SEDONA 300 SPORT vs BİANCHİ TOURİNG 613

Kayıt
8 Kasım 2013
Mesaj
78
Tepki
211
Şehir
sakarya
Bisiklet
Lapierre
selam arkadaşlar,

foruma yeni üye oldum, bir adet şehir tur bisikleti almayı düşünüyorum bütçem maksimum 800 tl civarı.
kendime göre uygun iki model arasında kaldım, bilgilerini ve önerilerini beklediğim tecrübeli arkadaşlara 2014 sedona 300 sport veya bianchi touring 613 hakkında görüş sormak isterim. sedonanın 2014 model olması ve servis ağının güven vermesi öne çıkıyor gibi bianchi modelinde de hidrolik fren var ve görsel açıdan daha hoşuma gitti ama kararsızım.

http://www.sedonabisiklet.com/assets/img/content/bisikletdetay/300_sport/verybig.jpg

• KADRO 6061 ALUMINIUM 28
• BEDEN 17/19
• VİTES SAYISI 21
• MAŞANEON T
• ORTA YATAK BB SQUARE
• AYNAKOL Shimano FC-M131
• VİTES KOLU Shimano ST-EF40
• FRENTEKTRO V-BRAKE 837
• ZİNCİRY BN S8C
• VİTES / ÖN Shimano FD-TX51
• VİTES / ARKA Shimano RD-TX35
• KASET Shimano Z31CP
• ELCİK VELO COMFORT
• GİDON SEDONA RISE 35, 660mm
• BOĞAZ SEDONA AYARLI 31.8
• SELE BORUSU RACEFACE RIDE 31.6
• JANT ÇEMBERİ SEDONA DA30 V-BRAKE
• HAZNE / ÖN JOYTEC 731SE 36H
• HAZNE / ARKA JOYTEC 732DSE 36H
• FURÇ TAKIMI NECO 703
• PEDAL XERAMA
• SELE SEDONA 6829
• LASTİK CST 700X38
• PARK AYAĞI ALLOY



http://www.bianchi.com.tr/images/urunresim/2013/large/touring_613.jpg

Kadro 28" ALÜMİNYUM / ENTEGRE MAŞA YATAĞI
Maşa SUNTOUR 28" NEX- DS.MLO 1.1/8" KİLİTLİ
Jant 28/622X19 BIANCHI ÇİFTKAT ALÜMİNYUM SİYAH 36H
Lastik 700X38C 40-622 SİYAH
Vites SHIMANO ALTUS 24 VİTES
Fren ÖN-ARKA: MEKANİK DİSK "TEKTRO" NOVELA ROTOR 160mm
Sele SELLE ROYAL FRECCIA
 
Scudo

enes savaş

Forum Bağımlısı
Kayıt
5 Mayıs 2013
Mesaj
1.569
Tepki
300
Şehir
İzmir
Bisiklet
Salcano
Bianchi'yi hidroliğe çevirirseniz olur. Ama elleşmem derseniz Sedona...
 
  • Beğen
Tepkiler: fatih berber
Kayıt
8 Kasım 2013
Mesaj
78
Tepki
211
Şehir
sakarya
Bisiklet
Lapierre
tur bisikletlerinde v fren sorun yaratırmı? yollar bazen çamur is vs olabiliyor.

birde bu sedonanın gidon boğazında bir ayar makarası görünüyor sanki, o gidonu aşağı yukarı indirmek için mi var?
 

buzçetin

Üye
Kayıt
20 Eylül 2013
Mesaj
11
Tepki
7
Şehir
Eskişehir
dolar fiyatları çok yüksek, ikinci ellere gözatmanı tavsiye ederim
bildiğim kadarıyla 300 modeli 400 dolar civarında, bu fiyata geçen senenin ürünlerini 2. el almak daha makul hemde çok daha donanımlı bisikletler.
ben 2013 model 321 modelini 720 tl ye almıştım 26 eylül faturalıydı aldığımda
 
  • Beğen
Tepkiler: fatih berber

BEYHAN

Daimi Üye
Kayıt
1 Mayıs 2009
Mesaj
350
Tepki
172
Şehir
Seyhan / ADANA
Bisiklet
Carraro
şahsi tercihim tur bisikletlerinde v-fren. ayrıca bianchinin mekanik olması ayrı bir sıkıntı. disk fren bakımı da masrafı da v frene göre biraz daha sıkıntılıdır.
 
  • Beğen
Tepkiler: fatih berber

BEYHAN

Daimi Üye
Kayıt
1 Mayıs 2009
Mesaj
350
Tepki
172
Şehir
Seyhan / ADANA
Bisiklet
Carraro
@Tunakan Önen

mantıklı :)
 

levent koç

Forum Bağımlısı
Kayıt
30 Haziran 2013
Mesaj
1.339
Tepki
108
Şehir
mersin
İsim
levent koç
Bisiklet
Sedona
ben size sedona tavsiye ederim ben de de 2010 model siyah bir 311 var akıyor yolda adeta.. selamlar..
 

gok

Forum Bağımlısı
Kayıt
28 Nisan 2012
Mesaj
1.029
Tepki
324
Şehir
ankara
Sedona donanım 21 vitesli rublesi muhtemelen klasik ruble olmalı,Eren Buzçetin'e katılıyorum. Bu sene dolar yüksek olduğu için donanımlar düşük tutulmuş gibi geldi.Sadece fren sistemine takıntı yapılmış.Sedona'nın v-fren seri çok pahalı değildir.Carraro'da mekanik disk fren seti daha uygun geldi.İleride hd fren setine daha rahat geçilebilir.İkinci el fren seti forumdan fren setleri bulmak mümkündür.Sedona'nın maşası kilitli maşa mıdır? Emin değilim.Carraro'da suntour kilitli maşa var.24 vites olması arka göbek setinin kaset göbek olması gerekiyor.Akıcıdır.Mekanik ve hidrolik disk frenler yağmurda,çamurda daha etkin fren sistemi var.Akort teli bozulmasından etkilenmiyor.V-frenlerde akort ayarı bozulursa janta sürtme yapar.Farkına varılmazsa efor kaybı çok fazla olur.Jant aşımı v-frenlerde olur.Disk frenlerde olmaz.Çok uzun ömürlü kullanılır.Darbe almadıktan sonra nerdeyse eskimez diyebiliriz.Avantajları bir hayli fazladır.V-frenlerin tamiri çok basit olduğu için daha kullanışlıdır.Kadronun v-fren ve disk fren uyumlu olması aslında daha iyi olurdu.Disk frenlerin tamirini iyice öğrendikten sonra daha kullanışlı gelebilir.Mekanik disk frenler telli olduğu için daha kolaydır.Telin gressli olması fren sıkmayı daha rahat hale getirir.Disk frenler çok çabuk bozulan fren sistemi değildir.Carraro bana göre daha iyi geldi.