Duyuruyu Kapat
Facebook Gözat
Twitter Gözat

Sedona 331 mi 341 mi?...Arkadaşlar Lütfen Yardım...

Konu, 'Bisiklet Seçimi' kısmında Selçuk ONUK tarafından paylaşıldı.

  1. Selçuk ONUK

    Selçuk ONUK Yeni Üye

    Kayıt:
    23 Eylül 2012
    Mesajlar:
    5
    Beğeniler:
    1
    Şehir:
    Marmaris
    Seviye:
    Arkadaşlar uzun araştırmalar sonucu dağ bisikleti almaktan vazgeçip,
    şehir bisikleti almaya karar verdim.
    Sanırsam bu benim için daha uygun olucak.
    Tabi bu konuda yardımlarınıza ihtiyacım olucak.
    Şu anda Sedona 331 ve 341 arasında kaldım.Her seferinde şekil ve içerik uyumsuzluğu yüzünden
    karar veremiyorum.

    331'in çok güzel görüntüsü var yalnız maşa kilitlemesi uzaktan(gidondan) değil. Ayrıca 24 vites.

    341'in ise görüntüsü pek hoş değil ama maşa uzaktan kitlemeli ve 27 vites.Tabi 200 TL daha pahalı.

    Uzaktan kitlemeli maşa ve 27 vites çok gerekli mi?

    Benim gönlüm 331 den yana.:rolleyes:

    Sizce hangisini alsam daha doğru olur.Bisikletlerin özelliklerini aşağıya koyuyorum.

    [​IMG] [​IMG]

    -------------------------331-------------------------------------------------------------------------341

    [​IMG] [​IMG]
     
  2. Selçuk ONUK

    Selçuk ONUK Yeni Üye

    Kayıt:
    23 Eylül 2012
    Mesajlar:
    5
    Beğeniler:
    1
    Şehir:
    Marmaris
    Seviye:
    Arkadaşlar yok mu yardımcı olabilecek birisi???
     
  3. Erdinç ALTINÇEKİÇ

    Erdinç ALTINÇEKİÇ Kıdemli Üye

    Yaş:
    39
    Kayıt:
    24 Ağustos 2010
    Mesajlar:
    386
    Beğeniler:
    208
    Şehir:
    Bursa
    Adı:
    Erdinç A.
    Bisiklet:
    Sedona
    Seviye:
    bence yukarıda sorduğunuz soruya amortisör gerekli mi diye sorun kendinize önce, sormadıysanız tabi... buna göre:

    A- sabit maşa-amortisörlü maşa konusunda amortisörü seçmişseniz eğer:

    27 vites mi 24 vites mi
    ve
    uzaktan kilitlemeli mi maşadan kilitlemeli mi sorusunun cevabını bir tek siz bilirsiniz...

    (ben 24 vites ve maşadan kilitli seçerdim)

    B- sabit maşaya karar verirseniz: Sedona 321 :)
     
  4. Selçuk ONUK

    Selçuk ONUK Yeni Üye

    Kayıt:
    23 Eylül 2012
    Mesajlar:
    5
    Beğeniler:
    1
    Şehir:
    Marmaris
    Seviye:

    Amortisörlü olsun istiyorum.Çünkü bir çok kişinin de söylediği gibi yurdumuzun yolları o kadar da iyi değil.
    Neden maşadan kilitli seçerdiniz söyleyebilir misiniz?
    Maşadan kilitli olan maşa mekanik maşa olduğundan dolayı kitlemek için durmak gerekiyor.(bildiğim kadarıyla)
    Maşayı kilitledim yokuşu çıktım aşağıya inerken maşayı açmam gerekiyor bunun için yokuşun bitiminde durup gidonu hafif kaldırıp
    maşayı açmam gerekiyor.Bu durma hususu biraz zor zaman kaybı gibi geliyor bana ondan dolayı söylüyorum.
    Bunun tersine 341 in maşası hem hidrolik hem gidondan kontrol edilebilir olduğundan dolayı maşayı istediğiniz yerde ve durmadan
    kilitleyebiliyorsunuz.
    Söylediklerimde bir yanlış varsa lütfen düzeltin.

    Saygılar.
     
  5. ersen.cem

    ersen.cem Yeni Üye

    Kayıt:
    7 Ağustos 2012
    Mesajlar:
    4
    Beğeniler:
    1
    Şehir:
    istanbul
    zevkler ne kadar da farklı olabiliyor; ben de 331'i görsel olarak hiç beğenmemiştim, renkleri son derece uyumsuz bence..
    Bende 341 var..Eğer bir bisiklette kilitlenebilir maşa olacaksa tabiki gidondan kontrol edilebilmesi gerekir. Ama siz çok beğendiğiniz için 331 alırsanız, amortisörü sürekli açık tutmanızı öneririm..
    Bizde asfalt yollar bile o kadar engebeli ki lastiklerin ince olmasına da bağlı olarak amortisörsüz bisiklet, 1 saati aşan kullanımlarda adeta işkenceye dönüşüyor... O yüzden amortisör olsunda varsın daima açık olsun..
     
  6. Çağatay Çağlar

    Çağatay Çağlar Forum Demirbaşı

    Kayıt:
    25 Mayıs 2012
    Mesajlar:
    496
    Beğeniler:
    219
    Şehir:
    Göztepe, İzmir
    Seviye:
    Amortisör kilidinin maşada veya gidonda olması tamamen kişisel bir seçim. Ne sıklıkla kilitleyeceksiniz bununla da ilişkili. Sonuçta vites değil bu sık sık değiştiresiniz.

    Amortisör konusunda şunları söylemek isterim. Bana da herkes o sihirli sözcükler olan "Türkiye'de yollar çok bozuk." diye diye amortisörlü almama kısmen de olsa neden oldular. Ömrümde hiç amortisörlü bisiklete binmemiş ben (İlk ve tek bisikletim 90'lı yıllarda çelik kadro bir Bianchi idi) aldandım ve aldım. Sonuç benim açımdan tam bir fiyasko. Amortisör hep kilitli. Amortisör açıkken ani frenle bir defa takla attım. Daha çabuk yorulduğumu rahatlıkla hissediyorum. Biraz ağır birisiyim belki etkisi vardır. Kilitliyken daha seri ve hızlı bisikletim, en azından ben öyle hissediyorum. Arada bir bozuk asfalttan geçiyorum ama inci tanelerinden, zümrüt süslemeler yapılmış bir insan olmadığım için, dökülmüyorum. Yollarda tur mantığıyla sürecekseniz inanın amortisör bir lükstür, şart asla değil. Enerjim emilirse emilsin, ben konfor istiyorum diyorsanız, o halde buyrun alın.

    Vites konusu beni de çok ikileme sokmuştu. 3 vitescik fark var, ne olur ki demiştim. Fark büyükmüş. Maddi imkanınız varsa 27 vites almanızı öneririm. 24 vites de iş görüyor, benim bisikletim de 24 vites. Ama 27 vites gerek büyük viteslerde hızlanma, gerekse küçük viteslerde dik rampa çıkma konusunda daha avantajlı.

    Şimdiden hayırlı olsun :)
     
    Cem03 bunu beğendi.
  7. Erdinç ALTINÇEKİÇ

    Erdinç ALTINÇEKİÇ Kıdemli Üye

    Yaş:
    39
    Kayıt:
    24 Ağustos 2010
    Mesajlar:
    386
    Beğeniler:
    208
    Şehir:
    Bursa
    Adı:
    Erdinç A.
    Bisiklet:
    Sedona
    Seviye:
    gidonda fazladan ekipman ve fazladan kablo istemediğim için... tamamen kişisel yani...

    Ben 321 aldım... bilindiği üzere düz maşadır...

    hemen Mudanya'ya pedalladım... yol çalışması nedeniyle iniş rampası çok FENAAAA... keşke dedim amortisörüm olsaydı ?!?

    ama yine de en küçük taşı hissetmekten bile az da olsa zevk aldığımı söylemeliyim...

    geçen gün de dirseklerimi hafif bükülü ama gergin(?!?) tutmaya çalışıp indim Teleferik'ten... başarılıydım bence... vibrasyon rahatsızlığı azaldı diyebilirim...

    arazi-asfalt oranınızı hesaba katın mutlaka!
     
  8. -Paşa-

    -Paşa- askssy

    Kayıt:
    11 Aralık 2009
    Mesajlar:
    1.028
    Beğeniler:
    613
    Şehir:
    Malatya
    Bisiklet:
    Specialized
    Seviye:
    331 i ben daha çok beğendim görsel olarak ancak 341 donanım olarak öne çıktığı için 341 i öneririm 200 TL ödeme imkanınız varsa bence 341.
     
  9. Emre Akcan

    Emre Akcan Forum Bağımlısı

    Kayıt:
    3 Ocak 2012
    Mesajlar:
    782
    Beğeniler:
    387
    Şehir:
    Antalya / Arapsuyu
    Bisiklet:
    Scott
    Seviye:
    sonra şehirdende vazgeçip yol isteyeceksiniz o yüzden 601 :)
     
  10. kaanduro

    kaanduro Üye

    Kayıt:
    11 Mayıs 2012
    Mesajlar:
    68
    Beğeniler:
    14
    Şehir:
    Istanbul, Atasehir
    Seviye:
    321 ve 341 kiyaslamak daha dogru olur bence. Bisikleti nerede hangi sartlar altinda kullanacagini iyi analiz et. Eger hep duz yolda asfaltta gideceksen 321 almalisin. Ama cidden arada bir daga bayira vurup toz toprak camura bulanacaksan o zaman da tercihin 341 olmali.
    Ben bisikletciye 321 almak icin gitmistim ama amortisorun gidondan kilitlendigini ogrenince ve frenlerin cok iyi calistigina usta kefil olunca 341 i alip ciktim. Duz yolda farkini pek anlamazsin ama dik rampalari cikarken amortisor kilidi cok isine yariyor, tepeyi asinca da hemen aciyorsun. Eski bisikletim 24 vitesti. 3 vitea fazla olmasi ne kadar avantaj onun icin birsey soyleyemem ama butun vitesleri kullaniyorum daha fazla olsa onlari da kullanirsim heralde :)
     
  11. emrahozkan

    emrahozkan Forum Bağımlısı

    Kayıt:
    24 Ağustos 2011
    Mesajlar:
    739
    Beğeniler:
    1.290
    Şehir:
    Ankara
    Bisiklet:
    Focus
    Seviye:
    marmariste oturuyorsan 27 vites al, hattta 1327 vites varsa onu al :) yokuşlardan dolayı ...