Şehir bisikleti kullanım alanı sorunu

unlike81

Aktif Üye
Kayıt
8 Mayıs 2015
Mesaj
173
Tepki
210
Yaş
42
Şehir
Balıkesir
Bisiklet
Giant
Selam arkadaşlar.Yaklaşık 3 aydır Gaint Escape 2 şehir bisikleti sahibiyim.Haftada 3-4 kez 15-20 km'lik şehir tutu atıyorum.Tabii ülkemizde bir çok şehirde olduğu gibi yaşadığım şehirde de bisiklet yolu bulunmamaktadır.Bu sebeple yaptığım turların yaklaşık % 40'ında kaldırımlarda ilerlemek zorunda kalıyorum.Kaldırımlar klasik kilitli taş ve bunların iniş çıkışları engelliler için yapılan rampalardan oluşsa da yapılan iş Türk işi olduğu için zorluk yaşıyorum.Adam rampa yapmış ama 4-5 cm kot farkı var yol ile.Bu da iniş ve çıkışlarda çok fazla sarsıntıya neden oluyor.Bunun bisiklete de zarar verdiğini düşünüyorum.Mazgal olayını söylemiyorum bile.Son günlerde acaba şehir bisikletini satıp yerine MTB alsam daha rahat eder miyim diye düşünmekteyim.Bu şekilde benim gibi şehir bisikleti sahibi olup yollardan şikayetçi olan arkadaş var mı? Selamlar
 
Scudo

Birhan K.

Forum Bağımlısı
Kayıt
11 Nisan 2014
Mesaj
1.139
Tepki
1.999
Selamlar, aynı bisiklet bende de var. Ben de aynı sorunları, üstelik İstanbul'da, yani bisiklet yolları olan, asfaltı filan nispeten düzgün bir şehirde, yaşıyorum. Burada Yeşilköy-Florya bisiklet yolu var mesela. Yolun Yeşilköy tarafı pürüzsüz, kaymak gibi. Ama Florya tarafına geçince engebeler, çukurlar, kasisler.. İnsan gerçekten hayret ediyor. Sarsıntının verdiği rahatsızlığı bir kenara bırak, jantın akort ayarını da bozuyor zamanla.

Yapacak bir şey yok maalesef. Dikkatli sürmek, olabildikçe az sarsmak gerek.

Ben MTB'ye sıcak bakamıyorum. Ağır ve yorucu geliyor. Hele ki ilk bisikleti 700x23 lastikli fitness bisikleti olan biri olarak, Escape 2 bile baya zorluyor beni şu an.

Ufak bir not:

Kaldırımda bisiklet sürmemelisiniz, orası araç yolu değil. Yaya güvenliğini tehlikeye atıyorsunuz. Kanunen de yasak zaten. Yolun en sağ şeridinden sürün. Küçük bir şehirde yaşıyorsanız bence olabildiğince şehir/ilçe dışına çıkıp şehirlerarası yollarda sürün. İnanın daha güvenli ve rahat.
 
  • Beğen
Tepkiler: Nurhak Emre Şen

unlike81

Aktif Üye
Kayıt
8 Mayıs 2015
Mesaj
173
Tepki
210
Yaş
42
Şehir
Balıkesir
Bisiklet
Giant
@Birhan K. Cevabınız için teşekkürler.Yolun en sağ şeridinden sürün demişsiniz ama burda yol max 2 şerit zaten ve şehir içinde emniyet şeridi yok.Yani yolun bittiğini gösteren en sağdaki beyaz çizgi üzerinden sürseniz bile araçlar aynayı sizde bırakabilecek kadar yakın geçiyor.Ben biraz şehir dışına doğru oturuyorum ve kaldırımlarda genelde kimse olmuyor. Olduğunda da rahatsızlık vermeyecek kadar yavaş geçiyorum yanlarından.Sonuçta orası onun yolu.
 

alierkanimrek

Forum Demirbaşı
Kayıt
13 Kasım 2008
Mesaj
413
Tepki
339
Şehir
Antalya
Bisiklet
Carraro
Böyle küçük engelleri çıkarken ağırlığı pedallara verip ön lastiği kaldırarak geçin böylece hız kesmenize gerek kalmaz.

Yine de rahatsız oluyorsanız daha geniş lastik kullanın ve ön lastiğin basıncını biraz düşük ayarlayın.
 

unlike81

Aktif Üye
Kayıt
8 Mayıs 2015
Mesaj
173
Tepki
210
Yaş
42
Şehir
Balıkesir
Bisiklet
Giant
@alierkanimrek Aynen dediğiniz gibi kaldırımları çıkarken çocuklukta yaptığımız yarım pedal ön kaldırma tekniğini kullanıyorum artık:) Bu sebeplerden dolayı MTB'ye geçmem gereksiz mi sizce?
 

BF Okuru

Üye
Kayıt
6 Eylül 2004
Mesaj
0
Tepki
2
Şehir bisikletimle her gün en az 10-15 KM yapıyorum. Bahsettiğiniz yollardan burada da var ve doğru düzgün bisiklet yolu yok. Zaten olsa ne olacak ki. Mangalcılardan geçit yok. Ben genelde arabaların gittiği asfaltlardan gitmeyi tercih ediyorum en iyisi orayı kullanmak her ne kadar tehlikeli olsa bile. Size sadece şunu söyleyeyim. Çukur ve tümseklerden geçerken ayakta geçin yani bisikletinize amortisör havası verin, pek sorun olmaz. Ben genelde öyle yapıyorum ve şu ana kadar çok şükür bir hasar olmadı. Şimdi de şöyle bir şey paylaşayım. Açıkçası ben çukurlardan geçerken yavaşlamıyorum. Bunun sebebi de hız kesilmesi ve yavaşladıktan sonra aynı performansı yakalamak için insanı bezdirmesi. Bu çukurlar yüzünden yavaşlarsak hız kesiyoruz ve tekrar performans yakalayana kadar yoruluyoruz. Bu yüzden çoğu zaman hız kesmeden direkt transit geçiyorum çukurlardan tümseklerden falan. Ama genelde de ayağa kalkıp amortisör havası veriyorum bisikletime. En azından yarı yarıya riski engellemiş oluyorum. Mazgallar için maalesef yapacak bir şey yok. Dikkat etmek zorundayız. MTB'ye geçmenize gerek yok bu yüzden önermem ama yine de seçim sizindir.

Ekleme: (link) şehir bisikleti kullanıcısıyım.
 

Tayfun Sezer

Daimi Üye
Kayıt
11 Ağustos 2013
Mesaj
263
Tepki
288
Yaş
40
Şehir
İzmir
Başlangıç
2009—10
Bisiklet
Diğer
Bisiklet türü
Katlanır
Ben de markası farklı olsa da şehir bisikleti kullanıyorum. Sadece asfaltta değil orta dereceli arazilerde de kullandım. Engebe iniş çıkışlarında kendimi seleden kaldırıp uygun bir süratte ön tekeri de yerden keserek sorunsuz sürüşler yapıyorum.
 
  • Beğen
Tepkiler: unlike81

Birhan K.

Forum Bağımlısı
Kayıt
11 Nisan 2014
Mesaj
1.139
Tepki
1.999
Çukurlardan hız kesmeden geçmek, lastik basıncına da bağlı olarak patlak vakası yaratabilir. 2-3 sefer yaşadım, o yüzden tavsiye etmem. Esas aniden patlayan lastik insanı bezdiriyor :) @BF Okuru
 
  • Beğen
Tepkiler: poet

unlike81

Aktif Üye
Kayıt
8 Mayıs 2015
Mesaj
173
Tepki
210
Yaş
42
Şehir
Balıkesir
Bisiklet
Giant
@alierkanimrek Lastik boyutlarım 700x 32c.Şehir bisikletleri için 700X35c yada 700x38c lastik alsam kullanım açısından daha rahat eder miyim?
 

BF Okuru

Üye
Kayıt
6 Eylül 2004
Mesaj
0
Tepki
2
@Birhan K. haklısınız ama bazen öyle anlar oluyor ki, misal şöyle örnek vereyim. Bir rampadan iniyorsunuz diyelim ama o rampa bitişinde bir başka rampa başlıyorsa, büyük ihtimalle hızlı ineyim de, diğer rampayı en azından yarısına kadar falan o hızla rahat çıkarım dersiniz. En azından bende öyle bir düşünce var. Şimdi aşağı inerken tam rampa bitiminde çukur oluyor. İşte o çukur için yavaşlarsanız, diğer rampaya çıkarken insanı sinir ediyor çünkü bütün hızı kaybetmiş oluyorsunuz. Ayrıca lastik havası iyiyse, patlak vakası çok çok nadir yaşanır herhalde :)
 

alierkanimrek

Forum Demirbaşı
Kayıt
13 Kasım 2008
Mesaj
413
Tepki
339
Şehir
Antalya
Bisiklet
Carraro
@unlike81 açıkcası bisiklet türü seçimi biraz kişisel bir şey o konuda kendi tecrübelerinize bakmanız lazım bence herkesin her tür bisikleti biraz kullanıp fikir edinmesi lazım. Ben amortisörsüz 700x32 lastikli mtb dişli oranlarına sahip basit bir makine ile şehirde gayet mutluyum.
 
  • Beğen
Tepkiler: unlike81

Berke

Road Bike Cyclist
Kayıt
21 Haziran 2013
Mesaj
5.419
Tepki
5.964
Yaş
26
Şehir
İstanbul
Başlangıç
2014—15
Bisiklet
Bianchi
Bisiklet türü
Yol bisikleti
@unlike81
Biraz daha konfor artışı olacaktır ancak hızınız azalacak ve daha çok yorulacaksınız.
 
  • Beğen
Tepkiler: unlike81

nbacıshaquılle

Daimi Üye
Kayıt
19 Temmuz 2015
Mesaj
383
Tepki
184
Yaş
23
Şehir
İstanbul
İsim
Emre
Bisiklet
Sedona
Ben de mtb kullanıyorum alma amacım dağda sürmek değildi sadece alırken 13 yaşındaydım ve bi yol bide mtb biliyodum yoldan soğuttular yok mazgallar felan yokuş çıkamazsın mtb aldım he aldığıma pişman olmadım çünkü edirne enezde ormanda 5km lik kum toprak çamur yolu tam 15dk da giderek mtb nin sınırlarını zorladım buna bırakın yolu şehir bisikleti dahi bi parçasını bırakırdı yola yani onun dışında şehirde sürerken de 1.50 yol lastiğimi takıyorum 44 lük de aynakolum var 48 zaten bana ağır ve gereksiz geliyor şehir bisikletinden tek farkım kadro yapısı ile 28'' jantlar kalıyor kadro yapısı da zaten aman aman fark yok düz yolda max yüzde 3-4 28 jan ta yüzde 3 4 kazanç sağlar yani lafın kısası arazide canavara sahibim yolda da şehir bisikletinden yüzde 6-8 arası ufak farkla yavaş bir juniora sahibim. Aradaki fark için şehir bisikleti alıp arazide tıkanmaya değmez bir de şöyle bir algı var şehir bisikleti daha hafif eğer bütçeniz 1500tl ye kadar ise yok öyle bişey arkadaşlar bugün inceleyin aynı markaların şehir vs mtb yapın 1500tl ye kadar genelde iki tür de 13-15kg arasıdır.
 
  • Beğen
Tepkiler: YSD

BF Okuru

Üye
Kayıt
6 Eylül 2004
Mesaj
0
Tepki
2
@unlike81 bugün 32 KM yaptım. Yorucuydu ama güzeldi. 32 KM boyunca belki 400-500 tane çukurdan setten geçtim ama doğru düzgün hız kesmedim. Direkt transit geçtim bisiklette sıkıntı yok. Ama dediğim gibi ayakta geçiyorum yani amortisör havası vererek geçiyorum bazen de ön kaldırıyorum önü kurtarıp geçiyorum sadece arka geçiyor ama yapacak bir şey yok. Performansı bozmamak için aynen devam. Gidon hakimiyetini kaybetmediğiniz sürece siz de böyle takılın derim son olarak. Ayrıca, lastiklerin havasını kontrol etmeyi unutmayın onlar da çok önemli.
 

Omrmz

Üye
Kayıt
22 Haziran 2015
Mesaj
54
Tepki
38
Yaş
41
Şehir
Bursa
Bisiklet
Scott
Bu saydığınız sebeplerden dolayı şehir içinde 29 mtb kullanıyorum. Daha güvenli ve konforlu geliyor.
 

nbacıshaquılle

Daimi Üye
Kayıt
19 Temmuz 2015
Mesaj
383
Tepki
184
Yaş
23
Şehir
İstanbul
İsim
Emre
Bisiklet
Sedona
@Omrmz Zaten fark yok ki tak 1.50 lastiği ona farki kadro yapısı kalıyor ki trdeki şehir bisikletleri kadro yapıları mtb ye çok yakın başka da bir artısı yok şehir bike ın
 

Omrmz

Üye
Kayıt
22 Haziran 2015
Mesaj
54
Tepki
38
Yaş
41
Şehir
Bursa
Bisiklet
Scott
@nbacıshaquılle

Kadro yapısının farklı olması zaten yeteri kadar önemli bir fark :) Ben mtb kadroya yol lastik takılması taraftarı değilim biraz acayip duruyor. Eğer sürekli şehir içi asfalt düz yol yapılacaksa tercih trekking olmalı.