Duyuruyu Kapat
Facebook Gözat
Twitter Gözat

Sedona 311 City

Konu, 'Bisiklet Seçimi' kısmında çağda ş tarafından paylaşıldı.

  1. çağda ş

    çağda ş Aktif Üye

    Kayıt:
    24 Nisan 2009
    Mesajlar:
    126
    Beğeniler:
    114
    Şehir:
    Ankara
    Seviye:
    [​IMG]

    http://www.erdoganlarbisiklet.com/store/product_info.php?cPath=24_34&products_id=2609
    Bu bisikleti almayı düşünüyorum. Şehir içi kullanım için alacağım. Bunun ile yokuş çıkmak nasıldır. 28 inç'de tecrübesi olan yazarsa sevinirim. Birde ben bunun çamurlukları söksem dişli lastik taksam takılır mı, takılırsa dağa çıkar mı, çıkarsa nasıl çıkar, çıkınca inmesi zor olur mu, olursa nasıl olur? :):p :D :rolleyes:
     
  2. caner ünsal

    caner ünsal Bisikletkolik

    Yaş:
    54
    Kayıt:
    1 Ekim 2007
    Mesajlar:
    1.154
    Beğeniler:
    496
    Şehir:
    izmir
    Bisiklet:
    Scott
    Seviye:
    Bisiklette "dağa çıkmak" deyiminden benim anladığım ortada yol dahi bulunmayan koşullarda ilerleyebilmektir. illaki asfalt olması şart değil, toprak stabilize, kısmen düzensiz de olsa aşırı engebeli ve eğimli olmadıktan sonra dağın tepesine kadar yol varsa oraya çıkmak sürücüye ait bir yetenektir. sizin seçtiğiniz bisiklet yol dışı kullanılamaz. Bir de istediğiniz kalınlıkta lastik takamayabilisiniz.

    Benim için ön amortisörsüz olmasının sakıncası bozuk zeminli yollarda iniş sırasında çok sarsıntı yapması ki onu da daha yavaş iniş yaparak makul seviyelerde tutmak mümkün.

    Düz maşalı bisikletlerde yüzeyi yeni olmakla birlikte pütürlü asfaltta hızlandığınızda ortaya çıkan vibrasyon sorunu var ki. Çok kısa süreli ve küçük darbeli bu titreşimin ön amortisörün devreye girmesini sağlayacağından kuşkuluyum. yine de hardtail kullananlara sormak istiyorum vibrasyon denilebilecek bu durum amotisörlü bisikletlerde engellenebiliyor mu?
     
  3. Mustafa Ozler

    Mustafa Ozler Kıdemli Üye

    Kayıt:
    3 Haziran 2009
    Mesajlar:
    256
    Beğeniler:
    203
    Şehir:
    istanbul
    Seviye:
    bu jant'a -aynı kalınlıkta- biraz daha dişli maraton lastikler takabilirsiniz. ortası düz yanları dişlidir. toprak yollarda tutuşu artar, asfaltta nispeten iyidir. Hibrid'lerin çoğunda bu tip lastikler vardır.

    Ancak bu değişiklik bisikletinizi dağ bisikleti yapmaz. Amortisör bile taksanız bu en sonunda bir hibrid'e dönüşür.
    toprak, stabilize yollarda gider ama engebeli arazide sonuç alamazsınız.

    bu bisikletle ankara rampalarında hiçbir sorun yaşamamanız gerekir ama bu biraz da dişli oranları ve
    antrenman durumunuzla ilgili. aslında rampa konusunda kendinize güvenmiyorsanız 11-34 bir arka ruble
    ve 26" teker her zaman iyidir.

    evet vibrasyonu amortisör engelliyor. Bilekleriniz ve kollarınızın daha az yorulmasını sağlıyor.
     
  4. nuhcan

    nuhcan Onursal Üye

    Kayıt:
    2 Nisan 2007
    Mesajlar:
    2.185
    Beğeniler:
    814
    Şehir:
    istanbul / kadıköy
    Adı:
    nuh can
    Seviye:
    Bu bisikletin 2008 modeli ile şehir içi-şehir dışı 1 senede 2000 km yaptım... Çok güzeldi.

    Bu seneki modelin açıları çok daha güzel. Biraz kilo problemi var o kadar...

    Rampa da çıktım, patika yola da girdim, hem de amortisörsüz... Hatta tepe inişi bile yaptım.

    Bu fiyata, böyle bisiklet zor bulursun... Tabii ki daha iyisi var ama parası da iyi...

    Çamurlukları ve bagajı sök. Tura çıkacağın zaman bagajı takarsın.

    Teker profili yeterli. 700x38. Lastikler yağmur oluklu ve yol tutuşu çok güzel...
    Bu şekilde kullanırsınız, sorun olmaz...

    İllaki alacağım, lastik değiştireceğim derseniz
    http://www.bisikletforum.com/showthread.php?t=43738
    ilanımdaki lastikleri önerebilirim.

    Bütün bunlarla beraber, dağa çıkacağım, off-road yapacağım, taşlık, çakıllı yollara gireceğim derseniz, bu işler için sizi tatmin etmez.

    Diyelim ki uzun bir tura çıktınız, rampa tırmandınız, sonra birden yol değişti, toprak yol haline geldi. Rahat rahat yolu tamamlarsınız.

    Şimdilik bu kadar...
     
    dantelk bunu beğendi.