sedona çin malımı?

murty

Forum Bağımlısı
Kayıt
10 Haziran 2008
Mesaj
1.357
Tepki
1.185
Şehir
İstanbul
Bisiklet
Giant
@tayfur

Kim demis fason Taiwan diye hic birsey bilmiyosunuz ,adamlarin Amerikaya gumruksuz girisleri var,nereye fason uretiyor,kulaktan dolma bilgilerle konusan konusuyor....:boese157:
 
  • Beğen
Tepkiler: Emir Yüksel
Scudo

Emir Yüksel

Aktif Üye
Kayıt
28 Mayıs 2008
Mesaj
161
Tepki
146
Şehir
tekerimin döndüğü heryer- kayseri-
@celil.mayaoglu

ticaret bilmek; planlama ve fizibilite analizi yapmayı, makro ve mikro ekonomik etütleri gerçekleştirmeyi, oluşturduğun sistemle imalat yapmayı bilmek değildir.
imalatta ar-ge vardır, tasarım vardır. tasarladığın modelin prototipini oluşturur, test edersin. standartlar belirlenir ve olabilecek en yüksek kalite ama en ucuz maliyetle üretim gerçekleştirilmelidir.
maliyeti düşürmek için 1- malzeme 2- işçilik giderlerini göz önünde tutarsın.
bunları yapmazsan bisikletini satacak gelir seviyesinde insan bulamazsın.
bu işleri yapan Türk Firmalarının yaptıkları bisikletlerin yalnızca şekillendirme kısımları yurtdışında üretiliyorsa bu yanlış birşey değil.

küreselleşmeyi sevin-sevmeyin, bu bir gerçek!
 
  • Beğen
Tepkiler: Fırat Ayanyan

SNkaraoglu

Forum Demirbaşı
Kayıt
30 Haziran 2007
Mesaj
503
Tepki
233
Şehir
sivas
@tayfur

İnşallah o günleri de görürüz..
Amerikadaki, avrupadaki forumlarda "Corratech or sedona??" Başlıkları açılır, uzun uzun tartışılır. Veya Salcano Sedonanın ürün çeşitliliğine, verimine ulaşır, ve üretim yapar... İnşallah..

:)
 
  • Beğen
Tepkiler: Emir Yüksel

celil.mayaoglu

Forum Bağımlısı
Kayıt
30 Nisan 2008
Mesaj
693
Tepki
409
Şehir
İstanbul (Sonunda)
@emiryuksel


e tamam farklı bir şey mi söylüyorum ben?

scott da tayvanda üretiliyosa o zamana ona tayvan malı scott dersin.

nokianın finlandiya malı olanı da var çin malı da, biz markayı demiyoruz, biz markanın da içinde çin malı olanı tayvan malı olanı da vardır sayıyoruz.

Krona da Sedonaya da Türk malı diyemezsin, "made in taiwan"dır o durum, tayvan malı yerli montaj denebilir. Türk markası olabilir ona bir şey demiyorum.

Bilmediğim kavramla beynimi yorup da yıldırmaya çalışmışsın ama sadece gözlerimi yormaktan başka bir işe yaramıyor anlattıkların.
İşleyişi dediğin kadar çok iyi anlamam ama emin ol ki tasarımını bile bizdekiler yapmıyordur, hazır şablon halde vardır ellerinde. Bizden üretici potansiyelin asla çıkmayacağından eminim, çünkü bunun en kökü bizim eğitimimize dayanıyor. Biz teorik yetişen, hatta matematiğin profesörüne bile dersini çok verir mertebesinde gerekli gereksiz her kısmını alan, fakat satamayan, kullanamayan, sadece teorikten ibaret kalmış uygulamaya geçemeyen ve bunun asla asla istisnalarının bile oluşmasına izin vermeyen yamuk bir sistem işleyişinin etkisindeyiz. ben işletme mezunu değilim ama öğretim stratejisi ve tasarımı üzerinde eğitim aldım zamanında, teorik değil mucizelere izin vermeyen sonuçlar çıkıyo sonunda.Huni gibiyiz bizler, çok bilgi alırız ama çıkartamayız doğru dürüst bir şeyler.

hem bu tasarım işi için de az 200-300 kişinin emeği geçmesi lazım, işçileri saymıyorum, fabrikasındaki şantiyesindeki adamları da saymıyorum.İçindeki mühendisleri,endüstri mühendislerini, grafikerleri,storyboard yazanı,uygulama geliştirme şefi,işin %60ını yapan proje raporunu yazan içerik sorumluları,bunun türevleri derken baya bir fabrika gibi bünyesinde banka gibi bir sürü personel gibi işe yarayan alanlarında uzman adamlara ihtiyaç vardır bunun için.

Bu dediğimi de trek gibi, scott gibi oldukça pahalı, yıllarca adını duyurmuş dünya çapında isim olmuş markalarl yapar ancak, kron mu vardı sedona mı vardı zamanında?

her tayvanda üretilen fason demiyorum, taklid ya da başkasından kopya şablona etiket basıp kendi adını duyuran marka değilller scottlar veya diğer amerikan maRKASI bisikletler,2 üst paragrafta saydım baya özellik. kendi stilleri olan, sadece kendine ait bir sahası olan markalardır onlar muhakkak.

O alınması zor ve daha pahalı olan markalar kendi stillerini, dizaynını, aerodinamik hesaplarını,kendi geometrisini koymuş adamlar.

Bizdeki markalar öyle değil işte. Başka markalarla beraber o başka markaların da geometrisini ve diğer özelliklerini alan aynı banttan geçen marka olur olsa olsa.

Sen gidip de scott'la veya trekle kron'u veya sedona'yı aynı banttan geçerken göremezsin, hiçbir şeyi ortak olamaz asla kadro olarak. Malzeme yapısındaki metalürji alanına giren yüzdelik hesaplarla alaşımındaki hammaddelerde bile fark vardır emin ol. aerodinamiği, hissedilen konforu, ortopedik rahatlığı için yapılan hesapları yapacak kapasitede sabancı gibi koç gibi şirketler zinciri kuruluş olman lazım ki yapasın kendin başına.

fasonu yazıyorum buraya;

başkaları için üretim yapmaktır. kim ne isterse,onların istediği şekilde yapmakla yükümlü olunan bir üretim biçimi. avantajları: genellikle hammadde ve malzeme alımına ihtiyaç duyulmaz bunlar zaten fason üretim yapacak işletmelere verilmiştir. ürünü pazarlama problemi bulunmaz. üretimde risk daha azdır. buna karşın fason üretim yapan işletmenin varlığını sürdürebilmesi için seri çalışmaları gerekir. bu yüzden belirli bir mesai süreleri yoktur ve işçi üzerine çok yük getirir. aynı zamanda fason üretimde kar azdır. üründe kaliteyi tutturma problemi görülür.
genelde fason üretim yapan işletmeler küçük işletmelerdir. büyük işletmeler bunlara iş buyurur bunlar da yaparlar. ürünün tasarımı, kullanılacak malzemelerin seçimi, üretim akışı vs. gibi kafa patlatılması gereken faaliyetler fason üretim yapan işletmelerde görülmez. bu yüzden hep başkalarına bağımlıdırlar. körelmişlerdir. ama istisna olarak öyle büyük akıllı firmalar vardır ki fason üretim üssü olmuştur. kapasitesi fazladır teknolojisi iyidir. kafa patlatılması gereken kısımlarla uğraşmaz, sadece istenileni yapar ve iyi de para kazanırlar.

ancak fason şirketlerin yaptığı üretim alanında kron ve sedona için de hesapları geometrisi metalurjisi, endüstrisi pazarlama stratejisi stili falan ellerinde formülleri hazır vardır, bizim markalar için ekstra üretim yapmıştır ancak.

çoğunuzun evindeki webcamlere iyi bakın, ben zamanında iyi para verip Apache marka almıştım 500k(yarım megapixel), (zamanın gözde faks/modem markasıydı)

düşün ki minton,rain, piranha gibi markalar da bu apache'nin üretime verdiği fason şirketten hazır biçimde aynı kasaya sahip sadece marka etiketindeki yazısı farklı olarak üretilip piyasaya sunulmuş webcam markaları.

Günümüzde VoIP telefonları da yaygınlaşmaya başladı, Cebit'te ödül almış Yaksu marka telefonun aynısını, kasası falan dahil tüm özellikleri tamamen aynı olan Piranha da yapmıştır.

Söylesenize sizce neden YAKSU 51milyonken, Piranha başka mağazada 21milyon? Piranha emek mi verdi, o mu kafa patlattı, o mu dizayn etti, hayır hazır aldı, fasona verdi parayı ucuza mal etti. Türk markaları da böyle işte. Niye sedona kron daha ucuz diyosunuz alın işte.

Buyrun bu (link) bu da (link) tıklayın isimlerin üzerlerine.

Somutlaştırıp açıkça görselleştirmeye çalışıyorum anlatırken, bazı kavramlardan ayrıca da anlamayan ve bilmeyenlere de bilgi vermiş oluyorum, yanlışım varsa biri düzeltsin eleştirilmeye de açığım ama ben en azından neye karşı olduğumu belirttim açıkça, markaları kötülemiyorum, kötüdür de demiyorum. Fason şirketin elinden geçmese ancak 10yılda bir bisiklet üretimi yapabilirdi ancak sedona veya kronlar.

Ayrıca o scottlar veya benzeri süper dediğimiz markalar gidip de asla bilgilerini başkaları tarafından hazıra konup kullanmasına izin vermez. Aptal değillerdir o kadar, bundan emin olabilirsiniz.

dediğini de küreselleşme boyutundan görmüyorum, zaten kaçınılmaz durum oldu malesef.Şunu da iyi bil sadece kendi ülkesinin sonunu getirir küreselleşmenin güzelliğine inanan bir topluluk.
Yoksa italya'daki 1 milyon akıllı insan zamanında boşuna karşıt olup sokaklara dökülmezdi.Kendi ülkendeki üretici potansiyeli öldürüp de kepenk kapattırırsan üretimini de durdurursan hep dışardan almak zorunda kalırsın artık.


emin ol ki o "corratec or sedona" diye fikirlerin danışması için en kolayından corratec'in o uzakdoğudaki ürettirdiği şirkete sedonaya bilgilerini verip aynısını sedona için de üretmesi için izin vericek ki o şirket sedona için de tamamen aynısını üreticek belli sayıda ki ancak öyle olur. Yoksa 40 değil 40.000 fırın ekmek lazım ancak. Aynı emeği, aynı üreticiliği aynı formülü ortaya çıkarmak için google gibi oldukça geniş ve iş yapan bir ekiple çalışan bir marka seviyesine ulaşmak gerek.Yoktan var eden bir marka olmak lazım diğerleri gibi kendi stilini yaratabilmesi lazım ancak.
Ahmetle mehmetle şakirle mahmutla diye saya saya 15-20kişiyle yapamazsın bu işi.

Sen yoksa neden sanıyorsun peynir ekmek gibi dedikleri şekilde daha ucuza satılıyor burda o konfor? Böyle olmasa ümit bisikletlerin pinokyoların üstündeydi hala millet, hatta ravellisiyle çeliğiyle bianchisiyle övünürdü şimdi millet, şimdi gözleri açıldı biraz konfor gördü, ama biraz, parası olan da gitti en gözde yabancı markaları aldı.

Bence hiç de peynir ekmek gibi değil, bence yine de bu karşılaştırmaya bakınca aksine pahalı buluyorum bu yerli markaları, bu yüzden adamların magazasına gittiğinde yüzüne bakmıyor artık bu kadar şişirmeler uçurmalar olduktan sonra. Al sonra sana "ne mutlu Türk'üm diyene", yerli malın yurdun malı diye de pazarla burda. Burda şimdi yapmıyoruz etmiyoruz demeyin, başka sayfalarda okuyorum yazılarınızı, 1 aydır burdayım,aranızda satıcı pazarlamacı da okuyo bu yazdıklarımı. Yapmıyoruz diyen varsa Allah'ından korksun.

Alın en azından fason kavramının da ne olduğunu da size öğretip münazaramı yaptım buyurun top sizde, istediğinizi yazın bundan sonra, aranızda gene puanımı da kıranlarınız da olur daha önce yaptığınız gibi, şimdiden canınız saolsun.Sedona Türk malıdır denen her yerde de karşıt savımı da sunmaya hazırım burada olduğu gibi.
 

tayfur

Forum Bağımlısı
Kayıt
22 Mayıs 2005
Mesaj
1.621
Tepki
1.025
Şehir
İstanbul
@murty

baba ne diyon sen ya? konuşan konuşuyor demişsin ama aynı fabrikadan çıkan kadrolara herkes kendi ülkesinde kurduğu markayı basıyorsa bunun adı fason işte, daha ne?

şimdi anladım sen benim Tayvan'a laf ettiğimi zannetmişsin, bir ülkeye ben enden laf edeyim, baba gibi yüksek teknoloji üretimi-satışı yapıyo herifler. gayet süper bisikletler de üretiyorlar, mesajımın özü o değildi zaten.
 

gurol

Forum Bağımlısı
Kayıt
15 Eylül 2004
Mesaj
1.664
Tepki
2.830
Şehir
İzmir
@celil.mayaogluBunun altını çizmek lazım.

Celil, yorumlarının çoğuna katılmakla birlikte, Sedona, Kron yada Geotech'in "Yerli Malıyız" demediğini de notlarına eklemeni isterim. Yerli Malı, kullanıcılar tarafından genellikle forumlarda yazılmış anlatım bozukluğundan kaynaklanıyor.

Evet "Yerli Marka"dır.

Araştırma geliştirme konusunda söylediklerinde haklısın. İçlerinde Scott'u, Specialized'ı, Trek'i marka yapan bir çok özellik barındırmaktalar. Ama tarihlerini de unutmamak lazım. Mike Sinyard ilk bisiklet kadrolarını Tom Ritchey'e yaptırıp montajlamamış mıydı? Bugün üretiminin büyük bölümü Merida fabrikasında yapılmaktadır. Bugün Specialized özel bir Amerikan markası olarak kalıp uzak doğuda üretim yapıyorsa, Sedona'yı da çok derin eleştirmek haksızlık olur derim.

Elbette Sedona'nın dizaynlarını biz yapıyoruz ama iyi bir kadro fabrikası olmadığından kadro üretimini Türkiyeye taşımak olası değil. Bu durumda (Sedona için) Tayvan yada Çin'de fason üretim yaptırmaktan başka çare yok. Ama bu fiyat ve kalitede belli bir oran yakalamak için yeterli. Gün gelecek bahsi geçen markalar ilerleyecek, belki de -ütopik ama- o gün İzmit'e karbon kadro fabrikası açılır.

Önemli bir nokta var ki bir bisikletin belli kalite aralığında %100 Türk malı olmasına imkan yok. %100 Amerikan yada Alman malı olmasına da imkan yok. Hali hazırda Japon dediğimiz Shimano, Japonyanın yanı sıra, Singapur ve Çin'de de üretim yaptırıyor. Zira diğer tüm ürünler de böyle, lastik, jant, gidon... hepsini üretenler genellikle Çin, Tayvan yada Endonezya'dalar. Geriye kadrodan başka bir şey kalmıyor.
 
  • Beğen
Tepkiler: celil.mayaoglu

Zeki Dönmez

Daimi Üye
Kayıt
14 Aralık 2007
Mesaj
376
Tepki
288
Şehir
ANTALYA / dokuma
dünya üzerindeki en iyi kadroların çoğu taiwan da yapılıyor neden böyle bir polemik yaratılıyorki önemli olan senin menunniyetin .
 

celil.mayaoglu

Forum Bağımlısı
Kayıt
30 Nisan 2008
Mesaj
693
Tepki
409
Şehir
İstanbul (Sonunda)
@gurol

bahsettiğin bu eskiye dayalı olay hakkında bilgim olmadığı için fikir yürütemiycem fakat şunu kestirmek zor da değil, meridayla aralarında anlaşmaları vardır;

tamam fason üretim yapsın ama - size burada fason üretimin işleyişini de güzelce anlattık burda - daha önce başkasının bu fasona yaptırdığı bisikletlerin yapıldığı formüllerini hazır almak yerine kendi yapsın kendi stilini madem seve seve vereyim o paraları ama bakıyosun ki bisiklete,



bisikleti komple alivio yapsan tüm ekipman parası 250ytl, 50milyona bile mal etmediği kadroların tanesi 250ye mal oluyo en az ki, bisikletlerdeki parçalara bakıyorum altus,acera,alivio karışık olmuş, komple alivio değil, daha da ucuz oluyo ekipmanların parası.Bir kısmı acera, bir kısmı altus bir kısım da alivio eklenmiş bu şekilde 800ytlye de çıkan modelleri var aralarında bu yerli markalarımızın. Ben buna karşı çıkıyorum bir de.

bizimkilerin dizayn ettirdiği anca kadroların üstündeki elektrostatik boyalar,bisikletin logosu amblemi,kadro üstündeki web adresi falan ve bisikletteki diğer desenlerdir ancak, kadronun biçimini yapamazlar. diyorum ya hazır kadro.

2008 sedona borlada tourney yok mu? 100milyon bile değil sırf tourney vites seti falan, arasında altus acera falan var.

Adamlar tabi istediği fiyata satar, onların tercihi. zaten köşeyi döndüler acayip, ki kendi bisikletlerinin kadrolarının önlerinde fox maşa var. E tabi bu da para yani, bisiklet parası resmen, 950$ sırf o maşa.Para akmasa bunlar da olmazdı. Kimsenin malı mülkü parası değil umrumda olan, yani ar-ge kısmındaki gibi önceki metnimde vurguladığım gibi emek olsa, maliyet olsa böyle matah biçimde eyvallah ama emek yok hazır formül seri üretim ve neredeyse beleşe yakın maliyete oranla yüksek fiyat.

Hem

hatırlatma olsun da ekipman seviye sırası da şöyleydi;
tourney(1), Altus(2), Acera(3), Alivio(4), Deore(5), LX(6), XT(7) ve XTR(8)


corratec trek scott gibi kendi stilini ilerde yapmaya başlarsa ilk ben alıcam buradan büyük konuşuyorum arkasında olacağımdan emin biçimde.O paraya da acımadan da kıyarım o zaman seve seve.

Scott aspect 50'ye baksan 800lira fiyatı var, kronxc2000e bak o da 800.
Biri scott, birinde maliyeti, ismi kalitesi belli. Bu model Scott'ta deore ön arka vites seti var, kronda alivio var, biri bariz SCOTT yani diğeri KRON.

Alivio'nun tüm seti 250ytl, Deore'nin tüm seti yaklaşık 500ytl. Deorenin bir kısım parçaları Alivio'nun tamamına bedel.

Biri kendi emeğini formülünü veriyo, diğeri önceden hazırı alıp fason şirkete para verip ekstra belli bir sayı kendi için ürettiriyo.

Sedonayı incelemedim ama fiyat bence çok fazla. Hem de çok çok fazla. Sedona'da var kesin, onu da benim yerime kendiniz kıyaslayın, ben örnek verdim size yeterince bariz biçimde gözlerinizin önünde somutlaştırıp.

haydi görüşürüz ben daha sonra geleceğim buraya geribildirimlerinizi okumak için, eleştirilerinize sonuna kadar açığım ayrıca.Yanıldığım bir şey varsa ben de öğrenmiş olurum.Sadece ben değil, buraya yazanlar dışında okuyanlar da bilgi sahibi olmuş olur, kimse boş yere boş konuşmamış olur.
 

Emir Yüksel

Aktif Üye
Kayıt
28 Mayıs 2008
Mesaj
161
Tepki
146
Şehir
tekerimin döndüğü heryer- kayseri-
@celil.mayaoglu

arkadaşım, teknoloji dediğimiz şey bir birikimin eseridir.
sen geometri öğrenirken, pi sayısını kendin mi keşfettin hayır!
bugün, MAN-Merecedes vs. dizel motor üretiyorlar değil mi ve kendi malları kimsenin itirazı yoktur herhalde, peki bunlar dizel motoru yeniden icat etmişler midir hayır!1892'de Alman Mühendis Rudolf Diesel tarafından bulunmuş ve daha sonra 23 Şubat 1893'te patenti alınmış, içten yanmalı motordur.
elbette bisiklet üretimi de teknolojik bir süreçtir. teknolojik süreçler de, kullanım hakkı açık olan bilgilerin, kendi tasarım ve ihtiyacına göre şekillendirerek, bir bilgi birikimi oluşturarak ancak üretime dökülür. bu açık bilgi ister meridadan elde edilsin, ister scott'tan fark etmez. hem sen kendin demişsin, adam saf değil kendi bilgilerini, teknolojisini versin olduğu gibi, demek ki, bizim mühendislerimiz, insanımız, kaynak yapmıyor belki ama en pahalı emek olan beyin gücünü kullanıyor.
sermaye ve yatırım Türk'se, satışından sonra getireceği katma değer yine Türk firması ve milli gelireyse, varsın orada üretilsin.
ben de isterim ki, fabrika burada olsun şekilendirmesinden kaynağına kadar, ama pazarda yer almak için bu gerekiyorsa, böyle yapıyorsa ben desteklerim. yarın şartlar değişir fabrika taşınır Türkiye'ye, o zaman daha da memnun olurum.
 
  • Beğen
Tepkiler: Quietus

huseyin kılıc

Forum Bağımlısı
Kayıt
14 Haziran 2008
Mesaj
680
Tepki
242
Şehir
Adana_Malatya
bence bi bisiklet komple türkiyede türk parçalarından üretilmiyorsa türk malı değildir ben bunu bilirim :D sadece bisiklet için değil ayrıca bu söylediğim
 

gurol

Forum Bağımlısı
Kayıt
15 Eylül 2004
Mesaj
1.664
Tepki
2.830
Şehir
İzmir
@celil.mayaoglu
Elbette anlaşma olmak durumda. Aslında Specialized'in bir kısım hissesi Merida'ya ait. Ama bu özel bir durum değil. Tayvan ziyaretim sırasında bir çok fabrikanın farklı markalara fason üretimler de yaptığını gördüm. Mesela geçmişte bazı Shimano jantlar Alex tarafından üretilmiş. Benim gözümle gördüklerim de var, Wellgo tezgahından çıkan Syncros pedallar. Suntour'da montajlanan Marzocchi'ler. Giant montaj bantından çıkan Scott'lar. Başka belirgin bir örnek; Cube, Colnago ve Rocky Mountain kadroları aynı kadro fabrikasında üretiliyor. Yada Sedona kadroların yapıldığı Axman'ın montaj fabrikasında paketlenen nice Alman yada Amerikan malı! bisikletler...

Kısacası, dünyadaki bisiklet üretimi tahminizden de öte "fason". Elbette özgün markalar özgün tasarım ve buluşları ile ön plandalar.

bizimkilerin dizayn ettirdiği anca kadroların üstündeki elektrostatik boyalar,bisikletin logosu amblemi,kadro üstündeki web adresi falan ve bisikletteki diğer desenlerdir ancak, kadronun biçimini yapamazlar. diyorum ya hazır kadro.Bunda hem haklısın hem de haksız. Evet fason üretim bu seviyede, istersen hazır kadrolardan da yaptırabiliyorsun. Ama bu konuda emin olduğum bir şey var. Sedona gittikçe özgünleşiyor ve gelecekte tamamen özgün olacak. Sedona'nın kadro geometrisinin teknik çizimlerini ben yaptım. Ölçülendirme ve wishbone bağlantı, boru seçimleri bana ait. Bu çalışma için geçtiğimiz sene 20 gün Tayvanda kaldım ve fabrikada bizzat teknik elemanlarla birlikte çalıştım.

Elbette bazı kadro parçalarını hala hazırlardan seçmek mantıklı, vites kulağı, disk fren bağlantıları, furş kısmı... Emin ol zamanla bunlar da özgünleşecek.

Sedonayı incelemedim ama fiyat bence çok fazla. Hem de çok çok fazla. Sedona'da var kesin, onu da benim yerime kendiniz kıyaslayın, ben örnek verdim size yeterince bariz biçimde gözlerinizin önünde somutlaştırıp.Ne fiyatlar ne de markalar hakkında benim yorum yapmam etik olmaz. İşin aslı burada Sedona'yı temsil ediyorum. Ama fiyatlar konusunda yanıldığını düşünüyorum. Eğer (Kron, Sedona yada Geotech) fiyatları cazip olmasaydı zaten herkes Scott, Giant, Trek tercih ederdi.

Para kazanma ve fiyatlarla ilgili yorumuna alıntı yapmıyorum. Şunu asla unutmamalı, bu ticaret. Kimse vatan millet için yapmaz bu işi. Elbette kâr olacak. Şunun da farkında olmak lazım, kim ürettiği bisikleti kârsız satar ki?
 

celil.mayaoglu

Forum Bağımlısı
Kayıt
30 Nisan 2008
Mesaj
693
Tepki
409
Şehir
İstanbul (Sonunda)
@gurol


Tayvana giden ben değilim tabi görmedim ama neredeyse tamamen dediğim gibi gelişiyo işlenen süreç. Bilmediklerimi de sayende öğrenmiş oldum. kar yapmasına yapsınlar, onların bileceği iş zaten. Ama ben ilerde scott aldığımda içim rahat olucak tamamen.tahminlere ve söylentilere dayalı bir mal almamış olucam.

bir sürü marka saydın o kadar en azından aydınlanmış oldum da, yıllar önce de Rover'ı BMW aldı, Rover da karizmatik ve güzel arabaydı sonuçta, Bmw tartışılmaz zaten dünya çapında araba. O saydıkların da yüksek kalite standartlarında ve adını dünyaya karıştırmış olanlarla anlaşmalara ve ortaklıklara girip kendini güçlendirmenin derdinde.


Tasarım size aitse ellerinize sağlık, yalnız dikkat ederseniz dışını görüşünü eleştirmiyorum. Bana ama hala hesaplı gelmiyo kısaca, sizlerin bisiklet ticareti bilgisi kadar benim de az çok elektronik eşya bilgim var tecrübelere dayalı.
Ben zaten devlete millete hayrı olsununda da değilim, hem zaten millete geliri de olsa fatura kesiliyo mudur ki çoğunda, garantisi yok deyip fatura kesmeden de satıyordur, hani malı satıp da faturasını keserse satıcı devlete vergisini o şekilde öder. Öbür türlü isterse 10milyara da satsa bir bisikleti hiçbir vergisi olmuyor.%18i sanırım onda da.

Heralde karsız satmıycak, yoksa öyle ticaret olmaz asla tabiki ama gene de fazla buluyorum fiyatları.Bu benim görüşüm gene de.

Bir de malın sunuşuna da bağlı milletin neleri tercih edişi.Bu forumda sedona veya kron kadar övülmüyo o trekler,meridalar,sendeki bisiklet giantlar,scottlar, hem eminim millet ülkedeki scottların tüm modellerini bilmez ben de bilmem doğrusu ama alınacak çok güzel modelleri var burada, hatta çoğu böyle bir bisiklet var mı diye bilmez, çoğu satıcısında da 1-2 tane 6-7milyarlık modelleri vardır, o şekilde vitrine koyunca süs gibi durur,fiyatı yüzünden incelenmez ve itici durur. Alt ve üst modellerince zengin vitrini olan satıcı daha çok satar ve daha çok reklamını yapar bu markanın. Mal pazarlama tekniğini de bilirim çok iyi.

sedona bu kadar kar yaptıktan sonra artık birkaç sene sonra o saydığın, hatta adını şimdi de okuyup da sana söylemekten utanmadığımı da belirterek o yeni duyduğum markalar gibi kendine ait %100 ar-gesiyle,kalitesiyle kadro tasarımıyla kendince özgün hale gelmeli o zaman.Beklerim o zamana kadar seve seve.

Beni en iyi sen anladın yeterince, gerçekten saol, yanıldığım bilgiler sayende onarıldı.Esneklikle ve sabırla okuyup cevap verdiğin için ayrıca teşekkür ederim.
 
  • Beğen
Tepkiler: huseyin kılıc

tayfur

Forum Bağımlısı
Kayıt
22 Mayıs 2005
Mesaj
1.621
Tepki
1.025
Şehir
İstanbul
Gürol bey'e ben de teşekkür ediyorum. Benim de doğrusu şüphecilikten doğan bazı önyargılarım giderilmiş oldu.
 

mevzun

Daimi Üye
Kayıt
3 Mayıs 2008
Mesaj
204
Tepki
47
Şehir
Ankara
Bu fiyat konusunda ancak birşey söyleyebilirim:

Mosso, sedona, kron, geotech bir bisiklet aldığınızda ve üstüne kendi seçtiğiniz parçalarla bir bisiklet topladığınızda 600ytl lere varan kârlar elde ediyorsunuz.

Eğer Scott Scale 40 alıp bazı parçalarını yükselterek tamamiyle xt yaparsanız, sedona toplamaktan 600 lira kadar (neredeyse) pahalıya mal oluyor. Bu kesin.

Eğer dışardan scott scale 40 kadrosu alıp üstüne toplarsanız zaten çok uçuk rakamlar çıkıyor.

Hazı Sedona bisiklet alma durumunda sadece 761 den haberim var, onda da kendiniz tamamiyle deore toplamanızla aynı sonucu elde ediyorsunuz.

Sedona bisikletleri scott, trek, giant gibi markalardan çok çok daha ucuza mal olur. Aradaki fark da sadece kadrodur. Açıları, ham maddeleri aynı olsa dahi, genel kaliteleri ve kaynaklama teknolojileri farklı. Yani kısacası eğer Scott bisiklet alırsanız kadrodaki kaynaklar daha iyi olsun diye 600 lira daha fazla veriyorsunuz. Yani 2500 e değil de 3100ytl ye bisikleti anca alabiliyorsunuz.
 

celil.mayaoglu

Forum Bağımlısı
Kayıt
30 Nisan 2008
Mesaj
693
Tepki
409
Şehir
İstanbul (Sonunda)
@mevzun


Parayı baz alıp neden aynı fiyatta satılan bir tane scott ile bir tane sedonanın modelini kıyaslamıyosunuz burda?

scott scale 40 ile hangi modeli kıyasladınız peki de 600lira fark vardı?

Hem şu da var sıfırdan elinde hiç bisikleti olmayan adam gider hazır bisiklet alır her zaman en mantıklı yolu seçip,herkes bilir ki toplama alırsan her zaman daha fazla para ödersin paket fiyat ödemek yerine parça parça alırsan her zaman böyledir. hee dersin ki adamın elinde ekipman vardır tek eksiği kadro o zaman dediğin gibi sadece kadroları alırsın da böyle bir duruma girmez akıllı adam dediğin, zaten araştırır sonra alır.

Ben şunu kıyaslamanızı istiyorum, aynı fiyata satılan bir tane Scott'dan bir model, ve Sedona'dan bir model söyleyin lütfen. Lütfen anlaşılmada zorlayıcı biçimde başka yöne çekip de saptırmayın konuyu.

Az evvel gittim Kron Xc2000 ile Scott Aspect 50 dedim, ikisi de aynı para ve 800ytl. Ekipmanlarını da kıyasladım dikkatinizi çekerim. Kronda ne kadro ne de ekipman üstünlüğü var, ama aynı fiyat.
 

murty

Forum Bağımlısı
Kayıt
10 Haziran 2008
Mesaj
1.357
Tepki
1.185
Şehir
İstanbul
Bisiklet
Giant
2009 Taiwan ULUSLARARASI BISIKLET VE BISIKLET PARCALARI FUARINA TUM ARKADASLARMIZI BEKLIYORUZ...
 

huseyin kılıc

Forum Bağımlısı
Kayıt
14 Haziran 2008
Mesaj
680
Tepki
242
Şehir
Adana_Malatya
ben bu konunun bukadar ilgi göreceğini beklemiyordum açıkcası yorumlarını yazan herkese tek tek teşekkür ediyorum beni aydınlattığınız için saolun arkadaşlar