Duyuruyu Kapat
Facebook Gözat
Twitter Gözat

Şehir lastik seçimi önerilerinize ihtiyacım var

Konu, 'Tekerlekler' kısmında burak.aydin tarafından paylaşıldı.

  1. burak.aydin

    burak.aydin Yeni Üye

    Kayıt:
    24 Haziran 2013
    Mesajlar:
    8
    Beğeniler:
    0
    Şehir:
    istanbul
    Bisiklet:
    Salcano
    Merhaba arkadaşlar. Salcano Insomnia 20 modeli bir MTB aldım arada sırada dağda bayırda süreriz diye. Maratona hazırlandığım için çapraz antrenman olsun diye de Bostancı sahil yolunu aşındırmaktayım bu aralar. Yalnız bisikletimin üzerinde Continental Race King 2.2 arazi lastiği bulunuyor. Asfaltta hem çok hırıltı titreme yapıyor hem de geniş bir yanak yüzeyi olduğundan sert zeminde esneyip yanak üzeri yere yaklaşıyor ve bu sebeple de yoldaki tüm lastik düşmanı sivriliklere kucak açıyor. Bu sebeple şehir içinde kullanabileceğim bir takım lastik arayışındayım. Markalar hakkında çok fazla bilgim olmadığında sizlere danışmak istedim. Rubena,schwalbe markalarını bisiklet ile tanışınca öğrendim, michelin ve continental lastiklerini motosiklet ve arabadan biliyordum bir de dechatlonda Sire Vittoria diye bir marka var. Öncelikle şehir içi için hangi tip lastik seçmeliyim. Benim yaz kış ayrımım yok, yağmur çamur binerim bu sebeple slick lastik çok mantıklı gelmedi, semi slick olanlar var bir de bildiğimiz cadde lastikleri var. Yalnız slick lastikler ince ve hızlı oluyor hep. Tercih etmeli miyim, yani motosiklet için birisi bana slick lastik sorsa zinhar hayır derim, en ufak toz yağmur çamurda yol tutuşu diye bir şey kalmaz, bisiklet için de aynı durum geçerli midir? Gelelim ikinci soruma 1.50, 1.75 ve 2.0 ölçülerden hangisi doğru olur. Yük taşımayacağım uzun yola çıkmayacağım. Sadece şehir içi kullanacağım. Bu arada jantlarım 26 inç. Diğer bir sorum ise marka model seçimi. Mesela aşağıda verdiğim iki lastik de bana göre aynı ama fiyat farkı neden kaynaklı çözemedim.

    http://sporcupazari.com/bisiklet-lastikleri/646-rubena-flash-26x175dis-lastik.html

    http://sporcupazari.com/bisiklet-la...h-26x175-47-559-anti-puncture-system-aps.html

    Yani linkte APS farklı görünüyor ama ikisinde de bu patlama engelleyici sistem mevcut.

    Aslında bana şu marka model şu boyutlarda al gerisine karışma diye de söyleyebilirsiniz :)

    Yardımlarınız için şimdiden teşekkürler.
    Burak Aydın
     
  2. burak.aydin

    burak.aydin Yeni Üye

    Kayıt:
    24 Haziran 2013
    Mesajlar:
    8
    Beğeniler:
    0
    Şehir:
    istanbul
    Bisiklet:
    Salcano
    Sporcu pazarına gece saat 00:30 da attığım mesaja geri dönüşleri yaklaşık 10 dakika sürdü. Şimdi gördüm mesajlarını tebrik ediyorum adamları :eek:
     
  3. burak.aydin

    burak.aydin Yeni Üye

    Kayıt:
    24 Haziran 2013
    Mesajlar:
    8
    Beğeniler:
    0
    Şehir:
    istanbul
    Bisiklet:
    Salcano
    Rubena'da patlama engellemede 3 farklı özellik varmış. APS, Stop Torn, Stop Torn Ultimate, diye 3'e ayrılıyormuş. Aps patlama engelleyici katman en ince olanı 1mm, Stop Torn 3,5 mm Stop Torn Ultimate 5 mm. Fiyat farkı oradan kaynaklıymış. Öğrendim paylaşayım dedim.
     
  4. burak.aydin

    burak.aydin Yeni Üye

    Kayıt:
    24 Haziran 2013
    Mesajlar:
    8
    Beğeniler:
    0
    Şehir:
    istanbul
    Bisiklet:
    Salcano
    Yeni konu açmak istemedim bir de HB araba için bisiklet taşıma aparatı önerebilir misiniz
     
  5. Ufuk Bal

    Ufuk Bal Üye

    Kayıt:
    26 Ağustos 2013
    Mesajlar:
    88
    Beğeniler:
    57
    Şehir:
    pendik - üsküdar
    Bisiklet:
    Sedona
    Seviye:
    ben de salcano astro 212 mtb kullanıyorum. senin bu bulduğun lastikler tam benim aradığım cinstenmiş. sanırım iki lastik arasındaki en büyük fark, koruma sistemleri. ve ne yalan söyleyeyim ben de 1.75 mi alınır, hangi ölçüde alınır kararsızım. asfaltta sürüyorum %90. arada sırada toprağa da giriyorum.
     
  6. burak.aydin

    burak.aydin Yeni Üye

    Kayıt:
    24 Haziran 2013
    Mesajlar:
    8
    Beğeniler:
    0
    Şehir:
    istanbul
    Bisiklet:
    Salcano
    Ufuk, aynı mantıkta olduklarından motosikletten bildiğim kadarı ile ince lastik güç konusunda daha ekonomik oluyor yani lastiğin ne kadar inceyse o kadar az dirençle karşılaşıyorsun ve aynı işi daha az enerji ile yapıyorsun aynı zamanda lastik yüzeyi daraldıkça viraj yeteneğin de artıyor, daha az yatma açısı ile aynı virajı kalın lastikli motosiklete göre daha hızlı dönebiliyorsun ama bunların yanında lastik inceldikçe yük indeksin azalıyor yani taşıyabileceğin azami yük sınırın daha aşağılarda oluyor. Ben bir kaç çanta ile fazladan ağırlıklar ekleyip uzun yol yapmayacağım, kilom da çok değil 68-70 arası, bu sebeple kalın lastik tercih edip gereksiz yorulmaya değmez diyorum. Arazi için zaten hazır üzerinde continental race king lastiklerim mevcut. Kampa gideceğim zamanlar onları takıveririm hemen. Tahminimce durum budur yalnız deminde söylediğim gibi motosiklet tecrübem ile yazıyorum. Bisiklet konusunda tecrübeli arkadaşlar bizi aydınlatırlarsa daha iyi olacaktır.
     
  7. vahapaydin

    vahapaydin Kıdemli Üye

    Kayıt:
    18 Haziran 2013
    Mesajlar:
    226
    Beğeniler:
    148
    Şehir:
    İstanbul
    Seviye:
    http://www.pinarelli.com/yedek-parca/362-cst-traveller-city-classic-26x140.html

    linkteki lastiği Kron XC 500 dağ bisikletimde uzunca bir süredir kullanmaktayım. Her akşam 20 - 30 km kadar kullanıyorum ve oldukça memnunum. Yol tutuşu, frenlemesi, ıslak kuru zeminlerdeki durumu da gayet güzel. Koruyucu olmamasına rağmen çok şükür lastik patlaması gibi bir sorunla da karşılaşmadım henüz. Yine de her ihtimale karşı bir takım yama seti ve pompayı yanımda bulunduruyorum.

    İlerleyen zamanlarda da Schwalbe Marathon alıp kullanmak var aklımda ancak şu an için CST'lerle mutluyum desem yeridir ;)