Duyuruyu Kapat
Facebook Gözat
Twitter Gözat

Sedona Kadrolar: 6061 Triple Butted vs. 6061 Aluminyum

Konu, 'Bisiklet Seçimi' kısmında Erdinç ALTINÇEKİÇ tarafından paylaşıldı.

  1. Erdinç ALTINÇEKİÇ

    Erdinç ALTINÇEKİÇ Kıdemli Üye

    Yaş:
    39
    Kayıt:
    24 Ağustos 2010
    Mesajlar:
    386
    Beğeniler:
    208
    Şehir:
    Bursa
    Adı:
    Erdinç A.
    Bisiklet:
    Sedona
    Seviye:
    sedona'nın sitesinde bi' şey dikkatimi çekti...
    MTB kadrolarında aşağıda dökümünü yaptığım gibi Alu. (Aluminyum) ve Triple Butted seçeneği var.

    6061 Alu.
    400$ Borla
    450$ 711V
    550$ 771D
    650$ 741

    6061 Triple Butted
    490$ 721
    800$ 751
    1150$ 761
    2100$ 781

    fiyatları, modellere göre dizip kadroya göre sınıflandırdığımda 721 modelinin Triple Butted olduğunu ve fiyatının çok uygun olduğunu gördüm...


    üst modellerde Triple kadro tercih edildiğine göre iyi bi'şey demek ama
    nedir bu Triple Butted? daha mı hafif, daha mı sağlam, ya da...???

    nedir? nedir?
     
  2. Erdinç ALTINÇEKİÇ

    Erdinç ALTINÇEKİÇ Kıdemli Üye

    Yaş:
    39
    Kayıt:
    24 Ağustos 2010
    Mesajlar:
    386
    Beğeniler:
    208
    Şehir:
    Bursa
    Adı:
    Erdinç A.
    Bisiklet:
    Sedona
    Seviye:
    Teknik Özellikleri incelediğimde

    721 de Ruble Shimano HG30-8
    711V de Ruble Shimano Acera HG-40-8

    ve 721 Triple Kadro iken 711V Aluminyum Kadro

    bu iki fark dışında her şey aynı...

    490$-450$= 40$ fark var!

    yorumlarınızı merakla bekliyorum...

    iyi pedallar!
     
  3. Şahin Bulut

    Şahin Bulut Forum Bağımlısı

    Kayıt:
    5 Ocak 2008
    Mesajlar:
    729
    Beğeniler:
    327
    Şehir:
    Üsküdar
    Seviye:
    Triple Butted? üç kere dipçiklenmiş demek kadro borularını daha sertleştirildiği anlamına geliyor.Dolayısıyla daha rijit daha esnemez bir kadro elde ediliyor.
     
  4. Erdinç ALTINÇEKİÇ

    Erdinç ALTINÇEKİÇ Kıdemli Üye

    Yaş:
    39
    Kayıt:
    24 Ağustos 2010
    Mesajlar:
    386
    Beğeniler:
    208
    Şehir:
    Bursa
    Adı:
    Erdinç A.
    Bisiklet:
    Sedona
    Seviye:
    sağolun Şahin bey...

    "rijit" kelimesinin anlamıını da sayenizde öğrenmiş olduk :D
     
  5. Mustafa Acar

    Mustafa Acar Forum Bağımlısı

    Kayıt:
    2 Ağustos 2008
    Mesajlar:
    821
    Beğeniler:
    537
    Şehir:
    Konya
    Bisiklet:
    Kron
    Seviye:
    arkadaşınki sadece rijitlik denmiş ama genel anlamda hafiflikten yanadır..

    3 kere dipciklenmiş kadronuzda 3 ayrı çap olacaktır

    örnek verirsek mesela bir borunun 3 kere dipciklenmiş halini numaraile gösterelim..

    borunun bir ucundan diğer ucuna olan çaplar

    40-50-60-50-40 bu şekilde dipcikleyerek iç paını yükseltip dış çapında sabit tutulması ile borunun içinde farklı 3 et kalınlığı oluşuyor bu bisiklet kadrolarında haifilik sağlarken darbe emilimini artırıyor..
    double butted de ise çaplar..

    40-50-40 şeklinde olacaktır.
     
  6. Erdinç ALTINÇEKİÇ

    Erdinç ALTINÇEKİÇ Kıdemli Üye

    Yaş:
    39
    Kayıt:
    24 Ağustos 2010
    Mesajlar:
    386
    Beğeniler:
    208
    Şehir:
    Bursa
    Adı:
    Erdinç A.
    Bisiklet:
    Sedona
    Seviye:
    Mustafa Bey, açıklamalarınız doğrultusunda model konusundaki fikrim sabitlendi!

    Varolun ;)
     
    Mustafa Acar bunu beğendi.
  7. Taner Erinmez

    Taner Erinmez Aktif Üye

    Kayıt:
    2 Mayıs 2011
    Mesajlar:
    174
    Beğeniler:
    79
    Şehir:
    Eskişehir
    Bisiklet:
    Sedona
    Seviye:
    Sedona kadrolardan 721 741 ve 751 aynı kadroya sahiptir. Triple Butted teknolojisi mevcuttur. 741 i sitede yanlış yazmışlar, bisikletin üzerinde bile yazıyor atb(aluminıum tripple butted die.

    761 farklıdır.

    781 daha farklıdır. Gizli kaynak kullanılmıştır.Geri kalanlar Triple Butted deil.
     
    Erdinç ALTINÇEKİÇ bunu beğendi.
  8. Cyclist999

    Cyclist999 Bisikletkolik

    Kayıt:
    17 Mayıs 2010
    Mesajlar:
    1.157
    Beğeniler:
    789
    Şehir:
    izmir
    Bisiklet:
    Focus
    Seviye:
    Bu arada şunu eklemem gerekiyor, dipçikleme işlemi zeminden gelen darbenin çok az uğradağı veya oraya gelinceye kadar çoktan soğrulduğu boruların orta kısımlarında yani, gereksiz ağırlıktan kurtulmayı sağlar, ama bunun yanında boruların birleşme noktalarındaki et kalınlığını artırırak burada toplam mükavemeti artırır. Genel olarak ta Bisikletin statik ağırlığı ( Bisikletin kendi kendini taşımasıda gerekiyor işte buna denir) da azaldığı için de Bisikletin daha az yük taşıması gerekir ve bu metal yorulmasını uzatan yani engelleyen faktörlerdendir. Zeminden gelen darbenin emildiği noktalar olan birleşme noktalarında mükavemet arttığınıda hesaba katarsak totalde ciddi anlamda bir dayanım artışı sözkonusudur ki böyle de olur zaten. Ama dipçikleme hernekadar çok iyi birşeymiş gibi gözüksede, borulara direkt olarak gelecek darbeler mesela çarpma etme, borunun kaldırıma çarpması gibi.. boruyu deformasyona uygulama anlamında daha da etkili olacaktır. Yani kullanıcı Bisikletin uygunsuz yerden darbe almasınıda engellemelidir.özetle
    + lar;
    -Toplam dayanım artar,
    -Statik gerilim azalır, biraz daha fazla yüke tehammül gösterir,
    -Hafifler
    eksi ler;
    - borulara direk gelecek darbelere karşı daha az mükavemet vardır çünkü orta kısımlar dipçikleme sonucu malzeme yoğunluğu azalmıştır, çünkü hatırlarsanız normal koşullar altında altan gelen darbeler bizi ilgilendirir, ve bu darbelerde boruların orta kısımlarına gelinceye kadar sönümlenir.
    Biraz uzun oldu, iyi forumlar.