktır.
    Aldığınız modelin bagaj ve çamurluk montajına uygunluğu kontrol etmeyi unutmayın yoksa duruşmaya çamurlu bir sırtla girmek zorunda kalabilirsiniz.
     
    Çağlar Arslan bunu beğendi.
  10. B.Toy

    B.Toy Yeni Üye

    Kayıt:
    19 Nisan 2012
    Mesajlar:
    28
    Beğeniler:
    4
    Şehir:
    Mardin
    Seviye:
    bende kamu personeliyim, sizin gibi aynı şeklde kararsız kaldım, ama en sonunda 2011 model bir trek fx 7.2 aldım, eğer sizde düşünüyorsanız trek in kendi mağazasında kalmış olmalı 2011 modeller, fiyatları 1000 tl nin biraz üstünde...
     
    Çağlar Arslan bunu beğendi.
  11. Çağlar Arslan

    Çağlar Arslan Yeni Üye

    Kayıt:
    11 Nisan 2012
    Mesajlar:
    48
    Beğeniler:
    10
    Şehir:
    Giresun
    Bisiklet:
    Merida
    Seviye:
    Yanlış bir düşünce olmasın kullanım alanımla ilgili işe gidip gelirken değil günlük geziler, uzun geziler, günlük alışveriş, şehir içi gezinti amaçlı kullanacağım.
    İşe gitme konusu şakaydı :) Ama tabiki çamurluk ve bagaj montajı mümkün bir bisiklet düşünüyoum. Daha zamanım var ağustosta almayı planlıyorum. Hem şu anki bisikletim de beni yazın başında kondisyon kazanmam ve keyif için idare eder [ki kendisi 12 13 yıllık çelik gövde ve jant beldeyama newage dir. Çok sağlam bisiklet. En sağlam parçası vites telleri ve öndeki çarklardaki plastik kapağıdır :):) Bıraktığım yerde 50 cm lik duvara yıllarca sürtünmüş ama ne teller koptu ne kapak kırıldı :) Ne yollardan geçti, düştü, saatte 70 km hıza da çıktı garibim ama hala sorunsuz :) Tabi frenler ile arka vites değişti bu yıllarda].