Duyuruyu Kapat
Facebook Gözat
Twitter Gözat

Sedona İstanbul için düzden drop gidona geçiş önerileri rica olunur...

Konu, 'Yol Bisikleti / Road Bike' kısmında Kamran E tarafından paylaşıldı.

  1. Kamran E

    Kamran E Yeni Üye

    Kayıt:
    23 Mart 2014
    Mesajlar:
    14
    Beğeniler:
    0
    Şehir:
    istanbul
    Seviye:
    Merhaba,

    Yakın zamanda Sedona İstanbul sahibi oldum.

    Daha biriki kere binebildim. Sürüş konforu olarak ilk bisikletim lduğundan kıyaslayabileceğim başka bir bisiklet yok. Fakat gidon drop olsa daha sportif duruşla daha ergonomik ve hızlı giderim hissi oluştu. İstanbulun drop gidonlu versiyonları da varmış ama piyasada kalmamış olabilir.

    Benim merak ettiğim ileride drop gidona geçmek istersem beni bekleyen zorluklar neler olabilir?

    Ön ve arkada tiagra set mevcut, bu set için drop gidona geçişte bir sorun yaşama ihtimali nedir?

    Son viteste yeteri kadar hızlanamama hissinin nedeni sadece lastikler midir? Bu bisiklet için ortalama hız gibi bir antite varsa hangi aralıktadır?

    Yorum ve yardımlarınız için şimdiden çok teşekkürler...
     
  2. Tahir Keskin

    Tahir Keskin Onursal Üye

    Yaş:
    31
    Kayıt:
    22 Mayıs 2013
    Mesajlar:
    3.277
    Beğeniler:
    4.036
    Şehir:
    Kocaeli, Gölcük
    Adı:
    Tahir Keskin
    Bisiklet:
    Kron
    Seviye:
    İlk bisikletiniz olduğundan ve henüz kaslarınız bisiklet sürüşüne adaptasyonu tamamlayamadığından aniden hızlanamıyorsunuz, e bu sebeple de ani hızlanma hissini yaşayamıyorsunuz. Bir ay sonra bu hissi yaşamaya başladıktan sonra sürüşten daha çok keyif almaya başlarsınız.
    Bu arada hemen Dropbar'a geçme hevesine girmeyin bence, en güzeli elinizdekini doyasıya kullanmak. :)
     
    Yakup ADIGÜZEL bunu beğendi.
  3. Ahmet Onur Çakmak

    Ahmet Onur Çakmak Onursal Üye

    Yaş:
    30
    Kayıt:
    11 Şubat 2014
    Mesajlar:
    1.601
    Beğeniler:
    3.070
    Şehir:
    Zeytinburnu
    Seviye:
    drop bara geçmek için önünüzdeki tek engel vites-fren kollarınız. v-frenleriniz ve kollarınız hariç bisikletin kalanı zaten yol bisikleti donanımına sahip. bir set tiagra vites-fren kolu ve tiagra fren seti alırsanız eğer komple tiagra grupsetli bir bisikletiniz olacaktır. lakin drop bara uyumlu sti fren vites kolları biraz tuzlu gelebilir :) şimdilik mevcut donanımınızla devam etmeniz, eğer yetmezse değiştirmenizi, aksi halde değiştirmemenizi şiddetle tavsiye ederim. unutmayın en iyi donanım sahip olduğunuz donanımdır. yoksa bu işin sonu yok :)
     
  4. Edip Dinçer

    Edip Dinçer HTFU!

    Yaş:
    32
    Kayıt:
    12 Haziran 2011
    Mesajlar:
    5.926
    Beğeniler:
    5.333
    Şehir:
    Sarıyer, İstanbul
    Bisiklet:
    Cannondale
    Seviye:
    Uğur S. bunu beğendi.
  5. Murat B.

    Murat B. Forum Trolü

    Kayıt:
    23 Eylül 2013
    Mesajlar:
    2.332
    Beğeniler:
    4.886
    Şehir:
    İstanbul
    Bisiklet:
    Specialized
    Seviye:
    Öncelikle bisikletiniz hayırlı olsun.

    Dropbara geçişin önündeki en büyük engel maliyet: dropbar ile kullanılan Tiagra serisi STI kolların fiyatı 200€'ya yakın, en az 50€ da gidon için vermeniz gerekecek, yeni boyundu, sargıydı derken maliyet uçacak. Sedona İstanbul'un geometirisi hakkında pek bilgim yok ancak yol bisikleti olarak tasarlanmadığı için orta göbeğin (dolayısıyla ağırlık merkezinin) yüksekte olması, zincir çatalının uzun olması gibi etkenler dolayısıyla performansı yol bisikletinden düşük olacaktır muhtemelen.

    Yanılmıyorsam 3'lü Tiagra vites sistemi var bisikletinizde, en yüksek vites oranınız 50/12 olmalı. Bu durumda da 75-80 gibi bir kadans ile hızınız 40km/h'in üzerine çıkmalı, yüksek kadans ile 60'ı zorlayabilirsiniz... "son viteste yeteri kadar hızlanamama" dediğiniz, son süratin sizin için yetersiz olması mı, yoksa son viteste hızlanmak için sizin gücünüzün yetersiz kalması mı?
     
  6. Yakup ADIGÜZEL

    Yakup ADIGÜZEL Kıdemli Üye

    Kayıt:
    25 Ağustos 2011
    Mesajlar:
    321
    Beğeniler:
    71
    Şehir:
    Afyon
    Seviye:
    Dropbara geçiş hakkında bilgi sahibi değilim ama son viteste hızlanamama olayına önerim;
    Düz yolda son viteste yüksek kadansla uzun süre sürmek çok zor bir iş,düz yolda 60 a çıksanız nefesiniz yetmez hemen hzı düşer,rampalarda ancak olur.Onun için önce 1 ay kondisyon çalışın sonra farkı görün.
    Ben kendi bisikletimde son viteste düz yolda yüksek kadansla 3-4 kez pedal çevirdim hızım 55 lerde idi 10 sn sürdü bunlar,zor iş ama yaz geliyor çalışmak için çok vaktim var.
     
  7. Kamran E

    Kamran E Yeni Üye

    Kayıt:
    23 Mart 2014
    Mesajlar:
    14
    Beğeniler:
    0
    Şehir:
    istanbul
    Seviye:
    Elinize sağlık... Çok başarılı olmuş, benim de buna benzer bir amacım var... Mutlaka yardımı olacaktır...


    Murat bey bilgiler için çok teşekkürler... Maaliyete baktım gerçekten de sadece fren vites kolunun değişmesi en az 190-200 USD civarı (ebayden getirtebilirsem tabi).

    Bendeki tiagra 3x10. 50/12 şu anda anlamadığım bir terminoloji... biraz çalışmam lazım.

    son vitesteyken hissettiğim şey daha fazla kuvvet harcamama rağmen ivmelenmenin bir noktadan sonra sıfırlanması. Teknik olarak açıklayabilmem için biraz terminoloi çalışmam gerekiyor sanırım.

    Yani bisikletin hafifliğini hissedebiliyorum. Düşük hızlarda rahat ilerlediğini ve yokuşlarda komforlu olduğunu da hissedebiliyorum ama yokuş aşağı gittiğimde olsun düz yolda maksimum efor sarfetmeme rağmen olsun 'ivmelenemiyorum' veya 'bir direnç var' gibi bir beyin algısı oluşuyor. Biraz daha kaymak gibi giteme gerekiyor gibi hissediyorum. Belki de henüz alışamadığımdandır.

    Özet olarak son viteste 40-50km/saate kadar hızlanabiliyorsam herşey normaldir diyebilir miyiz?

    Teşekkürler


    Teşekkürler Yakup bey..

    Aslında kondisyon için bu bisiklet almıştım :) Suadiyeden basıp Kartala gidip geleyim diye... Henüz deneyemedim ama bir bakacağım.

    şimdilik sadece Kızıltopraktan Bostancıya kadar gidebildim :)
     
  8. Murat B.

    Murat B. Forum Trolü

    Kayıt:
    23 Eylül 2013
    Mesajlar:
    2.332
    Beğeniler:
    4.886
    Şehir:
    İstanbul
    Bisiklet:
    Specialized
    Seviye:
    50/12; vitesinizin oranı, öndeki dişlide 50, arkadakinde 12 diş anlamında. Pedalınızı her çevirdiğinizde, tekerleğiniz 50/12= 4,17 tur dönecektir. Tekerleğinizin çevresinin de iki metreden fazla olduğunu düşünürsek pedalı bir çevirişte 9 metreye yakın bir mesafe gidiyorsunuz demektir. Aslında bu oldukça yüksek bir oran, yokuşaşağı veya arkanızdan sert rüzgarla gitmiyorsanız bu kadar yüksek bir vites oranını kullanmak için çok çok güçlü bacaklar gerekir.

    Saatte 40-50km gibi hızlarda dirençle karşılaştığınızı düşünmeniz gayet normal. Hava direncini yenmek için harcamanız gereken kuvvet, hızınızın karesi ile orantılıdır; belli bir hızdan sonra bacaklarınızın kuvveti hava direncini ancak aşacak düzeyde olur ve daha fazla hızlanamazsınız. Ayrıca bu hızlar için en yüksek vitesinizde bacaklarınızı ve dizinizi hırpalamak yerine biraz daha düşük viteste daha yüksek kadans (devir) ile pedal çevirmeniz daha doğru olur.