Duyuruyu Kapat
Facebook Gözat
Twitter Gözat

sedona istanbul vs sse AF cok arada kaldim

Konu, 'Bisiklet Seçimi' kısmında esen koç tarafından paylaşıldı.

  1. esen koç

    esen koç Yeni Üye

    Kayıt:
    18 Haziran 2010
    Mesajlar:
    23
    Beğeniler:
    21
    Şehir:
    izmir
    Seviye:
    selamlar,
    konuya hızlı bir girişle sehir tur bisikleti almaya karar verdim ve herkes gibi arada kaldim; lutfen gorusleri bildirin;
    biri specialized sirrus elite AF (aluminum fork) (bu modelde karbon masa yok ama sse den daha iyi donanim var);
    http://www.aktifpedal.com/specializ...bisikleti-sirrus?product_id=3095#.UUt6PFdW-mw
    bir de sedona istanbul var (2012 model) .... her ne kadar ustu istanbul desenli bisiklet hosuma gitmese de full takim tiagra dolu... vites 3x10 (bu iyi mi kotu mu bilemedim)
    http://www.bikeandoutdoor.com/?sedo...D=246&Tur_ID=797&part=urun_detay&Urun_ID=9065
    fiyatlar pazarlikla birlikte hemen hemen ayni oluyor... (1500 TL)
    bunlara bakarak bi cevap verirseniz sevinirim... feci arada kaldim...
     
  2. thomisus lx

    thomisus lx Onursal Üye

    Kayıt:
    25 Haziran 2007
    Mesajlar:
    3.004
    Beğeniler:
    2.148
    Seviye:
    sedona istanbul aldım gecen sene ve bu sene 5. turumu atıyorum. şu an aşığım bu bisiklete. benim nazarımda tek rakibi trek fx 7.7 dir ama o parayı da trek e vermem. aşık oldum ben sedona istanbula, yazılarına bınmıyeceksiniz güzel bir makinaya binmiş olacaksınız. yıllar sonra bianchi thomisus (1992 model) tan beri vurulduğum yagane bisiklet. ısrarla tavsiye ederim. param olduğunda yedeğini de almayı düşünüyorum.
     
    esen koç bunu beğendi.
  3. esen koç

    esen koç Yeni Üye

    Kayıt:
    18 Haziran 2010
    Mesajlar:
    23
    Beğeniler:
    21
    Şehir:
    izmir
    Seviye:
    cok fazla bilinmeyen 2 bisikleti kiyasliyorum galiba kimseden ses cikmiyor :(
     
  4. Mustafa Şükrü Yıldırım

    Mustafa Şükrü Yıldırım Bisikletkolik

    Kayıt:
    17 Temmuz 2010
    Mesajlar:
    1.412
    Beğeniler:
    823
    Şehir:
    Yalova
    Bisiklet:
    Giant
    Seviye:
    Merhabalar, öncelikle gönlünüz hangisinden yana olurdu onu bir düşünün tasarım olarak hangisi daha çok içinize siniyor yada marka olarak. Specialized kadro ve marka olarak kesinlikle sedona dan daha üstündür. Sedona istanbulda tasarım olarak baya özel bir bisiklet tabi bu açıdan sizi cezbetmiyorsa specialized a yönelmenizi tavsiye ederim. Ayrıca specialized ta dağ bisikleti fren ve vites sistemi mevcut bu sizi daha rahat ettirir, sedonadaki yol vites ve fren sistemi şehir içinde sizi zorlayabilir, 3 lü aynakol olsa bile çok dik bayırlarda zorlanırsınız kaliper frenlerde bir v fren kadar iyi durdurmaz. Yol donanımı yol bisikletinde kullanılmalı diye düşünüyorum. Yerinizde olsam specialized modelini alırdım.
     
    esen koç bunu beğendi.
  5. Nzm!

    Nzm! Aktif Üye

    Yaş:
    37
    Kayıt:
    11 Ocak 2013
    Mesajlar:
    176
    Beğeniler:
    236
    Şehir:
    Antalya
    Bisiklet:
    Scott
    Seviye:
    Mustafa Bey'e katılıyorum...
     
  6. Edip Dinçer

    Edip Dinçer HTFU!

    Yaş:
    32
    Kayıt:
    12 Haziran 2011
    Mesajlar:
    5.926
    Beğeniler:
    5.332
    Şehir:
    Sarıyer, İstanbul
    Bisiklet:
    Cannondale
    Seviye:
    İkisi de gayet güzel bisikletler..
    Sedona İstanbul'un tasarımını her zaman çok beğenmişimdir.. Hatta önündeki kediye de bayılırım =). Aydan Çelik'in ellerine sağlık..

    Asıl değinmek istediğim şey Specialized'da AF kısmı. Sirrus Elite'e göre daha iyi ekipmanları olsa da ekipman değiştirmek kolay bir süreç..
    Ama maşa değiştirmek ekipman değiştirmeye nazaran daha meşakkatli bir iş. Fiyatlarını bilmiyorum ama yakın ise, kişisel düşünceme göre, karbon maşa daha iyi bir seçim olabilir. Hem hafiflik hem de yoldan gelen titreşimi emme açısından.
    Elite'i de çok göz ardı etmeyin derim =).
     
    Nurettin Murat Önder bunu beğendi.
  7. esen koç

    esen koç Yeni Üye

    Kayıt:
    18 Haziran 2010
    Mesajlar:
    23
    Beğeniler:
    21
    Şehir:
    izmir
    Seviye:
    tesekkurler;
    ben de basta oyle dusunuyordum. taaa ki sse deki maşanın karbon "alaşım" maşa olduğunu ogrenene kadar. yani tamamiyle karbon degil karbon aluminyum alasim maşa imiş. bu karbon alaşım maşaları inceleyince dayanımlarının çok düşük olduğunu gördüm (normalde tamamen karbon olsa cok daha dayanıklı oluyorlarmış). karbon alaşım maşalar için yazılanların hepsi aynı "herhangi bir kaza veya çarpmadan sonra çatlak olmasa bile sizi ne zaman yarı yolda bırakacağı bilinmez" şeklinde çok yorum var yabancı sitelerde (ve bu acı gerceği yaşayarak ogrenen cok kişi var)... bu sebeple tam karbon bir maşa alana kadar alaşım maşaları çok dikkate almamaya başladım ve sse AF hem donanim olarak iyi olduğu hem de karbon alaşım maşa OLMADIĞI için tercihim oldu.. konfor kısmında ise lastik basınçlarını biraz düşürerek titreşimleri azaltma düşüncesindeyim..
     
  8. Edip Dinçer

    Edip Dinçer HTFU!

    Yaş:
    32
    Kayıt:
    12 Haziran 2011
    Mesajlar:
    5.926
    Beğeniler:
    5.332
    Şehir:
    Sarıyer, İstanbul
    Bisiklet:
    Cannondale
    Seviye:
    Karbon/Alaşım dediği; bacakların karbon, gidona bağlanan kısmın ("head tube"un içinden geçen kısım) alüminyum olması..
    Yoksa karbonun içine alüminyum katılmış değil..
    Dediğinizi internette biraz araştırdım. 2011 yılında Specialized birkaç modelini geri çağırmış karbon maşalar yüzünden. Ama bu maşa yüzünden değil fren ayaklarının takıldığı yerdeki bir hata yüzündenmiş.. (Kaynak)

    Ayrıca zamanında bir yarışta Hincapie'nin kırılan yine aynı özelliklerde bir maşası var. Daha sonradan Trek'ten yapılan açıklamada "8 yıldır hem üretimimizde hem de takım bisikletlerimizde bu teknolojiyi kullanıyoruz. Oradaki maşanın kırılmasının birden fazla sebebi vardır" denilmiş. (Kaynak)

    Amacım "illa bunu alın" demek değil, yanlış anlamayın =).
    Sırf o yüzden vazgeçtiyseniz hem sizin bilginiz olsun ben ben de öğrenmiş olayım diye araştırdım =). (Çünkü ben de aynı tip maşa kullanıyorum iki bisikletimde de)
     
    Nurettin Murat Önder, esen koç ve Nzm! bunu beğendi.
  9. esen koç

    esen koç Yeni Üye

    Kayıt:
    18 Haziran 2010
    Mesajlar:
    23
    Beğeniler:
    21
    Şehir:
    izmir
    Seviye:
    karbon alu. alasim derken icine katilmasini kastetmemistim bende :)

    fakat karbon ve aluminyum mukavemet ve elastisite modullerine bakinca (mekanik degerler) aluminyum one cikti.. tabi bir de kendimi bilerek bisiklete biraz "haşin" davranma olasılığımı da hesaba katıyorum :D

    en azından ilk tur bisikletim olacagindan kendimi cok simartmadan ve daha cok donanima ozen gostererek karbondan uzak durmaya da calisiyorum :) su anda kondisyonum hic yok. belki 1-1.5 yil sonra daha donanimli karbon govde ve catal benim icin daha verimli gorunuyor. bir de tabi ki karbon masanin el yakan fiyati var. sse 2012 model 1750 tl fakat sadece L bedeni mevcut piyasada (benim boyum 1.78). 2013 model sse ise 1950 tl. buna karsilik 1650 tl olan sse AF ise daha iyi donanimi ve fiyat avantaji da sagliyor.
     
  10. esen koç

    esen koç Yeni Üye

    Kayıt:
    18 Haziran 2010
    Mesajlar:
    23
    Beğeniler:
    21
    Şehir:
    izmir
    Seviye:
    dayanamadim ve sse 2013 (karbon masa) siparisi verdim :rolleyes:

    yarin geliyor... fotograflari ve deneyimleri sizlerle paylasacagim.... herkese cok tesekkurler.... pisiklet secimi konusunda doktugum onca ter ve gozyasi, yasadigim tum uykusuz geceler bitiyor sanirim.... tekrar tesekkurler emegi gecenlere.....
     
  11. esen koç

    esen koç Yeni Üye

    Kayıt:
    18 Haziran 2010
    Mesajlar:
    23
    Beğeniler:
    21
    Şehir:
    izmir
    Seviye:
    yok boyle biseeeeyyyyyyyyyyyyy..... yolda akiyor... yaniyor... kopuyor... yok yok yok... 1 senedir pedal basmadim (onceden mtb vardi o da calinmisti).. antrenmanli degilim, 1 senedir pedal basmadim... yok boyle bi zevvvkkkkkkkkkkkk......... ucuyorum... yolda ucuyorummmm.. ilk biniste 40 km yol yaptim (son 20 km ruzgara karsi)... ve fren yapinca duruyoruummmm.... mtb nin calinmasi gerekiyormus... hayirlara vesile oldu valla...

    bu gazdan sonra simdi ozelliklere geciyorum..

    1- hibrit ve mtb arasindaki farki kavradim
    2- karbon maşa boş bisey degil bunu kavradim
    3- elcikler rahat ama eldiven şart. vites gecişleri sorunsuz ama "super" hizli degil..
    4- PEDLİ TAYT ŞART cunku bu bisiklete binen 50 km yapmadan inmek istemez... mola vermek bile istemez....
    5- yoldaki herkes dönüp bakıyo, ego tavan (bakılan bisiklet, o yuzden egonun cok şişmesine gerek yok).
    6- pedli tayt şart....
    7- trafik hız limitlerini bisikletli aşar diye bir kural yok... kurallara riayet edelim!!! (bisiklet limitleri aşmak için zorluyor, kendimize hakim olalım)....
    8- lastiklerin yol tutuşu iyi, ama kum ve çimen için önermem.. en azindan hiz yapmayi onermem....
    9- bu bisikletle kesinlikle deore kullanılmalı keza yapılcak tek masraf budur (o da zamanla yapılmalı)!!! başka bir şeye ihtiyaç yoktur....
    10- bu bisikletten sonra ufak bi "specialized" bağımlılığı başlıyo dikkat edilmeli!!

    daha aklıma geldikce ve tecrube ettikce yazacagim ;)
     
  12. ahmetcan44

    ahmetcan44 Onursal Üye

    Kayıt:
    24 Şubat 2013
    Mesajlar:
    2.450
    Beğeniler:
    1.214
    Şehir:
    Sakarya
    Bisiklet:
    Merida
    Seviye:
    Uzun süre bisikletsiz kalan ve son kullandığı bisiklet MTB olan biri için gayet normal izlenimler. :) Mest olmuşsunuz. Güle güle kullanın.
     
  13. Nzm!

    Nzm! Aktif Üye

    Yaş:
    37
    Kayıt:
    11 Ocak 2013
    Mesajlar:
    176
    Beğeniler:
    236
    Şehir:
    Antalya
    Bisiklet:
    Scott
    Seviye:
    Sirrus Kardeşliğine hoş geldiniz :) SSE yi bozuk yollarda kullanmaktan çekinmeyin. Hemen hemen her zeminde size max. zevk verebilecek bir alet bu. Sadece Deore yada Deore LX şart bu güzel alete. Pedallarken yüzünüzü buradan tahmin edebiliyorum :) En son pazar kullandığım yollara bakınız :evil: Kazasız kullanmanız dileğiyle...
    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]