Duyuruyu Kapat
Facebook Gözat
Twitter Gözat

Sedona 311

Konu, 'Sedona' kısmında Salih Dinçer tarafından paylaşıldı.

  1. Salih Dinçer

    Salih Dinçer Bisikletkolik

    Kayıt:
    30 Haziran 2011
    Mesajlar:
    1.031
    Beğeniler:
    781
    Şehir:
    İstanbul
    Bisiklet:
    Sedona
    Seviye:
    Ahmet Salih Özenir'in 311 modelini kullandığını ve 3 bin km.'ye aşkın yol yaptığını (-bknz. Bisikletimle Türkiye Yollarında) yeni öğrendim. Aslında gezi notlarına ve resimlerine daha önce bakmıştım ama bisikleti satın aldıktan sonra odak noktam 311 ve çevresine yoğunlaştı. Bisikletin, kullanım sırasında verdiği yol sürüşü tepkisine tek kelimeyle bayıldım! Bırakın bir kadanslık çevrimi, pedaldaki en küçük açı değişimini yolda hissetmem muazzam bir duygu!

    Bilemiyorum belki MTB kullanıcısı olmam ve 28 jantın verdiği fazladan yol alması bunlara neden olmuş olabilir. Ama hafifliği ve aynakoldaki 3. dişliyi neredeyse hiç kullanma ihtiyacı hissetmemem yol performansının ne kadar fazla olabileceğinin göstergesi. Bugüne kadar boşuna 18'lik MTB (18 kilo ve vites!) kullanıyormuşum da haberim yokmuş. Ama yine de böyle demir yığınlarının da iyi bir antrenman bisikleti olduğunu düşünmekteyim. Keza Rocky6'da, kar üzerinde yapılan antrenmanda, Balboa'nın at arabası boyunluğu taşıması benzer nitelikte bir örnek olabilir...:)

    Sedona'nın jant seçimine de bayıldım! Eski MTB kullancısı olmam bu sempatiyi arttırıyor. Keza Türkiye'nin dünya ile kıyaslandığında MTB çöplüğüne dönüşmesin de buna etkisi olmalı. Herhalde bu satıcılardan çok ailelerin sosyal baskılar ile sağlam bisiklet alma telkinlerinin bir sonucu. Ama dünyada MTB'lerin yerinde kullanılması ve neredeyse şehir gibi ortamlarda hiç kullanılmaması Türkiye'deki görgüsüzlüğü açıkça ortaya koymaktadır. O yüzden Aslı Bisiklet'in şehir bisikleti modellerini arttırmasını ve geniş bir bütçe aralığına hitap etmesini temenni ediyorum.

    Sevgiler, saygılar...
     
    Cem BİLGİN ve Mustafa ÖZKARA bunu beğendi.
  2. Cihat Özinan

    Cihat Özinan Aktif Üye

    Kayıt:
    26 Haziran 2011
    Mesajlar:
    144
    Beğeniler:
    43
    Şehir:
    Bursa
    Seviye:
    nerede kullanacaksan ona göre bisiklet alacaksın. o kadar! 1 aydır sedona 321 kullanıyorum.bende 3. dişliye hiç ihtiyaç duymadım.çok dik yokuş inişleri hariç.bu durum moralimide bozmadı değil haniii.kendimi bu bisiklette kuvvetsiz hissediyorum doğrusu.iyice ısındıktan sonra ön dişlidişli 2.dişlide , arka dişli en fazla 5 veya 6 da yeterli hız sağlıyor.

    dağ bisikletini şehirde ve turlarda kullananları anlayamıyorum.
     
    Salih Dinçer bunu beğendi.
  3. Salih Dinçer

    Salih Dinçer Bisikletkolik

    Kayıt:
    30 Haziran 2011
    Mesajlar:
    1.031
    Beğeniler:
    781
    Şehir:
    İstanbul
    Bisiklet:
    Sedona
    Seviye:
    Aslında 321'in yeri biraz daha ayrı. Ama 311'in ön süspansiyonu ile bence ormana da girilir...:)
     
  4. Yüksel Çiftçi

    Yüksel Çiftçi Yeni Üye

    Kayıt:
    26 Eylül 2010
    Mesajlar:
    38
    Beğeniler:
    11
    Şehir:
    Denizli
    Seviye:
    Ben de ilk bisikletim olarak tercihimi sedona 311 den yana kullandım. Mart-Temmuz döneminde yaptığım 500 km nin yarısından fazlası toprak parkurlardan oluşmaktaydı hiç sorun olmadı. Şehir içinde de ulaşım aracı olarak kullanıyorum. Yanlız çok dik yokuşlarda beni zorladığı için bir tavsiye üzerine aynakolu ve göbeği 22-32-44 lük shimano octalink mtb aynakoluyla değiştirdim çok rahatladım.
     
    Salih Dinçer bunu beğendi.
  5. Tamer KAMIŞLI

    Tamer KAMIŞLI Bisikletkolik

    Kayıt:
    5 Temmuz 2011
    Mesajlar:
    1.195
    Beğeniler:
    832
    Şehir:
    Samsun - Eskişehir
    Bisiklet:
    Sedona
    Seviye:
    Salih abi sonunda aldın demek :) Hayırlı uğurlu olsun, güle güle kullan :) Aynakoldaki 3. dişli olayına sonuna kadar katılıyorum, umarım memnun kalırsın :)


    Not: Fotoğrafları bekliyoruz :)
     
    Salih Dinçer bunu beğendi.
  6. Salih Dinçer

    Salih Dinçer Bisikletkolik

    Kayıt:
    30 Haziran 2011
    Mesajlar:
    1.031
    Beğeniler:
    781
    Şehir:
    İstanbul
    Bisiklet:
    Sedona
    Seviye:
    Dişli olayına henüz anlam veremedim! Değerleri (aynakol 28-38-48), çarpan hesabını bulmak için bilgisayarıma işledim ve rublenin en büyük dişlisini saydığımda AW modeli olduğunu öğrendim. (-bknz. Shimano CS-HG30-8I)

    Bu durumda en büyük çarpan 4,36x olurken en küçüğü 0,88. Değiştirdiğin aynakol dişlilerine göre en küçük değerde çok büyük bir değişiklik (-0,2 kadar) yok. Ama şöyle iki misal vereyim:
    • Orijinal 1-2'de 1x iken modifiyede bu değer 1-4'de. En yüksekte (3-8) ise;
    • Modifiye 4,00x'e çıkarken, orijinalde 4,36x şeklinde...
    Bu örnekler, neden 3. dişliye çok ihtiyaç duymadığımızı açıklamıyor. Çünkü normal bir bisiklette 3x'lere rahatlıkla çıkıyoruz. Öyleyse 28" jant ile bir alakası olmalı. Yani her kadans, 26 inçe göre bize daha fazla yol veriyor değil mi?

    Teşekkürler Tamer kardeş, aldım ya! Olaylar, geçen seninle ö.m.'da konuştuğumuz gibi. C.tesi günü, önce gittim Scott'un P6 diye dandik bir modeli var ona baktım. Ama ne jantında iş var, ne de pedalında; selesi ise çok rahatsız edici. Üstelik parası 200 TL daha fazla ve Sedona 321 görünümünde bir şeydi. Dedim bu kadar parayı kadrosu için vereceğime aynı donanımla Sedona'ya veririm daha iyi. Gördüm ki doğru bir kararmış çünkü bana fazlasını verdi...:)

    Ama sanki kadrosu bana küçük gibi geldi. Yani sürüşte bir rahatsızlık hissetmiyorum ama benim MTB'ye göre küçük. Halbu ki sele kelepçesi ile krank mili arası 48,4 cm (19"). Bu üreticinin en büyük kadrosu; demek ki benden uzun biri rahatsız olabilir. Aslında kadrodan çok iki tekerlek arasındaki mesafe (41 cm.) küçük. Oysa 28" jant tekerleklere sahip. Bu kadar kısa bir bisiklet olacağını düşünmemiştim. Bu bir bakıma güzel çünkü çevik olmasını sağlıyor. Bakalım açı ayarlı gidonu ile biraz oynayınca ne gibi bir değişiklik olacak.

    Hafta içi yeni sürüş deneyimlerimi paylaşacağım...
     
  7. nihat yildir

    nihat yildir Kıdemli Üye

    Kayıt:
    14 Nisan 2011
    Mesajlar:
    313
    Beğeniler:
    169
    Şehir:
    Cevizli, Kartal, İstanbul
    Bisiklet:
    Ghost
    Seviye:
    hayırlı olsun. kazasız belasız pedallamalar... bu bisikletin toplam ağırlığı ne kadar?
     
    Salih Dinçer bunu beğendi.
  8. Deniz K.

    Deniz K. Kıdemli Üye

    Kayıt:
    25 Mayıs 2006
    Mesajlar:
    204
    Beğeniler:
    86
    Şehir:
    Isparta
    Bisiklet:
    Bianchi
    Seviye:
    Hayırlı olsun,istediğin bisikleti alman güzel ve sevindirici, bol fotoları bekleriz, birde alternatif rengi soruyordun,hangi rengi aldın?
     
    Salih Dinçer bunu beğendi.
  9. Tamer KAMIŞLI

    Tamer KAMIŞLI Bisikletkolik

    Kayıt:
    5 Temmuz 2011
    Mesajlar:
    1.195
    Beğeniler:
    832
    Şehir:
    Samsun - Eskişehir
    Bisiklet:
    Sedona
    Seviye:
    Salih abi ben sorucaktım ki Deniz abi sormuş, hangi 311'i aldın? Kadro boyu olarak bende 19" kullanıyorum boyumda 1.83 bana normal geliyor, sürüş konforu açısından vs bi sorun yaşamadım bugüne kadar. 2 teker arası mesafenin biraz kısa olması bisikleti daha atik bir hâle getirdiği gibi sanırım birde daha dik bir sürüş pozisyonu sağlıyor. Ben şahsen 26" MTB'den inip 311'e bindikten sonra kendimi dev gibi hissettim, dünyaya baya bi tepeden bakıyomuş gibiyim :D
     
    Mustafa ÖZKARA ve Salih Dinçer bunu beğendi.
  10. rahmi kocaman

    rahmi kocaman Kıdemli Üye

    Kayıt:
    22 Temmuz 2011
    Mesajlar:
    278
    Beğeniler:
    183
    Şehir:
    istanbul
    Bisiklet:
    Specialized
    Seviye:
    Hayırlı olsun, güle güle kullanın. Ben de geçen hafta mtbden bu tip bir bisiklete geçtim. kadans vs. pek incelemedim ama nabız değerlerim 10 ila 15 birim düştü. Bu bile tek başına yeterli benim için, diğer onlarca artısından öte.

    Bu tip alengirli tasarımlı kadrolarda kadro boyu / sürücü boyu oranı değişiyor. Muhtemelen 1.80 ve üzeri için uygundur sizin kadro.
     
    Salih Dinçer bunu beğendi.
  11. Salih Dinçer

    Salih Dinçer Bisikletkolik

    Kayıt:
    30 Haziran 2011
    Mesajlar:
    1.031
    Beğeniler:
    781
    Şehir:
    İstanbul
    Bisiklet:
    Sedona
    Seviye:
    Ağırlığı suluk gibi basit donanımları ile beraber kabaca 14,5 kg. Yakında aksesuar hariç ağırlığını paylaşacağım; ayrıca bagaj ve ön tekerlek (jant, iç-dış lastik ve kilitleme vidaları) ağırlığını da... Örneğin benim eski MTB'de en hafif tekerlek 2 kg. idi, tekerlek bile çok ağır değil mi...:)

    Rengi gri ağırlıklı siyah ama elimde seçme hakkım yoktu. Malum sezon sonu küçük kadro da olsa deneyip uygun görürsem alacaktım. Neyse ki 19" imiş...
     
  12. Salih Dinçer

    Salih Dinçer Bisikletkolik

    Kayıt:
    30 Haziran 2011
    Mesajlar:
    1.031
    Beğeniler:
    781
    Şehir:
    İstanbul
    Bisiklet:
    Sedona
    Seviye:
    Bir takım tartımlar yapacağımı söylemiştim ama antrenmanlardan vakit bulamadım, ancak ön lastiği tartabildim: 1903 gram.

    Bu benim MTB'nin tekerleğinden daha hafif tabi ama çok yakın. Sanırım ince olmasına rağmen çapın büyük olması ile alakalı. Bir de çamurlukları hiç beğenmedim; plastikler...

    Sabah sesler geliyordu! Artık tekerleği çıkartıp taktığımdan mıdır bilmiyorum çamurluk yamulup bir yere sürtebiliyormuş. Biraz kullanıp metal olanları ile değiştirmek akıllıca olabilir.

    Ayrıca bütün gün (en azından sadece gidişte) hep 3. dişliyi kullandım. Ama ne oluyor bilmiyorum, aynakoldaki dişlilerden 3'den 2'ye attığımda gücün hafiflemesi lazımken sertleşiyor. Hala çözemedim, belki sadece denk gelen bir eğim değişikliğidir...:)

    Bu modelin 2. dişlisinde bir olay var arkadaşlar...
     
  13. Cihat Özinan

    Cihat Özinan Aktif Üye

    Kayıt:
    26 Haziran 2011
    Mesajlar:
    144
    Beğeniler:
    43
    Şehir:
    Bursa
    Seviye:
    yoldaki eğim değişiminden kaynaklıdır.3 den ikiye düştüğünde kesin yumşaması lazım.zira benim 321 de öyle oluyor.
     
  14. Önder AŞIK

    Önder AŞIK Kıdemli Üye

    Kayıt:
    8 Aralık 2010
    Mesajlar:
    366
    Beğeniler:
    220
    Şehir:
    Denizli
    Adı:
    Önder
    Bisiklet:
    Trek
    Seviye:
    3 ay önce aldım sedona 321 mi bikeandoutdoor'dan kararsiz kalmıştım 311 de aynı fiyattı ama ağır abi görüntüsü fazla oynama yapacaktım çamurluk vs durumu tercihimi 321 ' Den yana kullandım iyiden yapmisim uzun yol yapacağım iiçin tüm yaz çamurluklarla gezme istemedim şimdi ise kışlık'larını giydirdim hoş bir görüntüsü oldu o kadar bozmadı kendini 3 dişlisini harraci. turunda denedim sürat konusunda. aştı kendini :) çok memnunum mtb'LER yanında çocuk bisikleti gibi duruyor :)
     
  15. Salih Dinçer

    Salih Dinçer Bisikletkolik

    Kayıt:
    30 Haziran 2011
    Mesajlar:
    1.031
    Beğeniler:
    781
    Şehir:
    İstanbul
    Bisiklet:
    Sedona
    Seviye:
    Aslında çamurluk vesaire çıkarılabiliyor...
     
  16. Cengi7 KAYA

    Cengi7 KAYA Yeni Üye

    Kayıt:
    19 Temmuz 2011
    Mesajlar:
    3
    Beğeniler:
    3
    Şehir:
    İstanbul
    Hayırlısı olsun, artık sen bununla uçarsın. :)
     
    Salih Dinçer bunu beğendi.
  17. Salih Dinçer

    Salih Dinçer Bisikletkolik

    Kayıt:
    30 Haziran 2011
    Mesajlar:
    1.031
    Beğeniler:
    781
    Şehir:
    İstanbul
    Bisiklet:
    Sedona
    Seviye:
    Sağ ol kardeş, bugün çamurluk ve bagajı çıkarınca öyle oldu...:)

    Yani her ikisi yaklaşık 1 kg. çıkardın mı 13,5 kg. görünmektedir. Bu çıplak, daha doğrusu yaz kıyafetlerini giymiş Sedonamız. Bunun verdiği gazla bugün Şile Yolu üzerinde antrenmana çıktık tabi. Bayırlarda biraz uçmuş olabilirim ama her inişin bir çıkışı, çıkışın da bir inişi var bea Cengiz...:)

    Ayrıntılara daha sonra değineceğim...
     
  18. Mücahit Kıvrak

    Mücahit Kıvrak Forum Demirbaşı

    Kayıt:
    7 Eylül 2010
    Mesajlar:
    421
    Beğeniler:
    128
    Şehir:
    İstanbul - Aydın(Çine)
    Seviye:
    cihat bey lütfen önyargılı davranmayalım. Söylediğiniz ne kadar doğru olsa da, Belki herkes keyfinden asfaltta mtb sürmüyordur. Bulunduğu çevre ve ortam dolayısıyla mtb kullanmak zorunda olup bazen asfaltın da tadına bakmak isteyen vatandaşlara küçük gözle bakmayalım. Burası Türkiye, her türlü, her durumda insan var... Kullanılacağı alana göre bisiklet tavsiyesi artırılmalı ama kullananları da her zaman olumsuz eleştirmemeli...
     
    mersault bunu beğendi.
  19. ibrahim m yaradilmis

    ibrahim m yaradilmis Kıdemli Üye

    Kayıt:
    4 Haziran 2011
    Mesajlar:
    209
    Beğeniler:
    98
    Şehir:
    kastamonu
    Seviye:
    kardeşler ben de şehir içinde kullanıyorum sedona 741 ama hani bi rahatsızlığını da görmüş değilim 311 veya 321 daha konforlu diyorlar öyledir de denemek lazım ama hani bazen indiğim kaldırımın yüksekliği 30 cm civarında.sizce 311 vs alsam bana dayanır mı bisiklet çok eskimeden elden çıkarıp 311 almayı düşünmüyor değilim yardımlarınızı yorumlarınızı bekliyorum
     
  20. Mücahit Kıvrak

    Mücahit Kıvrak Forum Demirbaşı

    Kayıt:
    7 Eylül 2010
    Mesajlar:
    421
    Beğeniler:
    128
    Şehir:
    İstanbul - Aydın(Çine)
    Seviye:
    o dediğin tarzda inişler ilerde sıkıntı çıkarır. Kardeş benden tavsiye düz yolun konforu için mtb'nin rahatlığından vazgeçme derim... Mesela bir jip asfaltta gidebilir, ama limuzin dağa çıkmasına ihtimal bile verilmez.... Çok lazım olduğunda bi yol/tur lastiği takarsın büyük oranda idare eder. Tur yapmayı seven biriysen, hep geziyorsan düşünebilirsin...