Duyuruyu Kapat
Facebook Gözat
Twitter Gözat

Şehir bisikleti kullanım alanı sorunu

Konu, 'Bisiklet Seçimi' kısmında unlike81 tarafından paylaşıldı.

Etiketler:
  1. unlike81

    unlike81 Aktif Üye

    Yaş:
    35
    Kayıt:
    8 Mayıs 2015
    Mesajlar:
    197
    Beğeniler:
    307
    Şehir:
    Balıkesir
    Bisiklet:
    Giant
    Seviye:
    Selam arkadaşlar.Yaklaşık 3 aydır Gaint Escape 2 şehir bisikleti sahibiyim.Haftada 3-4 kez 15-20 km'lik şehir tutu atıyorum.Tabii ülkemizde bir çok şehirde olduğu gibi yaşadığım şehirde de bisiklet yolu bulunmamaktadır.Bu sebeple yaptığım turların yaklaşık % 40'ında kaldırımlarda ilerlemek zorunda kalıyorum.Kaldırımlar klasik kilitli taş ve bunların iniş çıkışları engelliler için yapılan rampalardan oluşsa da yapılan iş Türk işi olduğu için zorluk yaşıyorum.Adam rampa yapmış ama 4-5 cm kot farkı var yol ile.Bu da iniş ve çıkışlarda çok fazla sarsıntıya neden oluyor.Bunun bisiklete de zarar verdiğini düşünüyorum.Mazgal olayını söylemiyorum bile.Son günlerde acaba şehir bisikletini satıp yerine MTB alsam daha rahat eder miyim diye düşünmekteyim.Bu şekilde benim gibi şehir bisikleti sahibi olup yollardan şikayetçi olan arkadaş var mı? Selamlar
     
    poet, kursatihtilali ve Kuzey Ege bunu beğendi.
  2. Birhan K.

    Birhan K. Forum Bağımlısı

    Kayıt:
    11 Nisan 2014
    Mesajlar:
    699
    Beğeniler:
    699
    Şehir:
    İstanbul
    Bisiklet:
    Giant
    Seviye:
    Selamlar, aynı bisiklet bende de var. Ben de aynı sorunları, üstelik İstanbul'da, yani bisiklet yolları olan, asfaltı filan nispeten düzgün bir şehirde, yaşıyorum. Burada Yeşilköy-Florya bisiklet yolu var mesela. Yolun Yeşilköy tarafı pürüzsüz, kaymak gibi. Ama Florya tarafına geçince engebeler, çukurlar, kasisler.. İnsan gerçekten hayret ediyor. Sarsıntının verdiği rahatsızlığı bir kenara bırak, jantın akort ayarını da bozuyor zamanla.

    Yapacak bir şey yok maalesef. Dikkatli sürmek, olabildikçe az sarsmak gerek.

    Ben MTB'ye sıcak bakamıyorum. Ağır ve yorucu geliyor. Hele ki ilk bisikleti 700x23 lastikli fitness bisikleti olan biri olarak, Escape 2 bile baya zorluyor beni şu an.

    Ufak bir not:

    Kaldırımda bisiklet sürmemelisiniz, orası araç yolu değil. Yaya güvenliğini tehlikeye atıyorsunuz. Kanunen de yasak zaten. Yolun en sağ şeridinden sürün. Küçük bir şehirde yaşıyorsanız bence olabildiğince şehir/ilçe dışına çıkıp şehirlerarası yollarda sürün. İnanın daha güvenli ve rahat.
     
    Nurhak Emre Şen bunu beğendi.
  3. unlike81

    unlike81 Aktif Üye

    Yaş:
    35
    Kayıt:
    8 Mayıs 2015
    Mesajlar:
    197
    Beğeniler:
    307
    Şehir:
    Balıkesir
    Bisiklet:
    Giant
    Seviye:
    @Birhan K. Cevabınız için teşekkürler.Yolun en sağ şeridinden sürün demişsiniz ama burda yol max 2 şerit zaten ve şehir içinde emniyet şeridi yok.Yani yolun bittiğini gösteren en sağdaki beyaz çizgi üzerinden sürseniz bile araçlar aynayı sizde bırakabilecek kadar yakın geçiyor.Ben biraz şehir dışına doğru oturuyorum ve kaldırımlarda genelde kimse olmuyor. Olduğunda da rahatsızlık vermeyecek kadar yavaş geçiyorum yanlarından.Sonuçta orası onun yolu.
     
  4. alierkanimrek

    alierkanimrek Forum Demirbaşı

    Kayıt:
    13 Kasım 2008
    Mesajlar:
    421
    Beğeniler:
    298
    Şehir:
    Antalya
    Bisiklet:
    Mosso
    Seviye:
    Böyle küçük engelleri çıkarken ağırlığı pedallara verip ön lastiği kaldırarak geçin böylece hız kesmenize gerek kalmaz.

    Yine de rahatsız oluyorsanız daha geniş lastik kullanın ve ön lastiğin basıncını biraz düşük ayarlayın.
     
  5. unlike81

    unlike81 Aktif Üye

    Yaş:
    35
    Kayıt:
    8 Mayıs 2015
    Mesajlar:
    197
    Beğeniler:
    307
    Şehir:
    Balıkesir
    Bisiklet:
    Giant
    Seviye:
    @alierkanimrek Aynen dediğiniz gibi kaldırımları çıkarken çocuklukta yaptığımız yarım pedal ön kaldırma tekniğini kullanıyorum artık:) Bu sebeplerden dolayı MTB'ye geçmem gereksiz mi sizce?
     
  6. Eagle

    Eagle ...flew up into the sky

    Kayıt:
    26 Ocak 2006
    Mesajlar:
    1.961
    Beğeniler:
    4.390
    Şehir:
    İstanbul
    Adı:
    Savaş
    Bisiklet:
    Cannondale
    Seviye:
    Şehir bisikletimle her gün en az 10-15 KM yapıyorum. Bahsettiğiniz yollardan burada da var ve doğru düzgün bisiklet yolu yok. Zaten olsa ne olacak ki. Mangalcılardan geçit yok. Ben genelde arabaların gittiği asfaltlardan gitmeyi tercih ediyorum en iyisi orayı kullanmak her ne kadar tehlikeli olsa bile. Size sadece şunu söyleyeyim. Çukur ve tümseklerden geçerken ayakta geçin yani bisikletinize amortisör havası verin, pek sorun olmaz. Ben genelde öyle yapıyorum ve şu ana kadar çok şükür bir hasar olmadı. Şimdi de şöyle bir şey paylaşayım. Açıkçası ben çukurlardan geçerken yavaşlamıyorum. Bunun sebebi de hız kesilmesi ve yavaşladıktan sonra aynı performansı yakalamak için insanı bezdirmesi. Bu çukurlar yüzünden yavaşlarsak hız kesiyoruz ve tekrar performans yakalayana kadar yoruluyoruz. Bu yüzden çoğu zaman hız kesmeden direkt transit geçiyorum çukurlardan tümseklerden falan. Ama genelde de ayağa kalkıp amortisör havası veriyorum bisikletime. En azından yarı yarıya riski engellemiş oluyorum. Mazgallar için maalesef yapacak bir şey yok. Dikkat etmek zorundayız. MTB'ye geçmenize gerek yok bu yüzden önermem ama yine de seçim sizindir.

    Ekleme: Cannondale Quick CX 4 şehir bisikleti kullanıcısıyım.
     
    unlike81 bunu beğendi.
  7. Tayfun Sezer

    Tayfun Sezer Kıdemli Üye

    Yaş:
    33
    Kayıt:
    11 Ağustos 2013
    Mesajlar:
    280
    Beğeniler:
    392
    Şehir:
    Diyarbakır
    Bisiklet:
    Salcano
    Seviye:
    Ben de markası farklı olsa da şehir bisikleti kullanıyorum. Sadece asfaltta değil orta dereceli arazilerde de kullandım. Engebe iniş çıkışlarında kendimi seleden kaldırıp uygun bir süratte ön tekeri de yerden keserek sorunsuz sürüşler yapıyorum.
     
    unlike81 bunu beğendi.
  8. unlike81

    unlike81 Aktif Üye

    Yaş:
    35
    Kayıt:
    8 Mayıs 2015
    Mesajlar:
    197
    Beğeniler:
    307
    Şehir:
    Balıkesir
    Bisiklet:
    Giant
    Seviye:
    Teşekkürler arkadaşlar
     
  9. Birhan K.

    Birhan K. Forum Bağımlısı

    Kayıt:
    11 Nisan 2014
    Mesajlar:
    699
    Beğeniler:
    699
    Şehir:
    İstanbul
    Bisiklet:
    Giant
    Seviye:
    Çukurlardan hız kesmeden geçmek, lastik basıncına da bağlı olarak patlak vakası yaratabilir. 2-3 sefer yaşadım, o yüzden tavsiye etmem. Esas aniden patlayan lastik insanı bezdiriyor :) @Eagle
     
    poet bunu beğendi.
  10. unlike81

    unlike81 Aktif Üye

    Yaş:
    35
    Kayıt:
    8 Mayıs 2015
    Mesajlar:
    197
    Beğeniler:
    307
    Şehir:
    Balıkesir
    Bisiklet:
    Giant
    Seviye:
    @alierkanimrek Lastik boyutlarım 700x 32c.Şehir bisikletleri için 700X35c yada 700x38c lastik alsam kullanım açısından daha rahat eder miyim?
     
  11. Eagle

    Eagle ...flew up into the sky

    Kayıt:
    26 Ocak 2006
    Mesajlar:
    1.961
    Beğeniler:
    4.390
    Şehir:
    İstanbul
    Adı:
    Savaş
    Bisiklet:
    Cannondale
    Seviye:
    @Birhan K. haklısınız ama bazen öyle anlar oluyor ki, misal şöyle örnek vereyim. Bir rampadan iniyorsunuz diyelim ama o rampa bitişinde bir başka rampa başlıyorsa, büyük ihtimalle hızlı ineyim de, diğer rampayı en azından yarısına kadar falan o hızla rahat çıkarım dersiniz. En azından bende öyle bir düşünce var. Şimdi aşağı inerken tam rampa bitiminde çukur oluyor. İşte o çukur için yavaşlarsanız, diğer rampaya çıkarken insanı sinir ediyor çünkü bütün hızı kaybetmiş oluyorsunuz. Ayrıca lastik havası iyiyse, patlak vakası çok çok nadir yaşanır herhalde :)
     
  12. alierkanimrek

    alierkanimrek Forum Demirbaşı

    Kayıt:
    13 Kasım 2008
    Mesajlar:
    421
    Beğeniler:
    298
    Şehir:
    Antalya
    Bisiklet:
    Mosso
    Seviye:
    @unlike81 açıkcası bisiklet türü seçimi biraz kişisel bir şey o konuda kendi tecrübelerinize bakmanız lazım bence herkesin her tür bisikleti biraz kullanıp fikir edinmesi lazım. Ben amortisörsüz 700x32 lastikli mtb dişli oranlarına sahip basit bir makine ile şehirde gayet mutluyum.
     
    unlike81 bunu beğendi.
  13. Berke

    Berke Road Bike Cyclist

    Kayıt:
    21 Haziran 2013
    Mesajlar:
    5.797
    Beğeniler:
    8.803
    Bisiklet:
    Carraro
    Seviye:
    Biraz daha konfor artışı olacaktır ancak hızınız azalacak ve daha çok yorulacaksınız.
     
    unlike81 bunu beğendi.
  14. alierkanimrek

    alierkanimrek Forum Demirbaşı

    Kayıt:
    13 Kasım 2008
    Mesajlar:
    421
    Beğeniler:
    298
    Şehir:
    Antalya
    Bisiklet:
    Mosso
    Seviye:
    Deneyin, bisikleti değiştirmekten daha kolay.
     
    unlike81 bunu beğendi.
  15. nbacıshaquılle

    nbacıshaquılle Kıdemli Üye

    Yaş:
    16
    Kayıt:
    19 Temmuz 2015
    Mesajlar:
    312
    Beğeniler:
    139
    Şehir:
    İstanbul
    Adı:
    Emre
    Bisiklet:
    Sedona
    Seviye:
    Ben de mtb kullanıyorum alma amacım dağda sürmek değildi sadece alırken 13 yaşındaydım ve bi yol bide mtb biliyodum yoldan soğuttular yok mazgallar felan yokuş çıkamazsın mtb aldım he aldığıma pişman olmadım çünkü edirne enezde ormanda 5km lik kum toprak çamur yolu tam 15dk da giderek mtb nin sınırlarını zorladım buna bırakın yolu şehir bisikleti dahi bi parçasını bırakırdı yola yani onun dışında şehirde sürerken de 1.50 yol lastiğimi takıyorum 44 lük de aynakolum var 48 zaten bana ağır ve gereksiz geliyor şehir bisikletinden tek farkım kadro yapısı ile 28'' jantlar kalıyor kadro yapısı da zaten aman aman fark yok düz yolda max yüzde 3-4 28 jan ta yüzde 3 4 kazanç sağlar yani lafın kısası arazide canavara sahibim yolda da şehir bisikletinden yüzde 6-8 arası ufak farkla yavaş bir juniora sahibim. Aradaki fark için şehir bisikleti alıp arazide tıkanmaya değmez bir de şöyle bir algı var şehir bisikleti daha hafif eğer bütçeniz 1500tl ye kadar ise yok öyle bişey arkadaşlar bugün inceleyin aynı markaların şehir vs mtb yapın 1500tl ye kadar genelde iki tür de 13-15kg arasıdır.
     
    YSD bunu beğendi.
  16. Eagle

    Eagle ...flew up into the sky

    Kayıt:
    26 Ocak 2006
    Mesajlar:
    1.961
    Beğeniler:
    4.390
    Şehir:
    İstanbul
    Adı:
    Savaş
    Bisiklet:
    Cannondale
    Seviye:
    @unlike81 bugün 32 KM yaptım. Yorucuydu ama güzeldi. 32 KM boyunca belki 400-500 tane çukurdan setten geçtim ama doğru düzgün hız kesmedim. Direkt transit geçtim bisiklette sıkıntı yok. Ama dediğim gibi ayakta geçiyorum yani amortisör havası vererek geçiyorum bazen de ön kaldırıyorum önü kurtarıp geçiyorum sadece arka geçiyor ama yapacak bir şey yok. Performansı bozmamak için aynen devam. Gidon hakimiyetini kaybetmediğiniz sürece siz de böyle takılın derim son olarak. Ayrıca, lastiklerin havasını kontrol etmeyi unutmayın onlar da çok önemli.
     
  17. emancipation

    emancipation Forum Demirbaşı

    Kayıt:
    11 Ağustos 2015
    Mesajlar:
    473
    Beğeniler:
    672
    Seviye:
    @Eagle lastikleri çok mu şişirmeliyiz(elle sıkınca içe doğru gelmemeli mi) yoksa hafif bi yumuşaklık mı olmalı?
     
  18. Omrmz

    Omrmz Üye

    Yaş:
    33
    Kayıt:
    22 Haziran 2015
    Mesajlar:
    58
    Beğeniler:
    41
    Şehir:
    Bursa
    Bisiklet:
    Scott
    Seviye:
    Bu saydığınız sebeplerden dolayı şehir içinde 29 mtb kullanıyorum. Daha güvenli ve konforlu geliyor.
     
  19. nbacıshaquılle

    nbacıshaquılle Kıdemli Üye

    Yaş:
    16
    Kayıt:
    19 Temmuz 2015
    Mesajlar:
    312
    Beğeniler:
    139
    Şehir:
    İstanbul
    Adı:
    Emre
    Bisiklet:
    Sedona
    Seviye:
    @Omrmz Zaten fark yok ki tak 1.50 lastiği ona farki kadro yapısı kalıyor ki trdeki şehir bisikletleri kadro yapıları mtb ye çok yakın başka da bir artısı yok şehir bike ın
     
  20. Omrmz

    Omrmz Üye

    Yaş:
    33
    Kayıt:
    22 Haziran 2015
    Mesajlar:
    58
    Beğeniler:
    41
    Şehir:
    Bursa
    Bisiklet:
    Scott
    Seviye:
    Kadro yapısının farklı olması zaten yeteri kadar önemli bir fark :) Ben mtb kadroya yol lastik takılması taraftarı değilim biraz acayip duruyor. Eğer sürekli şehir içi asfalt düz yol yapılacaksa tercih trekking olmalı.