Duyuruyu Kapat
Facebook Gözat
Twitter Gözat

sedona 761 de kadro esnemesi ile ilgili

Konu, 'Sedona' kısmında fulham tarafından paylaşıldı.

  1. fulham

    fulham Forum Demirbaşı

    Kayıt:
    3 Şubat 2006
    Mesajlar:
    516
    Beğeniler:
    47
    Şehir:
    adana
    Adı:
    Mustafa
    Seviye:
    bir inceleme yazısında okuduğum kadrodaki esneme ile ilgili yazıyı aktarıyorum buraya. belki kullanan arkadaşlar yorumlarını paylaşırlar bizle.


    "Asfalt üzerinde katettiğim ilk birkaç yüz metreden sonra, kadronun yerden gelen neredeyse tüm titreşimi vücuduma aktardığını hissettim. Hayır lastik havalarımı özellikle ayarlayıp kontrol etmiştim: Genelde 31-33psi civarı kullandığım basınçta lastiklerin bir nebze de olsa hissettiğim bu titreşimi emmesini beklerdim doğrusu.

    Bisikleti dinlemeye devam ettim. Patika yola girdikten hemen sonra, tırmandığım yokuşta, en fazla dikkatimi çeken şey özellikle orta mil bölgesindeki esnemeydi: Yıllardır kaliteli yarı sabitler kullanınca insan, esneyen ve esnemeyen kadro arasındaki farkı çok net bir şekilde algılayabiliyor.
    Yarı sabitlerin en önemli özelliklerinden olması gereken "esnememezlik" ve "rijit" olma özellikleri sanki bu bisiklette neredeyse hiç yoktu. Bir kaç sıkı ayakta depar ve tempolu sert pedallayıştan sonra, olay net bir şekilde ortadaydı. Kadroda muhtemelen orta mil civarında yeterince sertlik ve destek sağlanamamıştı. Yukarıdaki fotoğrafta da görüldüğü üzere birleşen boruların bağlantı noktasında uygulanan kaynak işi neredeyse kadronun herhangi bir bölgesindeki kaynak işinden farksız. Oysa ki bu bölgede özellikle kullanılacak alt borunun çapının sunacağı geniş kaynak ve destekleme alanı nedeniyle modern güvenilir bisiklet kadrolarında olduğu gibi daha büyük olması beklenmeliydi.

    Zorlamalarda ve bozuk zeminde ön amortisörde yaşanan esneme hareketi tüm bisiklete yayılmakla kalmıyor, darbeden sonra, dalga dalga bisiklet esnemeye bir süre daha devam ediyordu. Bu dikey düzlemdeki esnemeydi.

    Pedal çevirdiğim parkurda sert dönüşlerin varlığından bahsetmiştim hatırlarsanız. Özellikle virajlara olabildiğince hızlı girerek, bisikletin yanal baskılara karşı direncini hissetmeye çalıştım bu kez...

    Ne yazık ki aynı esneme hareketi bu durumlarda da yaşanıyordu.

    Kağıt üzerinde oldukça olumlu gözüken, 130€'luk fiyatıyla cep yakmadan güzel bir bisiklete sahip olmanızı vaadeden SD761 kadro, ne yazık ki kağıt üzerindeki bu başarısını gerçek hayatta sürüşe taşıyamamıştı.

    5-10 dakikada biraraya getirilebilen, sıradan ucuz yollu kadrolarda sık sık yaşanabilecek bir sonuç bu ne yazık ki. "

    http://www.2teker.com/tr/article.asp?ID=522

    buna reğmen forumumuz moderatörlerinden HAKAN YAZMAN bey ise şöyle söylüyor

    "Aslında O kırmızı kadrodan ben de topladım bir arkadaşa ve test ettim kısa bir süre için ve herhangi bir esneme olayı gözlemleyemedim açıkçası, hatta açıkçası oldukça oturaklı ve sert geldi bana kadro ve ivmelenmesi, sertliği, pedala tepkisi gayet yerindeydi, Emreden daha kiloluyum genelde ağırlık olarak o yüzden esneme konusu olsaydı kesinlikle gözüme çarpardı, yani benim görüşüme göre kayda değer bir esneme sorunu gözlemlemedim, Emreye neden öyle gelmiş herhangi bir fikrim yok açıkçası..."

    tam sedona 761 almaya niyetlenmişken bu durumu netleşmesini isterim.
    bence o arkadaşa şanssızlık eseri öyle bir kadro denk geldi.
    6 milyarlık pioneer plazma tv bile arızalı üretiliyor sonuç olarak.

    bir de bu test edilen kırmızı renkli 2006 model sedona 761. 2007 ler turkuaz renkli biliyorsunuz. belki sorun varsa bile yeni model kadrolarda düzeltmişlerdir diye düşündüm.
    test edilen modelin fotoğrafı şu
    [​IMG]
     
    smh_43 bunu beğendi.
  2. betmo

    betmo Forum Demirbaşı

    Kayıt:
    25 Ocak 2005
    Mesajlar:
    477
    Beğeniler:
    78
    Şehir:
    Eskişehir
    Seviye:
    2007 sedona 761 de böyle bir sorun yok... ama 2006 sı ise doğru yazmışlar... 2007 lerde dikkat ederseniz orta göbeğe bağlanan alt boru elip çekilinde (kronlar gibi) bu 2006larda yuvarlak o yüzden esneme yapıyor
     
  3. fulham

    fulham Forum Demirbaşı

    Kayıt:
    3 Şubat 2006
    Mesajlar:
    516
    Beğeniler:
    47
    Şehir:
    adana
    Adı:
    Mustafa
    Seviye:
    yüreğime su serptin :)
    sağol bilgi için . fotoğrafları koyuyuorum 2006 model ve 2007modelin

    2006 model sedona 761
    [​IMG]

    2007 model sedona 761
    [​IMG]
     
  4. alperen_69

    alperen_69 Forum Bağımlısı

    Kayıt:
    12 Mayıs 2005
    Mesajlar:
    891
    Beğeniler:
    274
    Şehir:
    bursa
    Bisiklet:
    Giant
    Seviye:
    bence eğer alacaksan deneyere alman daha iyi olur sanırım satıcılarda bir 10 metre denemene bişey demezler 10 metrede dahi pedallara abandığında anlarsın zaten olayı
     
  5. zazu

    zazu Üye

    Kayıt:
    6 Eylül 2007
    Mesajlar:
    81
    Beğeniler:
    51
    Şehir:
    Eskişehir
    Seviye:
    2007 turkuaz olanda kadro esnemesi ve boya ile ilgili sorunlar büyük ölçüde çözülmüş diye biliyorum...
     
  6. Mithrelios

    Mithrelios Kıdemli Üye

    Kayıt:
    6 Temmuz 2007
    Mesajlar:
    327
    Beğeniler:
    193
    Şehir:
    Ankara
    Seviye:
    ben 2007 kadro 761 imde bu sorunla karşılaşmadım ama tecrübeli sayılmam o yüzden ben hissetmemiş de olabilirim.
     
  7. gurol

    gurol Onursal Üye

    Kayıt:
    15 Eylül 2004
    Mesajlar:
    1.744
    Beğeniler:
    3.119
    Şehir:
    Kapadokya
    Seviye:
    Elbette ki pedala bastığında kadronun ne kadar esnediğini hisseden hassas algıya sahip insanlar da vardır. Ancak bu tip ölçümlerin kalibre edilmiş deneyler sonucunda yapılması ve birden fazla sayıda örnek ile yapılması gerekir (yani aynı kadrodan bir kaç tane ile).

    Şunu göz ardı etmemek gerekir ki, bisiklete taktığınız lastiğin diş yapısı, içindeki basınç, jant tellerinizin gerginliği, aztelli/çok telli olması hatta aynakolunuzun biraz gevşek olması bile normal bir kadronun esneme payından çok çok fazladır ve bu esnemelerin karşısında kadro esnemesi ihmal edilebilir. (bir an mukavemet dersinde gibi hissettim kendimi, kağıt üzerinde hiç bir şeyi ihmal edemezsiniz, oysa gerçek hayatta ihmal edip duruyoruz)

    Bir zamanlar 70'li yıllarda yol kadrolarını test eden bir adamın yazısı elime geçmişti. Adamcağız testleri gerçekleştirebilmek için kadroları sabitleceği özel bir cihaz yapıp sonra pedalabasıldığında oluşacak yükü taklid eden bir burma kolu ile her kadroyu sabit yükle test etmiş. Yani düzgün bir sonuca varmak için etraflı test etmek gerek. Yoksa kişisel görüşten ileri gidemez.
     
    sonEr´´, mevzun, jamssea ve 4 kişi daha bunu beğendi.
  8. celil

    celil Aktif Üye

    Kayıt:
    29 Haziran 2007
    Mesajlar:
    147
    Beğeniler:
    36
    Şehir:
    Kayseri
    Seviye:
    kadro esnemesi iyibir şeydir kadronun çatlamasını önler + hepsinde esneme olur:in: