mehmetsunu
Kaldato ile sohbeti kestim.
- Kayıt
- 28 Eylül 2011
- Mesaj
- 5.665
- Tepki
- 13.462
- Şehir
- kayseri
- Başlangıç
- 2010—11
- Bisiklet
- Cube
- Bisiklet türü
- Yol bisikleti
Öncelikle kriterlerin şahsi kullanımıma bağlı olarak subjektif olduğunu ve araştırmaya dayanmadan konunun spontane geliştiğini belirtmek isterim. Bisikletforumun sayfalarında şehir bisikleti mevzunun oldukça geniş bir yer tuttuğunu düşünürsek şimdiye kadar bir kriter sisteminin harekete geçirilmemiş olduğunuda garipseriz. Öncelikle bisiklet kullanma sitilimi kabaca özetlemek istiyorum.
Bisikleti günlük 10 km lik sehiriçi parkurda (geliş-gidiş) bunun 1000 metresinin % 5 İle % 7 eğime sahip olduğu tamamının asvalt olduğu yol şartlarında, kışın bazen karlı koşullarda kullanıyorum. Şehirdışı ve bozuk arazi şartlarında yapacağım sürüş toplam sürüşün % 5 ni geçmez. yol sürüşüm stabil tarzdadır, şehiriçi kullanımda öncelik konfordan önce hıza ve sağlamlığı dayalıdır.
Bahsetmiş olduğum sürüş sitilinde kriterlerimi şu şekilde belirliyorum.
1-Maşa: Bu şartlarda düz maşadan şaşılmaması gerektiğine inanıyorum. Amortisörlü maşa haybeden hamallık. Kötü olmadığına inandığım bir markanın (whistle) amortisörlü (1163D) ve amortisörsüz (guipago) iki modelini uzun süredir kullandım. İnanın amortisörlü bir bisikletten aranan beklentileri ben bulamadım veya bu farkın önemsenmeyecek boyutlarda olacağını düşünüyorum. Şehir bisikleti kullanımına bağlı olarak sağlamlık faktörü ıskalanmadan hafif olmanın vereceği performans etkisinin gözden kaçırılmamasının gerektiğine inanıyorum.
2-Hafiflik: Bisiklete eklenen her artı yükün sürücüye nefessiz kalma, yorgunluk ve kas ağrısı olarak geri döneceğini yaşayarak görenlerdenim. Şehir bisikletinde 10-12.5 kg lik ağırlıkların ideal düzeyler olduğu kullanımlarda ortaya çıkıyor. Daha düşük ağırlık isteğinin bisiklet için sağlamlık şüphelerini arttıracağını düşünüyorum.
3-Sağlam kadro: Tur düzeyinde kullanılan ve sizi kilometrelerce sırtlayacak şehir bisikletlerinindeki kadro ve kaynakların temiz yapısı güvenle yola çıkmanızı sağlıyor.
4-Gidon yapısı: Gidonun ayarlanabilir oluşu kısa mezillerde sportif kullanıma, uzun yolda ise konforu sağlayacak dik konumdaki sürüşlere imkan veriyor.
5-Bagaj: Şehir bisikletini benim gibi büyük oranda şehir koşullarında kullanan biri bile bir gün uzun yola çıkabileceğini hesap etmeli. Bunun için bisikletin, sürücünün kilosunun yarısı kadar yükü güvenle taşıyabilecek dayanıklılığa ve bagaj taşıyabilecek montaj yerlerine sahip olması gerektiğini kafasının bir yerine not etmeli.
6-Lastik: lastik mutlaka reflektörlü(şehir kullanımında görünürlülüğü arttırmak için) ve muhtemel uzun yol sürüşleri için APS sistemde(patlamaz) olmalı. Bu noktada teker kalınlığıda önemli. Şehir bisikletlerinde (hibrit) 700*28 den başlayan kalınlık ölçüleri var(sirius sport) benim idealim 700*33 veya 700*35. Teker kalınlığı bir yerde yol tutuşunu arttırırken ( özellkile yağış koşullarında) ters orantılı olarak performansı sürtünme etkisiyle azaltıyor. Tercih size kalıyor.
7-Gövde yapısı: Şehir bisikletleri için en düşünülmeyecek malzeme karbon. Karbonun çelik veya aluminyum malzemeye göre Kırılgan yapıda olması dayanıklılığın ön planda olması gereken şehir bisikletleri için bir dezavantaj. Çeliğin ise kaynak yapımına elverişli olması ise beyhude bir uğraş olsa gerek. Çünki tecrübelerle sabitki bir şey kırıldımı bir daha eski düzenini almaz.
7-28 jant: Bunu söylemeye bilmeme gerek varmı 28 jant ile şehir yollarına çıkmak hakketen büyük garabet. Bugün batılılar şehir kullanımında 28 jant dışında bisiklet kullanmıyorlar. Aynı zamanda 26 jant bir bisiklet ister istemez performanslı sürüşlerde güç kaybına neden oluyor.
8-Performans: Şehir bisikletini yol bisikletine en çok yaklaştıran husus belkide şehir kullanımlarında performans isteği. Bunun dışında zaten şehir kullanımında yol bisikleti tercih etmek üstüne birde tayt la işe gitmek-ki şehir biskleti umumiyetle bu isteği yerine getirir- abesle iştigalden başka bir şey değil.
9-Aynakol:En cahil olduğum konularan biri ama aynakol dişli sayısının büyümesi performan sürüşünü arttırıyor. Bu nedenle bazı şehir bisikletlerinde 50/39/30 bile tercih nedeni.
10-sportiflik: yol bisikletine yine yakın bir noktasıda bu şehir bisikletlerinin. Şehir(hibrit) bisikletler tur istekleri için yol bisikletinden ayrılıyor, performans isteği ve kısa menzilli şehir kullanımlarında yol bisikletlerine yaklaşıyorlar. Bu durumda sportif görünümde tercih sebebi.(sirrius sportlarda olduğu üzere)
Ben kullanım şekline göre bazı kriterler belirledim. Bu kirterler arttırılabilir ve ortak bir skalaya dönüştürülebilir. Tüm bu kriterlerden ışığında model tercihim, çaldırmış olduğum whistle guipagoyu dışta bırakırsak scott sub serisi ve specialized olabilirdi.
Bisikleti günlük 10 km lik sehiriçi parkurda (geliş-gidiş) bunun 1000 metresinin % 5 İle % 7 eğime sahip olduğu tamamının asvalt olduğu yol şartlarında, kışın bazen karlı koşullarda kullanıyorum. Şehirdışı ve bozuk arazi şartlarında yapacağım sürüş toplam sürüşün % 5 ni geçmez. yol sürüşüm stabil tarzdadır, şehiriçi kullanımda öncelik konfordan önce hıza ve sağlamlığı dayalıdır.
Bahsetmiş olduğum sürüş sitilinde kriterlerimi şu şekilde belirliyorum.
1-Maşa: Bu şartlarda düz maşadan şaşılmaması gerektiğine inanıyorum. Amortisörlü maşa haybeden hamallık. Kötü olmadığına inandığım bir markanın (whistle) amortisörlü (1163D) ve amortisörsüz (guipago) iki modelini uzun süredir kullandım. İnanın amortisörlü bir bisikletten aranan beklentileri ben bulamadım veya bu farkın önemsenmeyecek boyutlarda olacağını düşünüyorum. Şehir bisikleti kullanımına bağlı olarak sağlamlık faktörü ıskalanmadan hafif olmanın vereceği performans etkisinin gözden kaçırılmamasının gerektiğine inanıyorum.
2-Hafiflik: Bisiklete eklenen her artı yükün sürücüye nefessiz kalma, yorgunluk ve kas ağrısı olarak geri döneceğini yaşayarak görenlerdenim. Şehir bisikletinde 10-12.5 kg lik ağırlıkların ideal düzeyler olduğu kullanımlarda ortaya çıkıyor. Daha düşük ağırlık isteğinin bisiklet için sağlamlık şüphelerini arttıracağını düşünüyorum.
3-Sağlam kadro: Tur düzeyinde kullanılan ve sizi kilometrelerce sırtlayacak şehir bisikletlerinindeki kadro ve kaynakların temiz yapısı güvenle yola çıkmanızı sağlıyor.
4-Gidon yapısı: Gidonun ayarlanabilir oluşu kısa mezillerde sportif kullanıma, uzun yolda ise konforu sağlayacak dik konumdaki sürüşlere imkan veriyor.
5-Bagaj: Şehir bisikletini benim gibi büyük oranda şehir koşullarında kullanan biri bile bir gün uzun yola çıkabileceğini hesap etmeli. Bunun için bisikletin, sürücünün kilosunun yarısı kadar yükü güvenle taşıyabilecek dayanıklılığa ve bagaj taşıyabilecek montaj yerlerine sahip olması gerektiğini kafasının bir yerine not etmeli.
6-Lastik: lastik mutlaka reflektörlü(şehir kullanımında görünürlülüğü arttırmak için) ve muhtemel uzun yol sürüşleri için APS sistemde(patlamaz) olmalı. Bu noktada teker kalınlığıda önemli. Şehir bisikletlerinde (hibrit) 700*28 den başlayan kalınlık ölçüleri var(sirius sport) benim idealim 700*33 veya 700*35. Teker kalınlığı bir yerde yol tutuşunu arttırırken ( özellkile yağış koşullarında) ters orantılı olarak performansı sürtünme etkisiyle azaltıyor. Tercih size kalıyor.
7-Gövde yapısı: Şehir bisikletleri için en düşünülmeyecek malzeme karbon. Karbonun çelik veya aluminyum malzemeye göre Kırılgan yapıda olması dayanıklılığın ön planda olması gereken şehir bisikletleri için bir dezavantaj. Çeliğin ise kaynak yapımına elverişli olması ise beyhude bir uğraş olsa gerek. Çünki tecrübelerle sabitki bir şey kırıldımı bir daha eski düzenini almaz.
7-28 jant: Bunu söylemeye bilmeme gerek varmı 28 jant ile şehir yollarına çıkmak hakketen büyük garabet. Bugün batılılar şehir kullanımında 28 jant dışında bisiklet kullanmıyorlar. Aynı zamanda 26 jant bir bisiklet ister istemez performanslı sürüşlerde güç kaybına neden oluyor.
8-Performans: Şehir bisikletini yol bisikletine en çok yaklaştıran husus belkide şehir kullanımlarında performans isteği. Bunun dışında zaten şehir kullanımında yol bisikleti tercih etmek üstüne birde tayt la işe gitmek-ki şehir biskleti umumiyetle bu isteği yerine getirir- abesle iştigalden başka bir şey değil.
9-Aynakol:En cahil olduğum konularan biri ama aynakol dişli sayısının büyümesi performan sürüşünü arttırıyor. Bu nedenle bazı şehir bisikletlerinde 50/39/30 bile tercih nedeni.
10-sportiflik: yol bisikletine yine yakın bir noktasıda bu şehir bisikletlerinin. Şehir(hibrit) bisikletler tur istekleri için yol bisikletinden ayrılıyor, performans isteği ve kısa menzilli şehir kullanımlarında yol bisikletlerine yaklaşıyorlar. Bu durumda sportif görünümde tercih sebebi.(sirrius sportlarda olduğu üzere)
Ben kullanım şekline göre bazı kriterler belirledim. Bu kirterler arttırılabilir ve ortak bir skalaya dönüştürülebilir. Tüm bu kriterlerden ışığında model tercihim, çaldırmış olduğum whistle guipagoyu dışta bırakırsak scott sub serisi ve specialized olabilirdi.