Duyuruyu Kapat
Facebook Gözat
Twitter Gözat

Sedona 325, Sportive 227 ve Crossway 20V arasında kaldım..

Konu, 'Bisiklet Seçimi' kısmında eMReSK tarafından paylaşıldı.

  1. eMReSK

    eMReSK Yeni Üye

    Yaş:
    30
    Kayıt:
    25 Eylül 2015
    Mesajlar:
    24
    Beğeniler:
    5
    Şehir:
    Eskişehir
    Adı:
    Emre
    Bisiklet:
    Sedona
    Seviye:
    Bisikletforum ailesi merhaba. Aranıza yeni katıldım bisikletsiz olarak. Lakin kısa süre sonra bisikletli olarak aranızda olmaya devam edeceğim inşallah.

    Çocukluğumdan beri kullandığım standart bir dağ bisikletim vardı. 10 sene önce çalınana kadar...
    Ondan sonra da hiç bisiklet kullanmadım.

    Şimdilerde bir bisiklet almaya karar verdim. Genelde şehirde dolaşmak, araba, otobüs vs kullanmayarak istediğim her yere bisikletimle gitmek istiyorum. Bunun için de yanlış anlamadıysam eğer Cross tipi denilen bir şehir bisikleti seçmek istiyorum.

    Bisikletler konusunda edindiğim bilgi 1 haftadır internette forumlarda okuduklarımdan ibarettir.

    Sedona 325 ve Carraro Sportive 227 konuları vardı forumda. Epey inceledim. Hatta V frenli Sedona 340'a da baktım ama donanımlarda da farklı modeller görünce emin olamadım hangi donanım daha iyi beni üzmez.. Carraro 227'de karar kılmıştım fakat Merida'nın Crossway serisine gözüm takıldı. Merida'nın kadro tasarımı çok hoşuma gitti açıkçası. Sedona ve Carraro'ların kadroları dağ bisikletlerinin kadrosuna benziyor gibi. Merida daha bir farklı.

    Çok uzattım sanırım özetlemek gerekirse; 1300-1400 TL bütçem var, siz tecrübeli arkadaşlar şu durumda ne önerirler? Yardımlarınızı bekliyorum, teşekkür ederim.
     
    Yusuf !!WOW!! bunu beğendi.
    Son düzenleme: 28 Eylül 2015
  2. mertt01

    mertt01 Yeni Üye

    Yaş:
    23
    Kayıt:
    13 Eylül 2015
    Mesajlar:
    33
    Beğeniler:
    15
    Şehir:
    İstanbul
    Adı:
    Mert
    Seviye:
    Senin gibi yeniyim ve dün uzun araştırmaların sonucu sedona 325 aldım ilk günden 45 km yol yaptim rahattım selesi rahatsız etti onun dışında vites geçişleri tatmin etti diyemem ön iyi ayarlanmamış döndüğümde ayarlattım ayarlattıktan sonra deneme imkanım olmadı sağnak yağmur nedeniyle ama genel olarak ilk günden iyi ayarlanmamasına rağmen iyi bir bisiklet aldığımı düşünüyorum ve kendi kişisel kanatimce bütün bisikletler üç aşağı beş yukarı aynı onları farklı kılan üzerindeki markalar diye düşünmüyor değilim carraro 225 alacakken sedonada karar kıldım ama bisiklet alma hevesine bianchi 727 ile başladım anlıcağın benim seruven daha karışıktı :)
     
    eMReSK bunu beğendi.
  3. Ömer Ertuğ

    Ömer Ertuğ Kıdemli Üye

    Yaş:
    35
    Kayıt:
    17 Haziran 2011
    Mesajlar:
    204
    Beğeniler:
    400
    Şehir:
    İstanbul
    Bisiklet:
    KTM
    Seviye:
    3 bisiklet modeli arasından Merida bir adım öne geçiyor. Zamanın varsa acele etme ve mağazalara giderek modelleri dene mutlaka işte budur diyeceğin bir model çıkacaktır. Ayrıca kriterlerini net belirle. (Fren, amortisör, yol, dağ v.b. )
     
    Bulent A. ve eMReSK bunu beğendi.
  4. Boran06

    Boran06 Yeni Üye

    Yaş:
    51
    Kayıt:
    29 Eylül 2015
    Mesajlar:
    2
    Beğeniler:
    5
    Şehir:
    Ankara
    325 sağlam ancak oldukça ağır bir bisiklettir. Kaldı ki kullanım amacı gereği amortisörlü bir maşa ya ihtiyacın olduğunu da düşünmüyorum. ön ve arkadaki disk frenler bana göre gereksiz çünkü bisikleti ağırlaştırır. Birileri çıkıpta ağır hafif bisiklet çok da önemli değil diyebilir. ASLA itibar etme. Bisiklet ne kadar hafif olursa o sürüş zevkide o kadar artar. Sana tavsiyem bu bütçene göre 10 kilo civarında bir bisiklet düşün. Sonra bana dua edeceksin :)
     
    poet, Kuzey Ege, 1dost ve 1 kişi daha bunu beğendi.
  5. eMReSK

    eMReSK Yeni Üye

    Yaş:
    30
    Kayıt:
    25 Eylül 2015
    Mesajlar:
    24
    Beğeniler:
    5
    Şehir:
    Eskişehir
    Adı:
    Emre
    Bisiklet:
    Sedona
    Seviye:
    Değerli yorumlarınız için teşekkür ederim.

    Hayırlı olsun diyeyim öncelikle :)
    O halde birkaç şey sorsam size :) Gidondan kilitli mi maşadan kilitli mi? Bir de 3x8 vites ile 3x9 vites arasında mühim bir fark var mıdır acaba kullanımda?

    Evet dediğiniz gibi, disk fren bende bir adım öne geçiyor. Merida'da V fren olduğu için kararsızlığa düştüm. 40D'ye de bütçem yok.
    Bisikleti mart ayına doğru alacağım zaten, o zamana kadar hem araştırma yaparım hem bisikletleri ve donanımlarını tanırım diye düşünüyorum.

    Teşekkür ederim öncelikle. Eskişehirde birçok yer asfalt tabiki ama kilit taşı döşeli yollar, kaldırımlar vs durumlar da olacağı için kilitli bir maşa olursa biraz daha rahat mı olur diye düşündüm, duruma göre açar veya kaparım diyerek. Hidrolik disk frenleri kullanırken V frenlere göre daha az güç uygulandığını söylüyorlar, bir de bu yönden rahat olabilir demiştim.
    Lakin totalde ağırlığa etkisi büyük oluyor belkide. Peki dediğiniz ağırlıklara yakın bu bütçede bir model biliyor musunuz onu da incelesem
     
  6. 1dost

    1dost Yazıyor...

    Kayıt:
    11 Nisan 2014
    Mesajlar:
    969
    Beğeniler:
    933
    Şehir:
    40
    Bisiklet:
    Lapierre
    Seviye:
    :harika::harika::harika:
     
    eMReSK bunu beğendi.
  7. alierkanimrek

    alierkanimrek Forum Demirbaşı

    Kayıt:
    13 Kasım 2008
    Mesajlar:
    421
    Beğeniler:
    298
    Şehir:
    Antalya
    Bisiklet:
    Mosso
    Seviye:
    Önerim amortisörsüz, V frenli, 28" modeller, vites konusunda 3x?'den ziyade dişli oranları daha önemli.

    Şehir içinde Tourney bile yeterli bir sistem, yıllarca sorunsuz kullanılır.

    Bütçeyi bisiklet+aksesuarlar+giyim olarak ayarlayın.

    2.El'den çekinmeyin.
     
    poet, Kuzey Ege ve eMReSK bunu beğendi.
  8. eMReSK

    eMReSK Yeni Üye

    Yaş:
    30
    Kayıt:
    25 Eylül 2015
    Mesajlar:
    24
    Beğeniler:
    5
    Şehir:
    Eskişehir
    Adı:
    Emre
    Bisiklet:
    Sedona
    Seviye:
    Merida SPEEDER T1-V tarzı bir bisikletten mi bahsediyorsunuz hocam?
     
  9. alierkanimrek

    alierkanimrek Forum Demirbaşı

    Kayıt:
    13 Kasım 2008
    Mesajlar:
    421
    Beğeniler:
    298
    Şehir:
    Antalya
    Bisiklet:
    Mosso
    Seviye:
    Evet güzel görünüyor, bence.
     
    eMReSK bunu beğendi.
  10. mertt01

    mertt01 Yeni Üye

    Yaş:
    23
    Kayıt:
    13 Eylül 2015
    Mesajlar:
    33
    Beğeniler:
    15
    Şehir:
    İstanbul
    Adı:
    Mert
    Seviye:
    Teşekkür ederim :)

    Maşadan kilitli inanın gidondan kilitli olmasaymışta olurmuş diyosunuz zaten durup açıp kapattığınız için benim kanaatimce olmasada oluyomuş hattaha daha iyi oluyomuş en azından gidonda yer kalabalığı yapmıyor

    Vites konusuna gelirsek 3x8 benimkisi fakat 3x9 la farkı konusunda bişey söyleyemem kullanan varsa söylese daha yararlı olur
     
    eMReSK bunu beğendi.
  11. Yetkin

    Yetkin Aktif Üye

    Yaş:
    25
    Kayıt:
    14 Eylül 2015
    Mesajlar:
    146
    Beğeniler:
    224
    Şehir:
    İzmir
    Adı:
    Yetkin Karabulut
    Bisiklet:
    Fuji
    Seviye:
    3x8 ile 3x9 arasında inanın ki hiç bir fark göremedim.Disk fren konusuna fazla takılma derim. Ama ben toz, toprak, çamurda da kullanırım dersen disk fren yararlı.Asfaltta kullanıcaksan da V-Fren gayet yeterli.
     
    eMReSK bunu beğendi.
  12. Boran06

    Boran06 Yeni Üye

    Yaş:
    51
    Kayıt:
    29 Eylül 2015
    Mesajlar:
    2
    Beğeniler:
    5
    Şehir:
    Ankara
    Ayna kol ve ruble oranları bir bisikletin can damarıdır. Ruble de 32 nin altına ve hatta 36 nın asla düşme. veya ayna kol da küçük dişlilerden biri mutlaka 24 olsun. Yokuş çıkarken yine bana dua edeceksin :) Eğer ağır bir bisiklet alırda düşük rubleye sıkışıp kalırsan bisiklet den nefret edersin.
     
    eMReSK bunu beğendi.
  13. eMReSK

    eMReSK Yeni Üye

    Yaş:
    30
    Kayıt:
    25 Eylül 2015
    Mesajlar:
    24
    Beğeniler:
    5
    Şehir:
    Eskişehir
    Adı:
    Emre
    Bisiklet:
    Sedona
    Seviye:
    Teşekkür ederim :harika:

    Anladım hocam teşekkür ederim. Gidonda yer kalabalığı yapmama olayına hak veriyorum sanırım :)

    Teşekkür ederim. İstisnai durumları hariç tutarsak çoğunlukla şehir içinde kullanılacağı için disk fren ihtiyaç değil o halde.

    Aynakol ve Ruble oranlarının nasıl olması gerektiği konusunda bilgim yok henüz. Biraz da bunları araştırıp fikir edineyim.

    Bisikletlerin sayfalarına baktığımda sizin belirttiğiniz özellikleri göremiyorum sanırım.

    Böyle böyle hem öğrenip hem daha fazla fikir sahibi oluyorum. Belki yolun sonunda kendim toplarım belli mi olur :kötü:
     
  14. Scherwin

    Scherwin Hattori Hanzō

    Yaş:
    44
    Kayıt:
    29 Ağustos 2015
    Mesajlar:
    189
    Beğeniler:
    280
    Şehir:
    İstanbul
    Adı:
    Scherwin
    Bisiklet:
    Carraro
    Seviye:
    Merhaba,

    Yakın bir geçmişte ben de ciddi bir şekilde araştırmaya girmiştim. Kısaca kendimden ve iki teker geçmişimden bahsedeyim. 43 yaş, 100 kg -> 96 kg (iniyor) ve 185 cm. Şu an Kullandığımdan önceki son 3, iki tekerler: ... Kawasaki ZZR 1100 -> BMW 1100 GS -> BMW 1150 GS :D bunu belirtmemin sebebi; Daha önce kullandığım Cadde, Super sport touring katergorisindeki motosikletten (Kawasaki) sonra Grand Enduro Touring'i deneyince aslında Türkiye yolları ve koşullarını biraz daha dayanıklı, amortisör yönü güçlü araçların karşıladığını düşünmeye başladım ve sonrası o yönde tercih kullandım hep.
    Bisiklet almak istediğimde ise bana en önemli 2 şeyin;
    1) Bisikletin hafif olması gerektiği : Bunun için amortisöden ve disk frenden kolaylıkla vazgeçilebileceğini
    2) Donanımın (vites takımı vs..) ise belirli bir seviyenin üzerinde olması gerektiği söylendi.
    Tüm bu tavsiyelere inanıyorum ve saygım sonsuz. Ancak ben bunlara ek olarak bazı başka kriterler de düşünerek Carraro Sportive 227 modelini satın aldım.

    1) Bu hobi/spora ayırdığım bütçe. Bütçe önemlidir. Ancak sonuçta alınan şey çok sevdiğim "bisiklet" olunca, öngördüğüm bütçenin +/- 1.000 TL oynaması olasılık dahilinde idi. Yaptığım seçim ile bayağı bir tasarruf yaptım.
    2) Kadro. Üç tip kadro olduğunu düşündüm. Çelik, Aluminyum ve Karbon. Karbon'u saniyeler içinde eledim :p Çelik çok ağır ve paslanmadan korkarım. Aluminyumu seçtim. Kadroyu aluminyum seçince zaten kalite anlamında alt kümenin bir tık üzerine çıkmış oluyorsunuz. Seçtiğim markanın dünyada yeri olan bir marka olduğunu öğrendim. Kadro dahil tüm parçaların ise ithal olduğu malumunuz...
    3) Amaç. Bisikleti nerede kullanacak idim. Cevabım basit: Göztepe'de oturuyorum. Kalamış - Pendik sahil yolu! yani şehirde. Şehir ama nasıl bir şehir! Kadıköy'de bile caddelerdeki türlü engebelerden sakınırken her an bir taksiden dolmuştan kaçarken kaldırıma kaçacağınız, kaldırıma kaçınca ise parke taşları, moloz kamyonlarının her yere kum çakıl saçtığı bir şehir. Ağırlığım da bir problem. O kalın motosikletlerden sonra şu an amortisör olduğu halde sanki ön çatal, tekerlek her an yamulacakmış gibi geliyor. Özetle amortisörün ağırlığına karşın benim için avantaj olduğuna %100 eminim. Çok kısa bir süredir kullanmış olmama rağmen amortisör üzerindeki izlerden çok sıkı bir iş çıkardığı ve ciddi bir şekilde esnediği çok net görünüyor. Seçtiğim bisiklet fabrika çıkışı pedallar dahil 15 kg (51 kadro). Frenler ve amortisörleri, bir de bir çok bisikletteki değerin pedalları kapsamadığını, küçük kadroları örnek verdiklerini de düşünürsek rakamsal olarak 11,5 - 12,5kg 'lık bir değere denk geldiğini, aslında orta/hafif bir bisiklet olacakken tecihlerden bu rakama ulaştığını düşünüyorum (kadro ve diğer mlz. hafif olduğunu düşünüyorum). Carraro Sportive 227 'nin karşılığı bir Kawasaki ZZR 1100 gibi +285 km/h'ı aşan agresif, hızlı bir bisiklet olmadığı kesin, ancak bir BMW R1150 GS gibi konforu ile birlikte 200 km/h'e ulaşacak çeviklikteki bir bisikletin karşılığı oldu benim için. Lastikler çok ince değil, ancak ince! Oturuş çok açılı değil ama açılı! gibi... Selesini beğenmedim dev bir SR Jel sele ile değiştirdim :p. Aldığımın birinci haftasında Göztepe'den Pendik'e gittim ve geri geldim, 51 km oldu ve 11 tane de kupa almışım :p (Strava şahidim olsun :D) ve inanın perişan da olmadım.
    4) Hidrolik Disk Fren. Motosiklette 2 tip fren var. Kampana veya disk fren. Motosiklette disk frenlerin dengeli/sabit bir tutuş sergilediği tartışılmayan, zaten ön frenlerde neredeyse tüm motosikletlerde standart olan bir durumdur. Ancak motosiklette ağırlık kaygısı çok çok düşüktür. Çocukluğumda kullandığım bisikletlerin frenlerinde 2 şey beni rahatsız ederdi. Pabuçların simetrik janta baskı yapmaması (asimetriye antipatim var :koptum:), frenlerin çoğunlukla uğultulu bir şekilde hem gürültü yapması hem de bu gürültü ile senkronize fren gücünde değişimin olması. Elbette ki günümüz vFrenlerde bu sorunların büyük oranda giderilmiş olacağını düşünüyorum. Ama ben gene de motosikletten gelen teknoloji merakı ve çocukluğumdan gelen ön yargı ile hidrolik frenli bir bisiklet tercih ettim. Yaptığım tercihten ise memnunum. Kızımda TREK (mtb) ve eşimde Carraro Sportive 222 var ve ikisi de vFrenli. 3 bisiklette yaptığım testte naçizane edindiğim fark şu: Hidrolik Disk'te fren gücünü çok iyi yönetebiliyorsunuz. 1 birim basınç uyguladığınızda 1 birim fren elde ediyorsunuz ve bu oran hep böyle, homojen. Ancak vFrende 1-3 birim basınç uygulamanın karşılığı 1-3 birim fren olsa da bir panik halinde 5 birim uygulanan fren gücün karşılığı 8-9 birime çıkıp, istenmediği halde çivi gibi durmaya veya kontrolün kaybına daha kolay yol açabiliyor. Belki de o bisikletlere yeterince alışık olmadığım için böyle hissetmiş olabilirim.
    5) Donanım. Bisiklet arayışına çıkarken ilk aklımdaki modeller TREK FX veya Cannondale Quick gibi modeller (bunların alt segmentleri) idi. Ancak satıcılarının bile söylediği: artık herkesin kolay erişebildiği bu bahse konu modellerin alt segmentlerinde kullanılan donanım çok alt seviye ve markalarını haketmediği yönde. Daha üst modellere baktığımda ise aklımdaki bütçemi ciddi aşıyordum. Carraro Sportive 227 'de kullanılan donanım ise bahse konu büyük markaların orta segmenttekiler gibi ya da onlara yakın. Kadrosu, jantı, gidonu aluminyum, bilindik bir marka ve ithal... kalan diğer şeyler, hareketli her aksam tekerleklerin göbeği, ayna kol vs. dahil Shimano. Bunların süper segmentte olmadığı kesin, ama ben de süper bir bisikletçi değilim :D ve kesinlikle bana yeterli olduğunu düşünüyorum.

    Yaşadığım bu süreci sizin ile paylaşmak istedim :)

    Kalın sağlıcakla...
     
  15. eMReSK

    eMReSK Yeni Üye

    Yaş:
    30
    Kayıt:
    25 Eylül 2015
    Mesajlar:
    24
    Beğeniler:
    5
    Şehir:
    Eskişehir
    Adı:
    Emre
    Bisiklet:
    Sedona
    Seviye:
    Hocam çok teşekkür ederim. Zevkle okudum yazılarınızı :)

    Konuyu fazla uzatmadan son bir şey daha sormak istiyorum.

    Sedona 325 ve Sedona 340 arasında SRAM ve SHIMANO yönünden nasıl bir fark var?

    325.png 340.png
     
    Scherwin bunu beğendi.
    Son düzenleme: 1 Ekim 2015
  16. Hamit.Ç

    Hamit.Ç Onursal Üye

    Kayıt:
    18 Eylül 2015
    Mesajlar:
    1.502
    Beğeniler:
    1.805
    Şehir:
    istanbul
    Adı:
    :)
    Seviye:
    Muhteşem. Teşekkürler.

    Her 2 ürün aynı grupta yarışmakta. seçim sizin keyfinize bağlı. Ben sramdan yana tercihimi yaptım. ( sedona 410 ) iyide yaptığımı düşünüyorum.
     
    Scherwin, poet, eMReSK ve 1 kişi daha bunu beğendi.
  17. Kuzey Ege

    Kuzey Ege Single Speed

    Kayıt:
    30 Temmuz 2015
    Mesajlar:
    2.156
    Beğeniler:
    5.181
    Şehir:
    İstanbul
    Bisiklet:
    Diğer
    Seviye:
    eMReSK amortisörlü bir bisiklet alıp da boşuna fazladan 2 kg yükü taşıma. dediğin taşlı yollarda o kadar da rahatsız olmazsın.
     
    poet ve eMReSK bunu beğendi.
  18. eMReSK

    eMReSK Yeni Üye

    Yaş:
    30
    Kayıt:
    25 Eylül 2015
    Mesajlar:
    24
    Beğeniler:
    5
    Şehir:
    Eskişehir
    Adı:
    Emre
    Bisiklet:
    Sedona
    Seviye:
    Teşekkür ederim.

    Teşekkür ederim üstad. Peki senin bu bütçelerde önerebileceğin bir model var mıdır?
     
  19. Kuzey Ege

    Kuzey Ege Single Speed

    Kayıt:
    30 Temmuz 2015
    Mesajlar:
    2.156
    Beğeniler:
    5.181
    Şehir:
    İstanbul
    Bisiklet:
    Diğer
    Seviye:
    Sedona 410 kullanan arkadaşların oldukça memnun olduklarını görüyorum.
     
    eMReSK bunu beğendi.