Duyuruyu Kapat
Facebook Gözat
Twitter Gözat

sehir ici bisiklet performansi

Konu, 'Bisiklet Püfleri' kısmında Hasan Bildik tarafından paylaşıldı.

  1. Hasan Bildik

    Hasan Bildik Üye

    Kayıt:
    5 Mayıs 2011
    Mesajlar:
    94
    Beğeniler:
    41
    Şehir:
    kütahya
    Seviye:
    arkadaslar herkese selamlar
    mtb ve yol bisikleti kullanan arkadaslara bir sorum olacak
    ben bir ay once bir dag bisikleti edindim
    bisikletimin arazi performansi harika konforu super farki hemen hissediyorsunuz
    yalniz buna mukabil sehir ici performansi bir o kadar kotu
    bunu nedeni acaba lastiklerin kalin olmasi mi yoksa bu bisikletlerin tamamiyle dag sartlarina uygun imal edilmesi(?)nden mi kaynaklaniyor?
     
  2. fahrettin akansu

    fahrettin akansu Üye

    Kayıt:
    28 Mayıs 2011
    Mesajlar:
    62
    Beğeniler:
    65
    Şehir:
    İstanbul - Bostancı
    Bisiklet:
    Focus
    Seviye:
    Oncelikle hayirli olsun,
    Lastiklerin kalinligi, amortisorun yarattigi esnemenin dusen pedal performansi olarak geri donusu(bazi modellerde kilit ozelligi ile nispeten bu engelleniyor), surus pozisyonunun ruzgar direncinin yuksekligi ve agirlik bu etkenler..
     
    Sinan Ceylan ve Hasan Bildik bunu beğendi.
  3. Hasan Bildik

    Hasan Bildik Üye

    Kayıt:
    5 Mayıs 2011
    Mesajlar:
    94
    Beğeniler:
    41
    Şehir:
    kütahya
    Seviye:
    sagol tesekkur ederim
    bazen hata yaptıgımı dusunuyorum dag bisikleti alarak
    keske tur yada hibrit bir bisiklet alsaydım diyorum
    lastikleri inceltmenın faydası olur mu sence??
     
  4. Eray Cinpir

    Eray Cinpir Yeni Üye

    Yaş:
    25
    Kayıt:
    8 Ocak 2011
    Mesajlar:
    26
    Beğeniler:
    5
    Şehir:
    İstanbul
    Bisiklet:
    Scott
    Seviye:
    dostum bence sürekli araziye dağa taşa girmiyorsan hibrit bi bisiklet alman en iyisi. keşke öyle yapsaydın ben sub 30 aldım mesela gayet memnunum ama tabi onu da mtb gibi hoyrat kullanamıyosun azcık nazik olmak lazım :)
     
  5. Alper Yıldırım

    Alper Yıldırım Forum Bağımlısı

    Kayıt:
    20 Haziran 2009
    Mesajlar:
    610
    Beğeniler:
    468
    Şehir:
    Antakya
    Seviye:
    Ben %40 civarı arazi %60 civarı asfalt kullanıyorum ve bu yüzden MTB aldım. asfalt kullanımlarımda vittoria randenour 26x1.50 lastik kullanıyorum ve asfaltta ciddi miktarda akıcılık sağlıyor. arazide ise kenda navagal(bisikletin üzerinde gelen) lastikler var. bu lastiklerle ise asfalt hem yavaş hem yorucu oluyor. MTB ile asfalt da kullanacaksan kesinlikle yola uygun bir lastik tavsiyemdir. bütçene göre ürün çeşitliliğide bir hayli fazla.
     
  6. fahrettin akansu

    fahrettin akansu Üye

    Kayıt:
    28 Mayıs 2011
    Mesajlar:
    62
    Beğeniler:
    65
    Şehir:
    İstanbul - Bostancı
    Bisiklet:
    Focus
    Seviye:
    bence hata yaptığını düşünme, sonuçta yol yapmayacaksan yol bisikletine yönelmen yersiz olurdu,
    aynı zamanda mtb nin sana sağladığı esneklikde şehir içinde çok işine yarayacaktır,
    kaldırımları, mazgalları, ufak merdivenleri düşününce mtb almakla hata etmediğini düşünebilirsin :)
    sadece lastik inceltmekle bile ciddi bir ivmelenme kazanırsın, dert etme..
     
    Hasan Bildik bunu beğendi.
  7. Hasan Bildik

    Hasan Bildik Üye

    Kayıt:
    5 Mayıs 2011
    Mesajlar:
    94
    Beğeniler:
    41
    Şehir:
    kütahya
    Seviye:
    artık bu yıl için yeni bir bisiklet almamam hibrit bir model daha isabetli olurdu ama gecti artık
    tesekkürler alper anlasılan benimde acilen bi tane sehir lastiği almam gerekiyor benimde aklımda 1,50 lik bir lastik var
     
  8. Alkan Koç

    Alkan Koç Forum Bağımlısı

    Kayıt:
    25 Ocak 2011
    Mesajlar:
    709
    Beğeniler:
    471
    Şehir:
    ankara-çankaya
    Bisiklet:
    Trek
    Seviye:
    bence boşuna kafanıza takmayın 1.5 slik lastik alınbirdaha test edin birde kimi lastiklerde ön arka farklı yönlü mesela bende HUTCHINSON PYTHON DIŞ LASTİK 26 X 2.0 var ön ve arka ters yönlü kullanım diyo arazi şartları için uygunluk artıyo ama bu sefer dediginiz gibi şehir içi cok fazla yoruyo ben ikisininde yönünü ön tarafa verdim şimdi arazide öbür türlü kadar iyi olmasada fazlasıyla yeterli oluyor ve şehir içi önceden 1.75 rubena yol lastigi vardı bende ondan bile iyi yani bi dişlerinizin yönüne bakın aşırı derecede yoruyorsa sizi ikiside ön tarafa doğrumu
     
  9. Hasan Bildik

    Hasan Bildik Üye

    Kayıt:
    5 Mayıs 2011
    Mesajlar:
    94
    Beğeniler:
    41
    Şehir:
    kütahya
    Seviye:
    içime su serptin abi valla tesekkür ederim
    lastik inceltme yoluna gidecegim :)
     
  10. Hasan Bildik

    Hasan Bildik Üye

    Kayıt:
    5 Mayıs 2011
    Mesajlar:
    94
    Beğeniler:
    41
    Şehir:
    kütahya
    Seviye:
    evet ikisi de ön tarafa dogru 26*2,10 oldukca dişli tam dag tekerleği sanırım
     
  11. fahrettin akansu

    fahrettin akansu Üye

    Kayıt:
    28 Mayıs 2011
    Mesajlar:
    62
    Beğeniler:
    65
    Şehir:
    İstanbul - Bostancı
    Bisiklet:
    Focus
    Seviye:
    oradaki mantık çekişin olduğu lastikteki tutunma direncini arttırmak, boştaki (öndeki) lastikte de olabildiğince akıcığı sağlamak diye düşünebiliriz
    ama yeni alışan birisinin standart kullanmasını öneririm :)
    örnek olarak kaldırıma bisiklet ile çıkarken ön tekerlek rahat çıkar evet ama arkadaki lastiğin yönü olması gerekenin tersine sevirildiği için tutunma direnci düşer ve arkası kayabilir :)
     
  12. Mustafa Şükrü Yıldırım

    Mustafa Şükrü Yıldırım Bisikletkolik

    Kayıt:
    17 Temmuz 2010
    Mesajlar:
    1.412
    Beğeniler:
    823
    Şehir:
    Yalova
    Bisiklet:
    Giant
    Seviye:
    Mtb'de yol,şehiriçi performansını ve hızını arttırmak için yapman gerekenler;
    -En az 1.50 tam dişsiz iyi bir lastik (maxxis xenith, detonator, conti. sport contact vs.),
    -Lastiğin kaldırdığı maksimum basınçta hava basarak hybritliği yakalaman,
    -Çift taraflı pedal kullanman. (spd yada kalpiye(toe clips) )

    Ben bu şekilde çok memnunum, agresif sürüşlerimde çok iyi yanıt veriyor, şehirler arası düz aslfaltta hızım (kendimi kasmadan) 30-40 km/h arası değişiyor. Gerektiğinde toprak yolada giriyorum merdivenlerdende iniyorum. Virajlarda daha esnek yatabiliyorum. Lastiklerin darbe emiş gücü az olduğu için ani ön fren sıkılmalarında hemen arka kalkıyor birde mtb lastiğine göre daha konforsuz ama buna zamanla alışılıyor unutuyor gidiyorsun, diğer olumsuz yönüde mtb lastiğine göre daha fazla su, toprak sıçratması. Bisikletimden bir kaç örnek;

    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]

    Mtb yavaşmış jip gibiymiş vs. çok yanlış, bir kaç değişimle çokta hızlı oluyor, yol bisikleti kullanan arkadaşlarıma ayak uydurmakta güçlük çekmiyorum (kişiye bağlı), bayır aşağı çok yüksek süratlerdede sıkıntı çekmiyorum çünkü yol tutuşu, ön süspansiyon oluşu ve fren performansı gayet iyi. Bunu yanında bayır çıkmakta kolaylaşıyor, ayakta sprint atarken aynı zamanda pedalı kendine çekebilirsen çok ani hızlanabiliyorsun.
    Kafanda soru işareti kalmasın :) .
     
    Hasan Bildik bunu beğendi.
  13. Hasan Bildik

    Hasan Bildik Üye

    Kayıt:
    5 Mayıs 2011
    Mesajlar:
    94
    Beğeniler:
    41
    Şehir:
    kütahya
    Seviye:
    tamam tesekkür ederim kafamdaki sorular iyice netlesti
    lastiği değistirdikten sonraki işimde kilitli pedal olacak
     
  14. fahrettin akansu

    fahrettin akansu Üye

    Kayıt:
    28 Mayıs 2011
    Mesajlar:
    62
    Beğeniler:
    65
    Şehir:
    İstanbul - Bostancı
    Bisiklet:
    Focus
    Seviye:
    kilitli pedal çok mantıklı bir seçim olacak, bir taraftan pedala baskı uygularken diğer ayakla çekme işlemi uyguladığın için seninle aynı kondisyondaki birisine göre daha hızlı ve stabil hareket edersin :)
     
    Hasan Bildik bunu beğendi.
  15. Cyclist999

    Cyclist999 Bisikletkolik

    Kayıt:
    17 Mayıs 2010
    Mesajlar:
    1.157
    Beğeniler:
    789
    Şehir:
    izmir
    Bisiklet:
    Focus
    Seviye:
    Hız önemli yüksek viteste sürersende bacak kaslarının gelişimi hızlanır, ama yağ yakmak ve daha geç yorulmak istiyorsan kadannnssss çok çok önemli, ben 1 haftaya kadar hep normal kadan yüksek vites kullandım 2 yıl boyunca, bacaklarım şuanda birer motor gibi kaslı beygirli ama torkum yani kadansım az olduğu için sprint atabilme ve tt dayanıklılığım az, onu da iyileşitirmek için artık 2-5 te 20 km ile sonra 3-5 te 30km çıkıyorum, 3-6 da 40 görüp durmadan fazla kadansla böyle gidiyorum inanılmaz faydası oluyor. Yani hız önemli ama kadans kadar değil kadansın yüksek olsun. :)
     
  16. Mustafa Şükrü Yıldırım

    Mustafa Şükrü Yıldırım Bisikletkolik

    Kayıt:
    17 Temmuz 2010
    Mesajlar:
    1.412
    Beğeniler:
    823
    Şehir:
    Yalova
    Bisiklet:
    Giant
    Seviye:
    Kesinlikle :) aslında biraz otomobillerdeki mantık gibi, devri tamamlamadan bisiklettede vites attırmak, hız ve performans düşüklüğü yapıyor :).
     
    Hasan Bildik ve Cyclist999 bunu beğendi.
  17. Kadir Coskun

    Kadir Coskun Üye

    Kayıt:
    11 Şubat 2007
    Mesajlar:
    56
    Beğeniler:
    3
    Şehir:
    istanbul
    Seviye:
    lastiklere çok fazla hava basmak hızı arttırıyor ama bn pek önermiyorum açıkçası bikere o şekilde lastiği epeyce şişirdim 60 km falan yol yapmıştım alışık olmama rağmen popom baya bi ağrımıştı :D ayrıca lastiği çok şişirince doğal olarak yol ile temas eden nokta azaldığı için fren mesafesi vs dahada uzuyo hemde en ufak bi çıkıntı, çukuru poponuzda hissediyosunuz :D