Duyuruyu Kapat
Facebook Gözat
Twitter Gözat

Sedona 321 gidon, oturma pozisyonu, rüzgar direnci ve hız üzerine

Konu, 'Şehir - Tur Bisikleti' kısmında Evren Uyanık tarafından paylaşıldı.

  1. Evren Uyanık

    Evren Uyanık Kıdemli Üye

    Kayıt:
    27 Ekim 2012
    Mesajlar:
    293
    Beğeniler:
    275
    Şehir:
    İzmir
    Bisiklet:
    Scott
    Seviye:
    1 ay önce şehirlerarası turlarda ve şehiriçinde gezi amaçlı kullanmak üzere Sedona 321 aldım. Bisikletten genel olarak memnunum, ancak hızlı gitmeye çalışırken rüzgar direncinden rahatsız oluyorum. Forumdan ve diğer sitelerden çok sayıda yazı okuyup hesaplamalar yaparak aynı zamanda rahat hissedeceğim şekilde seleyi mümkün olduğunca üst pozisyona getirdim, gidonu da en düşük seviyeye aldım. Ancak yine de düz yolda rüzgarsız havada 1-2 saatlik sürüşlerde ortalama 25 km/s civarından, 15-20 dakikalık sürüşlerde de ortalama 29 km/s civarından daha hızlı gidemiyorum. Kondisyon olarak çok iyi durumda değilim, yine de 1.78 boyunda 69 kiloyum, 6 aydır düzenli spor yapıyorum, 3 kilometreyi 18 dakikada koşabiliyorum, kötü durumda da sayılmam.

    Bisikletin kadro boyu 48.5 cm, L boy. Sedona 321'in bir de XL boyu vardı 53 cm olan, ancak bu boyu bulamadığım ve benim ölçülerim de L ile XL'nin tam ortasına denk geldiği için L aldım. Bisikleti aldığımdan bu yana 4 kez 100 km üzeri gezi yaptım, şu anki oturma pozisyonumda bir bel ağrısı hissetmiyorum, sadece ellerim biraz rahatsız oluyor. Eldiven kullanıyorum, elcikleri de jel XLC ile değiştirdim ama pek fark göremedim. Gerek eğik sürebilme, gerekse farklı pozisyonlarda tutabilme açısından drop bar veya yol bisikleti konusu kafamı kurcalıyor, ancak eğik oturma pozisyonu ve ince lastik seçimi mıcırlı asfalt gibi şehirlerarası yollarda ne kadar rahatsız eder, yol bisikleti tarzı donanımlar benim kullanım amacıma aykırı mı düşer, bu konularda tereddüt ettiğim için bilgili ve tecrübeli arkadaşlara danışmak, tavsiyelerini almak istedim. Şimdiden teşekkür ederim.

    [​IMG]
     
  2. Edip Dinçer

    Edip Dinçer HTFU!

    Yaş:
    32
    Kayıt:
    12 Haziran 2011
    Mesajlar:
    5.926
    Beğeniler:
    5.332
    Şehir:
    Sarıyer, İstanbul
    Bisiklet:
    Cannondale
    Seviye:
    Tutuş pozisyonu olarak kelebek gidonları düşünebilirsiniz..
    Böylece sadece gidon masrafı yapmış olursunuz..

    Drop-bar'a geçiş vites kolları, fren kolları gibi değişikliklere neden olur. Masraf artar..

    http://www.bisikletforum.com/showthread.php?t=103790
     
    Evren Uyanık bunu beğendi.
  3. Evren Uyanık

    Evren Uyanık Kıdemli Üye

    Kayıt:
    27 Ekim 2012
    Mesajlar:
    293
    Beğeniler:
    275
    Şehir:
    İzmir
    Bisiklet:
    Scott
    Seviye:
    Bu linkteki yazıları okumuştum, bu yazılarda verilen bazı linkleri de incelemiştim, kelebek gidon dışında barend ve barendin daha uzunları gibi de ilginç donanımlar var. Kelebek gidon el rahatlığı açısından avantajlı görünüyor ama vücut pozisyonuna bir katkısı yok sanırım, hatta kelebek gidonun vücuda yakın olan (vites ve fren kollarının takıldığı) bölümü, vücuda standart gidondan daha yakın konumlanıyor gibi görünüyor. Uzaktaki uç kısımdan tutulursa belki eğik kullanıma katkı sağlayabilir ama o da drop bardaki gibi alçak konumlanmak yerine uzak ve yüksek konumlandığı için eğik sürmeye faydası olmayabilir gibime geldi. Yakın çubuğa kolları dayayıp uzaktaki çubuğu elle tutarak yatma gibi bir kullanım şekli var mıdır, rahat oluyor mudur bilmiyorum.

    Açıkçası yol bisikleti de hiç kullanmadım, yani drop bar nasıl hissettiriyordur, nerede rahat nerede sıkıntılı olur hiç bilmiyorum. Belki kiralık bulabilme şansım olsa bir gün kiralayıp uzun yol yapıp farklı yollarda sürüp daha iyi tanısam ne istediğim ve ne yapmam gerektiğiyle ilgili daha iyi fikir sahibi olabilirim.
     
  4. ToffieBoi

    ToffieBoi Onursal Üye

    Kayıt:
    29 Haziran 2010
    Mesajlar:
    4.484
    Beğeniler:
    7.051
    Şehir:
    İstanbul
    Adı:
    Gökhan
    Bisiklet:
    Orbea
    Seviye:
    Tur bisikletleri performans değil rahatlık amaçlı tasarlandığı için, siz kendinizi ne kadar zorlarsanız zorlayın aerodinamik bir sürüş pozisyonu elde etmeniz zor. Bunun nedeni, gidonun en alt ayarında bile yol bisikletlerine oranla oldukça yüksek olması. Üstüne drop bar gibi bir seçeneğiniz olmadığı için gidonu alttan tutamıyorsunuz ve sonuç olarak, mecburen dik bir pozisyon oluyor.

    Yapabileceğiniz değişiklikler ise şöyle;
    İlk olarak, doğrudan yol bisikletie geçmeniz. Madem amacınız performans. Satıp, üstüne biraz daha ekleyip giriş seviyesi bir yol bisikleti alın.
    İkinci seçenek ise bu bisikleti değişiklikler ile yol bisikleti donanımına geçirmeniz.

    Yapmanız gerenler ise, öncelikle yol bisikleti fren-vites kolları almanız. Eskiden en az Tiagra tavsiye ederdim fakat artık en az 105 diyorum. Daha sonra fren bacaklarını değiştirmeniz gerek çünkü yol bisikleti kolları v fren ile uyumlu değil. Ya mini v-fren'e geçeceksiniz ya da cantilever frenlere. Yol gidonu ve belki de boğazı değiştirmeniz gerekecek (tutma çapı nedeniyle).
    Kısacası, satıp yol bisikletine geçeceğinizden çok daha fazla para harcayacaksınız elinizdeki bisiklete.

    Benim elimde bir yol bisikleti olduğundan, ve düz gidonların pozisyonu çok rahatsızlık verdiğinden (bileklerim rahatsız benim. Düz gidon tutuş pozisyonu kesinlikle doğal bir pozisyon değil bilekler için. Oldukça ağrı yapıyor) drop bar'a geçtim 321 ile. 2 yol bisikleti gereksiz diye düşündüğüm için.
    Bisiklet şu şekilde son olarak;
    [​IMG] [​IMG]
     
    Evren Uyanık bunu beğendi.
  5. alpdilgen

    alpdilgen Forum Demirbaşı

    Kayıt:
    24 Eylül 2012
    Mesajlar:
    568
    Beğeniler:
    85
    Şehir:
    istanbul
    Bisiklet:
    Specialized
    Seviye:
    Aynı bisikletten kullanıyorum. 10 Gün kadar önce kelebek gidon ve grip bant aldım. Kullanımı inanılmaz şekilde rahat. Sahilde 60-65 km yol yaptığımda bile eskiden ellerimde olan yorgunlukları artık yaşamıyorum. Farklı tutuş pozisyonları sağlıyor üstelik hem gidon hem de gidon boynu son derece ekonomik oluyor. Mevcut fren ve vites kollarını kullanabiliyorsunuz

    [​IMG]
     
    Evren Uyanık bunu beğendi.
  6. Tolga Günsezer

    Tolga Günsezer Bisikletkolik

    Yaş:
    42
    Kayıt:
    19 Temmuz 2011
    Mesajlar:
    1.256
    Beğeniler:
    1.106
    Şehir:
    Manisa / Sarıgöl
    Bisiklet:
    Whistle
    Seviye:
    Sürtünme ve oturma pozisyonu konusunda gerekli hemen herşey yazılmış zaten. Hızı etkileyen bir başka şey de vites dişli oranlarıdır. Bu açıdan da bir düşünmeni tavsiye ederim.
     
  7. Eser Sevinç

    Eser Sevinç Onursal Üye

    Yaş:
    34
    Kayıt:
    5 Nisan 2011
    Mesajlar:
    1.783
    Beğeniler:
    2.584
    Şehir:
    Eskişehir
    Adı:
    Eser Sevinç
    Bisiklet:
    Scott
    Seviye:
    Drop bar kullanmak için STI fren vites kolu yerine alternatif olarak Barend shifter da kullanabilirsiniz. Fren kolu olarakta tektronun v-fren için ürettiği model var onu kullanmanız gerekir, sti kollara göre daha ekonomik bir çözümdür ama sti kollar kadar performans beklememeniz gerekir, genelde tur bisikeltlerinde problem çıkarmadığı ve ayar kaybetmediği için tercih edilir.
    Kendi bisikeltimde bu sistemi kullanıyorum.
    [​IMG]
     
    Evren Uyanık bunu beğendi.
  8. ToffieBoi

    ToffieBoi Onursal Üye

    Kayıt:
    29 Haziran 2010
    Mesajlar:
    4.484
    Beğeniler:
    7.051
    Şehir:
    İstanbul
    Adı:
    Gökhan
    Bisiklet:
    Orbea
    Seviye:
    Sistem performans amaçlı değilse eğer, düşünülebilecek bir sistem.
     
  9. Evren Uyanık

    Evren Uyanık Kıdemli Üye

    Kayıt:
    27 Ekim 2012
    Mesajlar:
    293
    Beğeniler:
    275
    Şehir:
    İzmir
    Bisiklet:
    Scott
    Seviye:
    Drop bara geçiş bu kadar zahmetliyse, yazılan parçaların fiyatlarını bilmemekle birlikte, bu kadar uğraşana kadar bisikleti değiştirmek daha kolay göründü ilk bakışta. Gerçi yol bisikletinde de ön küçük dişli olmadığı, yokuşlarda çok zorlanıldığı gibi şeyler yazıyor. Yol bisikleti alıp sonra onu da uzun yola uyarlamaya çalışacaksak yine farklı işler, masraflar çıkacak. Drop bar dönüşümüyle ilgili bu saydığınız fren kolu, vites kolu, fren bacakları vb. gerekliliklerin toplam maliyeti yaklaşık ne civardadır yuvarlak da olsa bir rakam telafuz edebilir misiniz ön bilgi teşkil etmesi açısından?

    Kelebek gidon bilek ağrısını azaltma anlamında faydalıdır mutlaka ama tam günlük uzun turlar dışında şehir içinde performans amaçlı kısa sürüşler yaparken bilekle ilgili sorun yaşamadığım için kelebek gidonu şimdilik pek gerekli görmüyorum. Uzun yolda el bilek ağrısı olsa bile sürmeyi bırakınca hemen geçtiği, kalıcı bir ağrı olmadığı için pek takmıyorum. Bu bisikletin Race Face Ride setini de çok beğendiğim için estetik olarak da kelebek gidon yerine mevcut gidonla devam etmeyi tercih ederim. Drop bar olsa işin içine aerodinami gireceği için mevcut gidondan vazgeçerim ama onun dışında hem uğraş hem masrafa girmek istemem sanırım.

    Dişli oranlarıyla ilgili sıkıntı yaşamadım bugüne kadar. Ön 2, arka 4-5-6 kullanıyorum genelde. 80-90 kadans arası çeviriyorum. Arka 5'teyken 24-27 km/s civarlarında, arka 6'dayken 27-30 km/s civarlarında gidiyorum. Arka dişli oranları birbirine biraz daha yakın olsa faydasını görürdüm, bazen arada kalıyorum, büyütünce zorlanıyorum, küçültünce pedal boşa dönüyor gibi oluyor, ya büyütüp kendimi zorlamam, ya da küçültüp biraz yavaşlamam gerekiyor rahat ettiğim kadansı tutturabilmek için, ama en büyük dişli daha büyük veya en küçük dişli daha küçük olsun gibi bir ihtiyaç hissetmedim şu ana kadar.

    Lastik de hızı etkileyen bir faktör tabi. Bu bisiklette 700x35 lastik var. Min 35 psi, max 65 psi yazıyor üzerinde, ben 65 psida kullanıyorum. Daha ince lastiğe geçsem geçtiğime değer mi, artısı eksisinden ağır basar mı karar veremedim. İnce lastiklerde çok daha yüksek hava basmak gerektiği için çok sert olduğu söyleniyor, şehirler arası yollarda mıcırlı asfaltta rahatsız ediyordur belki. Gerçi şehiriçinde farklı şehir dışında farklı lastik kullanmak da bir seçim olabilir, neticede basit bir iş lastik değiştirmek. Yine de benim sorunum lastikten ziyade aerodinamiymiş gibime geliyor, bu yüzden lastiği şimdilik arka plana atıyorum.

    Bir de kilitli pedal konusu var. Konu fazla dallanıp budaklandı ama ona da ihtiyaç duyduğumu hissediyorum. Evdeki kondisyon bisikletinde tek ayakla çevirme antremanları yapıyordum, yukarı çekerek de kullanıyordum. Tur bisikleti aldıktan sonra bu imkan olmadığı için teorik olarak daha fazla yorulduğumu ve yüksek kadans çevirmekte daha fazla zorlandığımı düşünüyorum. Kalpiye aldım, biraz faydasını gördüm gibi ama yine de ayağı yukarı çekerken ayak pedaldan ayrılabiliyor, biraz havalanabiliyor, çok fonksiyonel gelmedi. Kilitli pedala geçersem oradan da birkaç kilometre de olsa hız kazanabileceğimi umuyorum.
     
  10. Tolga Günsezer

    Tolga Günsezer Bisikletkolik

    Yaş:
    42
    Kayıt:
    19 Temmuz 2011
    Mesajlar:
    1.256
    Beğeniler:
    1.106
    Şehir:
    Manisa / Sarıgöl
    Bisiklet:
    Whistle
    Seviye:
    Yol bisikletlerinde 3'lü aynakol seçenekleri mevcut. Yokuşlarda sıkıntı yaratmayacak 30/39/50 aynakol ve 11/32 ruble seçeneğini kullanabilirsiniz yol bisikletinde.
    Benim kullandığım sistem Scott S60 üzerinden çıkma ve 30/42/52 aynakol 11/25 rubleye sahip örnek olarak.
     
    Evren Uyanık bunu beğendi.
  11. mehmetsunu

    mehmetsunu İKONOKLAST

    Kayıt:
    28 Eylül 2011
    Mesajlar:
    3.360
    Beğeniler:
    6.358
    Şehir:
    kayseri
    Bisiklet:
    Cube
    Seviye:
    Sevgili evren adından da anlaşılacağı üzere çok uyanık bir adama benziyorsun. Şimdi ortalama değerlerini vermişsin. İyi güzelde daha allahtan ne bekliyorsun. Zaten altındaki bisiklet ile yapacağını yapmışsın. Yok arkadaş ben rüzgarın oğluyum dersen o zaman bir race alacaksın. Bir kere şehir-tur-hibrit-fitnes-performans adını ne koyarsan koy bu bisikletlerin en kralını da getirsen malzeme-gemetri-oran-dişli-aerodinami vs koşulları nedeniyle yapacağın bellidir. tabi kafan kadar kaslarında çalışacak. Onun için bu yaptıkların ve yapacaklarının tamamını (gidon-aynakol) şehir bisikletinde (scott sub) denemiş biri olarak derimki hız istiyorsan race alacaksın
     
    Oguz_ ve Evren Uyanık bunu beğendi.
  12. ToffieBoi

    ToffieBoi Onursal Üye

    Kayıt:
    29 Haziran 2010
    Mesajlar:
    4.484
    Beğeniler:
    7.051
    Şehir:
    İstanbul
    Adı:
    Gökhan
    Bisiklet:
    Orbea
    Seviye:
    Forumdaki çoğu kişinin aksine konular hakkında fikriniz var. Bu da sizin konunuza mesaj atmayı daha zevkli hale getiriyor.

    Drop bar için size en uygun fiyat'ı çıkaracağım.
    Gidon boğazının değişmesine gerek olmadığını varsayarsa eğer;
    Gidon 50TL ile hallolur.
    En ucuz mini-v fren setleri kargo dahil 35$ civarı alınabiliyor. 1 haftada gelir. 60TL diyelim.
    Gidon sargısı için 10TL vereceksiniz
    Kablo setini değiştirmeniz gerekebilir, kablolar kısa gelir muhtemelen. Onun için de 25TL gibi bir fiyat ödemeniz gerek.
    Son olarak işin en sorun kısmı, fren-vites kolları. Kullandığınız Sedona 321 8li ruble kullanıyor. Fakat piyasa 2. el olarak bulabileceğiniz kollar 9lu ve 10lu olarak satılıyor. Eğer bulursanız, 120TL civarı alabiliyorsunuz kolları 2. el olarak.
    Fakat bulamazsanız, o zaman 9'lu kol almanız; daha sonra ruble, zincir, arka aktarıcı, belki ön aktarıcı değiştirmeniz gerekiyor. Burada da 120-200TL arası verdiğiniz kol için ayrıca en az 100TL gibi bir masraf yapmanız gerekiyor.
    Yani 260TL gibi bir fiyata dropbar'a geçebiliyorsunuz fakat parçaları bulamazsanız eğer bu fiyat 400TL üzerine çıkıyor.

    O nedenle dönüşümü pek tavsiye etmiyorum ben.


    Yol bisikleti vites oranları ise şu şekilde;
    Eğer alacağınız bisiklet giriş seviyesi olacaksa, çok büyük ihtimalle zaten 3lü aynakol kullanacak. 3'lü yol bisikleti aynakolu ile sizin 321'in aynakol oranları aynı.
    Geriye ruble kalıyor. Sram Apex hariç hiç bir yol arka aktarıcısı 32T rubleye izin vermiyor. O nedenle 28T kullanabiliyorsunuz.
    Bu da sizin 321'in aynakol 1, ruble 2-3 gibi bir oranına denk geliyor. Oldukça hafif. Aynı zamanda 28-11, 27-12, 25,12 gibi oranlar kullandığınız için vitesler birbirine daha yakın olacak. Bu da sizin bahsettiğiniz "bu çok ağır, bu da çok hafif" sorunu da çözülmüş oluyor.


    Kitli pedal sorusuna gelecek olursak.
    Bisikleti bisiklet yapan kitli pedaldır. Ben bisikletimi aldıktan 2 ay sonra geçtim kitli pedala. O günden beri kullanıyorum. Şu an bisikletimde kitli pedal olmazsa eğer, kullanamıyorum. Ayağım pedalda durmuyor. O harekete o kadar alışmışım ki...
    O nedenle, ilk olarak kitli pedala geçin derim ben.

    Buna ek olarak; lastik seçimi de oldukça önemli. Kalınlığı aynı olsa bile hamuru bile o kadar farkettiriyor ki akışkanlığı, inanamazsınız. Ek olarak, bisikletin hızını ve ivmesini en çok etkileyen tekerlek setidir. Mesela ben aynı yokuşta, aero jant setim ile %10 daha hızlı iniyorum. (72-80km/h)

    Neyse, çok uzattım.
    Sizin yerinizde olsam yapacağım değişiklikleri söylüyorum;
    1. SPD pedal setine geçmek
    2. Continental SportContact gibi slick bir lastiğe geçmek (kendim kullandığım için bunu öneriyorum. Muhteşem bir lastik
    3. Bütçeniz uygunsa eğer yol bisikleti almak
    4. Yol bisikletini upgrade ederken çıkan parçaları 321'e takarak 321'i dropbar haline getirmek

    Farkettim ki, benim yaptıklarımla bire bir aynı oldu size yazdıklarım :D
     
    Oguz_ ve Evren Uyanık bunu beğendi.
  13. Tolga Günsezer

    Tolga Günsezer Bisikletkolik

    Yaş:
    42
    Kayıt:
    19 Temmuz 2011
    Mesajlar:
    1.256
    Beğeniler:
    1.106
    Şehir:
    Manisa / Sarıgöl
    Bisiklet:
    Whistle
    Seviye:
    Forumda ikinci el sora 9'lu sistem vardı satılık 280TL. Düşünebilirsiniz.
     
  14. alpdilgen

    alpdilgen Forum Demirbaşı

    Kayıt:
    24 Eylül 2012
    Mesajlar:
    568
    Beğeniler:
    85
    Şehir:
    istanbul
    Bisiklet:
    Specialized
    Seviye:
    Ben bisiklet ile birlikte gelen schwalbe lastikler yerine Rubena yol tipi olanlardan aldım akışı çok daha güzel
    Sirkeci florya sahil yolunda 32-37 km hızlara çıkabiliyorum (hem ön hem de arkada en yüksek dişli oranı ile)
    Lastik türü ve basıncı hızı doğrudan etkiliyor

    Belli bir süre aynakolda en büyük dişliyi sabit tutup sadece arka dişlilerle oynayarak sürüş sonrasında yüksek dişli oranlarına daha rahat adapte olunuyor
     
    Evren Uyanık bunu beğendi.
  15. Evren Uyanık

    Evren Uyanık Kıdemli Üye

    Kayıt:
    27 Ekim 2012
    Mesajlar:
    293
    Beğeniler:
    275
    Şehir:
    İzmir
    Bisiklet:
    Scott
    Seviye:
    Yazılanlar doğrultusunda dönüşümden ziyade yeni bir bisiklete geçmek daha uygun gibi görünüyor. Dönüşüm paranın dışında emek ve zaman da isteyecek, sonuç da gerek burada gerek başka başlıklarda okuduklarım kadarıyla orijinal bir yol bisikleti kadar başarılı olamayacak.

    İleride yol bisikletine geçmek için mevcut bisikleti satma ihtimaline karşı lastik, gidon vb. değişiklik fikirlerini şimdilik rafa kaldırıp, yol bisikletleriyle ilgili daha detaylı bilgi edinmek için araştırmaya okumaya devam etmeye karar verdim.

    Yol bisikletleri standart halleriyle veya kalın lastik gibi basit değişikliklerle şehirler arası mıcırlı asfaltlarda vücuda zarar vermeden 8-10 saat kullanılabiliyorsa benim yapacağım birkaç günlük turlar için işimi görebilir. Bisikleti aldığımdan bu yana bir kez İzmir-Bodrum, bir kez de İzmir-Çeşme yaptım, bel ağrısından yana bir rahatsızlığım olmadı, daha eğik pozisyonda da kullanabileceğimi düşünüyorum. Bagaj olarak sele borusuna takılan bagaj kullanıyorum zaten, yol bisikletine de uyacaktır.

    Şu anda bisiklet satmak için ideal bir zaman olmayabilir, mevcut bisikleti satmak kolay olmayabilir. Bir taraftan kışı geçirirken bir taraftan da kondisyonumu arttırıp kendimi hazırlamam, daha fazla araştırıp daha fazla bilgi edinmem, kararlarımı netleştirmemle ayırabileceğim bütçeyi de arttırarak yol bisikletini ilkbaharda gündeme almam doğru bir geçiş süreci olabilir.

    Kilitli pedalı hem mevcut bisiklette hem de ileride alabileceğim bisiklette kullanabileceğim için şimdiden almayı düşünüyorum. Zaten bisikleti 800 liraya aldım, sonrasındaki tayt, forma, kask, gözlük, bagaj, çanta, far, matara, alet edevat ıvır zıvır derken 1500 lirayı buldu harcadığım para, bir 250 de pedal ve ayakkabıya gitsin ne yapalım. Bunların neredeyse hepsi yeni bisiklette de kullanılabilecek ekipmanlar olduğu için bundan sonrası ilk başlangıca göre daha kolay olur diye umuyorum.
     
  16. Ferhat Köse

    Ferhat Köse Onursal Üye

    Yaş:
    40
    Kayıt:
    13 Şubat 2010
    Mesajlar:
    6.461
    Beğeniler:
    9.086
    Şehir:
    Eskişehir'de yaşıyor
    Bisiklet:
    Bisan
    Seviye:
    Arkadaşlar işin teknik kısmına gerekli açıklamaları yazmışlar ben başka bir şey fark ettim onu eklemek isterim.İlk mesajınızda belirtmişsiniz "3 km yi 18 dakikada koşuyorum kötü durumda sayılmam" diye.32 yaş için 3 km 18 dakika oldukça kötü bir rakamdır.Spor sınavlarında geçer not almaz .Sizin yaş gurubunuzda geçer not 3 km için 14 dakika son sınırdır.Acizane hiç koşu antremanı yapmadığım sadece bisiklete bindiğim halde geçen sene ki spor sınavında 36 yaşım için üst sınır 16 dakika iken 13 dakikada koşmuştum ki yakın tanıyanlar bilir kötü alışkanlık sahibi olmama rağmen .İşin teknik kısımlarını arkadaşlardan alıyorsunuz ama emin olun nefes ve kardiyo durumunuz da çok iyi değil.

    Bu bilgiler etrafında bisikleti değiştirerek çok fazla bir beklentiye girmeyin derim.Sadece koşu değil bisiklet antreman tekniklerine de dikkat ederek düzenli bir antreman proğramıyla mevcut bisikletiniz ile de çok farklı değerler alabilirsiniz.
     
    Evren Uyanık bunu beğendi.
  17. Evren Uyanık

    Evren Uyanık Kıdemli Üye

    Kayıt:
    27 Ekim 2012
    Mesajlar:
    293
    Beğeniler:
    275
    Şehir:
    İzmir
    Bisiklet:
    Scott
    Seviye:
    Tarihte 3 kilometre koşmuşluğum hiç olmadığı için 18 dakika bana göre iyi bir rakamdı, ama askerde de 14 dakika gibi bir süre istendiğini hatırlıyorum, ben kısa dönem yaptığım için hiç 3 kilometre koşturmamışlardı şansıma :) Ortalama 9-10 km/s hızlarda koşabiliyorum ben, 20 dakika civarı koşunca da tükeniyorum. Arkadaşlarımdan ortalama 12 km/s ve üzerinde çok daha uzun süreler koşanlar var. Belirttiğiniz gibi kardiyo eksikliği olsa gerek benimki. Kalbi ve ciğerleri daha fazla geliştirmek için yüksek nabızlı antremanlara daha çok ağırlık vermem gerekiyor olabilir. Zira saatlerce yürüyebiliyor veya saatlerce bisiklet sürebiliyorum ama koşmaya gelince çabuk kesiliyorum.
     
  18. Evren Uyanık

    Evren Uyanık Kıdemli Üye

    Kayıt:
    27 Ekim 2012
    Mesajlar:
    293
    Beğeniler:
    275
    Şehir:
    İzmir
    Bisiklet:
    Scott
    Seviye:
    Google'da ve forumda yaptığım aramalarda açılı gidon boğazı diye bir şey okudum. Bu açısı ayarlanabilir anlamında mı, yoksa tam dik değil bir miktar açılı duruyor anlamında mıdır bilmiyorum ama benim bisiklete baktığımda gidon boğazı biraz açılı duruyor yukarıya dönük şekilde. Bunu ters çevirsem gidon biraz açalır gibi görünüyor. Böyle bir kullanım veya ayar şekli var mıdır, işe yarar mı, yoksa yanlış bir hareket olur ve kullanımda kontrolde bir sorun yaratır mı?

    Yol bisikleti çekici bir fikir olsa da güzel makinelere bakınca büyük paralar harcamak gerektiği görünüyor. Bir taraftan fikirleri olgunlaştırırken bir taraftan da bu bisiklette hız kazanmak için yapılabilecek neler vardır araştırıyorum. Para harcamadan yapabileceğim veya ileride bisikleti değiştirirsem yeni bisiklette kullanabileceğim eklentiler üzerinde duruyorum. Bu gidon boğazını ters çevirme konusunun bir oluru varsa onu deneyip kilitli pedal da alarak bir miktar hız kazanabilirim. Baktım hoşuma gitti lastik değiştirmeyi de düşünebilirim. Direk yol bisikleti almadan önce ince lastiği ve yüksek hava basıncını deneyip bir müddet bu şekilde kullanmak da fikirleri olgunlaştırmaya yardımcı olabilir.

    [​IMG]
     
  19. Evren Uyanık

    Evren Uyanık Kıdemli Üye

    Kayıt:
    27 Ekim 2012
    Mesajlar:
    293
    Beğeniler:
    275
    Şehir:
    İzmir
    Bisiklet:
    Scott
    Seviye:
    Yukarıdaki fotoğraf temsili bir fotoğraf. Bende gidon en alt konumda, 3 adet spacerın altında duruyor. Sele de bu kadar yüksekte değil, ama sele ile gidon arasındaki yükseklik farkı buradakiyle aynı gibi. Gidon boğazı biraz yukarı açılı durduğu için ölçtüğümde yaklaşık bir spacer yüksekliği kadar yukarıya dönük görünüyor. Yani gidon boğazını ters çevirsem gidon toplamda 2 spacer yüksekliği kadar alçalmış olacak.
     
  20. Evren Uyanık

    Evren Uyanık Kıdemli Üye

    Kayıt:
    27 Ekim 2012
    Mesajlar:
    293
    Beğeniler:
    275
    Şehir:
    İzmir
    Bisiklet:
    Scott
    Seviye:
    Araştırdıkça başka konularda sitelerde yapanların önerenlerin olduğunu gördüm ve gidon boğazını ters çevirmeye karar verdim. Henüz yolda test etmedim, ancak kayda değer bir etkisi olmasa bile teorik olarak az da olsa fayda sağlaması gerekir diye düşünüyorum. Sürüp göreceğiz artık nasıl hissettirdiğini.

    [​IMG] [​IMG]
     
    ToffieBoi bunu beğendi.