Duyuruyu Kapat
Facebook Gözat
Twitter Gözat

Sedona borla 21'den 24'e

Konu, 'Vites - Çekiş Sistemi' kısmında Veysel Yılmaz tarafından paylaşıldı.

  1. Veysel Yılmaz

    Veysel Yılmaz Aktif Üye

    Kayıt:
    4 Nisan 2011
    Mesajlar:
    188
    Beğeniler:
    63
    Şehir:
    EDİRNE
    Seviye:
    Arkadaslar merhabalar.Uzun süren bisiklet maceralarımın sonunda sanırım borla alıyorum.2011 model seriyi tavsiye eden upgrade'e acık model oldugunu söyleyenler vardı.Acaba herkes böyle düşünüyormu?Fiyat olarak 550 civarının üzerine cıkamadıgımdan komponent olarak alabilecegim en iyi ürün (Salcano haric) bu oldugunu düşünüyorum. Acaba uygun bir şekilde borla'yı 24 vites yapmak icin hangi parcaları degistirip ne takmak ve neye dikkat etmek gerekiyor? Bu arada komponentlere baktıkca insallah borla'yı alana kadar salcano astro 241sv'yi almam diyorum bir yandan :) Parcaları ugrasmayın diye alta yazıyorum yorumlarınızı bekliyorum :)

    Kadro 6061 Alu.
    Maşa Suntour XCT LO
    Furş Neco CC142
    Gidon Tughra Racing 31.8 Lowe Rizer
    Boğaz Tughra Racing 31.8
    Sele Borusu Tughra Racing 31.6
    Sele Tughra Racing
    Vites Kolu Shimano EF51-7'li
    Ön Vites Shimano TX 50
    Arka Vites Shimano Altus
    Aynakol Shimano FC-M131
    Pedal Wellgo LU-935
    Ruble Shimano TZ 37
    Zincir KMC Z-51
    Fren Kolu Shimano EF-51 7'li
    Fren Tektro 837 AL
    Jant Alex DC-19
    Ön Hazne Joytec
    Arka Hazne Joytec
    Jant Teli Siyah
    Lastik CST
    İç Lastik CST
    Kadro Ölçüsü 14"16"18"20"
     
    ali tekintüre bunu beğendi.
  2. buğra kuddaş

    buğra kuddaş Kıdemli Üye

    Kayıt:
    8 Ocak 2010
    Mesajlar:
    246
    Beğeniler:
    65
    Şehir:
    Ankara
    Seviye:
    hocam eğer 8'li sisteme niyetiniz varsa bunu hiç almayın derim ben. neyse sorunuza yanıt vereyim;
    Arka göbek (sizinki vidalı tip), ruble, sağ vites kolu (ki tek bulmak zor olduğundan set alacaksınız). heralde bu malzemeler ve işçilik 100-150 liraya denk gelir, pek bilgim yok.
    arka aktarıcınızın ise ufak bir ayara ihtiyacı olacak, o kadar.
     
    Veysel Yılmaz bunu beğendi.
  3. Veysel Yılmaz

    Veysel Yılmaz Aktif Üye

    Kayıt:
    4 Nisan 2011
    Mesajlar:
    188
    Beğeniler:
    63
    Şehir:
    EDİRNE
    Seviye:
    Öncelikle cevabınız icin tesekkürler.
    Aslını sorarsanız uzun turlara cıkmak gibi düşüncem olmadıgından öyle bir niyetim yok şu an.Ancak zamanında karar vermeye calısırken borla'yı öneren arkadaslar upgrade'e acık bir model oldugunu söylemişlerdi.O zaman bütce dısıydı ilgilenememiştim fakat su an almak üzereyim ve bilemiyorum insan düşünüyor haliyle. Hem 24 vites cok da sart olur mu onu da bilemiyorum acıkcası.

    O kadar ortada kalıyor ki insan.hangi bütceyle buraya kadar geldim bunlara vay be diye bakarken şimdi nedense bunları begenirken dahi bir sıkıntı var icimde.O kadar para veriyorum bir de 8'li sisteme gecmek istersem ne kadara masraf olur diye sorayım istedim ki bunlar sadece aktarıcı upgrade'i.Şu an üzerine ekleyecegim parayı bir kenara koyma fırsatım olsa hic düşünmeden v-fren'lisini alırdım acıkcası. Ama şu şartlar altında alabilecegim en temizi gibi düşünüyorum.2. el bakmıyorum artık sogudum ondan salcano astro 241 sv serisi komponent olarak tam istedigime hakim ancak forumu tamamen inceledim işçilik kötü oldugundan komponente bile güvenemiyorlar.200m'de zinciri kopan olmus.Sedona da bu tarz şeyler yasayan görmedim.

    Bana sorunsuz bisiklet lazım sanırım.Zaten degismek isteyecegim zaman 1 sene sonrası olur param da olur sanırım o zaman ya bunu satar ya da dediginiz gibi arka göbek,ruble,ve vites kolu seti bakmam gerekecek.

    Ben önceden arka aktarıcının da etkisi oldugunu zannederdim.Misal altus model arka aktarıcıyı 8'li sistemde kullanabiliyoruz o zaman degil mi?Peki arka göbegin vidalı olması haricinde neyine dikkat etmem gerekiyor?Ruble'nin sadece 8 dişli olmasına mı bakmalıyım yoksa başka özellikler de varmı? Ayrıca zincir ve aynakolu değişmek gerekir mi?
    Şimdiden çok çok sağolun arkadaslar :)
     
  4. Hakan Yaş

    Hakan Yaş Aktif Üye

    Kayıt:
    4 Mayıs 2011
    Mesajlar:
    163
    Beğeniler:
    89
    Şehir:
    Denizli
    Seviye:
    Önemli olan kadro. komponentler aşınır zamanla değişir. XC1000 aldıktan 150km. sonra, bir dağ çıkışı yaparken zincir patladı. Bunlar olağan durumlar. ayrıca 7'li sistemden neden 8'li geçmek istiyorsun bir anda onu da anlamadım. Borla seni uzun müddet götürür mesela. Yani iki modelide git gör yerinde incele. Mühim olan içine sinmesi. Borla yerine 241sv içine siniyorsa onu al derim.
     
    Veysel Yılmaz bunu beğendi.
  5. Veysel Yılmaz

    Veysel Yılmaz Aktif Üye

    Kayıt:
    4 Nisan 2011
    Mesajlar:
    188
    Beğeniler:
    63
    Şehir:
    EDİRNE
    Seviye:
    Hatırlıyorum sedona 701'le bir ürün arasında kaldıgımda borla'yı siz önermiştiniz hatta.Hmm aslında biraz denemeden konusmak gibi oldu ama zaten uzun vadede yapabilrim dedigim icin sordum.Yoksa borla'nın beni götüreceginden süphem yok.24 vites havasına kapılıyor olabilirim sadece aradaki para farkını üzerine ekleyeceğim zaman bana olan maliyeti sedona 711v fiyatının cok daha üzerinde olsaydı o zaman belki yazın sonuna kadar beklemeyi düşünebilirdim.Ancak sedona'nın kadrosu güvenilir sanırım.En azından parcaları saglam olsun diyerek borlayı seciyorum yoksa komponente yönelsem astro 241sv alıp sonrasında kadro degisirim ama onun komponentlerine dahi güvenemiyorum işciligi yüzünden.

    Ayrıca salcano 241 sv'yi gidip görebilirim ancak sedona borlaya binme sansı bulamadım yani kıyaslama yapabilecegim bir referansım yok.Önemli olan bisikletin hafif ve yorucu olmaması sanırım gerisi bütceyle devam eder kadronun saglam olması cok daha önemli görünüse göre.Cok tesekkür ederim.Acıkcası astro 241 sv'yi aman aman tavsiye eden cıkmadıkca almayı düşünmüyordum ki zaten burda borla'yı upgrade etmenin ne kadara mal olacagını hesaplamak istedim :)

    Son olarak degismesi gerekenler ruble,arka göbek(üzerindeki göbek nicin olmuyor birisi acıklayabilir mi),vites kolu yeterli olacak mı yani?Üzerinde bulunan altus arka aktarıcıyı da degismeme gerek kalacak mı yoksa ayar yapılması yeterli mi?
    Aynakol ve zinciri degismeye gerek yok degil mi?
     
  6. ali tekintüre

    ali tekintüre Kıdemli Üye

    Kayıt:
    24 Kasım 2010
    Mesajlar:
    331
    Beğeniler:
    103
    Şehir:
    İstanbul
    Seviye:
    Daha hesaplı ve daha kaliteli almak varken neden sedona(bisiklet değil benim için) istiyorsunuz ısrarla.git bianchiden seç bitsin..
     
    Veysel Yılmaz bunu beğendi.
  7. Veysel Yılmaz

    Veysel Yılmaz Aktif Üye

    Kayıt:
    4 Nisan 2011
    Mesajlar:
    188
    Beğeniler:
    63
    Şehir:
    EDİRNE
    Seviye:
    Aynı fiyatta veya aynı komponente sahip bianchi'ler ne yazık ki ilgimi cekmedi.İstanbula gidip gördüm dolastım.Zaten alüminyum kadrolu ön amortisörlü modelleri 400 küsür 500 den baslıyor ki iş göremedim pek.Satıcılardan bi iki tanesiyse ısrarlı mekanik disk frenli modelleri vermeye calıstılar.Hem bianchi eski kalitesini kaybetti italya'dan gelen bildigimiz bianchi degil.Yani benim icin bir ümit kadar demeyeyim de salcano'yla es deger.Güvenilir gelmiyor.Yine de mesajınız icin tesekkürler.
     
    Emre Gözütok ve buğra kuddaş bunu beğendi.
  8. Veysel Yılmaz

    Veysel Yılmaz Aktif Üye

    Kayıt:
    4 Nisan 2011
    Mesajlar:
    188
    Beğeniler:
    63
    Şehir:
    EDİRNE
    Seviye:
    Arkadaslar son olarak.Şimdi bu bisikletle 8'li sisteme gecmek icin ruble, arka göbek ve sag vites kolunu mu degistirmem gerekiyor sadece?Baska birşeyi degistirmeye gerek varmı?

    Peki ya 9lu sistem icin yine aynı parcaları mı degistirmek gerek?
     
  9. buğra kuddaş

    buğra kuddaş Kıdemli Üye

    Kayıt:
    8 Ocak 2010
    Mesajlar:
    246
    Beğeniler:
    65
    Şehir:
    Ankara
    Seviye:
    hocam 8 ile 9'lu sistemler arası fark büyüktür. dediğim gibi sizin için şu an bu parçaları değiştirmeniz yeterli. Arka göbeğe gelirsek; vidalı göbekler freewheel denen tek yönlü hareketi kendileri yapmazlar; ruble üzerindeki bilyalı sistem bunu gerçekleştirir.
    Kaset göbekler ise freewheel diye geçer. Bu sistemler daha dayanıklı olmakla birlikte ruble değişim maliyetini de azaltır, kaset rubleler genel olarak eski rublelere göre daha ucuzdur çünkü içinde bir bilya sistemi yoktur. Sizin göbeğinizin tipi de vidalı olduğu için ve vidalı 8'li sistem ruble olmadığı için arka jantınız için kaset göbek almanız gereklidir.

    diğer parçaları değiştirmeniz (zincir, aynakol) gerekmez çünkü bu parçalar yani 6'lı 7'li ve 8'li parçalar kendi içlerinde aynı zincir kalınlığına sahip olduğu için aynı zincir, aynı ön aktarıcı ve aynı aynakolu kullanabilirler.

    9'lu sistemde ise temel olarak zincir kalınlığı azaldığı için tüm hareketli parçaların değişmesi gerekir.
    Yani siz diyelim 7'li sistemden 8'liye geçtiniz: arka göbek, ruble, vites kollarını değiştirdiniz.
    Bu 8'li sistemden 9'luya geçerken değiştirmeniz gereken parçalar şunlar olacak: ruble, zincir, arka ve ön aktarıcı, aynakol, vites kolları. Bu sefer arka göbeğiniz değişmeyecektir çünkü 8'li ruble ile 9'lu rublenin uzunluğu (derinliği) aynı olduğu için aynı göbekte kullanılabilir.
    Keza kafanıza esti diyelim, iki sene sonra da 10'lu sistemegeçmeye karar verdiniz. Bu sefer yine 10'lu sistemin zinciri 9'lu sisteme göre daha ince olacağı için tekrar aktarıcılar, aynakol ve kolları değiştirmeniz gerekmekte. Ruble uzunluğu aynı kalacak ve göbeğiniz uyumlu olacaktır.

    Kısacası mantık şudur; ruble her halükarda değişir, vites kolları her halükarda değişir mantıken. Eğer geçeceğiniz sistemde kullanılan zincirin kalınlığı farklıysa (örneklerimizde hep zincir inceldi) aynakol, ön aktarıcı da değişir.

    O yüzden (uzun yazdım ama biraz daha sabır gösterin bana) 8'li sisteme geçeceğiniz zaman (ki evet uzun turlara çıkmayacaksanız çok da gerekli bir değişiklik olmayacak borla için şimdilik) deore veya üstü bir arka göbek, (8'li sisteme geçerken değiştirmeniz gerekmeyecek ise de) deore model veya ayarında bir arka aktarıcıyı tercih edin. Kollar da ise ikinci el bir şeyler bulun gitsin. Keza aktarıcı ve göbek eğer kaliteli olursa 9'lu sisteme geçeceğiniz zaman bile sizi tatmin etmeye ve ekstra masraf yaratmamaya devam edecektir.
     
    Veysel Yılmaz bunu beğendi.
  10. Veysel Yılmaz

    Veysel Yılmaz Aktif Üye

    Kayıt:
    4 Nisan 2011
    Mesajlar:
    188
    Beğeniler:
    63
    Şehir:
    EDİRNE
    Seviye:
    Buğra Kuddaş arkadasım öncelikle uzun acıklayıcı ve ilgili anlatımın için teşekkürler.Konuyla alakalı yeterince bilgilendigimi düşünüyorum.Belki bir sene sonra 8 li sisteme gecerim tecrübe olması acısından sormustum zaten.

    Ayrıca borla'm bugün geldi :) Montaj icin gereken pedal anahtarı ve alyan setini de istemiştim. Basarısız bir alım işleminden sonra bisikletciyi izledigimden kaptıklarımla sele gidon teker fren kablosunu taktım ve ilk turuma yanımda alyan setiyle cıktım :) Acıkcası bulundugum yollar icin 21 vites'in bana yetecegini düşünüyorum.Önce bu yollarda bir alısıp eskiteyim parcaların durumu ve bütceme göre bisikleti güncellerim :) Cok tesekkürler arkadaslar.Sayenizde dogru kararlar verip dogru bisiklet aldıgımı düşünüyorum ve bundan sonra yapacagım tüm hareketleri sayenizde dogru sekilde gerceklestirecegime eminim.Tekrar tekrar tesekkürler :)

    Bugra hocam yazınızı kaydettim pc'ye :)
     
  11. oekizler

    oekizler Üye

    Kayıt:
    10 Mart 2008
    Mesajlar:
    65
    Beğeniler:
    40
    Şehir:
    Greenwich,CT
    Seviye:
    Hevesinizi kirmak gibi olmasin ama, Hatirladigim kadariyla 7 li sistem den 8 e gecmek teknik olarak mumkun degil. Nedeni ise bisiklet kadrosunun arka acikligi yani gobek genisligi. 6 ve 7 li sistem kendi aralarinda 126 mm gobek genisligine, 8,9 ve 10 ise 135mm gobek genisligine sahip.
    7 ve 8 li sistem her ne kadar ayni disli kalinligina ve ayni zincire sahip olsada, 8 li kaset 7 li gobegin uzerinde uzun kalacaktir.
    Tekeri sokup, kadronuzun gobek acikligini bir olcun derim 135mm ise 135mm lik bir arka gobegi takabilirsiniz. Eger 126mm ise kadronuz celik olmadigi surece hic esnetmeye calismayin derim
     
    Veysel Yılmaz bunu beğendi.
  12. Veysel Yılmaz

    Veysel Yılmaz Aktif Üye

    Kayıt:
    4 Nisan 2011
    Mesajlar:
    188
    Beğeniler:
    63
    Şehir:
    EDİRNE
    Seviye:
    Estagfullah bilgilendirilmek amacıyla yazdım buraya ancak borla'yı upgrade edenler var 24 vitesle satanlar gördüm ben ondan sormustum.Tam olarak hangi mesafeyi nasıl ölcecegimi söylerseniz bende ona göre davranır gerekirse aklımdan cıkarırırım ki 24 viteslik bir ihtiyacım zaten şu an yok hani cok da koymaz :)
     
  13. Eser Sevinç

    Eser Sevinç Onursal Üye

    Yaş:
    35
    Kayıt:
    5 Nisan 2011
    Mesajlar:
    1.783
    Beğeniler:
    2.585
    Şehir:
    Eskişehir
    Adı:
    Eser Sevinç
    Bisiklet:
    Scott
    Seviye:
    Çok koymaz deme :) Bisiklet alışkanlık yapar ve hep daha iyisi için uğraşırsın. :in:
     
  14. oekizler

    oekizler Üye

    Kayıt:
    10 Mart 2008
    Mesajlar:
    65
    Beğeniler:
    40
    Şehir:
    Greenwich,CT
    Seviye:
    Arka tekeri sokup, bisiklet kadronuzun acikligini, arka gobek QR aksini yerlestirdiginiz yeri icten ice olcun.
    Eger siz ayni kadroda 8 li sistem kullanildigini gorduyseniz muhtemelen olcumunuz 135mm cikacaktir. Zaten bu zamanda 126 mm acikliga sahip seri uretim bir kadronun uretilme ihtimali gercekten dusuk.
     
    Veysel Yılmaz bunu beğendi.
  15. buğra kuddaş

    buğra kuddaş Kıdemli Üye

    Kayıt:
    8 Ocak 2010
    Mesajlar:
    246
    Beğeniler:
    65
    Şehir:
    Ankara
    Seviye:
    hocam borla'lar 8'li sistem olarak da satılıyor.
     
    Veysel Yılmaz bunu beğendi.
  16. Veysel Yılmaz

    Veysel Yılmaz Aktif Üye

    Kayıt:
    4 Nisan 2011
    Mesajlar:
    188
    Beğeniler:
    63
    Şehir:
    EDİRNE
    Seviye:
    Arkadaslar ben 27 vites olarak upgrade etmiş olanını da gördüm.Satıcıma sordum kendisi de evet yapılıyor müsait dedi zaten.Cevaplar için teşekkürler.27 vites oluyormus
     
  17. buğra kuddaş

    buğra kuddaş Kıdemli Üye

    Kayıt:
    8 Ocak 2010
    Mesajlar:
    246
    Beğeniler:
    65
    Şehir:
    Ankara
    Seviye:
    satıcınız hakkında bir fikrim yok ama Türkiye'de bisiklet, bakkaliye kafasıyla sadece yüksek kar istiapleri yüzünden satılıyor çoğu yerde. sizin ve bisiklet aldığınız dükkan için lafım yok elbette ancak ileriki alış işlerinizde sadece satıcıya güvenmenizi pek tavsiye etmem.

    bilseniz ne kadar güvenilir bilinen dev bisiklet mağazaları bu basit yalanlarla günü kotarmaya çalışıyor...
     
    Veysel Yılmaz bunu beğendi.
  18. Veysel Yılmaz

    Veysel Yılmaz Aktif Üye

    Kayıt:
    4 Nisan 2011
    Mesajlar:
    188
    Beğeniler:
    63
    Şehir:
    EDİRNE
    Seviye:
    Zaten tek bir kimseye sormadım bunu duyduktan sonra :) Direk sahibinden de Borlayı upgrade'li satanlar vardı onlara da sordum.Onların 2008 modelmiş benim de hayli hayli olur diye düşünmekteyim.Hem benimkisi satmak icin ugraşan malını öven tiplerden degil :) Sadun abi iyidir.Özellikle ankara'da olanların veya internetten bisiklet almayı düşünenlerin güzel bir adresi olabilir.

    Hem zaten öyle hevesimi kaybetmez turlarda yetersiz bulursam 8'li veya 9'lu sisteme gecmeyi düşünürüm.Şu an için memnunum bisikletten mümkün mü diye konu acmıstım.Bakalım seneye eylül-ekim gibi falan taksidini bitirmiş olurum o zaman daha net şekilde bilgi sahibi olurum :)