Duyuruyu Kapat
Facebook Gözat
Twitter Gözat

Sedona 321 dış lastik ölçü, desen ve patlak koruma üzerine

Konu, 'Şehir - Tur Bisikleti' kısmında Evren Uyanık tarafından paylaşıldı.

  1. Evren Uyanık

    Evren Uyanık Kıdemli Üye

    Kayıt:
    27 Ekim 2012
    Mesajlar:
    293
    Beğeniler:
    275
    Şehir:
    İzmir
    Bisiklet:
    Scott
    Seviye:
    2012 Sedona 321 bisikletimde Schwalbe CX Comp 700x35 lastik bulunuyor. Bisiklet yollarında, şehir içi düz asfaltta ve şehirlerarası stabilize yollarda daha hızlı veya daha az yorularak mesafe kat edebileceğim daha iyi bir lastik arıyorum. Yağmurlu havada bisiklet kullanmıyorum, toprak yollara girmiyorum. Bu konuda gerek forumdan gerek Google'dan oldukça araştırma yaptım. Başka bir konu başlığında da bazı marka model tavsiyeleri aldım. Ancak emin olamadığım ve karar veremediğim belli başlı noktalar olduğu için vakti olan arkadaşların değerli bilgi ve önerilerini rica ediyorum.

    Öncelikle ölçü olarak 700x28 alsam stabilize yolda çok sıkıntı yaşar mıyım bunu merak ediyorum. Mevcut 700x35 lastiğim 35-65 psi arasını destekliyor, ben 65 psi'da kullanıyorum ve rahatsız olmuyorum, yüksek bir konfor beklentim yok. 700x28 lastikte bisiklet yolu veya şehir içi düz yollar için en yüksek basıncı sorunsuz kullanabileceğimi düşünüyorum. Stabilize yollarda da gerekirse izin verilen değerler dahilinde basıncı biraz düşürerek nispeten konforlu bir sürüş sağlayabilir miyim, yoksa bu genişlikteki lastiklerle stabilize asfaltta kesinlikle gidilmez gibi bir durum var mıdır? Yol bisikleti veya ince lastik hiç kullanmadığım için Türkiye şartlarındaki şehirlerarası yollarda sürülebiliyor mu, ne kadar rahatsız ediyor hiç bilgim olmadığı için soruyorum.

    700x28 veya 700x32 olarak ölçüye karar verdikten sonra desen konusuna gelince, slick lastik tavsiye eden arkadaşlar oldu, ben de çok performanslı olduklarını okudum. Slick lastik olarak Continental Sport Contact var ilgimi çekenlerden. Desenli lastik olarak da Schwalbe Marathon modelleri çok methediliyor. Bunlar arasında gidip gelmekteyim. Ancak benim durumum için slick mi daha uygun düşer, yoksa desenli lastik mi, buna karar veremedim. Yağmurlu havada kullanmadıkça slick lastiğin tehlike yaratacağı durumlar olur mu? Slick lastik stabilize yolda desenli lastiklere göre daha konforsuz mudur?

    Bir de patlak koruması konusu var. Daha pahalı olması çok önemli değil, ama daha ağır olması sıkıntı yaratır mı, yoksa aradaki fark zaten çok az ve hissedilemeyecek bir fark mıdır bunu merak ediyorum. Ayrıca Marathon Plus'ı janta takmanın çok zor olduğuna dair bazı yazılar okudum, videolar izledim. Yolda yolakta olur da patlarsa tamir etmek için sökmek takmak çok sıkıntı yaratır mı? Bütün patlak korumalı lastikleri takması böyle zor mudur, yoksa bu Marathon Plus'a özgü bir durum mudur, bu konuda da bilgi bulamadım.

    Çok soru sormuş oldum ancak vakti dahilinde, tecrübeleri doğrultusunda bilgi verecek arkadaşlar olursa müteşekkir olurum. Şimdiden teşekkürler...
     
  2. halil fatih akbaş

    halil fatih akbaş Bisikletkolik

    Yaş:
    30
    Kayıt:
    8 Temmuz 2011
    Mesajlar:
    1.007
    Beğeniler:
    292
    Şehir:
    Darıca/KOCAELİ
    Bisiklet:
    Specialized
    Seviye:
    merhaba
    lastik ebdatları uyduyktan sonra zor takılan bir lastik yok bence millet büyütüyor plastik levye ile sökemeyeceğiniz lastik olmaz.Sanırım sizi düşündüren stabilize yollar...Oluklu yani sizin tabirinizle desenli lastiklerin amacı suyu kanallardan iterek yağmurlu koşullarda tutuşu arttırmak..Zaten siz yağmurlu havada kullanmayacaksanız sorun yaşamazsınız.Fakat 700x35 gibi bir konfor yakalayamazsınız.Buda uzun sürmeyen bir alışma dönemi alışınca sorun olmayacaktır diye düşünüyorum.Lastiklerin patlamaya karşı olan direnci biraz şansa birazda lastiğin karakterine bağlı.Eğer stabilize yolları çok kullacaksanız hamuru biraz daha sert bir model tercih etmelisiniz
     
    Evren Uyanık ve Mesut C. bunu beğendi.
  3. Evren Uyanık

    Evren Uyanık Kıdemli Üye

    Kayıt:
    27 Ekim 2012
    Mesajlar:
    293
    Beğeniler:
    275
    Şehir:
    İzmir
    Bisiklet:
    Scott
    Seviye:
    Hız ve akıcılık, konfora göre daha ön planda tabi. Yeni lastik için para verecekken değiştirdiğime değsin istiyorum. 35'e göre 32 kayda değer bir fark yaratmayacaksa olmuşken 28 olması daha doğru olur sanırım? Aşırı rahatsız edici olmayıp konforu sadece belli bir miktar azaltıyorsa alışırım veya kabullenirim.

    Yağmurda ve toprak yollarda hiç kullanmadığım için desenli lastiklere hiç bakmamalı, doğrudan slick lastik mi araştırmalıyım? Ya şehir içinde, ya da şehirlerarası asfalt yollarda sürüyorum. Toprak yola girmem gerekirse de ancak yol çalışması gibi zorunluluklar nedeniyle olabilir.
     
    Gökhan BİROL bunu beğendi.
  4. ercan günes

    ercan günes Kıdemli Üye

    Kayıt:
    11 Mayıs 2009
    Mesajlar:
    353
    Beğeniler:
    109
    Şehir:
    izmir
    Bisiklet:
    Scott
    Seviye:
  5. efeballi

    efeballi Kıdemli Üye

    Kayıt:
    1 Nisan 2012
    Mesajlar:
    202
    Beğeniler:
    173
    Şehir:
    Pendik, İstanbul
    Bisiklet:
    Scott
    Seviye:
    Conti SportCONTACT'ın 35'liğini 6500 km kullandım(ve hala kullanıyorum) ve ön-arka birer kez patlattım sadece. Lastik slick olduğu için düz zeminde tutuş ve yuvarlanma direnci çok iyi, lakin toprağa veya bozuk yollara girdiğinde tutuş çok düşüyor bisiklet altımdan kayıyor adeta. Aynı şey yağmurda da geçerli, patinaj çekebiliyorum yol ıslak olduğu zaman.
    Asfaltta ve kuru yerde kullanacaksanız Conti derim.
     
    Evren Uyanık bunu beğendi.
  6. Koray Uzun

    Koray Uzun Kıdemli Üye

    Kayıt:
    4 Mayıs 2011
    Mesajlar:
    263
    Beğeniler:
    275
    Şehir:
    İstanbul
    Bisiklet:
    Sedona
    Seviye:
    Bisikletin üstünde sadece siz varken sıkıntı yaşayacağınızı tahmin etmiyorum. Ancak bisiklette tur yükü varken asfalt yolda bile ortaya çıkacak titreşimleri sönümlemekte yetersiz kalacaktır. Bir kaç kere de dikkatsiz davranıp yoldaki çukurlara düşerseniz canınız sıkılmaya başlar. Ben tur bisikletime yeni lastik alacak olsam 35mm alırdım.
     
    Evren Uyanık bunu beğendi.
  7. Evren Uyanık

    Evren Uyanık Kıdemli Üye

    Kayıt:
    27 Ekim 2012
    Mesajlar:
    293
    Beğeniler:
    275
    Şehir:
    İzmir
    Bisiklet:
    Scott
    Seviye:
    Continental Sport Contact'in 700x28'i satılmıyor mu Türkiye'de? Yurtdışındaki sitelerde var ama Türkiye'de Google'dan ve çeşitli sitelerden baktım bulamadım. Bu lastiğin yüksek basınca izin vermemesi nedeniyle dar ebatlarda performans alınamadığı gibi bir şeyler de okumuştum. Ne kadar doğru bilmiyorum, bu forumda görmüştüm galiba.

    Continental Sport Contact'in Decathlon'da 30 lira olduğuna dair bir yazı görmüştüm ama şu anda web sitesinde herhangi bir bilgi yok, farklı sitelerde de 70-80 lira gibi rakamlar var. O rakamlara çıktıktan sonra Schwalbe Marathon'un çeşitli modelleri uzun turlar için daha doğru olabilir gibi geliyor. Rubena'nın da patlak koruması olmayan uygun fiyatlı güzel yol lastikleri var. Bu iş dipsiz kuyu gibi görünüyor. Muhtemelen birkaç deneme yanılmadan sonra neyin ne olduğunu öğrenebileceğim.
     
  8. mehmetsunu

    mehmetsunu İKONOKLAST

    Kayıt:
    28 Eylül 2011
    Mesajlar:
    3.340
    Beğeniler:
    6.330
    Şehir:
    kayseri
    Bisiklet:
    Cube
    Seviye:
    Efeballi gayet sarih bir biçimde durumu özetlemiş evren
     
  9. Evren Uyanık

    Evren Uyanık Kıdemli Üye

    Kayıt:
    27 Ekim 2012
    Mesajlar:
    293
    Beğeniler:
    275
    Şehir:
    İzmir
    Bisiklet:
    Scott
    Seviye:
    Evet arkadaşlar faydalı bilgiler verdiler sağolsunlar. Uygun fiyatlı bir slick lastik denk getirirsem denemek için almayı düşünüyorum. Ancak her yolda her koşulda tek lastik olarak kullanabileceğim bir lastiğe benzemiyor.

    Bugün Schwalbe'nin sitesinden Marathon modellerini ve özelliklerini karşılaştırdım. Marathon Racer sitede verilmiş puanlamalara göre çok hızlı bir lastiğe benziyor ancak fiyatı çok yüksek, teki 110-120 lira civarı. Marathon Supreme de yine öyle.

    Marathon ve Marathon Plus patlak korumalarının kuvvetli olması ve yuvarlanma dirençlerinin CX Comp'tan düşük olması açısından avantajlı görünüyor, fakat bunların da ağırlığı fazla, tabi fiyatları da. Tanesi 70-80 lira civarı.

    Benim lastikle aynı sınıfta olup deseni yol tipi gibi görünen Road Cruiser modeline de baktım. Bunun fiyatı 35-40 lira gibi uygun, ama ağırlık ve yuvarlanma direnci açısından Schwalbe'nin sitesinde yazana göre arada bir fark yok. CX Comp bunun yanında arazi lastiği gibi görünüyor, yuvarlanma dirençleri nasıl aynı oluyor anlayamadım.
     
  10. Koray Uzun

    Koray Uzun Kıdemli Üye

    Kayıt:
    4 Mayıs 2011
    Mesajlar:
    263
    Beğeniler:
    275
    Şehir:
    İstanbul
    Bisiklet:
    Sedona
    Seviye:
    Çok üstünkörü yazdığımı farkettim. Biraz daha açıklama yapayım. Ben de sedona 321 kullanıyorum. Bisikletimde yağmur kanallı 35mm bir lastik var. Tur yükü varken yılan ısırığı tehlikesinden dolayı düşük basınçta kullanma şansınız olmuyor. Yüksek basınçta da lastik titreşimleri yeterince sönümleyemediği için konforunuz azalıyor. Bir de bisikletteki vidalar teker teker gevşemeye başlıyor. Bagaj vidaları ilk gevşeyenler. Arkasından frenler ve furş takımı geliyor. Zamanında müdahale etmezseniz yatakların ezilmesine vs sebep olabilir. Ayrıca vida başları kırılabilir. Yanınızda yedek yoksa dağın başında kucağınızda heybelerle kalabilirsiniz.

    Bunun yanısıra yoldaki çukurlara düştüğünüzde -ki bu Türkiye'de sık sık olabilen bir durum. Her zaman tamamen yola odaklanamıyor insan.- lastikler yastık görevini yapamayıp şoku jant tellerine aynen iletiyorlar. Sünek bir malzemeden yapılan jant telleri de bu yükleri uzayarak telafi ediyorlar. Jant telleri uzayınca da akort problemi çıkıyor ortaya. Akordu bozuk bir tekerle bir kaç kez daha çukura düşerseniz de jant telleri kırılıveriyor. Jant teli kırma durumu bayram tatilinde gittiğim Kapadokya turunda başıma geldi. 4 tane kırık jant teliyle bisikletçi aramak. Ve jant teli örebilecek bir bisikletçi bulmak sıkıntı olabilir. Bir çok mahalle bisikletçisinde kaset dişliyi sökebilecek anahtar bulunmuyor. Yani dişlinin olduğu taraftan tel kırarsanız o kasabada jantı yaptıramama ihtimaliniz var. Ben biraz şanslıydım ve bisikletçiyi kolay buldum ve gerçekten bir ustaya denk geldim. Umarım siz böyle sıkıntılar yaşamazsınız.

    Özetlersek tur bisikletinde bu tarz sorunlarla karşılaşma riskini azaltmak için 35mmden aşağı lastik kullanmamak gerekir diye düşünüyorum. Kendiniz hafifseniz 32 düşünülebilir. Zaten yüklü bir bisiklet aerodinamik olarak kötü durumda olacağından yüksek hızlara çıkamayacaksınız. Bu yüzden sağlamlığı ön planda tutmak gerek. Ama hiç bir zaman böyle uzun turlara çıkmayacaksanız 28lik lastik takmanızda da problem yok bence. Yol bisikletleri de stabilize yollarda problem yaşamıyor 23mmlik lastiklerle.

    Kazasız arızasız sürüşler.
     
  11. Evren Uyanık

    Evren Uyanık Kıdemli Üye

    Kayıt:
    27 Ekim 2012
    Mesajlar:
    293
    Beğeniler:
    275
    Şehir:
    İzmir
    Bisiklet:
    Scott
    Seviye:
    Detaylı açıklamalar için teşekkür ederim. Aslında çok fazla uzun tura çıkmıyorum, çıksam da ard arda günlerce süren turlar olmayıp günübirlik veya bir iki günlük gibi kısa turlar oluyor. Konaklama olarak da kamp çadır yerine pansiyon tercih ediyorum. Tek bir sırt çantasını sele borusuna takılan bagaja bağlayarak yol alıyorum. Yüküm 5 kilo ancak oluyordur sanırım. Ben de 69 kiloyum bu arada. Anladığım kadarıyla 28 de taksam olabilir ama siz yine de uzun turlar için 32 veya 35'i öneriyorsunuz. Tecrübe etmeden ne istediğime karar vermek güç olduğu için, şu andaki lastiğim de zaten 35 olduğu için, arada biraz fark olsun neyin ne olduğunu anlayayım diye düşünerek ben ilk lastik değişim tercihimi 28'den yana yapmak istiyorum. Baktım sert geldi sonrasında 32'de karar kılabilirim.

    Patlak koruması konusuna karar veremedim. Marathon lastikler güzel ama pahalı ve ağır. Marathon Plus 740 gram, Marathon 560 gram. Şu sıralar ben genelde şehir içinde, eve yakın yerlerde birkaç saatlik geziler yaptığım için patlak koruması çok kritik değil. Patlasa da tamir eder devam ederim. Evden çıkıp eve girecek şekilde geziyorum zaten. Sahibinden.com'da 25 liraya Rubena satan bir kişi var Konya'dan, 700x28'i 430-460 gram arası görünüyor. Cüzi bir harcamayla gerek ölçüyü gerek akıcılığını tecrübe edebilirim. İleride benzer fiyatlara bir slick lastik bulursam belki onu da alıp denerim. Sonrasında ne istediğimden emin olduğumda ölçü konusunda da, desen konusunda da, patlak koruması konusunda da net karar verebilerek gerekirse daha büyük bir bütçe ayırıp daha iyi bir lastik alabilir, diğer lastikleri de sanırım aldığımın bir miktar altına ikinci elde paraya çevirebilirim. İlk atışta memnun kalacağım lastiği tutturabilirsem zaten ne ala :)
     
  12. ercan günes

    ercan günes Kıdemli Üye

    Kayıt:
    11 Mayıs 2009
    Mesajlar:
    353
    Beğeniler:
    109
    Şehir:
    izmir
    Bisiklet:
    Scott
    Seviye:
    rubena kulandım tavsiye etmem açıkcası, bildiğin naylon lastik yol tutuş frenleme filan arama zaten fiyatıda ortada lakin bütce 30 40 ise decathlonda satılan mıchelın dynamıc 700 28 tavsiye ederim yumusak hamurlu güzel bir lastik tek dejavantajı ömrü kısa bende 3500 km pert oldu amaç 700 28 test etmek ise rubenayla bu test sağlıklı olmaz düşüncesindeyim mıchelın ivmelenmesi çok iyi hızlı bir lastik değelendirmeni iasterim .
     
    Gökhan BİROL bunu beğendi.
  13. Evren Uyanık

    Evren Uyanık Kıdemli Üye

    Kayıt:
    27 Ekim 2012
    Mesajlar:
    293
    Beğeniler:
    275
    Şehir:
    İzmir
    Bisiklet:
    Scott
    Seviye:
    Bugün biraz daha araştırma yaptım, bisikletçide çeşitli lastiklere baktım. Rubena önermediler, çoğunun bozuk olduğunu, alanların memnun kalmadığını, ellerinde bulunduğunu ama tavsiye edemeyeceklerini söylediler. Mecburen farklı arayışlara girdim. Başkaca da bir çok marka ve model vardı, hepsini inceledim.

    http://sheldonbrown.com/tires.html adresli sayfadan baya bir bilgi edindim bugün. Çok enteresan şeyler oldu öğrendiğim. Asfalt yolda veya yağmurda lastik deseninin önemsiz olduğu, bisiklet lastiklerinde aquaplanning yaşanma riski bulunmadığı, dolayısıyla yağmur kanalına ihtiyaç duymadığı. Asfalt yol için dişli veya kanallı lastiklerin gereksiz yere yuvarlanma direncini arttırıp yol tutuşu azalttığı, bunun yanında bir fayda sağlamadığı. Hava basıncının çok yüksek olmasının bozuk yollarda yuvarlanma direncini arttıracağı, basıncın yola ve bisikletin ağırlığına göre ne çok düşük, ne çok yüksek, optimum seviyede ayarlanmasının en düşük yuvarlanma direncini verdiği. Ön lastiğin tercihen arkaya göre %10 daha düşük basınçta ayarlanması gerektiği. TPI değeri yüksek lastiklerin yuvarlanma direncinin daha düşük ancak aşınma oranının daha fazla olduğu. Deseni mümkün olduğunca az, slick lastiğe mümkün olduğunca yakın lastiklerin en düşük yuvarlanma direncini vereceği ve bunun bir risk oluşturmayacağı. Bu ve benzeri faydalı ve aklıma yatan bilgiler edindim.

    Bu iş araştırdıkça dallanıp budaklanıyor ve her zamanki gibi fazla bilgi ilk etapta karar vermeyi daha da zor hale getiriyor. Yine de belli başlı doğruları iyice öğrenip özümsedikten sonra daha isabetli bir karar verebileceğimi umuyor ve araştırmaya devam ediyorum.

    Schwalbe'nin web sitesinde tüm lastikleri ve karakteristik özelliklerini puanlamalarıyla karşılaştırmak mümkün. Buradan inceledikçe Marathon Racer, Schwalbe'nin tur lastikleri arasında yuvarlanma direnci en düşük lastik olduğu için cazip geliyor. Ağırlığı da makul ve yanakta olmasa da tabanda patlak koruma desteği var. Tek dezavantajı dar ebatları yok, 700x35'ini bulabildim şu ana kadar, ancak yine de basınç aralığı 65-95 psi ve sitesinde yazanlara göre Schwalbe'nin en hızlı tur lastiği.

    Yuvarlanma direnci az 700x35 bir lastik mi daha hızlıdır, yoksa yuvarlanma direnci bu kadar az olmasa da 700x28 başka bir lastik daha hızlı olabilir mi bunu bilemiyorum. Ancak yukarıdaki linkte yazdığına göre taban genişliğinden ziyade basınç yuvarlanma direnci konusunda daha önemli. Örneğin Marathon Racer 700x35'te 65-95 psi aralık verilmiş, Marathon 700x32'de de 65-95 psi aralık verilmiş. Basınçlar aynı olduğu için taban genişliği farklı da olsa yuvarlanma direncinin aynı olacağı yönünde bir hipotez var. Diğer yandan hamur ve desen olarak Racer zaten daha düşük yuvarlanma direncine sahip olduğu için 700x35 de olsa daha hızlı olabilir gibi bir düşünce doğuyor, Schwalbe'nin sitede yazanlar da bunu destekliyor.
     
    Murat Çetinkale bunu beğendi.
  14. emrahozkan

    emrahozkan Forum Bağımlısı

    Kayıt:
    24 Ağustos 2011
    Mesajlar:
    739
    Beğeniler:
    1.290
    Şehir:
    Ankara
    Bisiklet:
    Focus
    Seviye:
    Yuvarlanma direnci dediğin şey kağıt üzerinde güzel görünüyor, ama bozuk pütürlü asfaltta dağ bisikleti bile daha rahat ilerliyor, asfalt pütürlü ve kalitesiz olunca slick lastikleri törpüleyip ömürlerini kısaltıyor.

    hafif lastikler güzel ama her türlü cam, tel hatta sivri bir taş patlamasına neden oluyor, sen patlakla uğraşırken arkadaşların tur bindiriyor sana :)

    eğer hız istiyorsan 28c kalınlıkta bir lastik kullanmanda bir sakınca yok, ama basınç artacağından konfor düşecek. ben tur bisikleti için 32 den aşağısını önermem, zaten bisikletin anatomisi ne yaparsan yap yol bisikleti gibi olmayak.
     
  15. halil fatih akbaş

    halil fatih akbaş Bisikletkolik

    Yaş:
    30
    Kayıt:
    8 Temmuz 2011
    Mesajlar:
    1.007
    Beğeniler:
    292
    Şehir:
    Darıca/KOCAELİ
    Bisiklet:
    Specialized
    Seviye:
    hafif lastikleri dayanıksız olarak lanse etmenize katılmıyorum.Bende Schwalbe Racing Ralph 28X1.35 dış lstik kullanıyorum.Tane ağırlığı 385 gr ve ben şuan 110 küsür kiloyum.Toplamda 2000-2500 km kullandım ve şimdiye kadar 1 sefer ön tekerim patladı.Hafif lastik demek en ufak bir şeyde patlayan lastik demek değildir.Doğru psı kullanmazsanız dünyanın en iyi lastiğide olsa sizi yarı yolda bırakır.Diğer düşüncelerinize ise kısmen katılıyorum
     
  16. Evren Uyanık

    Evren Uyanık Kıdemli Üye

    Kayıt:
    27 Ekim 2012
    Mesajlar:
    293
    Beğeniler:
    275
    Şehir:
    İzmir
    Bisiklet:
    Scott
    Seviye:
    Uzun süren bir araştırma dönemi sonrasında bugün 700x35 Marathon Racer aldım, çiftine 160 lira verdim. Schwalbe'nin yuvarlanma direnci en düşük tur bisikleti lastiği olduğu için bu lastikte karar kıldım. Patlama koruması Marathon Plus kadar iyi olmasa da ağırlığı Marathon Plus'ın yarısı kadar olduğu için de tercih sebebim oldu. Bisikletin üzerinde gelen CX Comp lastiklere göre de patlama korumasının daha iyi olduğu belirtiliyor. Hem performans hem koruma açısından dengeli bir seçim oldu gibi.

    Uzun turlarda sorun yaşamamak için ölçüyü değiştirmekten vazgeçtim. 700x35 CX Comp için 35-65 psi basınç aralığı öneriliyorken, 700x35 Marathon Racer için 55-95 psi basınç aralığı verilmiş. Turlarda konfor için 55 psi, şehir içinde düzgün asfaltta performans için 95 psi kullanırım diye düşünüyorum.

    [​IMG]

    [​IMG]
     
  17. İsa Öcel

    İsa Öcel Kıdemli Üye

    Kayıt:
    10 Haziran 2011
    Mesajlar:
    248
    Beğeniler:
    65
    Şehir:
    Samsun / İstanbul
    Bisiklet:
    Sedona
    Seviye:
    Patlak koruma demişken başımdan geçen bir olayı anlatmak istiyorum. Aynı bisikletle aldığımın ilk haftası lastik patlaması yaşadım. Lastiği indirip yeniden şisirince oldu. Ön jantın bazı delikleri çok kaba açılmıştı ve çapaklar vardı. Zımparalayıp yeniden bant çektim. Bunu da kontrol ederseniz olası bir patlamayı engellemiş olursunuz . Eğer öyleyse 95 psi kesin sorun yaratır.
     
  18. Evren Uyanık

    Evren Uyanık Kıdemli Üye

    Kayıt:
    27 Ekim 2012
    Mesajlar:
    293
    Beğeniler:
    275
    Şehir:
    İzmir
    Bisiklet:
    Scott
    Seviye:
    Size denk gelmiş bir talihsizlik olabilir. Ben bisikleti aldığımdan bu yana 1000 kilometre kadar sürdüm, 2 kez lastik patlattım. Yeni lastiklerle de şimdilik bir vukuat yok, Allah nazardan korusun diyelim, biraz da şans işi bu.
     
  19. Koray Uzun

    Koray Uzun Kıdemli Üye

    Kayıt:
    4 Mayıs 2011
    Mesajlar:
    263
    Beğeniler:
    275
    Şehir:
    İstanbul
    Bisiklet:
    Sedona
    Seviye:
    Benim aldığım 2011 Sedona 321'in de ön jantında bir çapak vardı. Dediğiniz gibi şans işi.
     
  20. muratcolakoglu

    muratcolakoglu Onursal Üye

    Kayıt:
    19 Haziran 2012
    Mesajlar:
    2.869
    Beğeniler:
    517
    Şehir:
    İstanbul
    Bisiklet:
    Colnago
    Seviye: