Duyuruyu Kapat
Facebook Gözat
Twitter Gözat

Şehir bisikletlerinde kullanılan dağ bisikleti vites sistemi

Konu, 'Vites - Çekiş Sistemi' kısmında Kıvanç Pürtelaş tarafından paylaşıldı.

  1. Kıvanç Pürtelaş

    Kıvanç Pürtelaş Aktif Üye

    Kayıt:
    30 Mayıs 2010
    Mesajlar:
    167
    Beğeniler:
    69
    Şehir:
    İzmir
    Seviye:
    Şehir bisikleti/hibrit veya fitness bisikleti olarak geçen türde bisikletlerde, dağ bisikletlerinde kullanılan vites sistemi kulanılıyor.
    İşte altus/acera/alivio/deore gibi...

    Oysa şehir bisikletleri düz yollarda kullanılmak için tasarlanmış, sert ve sarsıntılı sürüşlerden uzak yapısıyla kibar bir görünüm sergilemekte.
    28'' lik ince lastikleri ile, yapı itibariyle dağ ve yol bisikleti arasında kalsada, yol bisikletlerine daha yakındır benim gözümde.

    Hal böyle iken, niçin şehir bisikletlerinde dağ bisikletlerinde kullanılan vites sistemi yerine, yol bisikletlerinde kulanılan vites sisteminin kullanılmadığını merak ediyorum.

    Sora, Tiagra, 105, Ultegra veya Dura-Ace vites sistemi, 2' li aynakol/10' lu arka değiştirici göremiyorum şehir bisikletlerinde.

    Acaba bu tür bir vites sistemi, şehir bisikletine takılsa verim alınamayacağından mı böyle bir işlem uygulanmamakta ?
     
    onurf bunu beğendi.
  2. MehmetErtuğrul

    MehmetErtuğrul Kıdemli Üye

    Kayıt:
    18 Temmuz 2010
    Mesajlar:
    304
    Beğeniler:
    62
    Şehir:
    fethiye
    Seviye:
    bence maliyetle alakalı ama bilemiyorum bilen biri ayrıntılı olarak açıklayacaktır.
     
  3. onurf

    onurf Yeni Üye

    Kayıt:
    24 Mayıs 2007
    Mesajlar:
    38
    Beğeniler:
    24
    Şehir:
    istanbul
    Seviye:
    Bende bu konuya yakın bir başlık açmıştım ama cevap bile alamamıştım :) Bencede dediginiz gibi dağ bisikletlerinde kullanılan vites sistemi şehir bisikletlerine uzak kalıyor biraz. Bende deore ön ve arka attırıcılarımı ultegra ile değiştirmeyi düşünmekteyim ancak dediğiniz gibi 2 li aynakol değil yine 3 lü aynakol kullanmayı düşünüyorum.

    Verim konusunda yorumlarınızı bekliyorum bende.
     
  4. Ahmet Bolgi

    Ahmet Bolgi Forum Bağımlısı

    Kayıt:
    4 Ağustos 2009
    Mesajlar:
    645
    Beğeniler:
    813
    Şehir:
    Çayyolu- Yaşamkent/ANKARA
    Seviye:
    city bike denen bisikletlerle uzun turlara çıkılabilmektedir. kullanımlarıda oldukça rahattır. turlardada yollar eğim açısından düz değil malum. önlerine çıkan rampalarda arkalarında 20-30kg yük yüklenmişken yol bisikleti kompanetleriyle rampaları tırmanabilmek her babayiğidin harcı değil. o nedenle bahsi geçen dişli oranları kullanılmaktadır.
     
  5. ToffieBoi

    ToffieBoi Onursal Üye

    Kayıt:
    29 Haziran 2010
    Mesajlar:
    4.484
    Beğeniler:
    7.051
    Şehir:
    İstanbul
    Adı:
    Gökhan
    Bisiklet:
    Orbea
    Seviye:
    Buna ek olarak, fren ve vites kolları yol bisikletlerindekilerden değil de dağ bisikletlerindeki türden olduğu için, vites ve fren parçaları da bunlara uyumlu olan serilerden kullanılıyor :)
     
    Kıvanç Pürtelaş bunu beğendi.
  6. Kıvanç Pürtelaş

    Kıvanç Pürtelaş Aktif Üye

    Kayıt:
    30 Mayıs 2010
    Mesajlar:
    167
    Beğeniler:
    69
    Şehir:
    İzmir
    Seviye:
    Ahmet ve Gökhan, değerli yorumlarınız için teşekür ederim.

    Yol bisikleti komponentleri ile yapılacak bir değişim, bisikletin düzgün yollardaki konfor ve performansını arttırır mı ?

    Fren konusunda çok büyük bir farklılık olmasa bile, vites değiştiricisi haliyle ön ve arka arttırıcıyla beraber uyumlu bir modelle değiştirilmelidir zaten.

    Yol bisikletlerinde kullanılan vites sistemi, yük taşımaya uygun değilmidir ?

    Görüyorum ki fransa bisiklet turunda sporcular uzun süre yokuş çıkıyorlar.Belki yük taşımıyorlar ancak kendilerini gayet güzel binlerce metre yukarılara çıkartıyorlar bu ekipman sayesinde.

    Başka düşünceleri de merak ediyorum.
     
  7. orkun tulu

    orkun tulu Forum Demirbaşı

    Kayıt:
    31 Mayıs 2010
    Mesajlar:
    416
    Beğeniler:
    231
    Şehir:
    izmir - buca
    Seviye:
    yol bisikletlerinde aynakol genelde 53 - 39 ruble ise 11-23 yani en küçük vites 39 23 dişli kombinasyonu çevirirsinizki mtb lerde 22 32 çevirmek çok daha kolaydır yani yokuşlarda mtb çok daha az yorucu olur
     
  8. ToffieBoi

    ToffieBoi Onursal Üye

    Kayıt:
    29 Haziran 2010
    Mesajlar:
    4.484
    Beğeniler:
    7.051
    Şehir:
    İstanbul
    Adı:
    Gökhan
    Bisiklet:
    Orbea
    Seviye:
    Yol bisikleti gidonuna geçtiğimiz zaman malesef V-Brake'leri de değiştirmek zorundayız.
    Kısacası bütün bisiklet kadro hariç değişiyor.

    900W güç üreten, yılda antremanlarda dünyanın çevresini 2 kez dolaşacak kadar yol yapan insanlarla kendimizi kıyaslamak doğru değil bence :D
     
    tolga.aydogan bunu beğendi.
  9. binRR

    binRR Onursal Üye

    Kayıt:
    3 Mayıs 2010
    Mesajlar:
    1.992
    Beğeniler:
    2.145
    Şehir:
    İstanbul
    Seviye:
    Aynı bisikletlerin üst versiyonlarına bakacak olusanız sora, tiagra hatta 105 kullanıldığını göreceksiniz:)
     
  10. binRR

    binRR Onursal Üye

    Kayıt:
    3 Mayıs 2010
    Mesajlar:
    1.992
    Beğeniler:
    2.145
    Şehir:
    İstanbul
    Seviye:
    Kıvanç Pürtelaş ve onurf bunu beğendi.
  11. Ahmet Bolgi

    Ahmet Bolgi Forum Bağımlısı

    Kayıt:
    4 Ağustos 2009
    Mesajlar:
    645
    Beğeniler:
    813
    Şehir:
    Çayyolu- Yaşamkent/ANKARA
    Seviye:
    ya arkadaşlar birazda ekonomik düşünün lütfen. bir bisiklet alacaksınız sonra onu değiştir bunu değiştir onu buna uydur ile neden uğraşıyorsunuz? bisikleti alın ve binin . bacaklarınızda belinizde karın kaslarınızda varsa gücünüz basar çıkarsınız kompanentler her ne olursa olsun ( fransa turundakiler gibi) haftada 3-5 saat binecekseniz bisiklete aldıktan sonra olmadı burasını değiştireyim şunu şuna uydurayım olayına girmemek için kullanım amacınıza uygun bir bisiklet seçin.
     
    tolga.aydogan ve binRR bunu beğendi.
  12. binRR

    binRR Onursal Üye

    Kayıt:
    3 Mayıs 2010
    Mesajlar:
    1.992
    Beğeniler:
    2.145
    Şehir:
    İstanbul
    Seviye:
    Bazen aldıktan sonra bir takım ihtiyaçlar belirebiliyor, yada siz gelişip başka şeyler talep edebiliyorsunuz, malesef bu komponentleri barındıran bisikletler de pahalı olabiliyorlar. Bu durumda alırken iyi bir kadro belirleyip komponentleri değiştirmek daha ucuz olabiliyor.
    Ben bu tecrübeyi bizzat yaşadım:)
     
  13. onurf

    onurf Yeni Üye

    Kayıt:
    24 Mayıs 2007
    Mesajlar:
    38
    Beğeniler:
    24
    Şehir:
    istanbul
    Seviye:
    Bunun dışında bisiklet mekanik bir alet olduğu için eğer merakınız varsa bu tarz parçalarını değiştirmek, kurcalamak oldukça zevkli bir uğraş. Yani tamam deore de iş görür alivio da iş görür ancak daha iyisini kendi uğraşlarımızla değiştirebilmek bu işin en zevkli noktalarından. Tabi bunun için de iyi bir şekilde araştırma yapmak gerekli.
     
  14. Kıvanç Pürtelaş

    Kıvanç Pürtelaş Aktif Üye

    Kayıt:
    30 Mayıs 2010
    Mesajlar:
    167
    Beğeniler:
    69
    Şehir:
    İzmir
    Seviye:
    BinRR,
    mesajından sonra dikkat ettim de, fx 7.6 ve üzerinde yol bisikleti komponentleri kullanılmaya başlanmış.
    Bu da bu komponentlerin iş görür olduğunu hatta daha iyi bir tercih olduğunu belli ediyor bana.
    Şu an memnunum bisikletimin parçalarından ancak konuyu açmaktaki amacım biraz merak biraz da ileride vites veya başka parçaları yükseltme ihtiyacı hissedersem, bunu dağ bisikleti yerine yol bisikleti parçaları ile yapıp yapamayacağımı öğrenmek ve bu tür bir uygulamaya giden olmuşsa deneyim ve bilgilerinden faydalanmak :)

    Cevaplarınız için teşekür ederim.

    Birde şunu sorayım, bir yol bisikletinden alınacak performansı şehir bisikleti ile alabilmek imkanı varmıdır ?

    İşte gidon değişimi ile sürücü bisikleti eğilip kullanabilir, rüzgar direncini azaltır.
    Veya yol bisikleti lastikleri ve vites sistemi ile performansını arttırır yada şehir bisikletinde kullanılan hafif parçalar ile toplam ağırlık azaltılır ve yol bisikleti performansını kazanır gibi gibi.

    Demek istediğim o ki, şehir bisikleti kadrosu yol bisikleti kadrosu gibi düz değil eğimlidir.
    Sadece bu bile, şehir bisikleti ile aynı performansı almayı imkansız hale mi getirir :rolleyes:
     
  15. onurf

    onurf Yeni Üye

    Kayıt:
    24 Mayıs 2007
    Mesajlar:
    38
    Beğeniler:
    24
    Şehir:
    istanbul
    Seviye:
    Dediğiniz gibi geometri en büyük engel. Tekerlek mesafesi şehir bisikletini yol bisikleti olarak tam verimle kullanmamıza engel oluyor. O yüzden her kadroyu amacına uygun kullanmakta fayda var.
     
  16. Kıvanç Pürtelaş

    Kıvanç Pürtelaş Aktif Üye

    Kayıt:
    30 Mayıs 2010
    Mesajlar:
    167
    Beğeniler:
    69
    Şehir:
    İzmir
    Seviye:

    İşte bu kötü :(
    Mesela trek 7.9' un ağırlığı 9kg kadarmış.
    Bu bisiklete gerekli işlemler yapılarak 8kg' a indirilebilir.
    Yol bisikletine yakın performans veremeyecekse üzücü bir durum.