Duyuruyu Kapat
Facebook Gözat
Twitter Gözat

İnceleme Sedona 300-S

Konu, 'İncelemeler' kısmında Guleryuz tarafından paylaşıldı.

Etiketler:
  1. Guleryuz

    Guleryuz Üye

    Yaş:
    26
    Kayıt:
    18 Haziran 2014
    Mesajlar:
    73
    Beğeniler:
    69
    Şehir:
    Isparta
    Bisiklet:
    Sedona
    Seviye:
    Bisiklet Sedona 300-S 2015 model. Sedona'nın 300 serisinin spor modeli. Klasik ve sade 300 olmak kaydıyla 2 modeli daha var 300 serisinin. Spor modelinin en başlıca farkı tabi ki gidon ve gidon boğazı. Bisiklet yine diğer modellere nazaran port bagaj veya ön sepeti olmadan satışta. 11 Mart 2015 tarihinde nakitte 850 liraya aldım.
    kmple.JPG komple.jpg

    Bisikletin parçalarını maddeler halinde yazayım ben en iyisi;

    geomet.png
    Kadro: Kadro benim aldığım modelde de görebileceğiniz üzere kırmızı-siyah renklerde. İç bacak boyum 73 cm civarı olduğu için 48 cm kadro boyu seçtim. Seleden inip, ayakta durunca 1-2 parmaklık boşluk kalıyor. Genel kanı 3-4 parmak boşluk olmasından yana olmasına rağmen bende bir rahatsızlık vermedi. Tabi ani bir durumda, sele üzerinden indiğimde dizleri kırarsam eğer belki kadroya bir temas söz konusu olabilir:) Allah yaşatmasın böyle bir durumu. Kadroda port bagaj için vida yerleri mevcut. Ben kullanmıyorum ve nasıl durur bilmiyorum.

    gdn bgz.JPG gdn.JPG
    Gidon ve Gidon Boğazı: Gidon fotoğrafta da gördüğünüz gibi işte. Yalnız elcikler bi garip geldi bana. Ellerim küçük olduğundan kavrar iken sıkıntı olmamasına rağmen sürekli 2 parmak fren kolunda 15-20 dakika sonra ağrı yapıyor. Sanırım elcikler benim elimde biraz büyük ya da fren kollarının konumu yanlış. Beni memnun eden parçalardan biri açılı gidon boğazı. Dik sürüş ya da tabiri caiz ise yatarak sürüş pozisyonuna göre ayarlanabiliyor. Yanlış hatırlamıyorsam 10mm alyan anahtarı ile çok basit bir işlem.

    arka fren.JPG ön fren.JPG
    Fren: Arka ve ön Tektro 837 V fren modeli var bisiklette. Ben 2 haftalık bir sürüş sonrasında Baradine 3 renkli pabuçlardan aldım o yüzden pabuçlar konusunda pek bir yorum yapamayacağım. Arka freni ikisi de aynı şekilde hareket edecek şekilde vidalar ile ayarını yaptım. Yalnız şöyle bir durum söz konusu; fabrika çıkışlı vidaların ucu çok ince. Ayrıca nedenini çözemediğim bir sebepten dolayı vidalar aşağı eğik olarak giriyor delikten. Bunun neticesinde vida telin (yay da deniyor ama benim gözümde bildiğin tel) altına giriyor ve teli ittiremediği için ayar yapmak zorlaşıyor hatta imkansız hale geliyor. Bu nedenle gittim 4 adet 4mm kalın uçlu vida aldım. Arka frende çok güzel ayar yaptım. Lakin ön frende ayarı yine çok güzel bir şekilde yapmama rağmen 1-2km sonra ayar tekrar bozuluyor.

    Fren kolları 2 parmak ile kullanmak için SHIMANO ST-EF41 modeli. Yani vites-fren ortak. Gayet etkili bir şekilde çalışıyorlar. Açıkçası bu konuda nasıl bir inceleme yazabilirim bilemedim.

    arka aktr.JPG kaset.JPG orta akt.JPG sol kol.JPG
    Vites: Arka aktarıcı Altus, ön aktarıcı Tourney kullanılmış bisiklette. Açıkcası her ikisinden de çok memnunum. Ayarlarını kendim yapıyor ve ne önde ne de arkada en ufak bir atmama ya da tıkırtı ile karşılaşmadım. Ama bir gün rüzgardan dolayı bisiklet olduğu yerde düştüğünde arka aktarıcının ayarı tamamen bozulmuştu. Herhangi bir yamulma veya benzeri bir durum da yoktu ortada.
    Vitesler 3x7. Bu yüzdendir ki arka göbekte Joytec'in şimdi tam hatırlayamadığım "vidalı" göbeği kullanılmış. Yani ileride "arka aktarıcıyı değiştiririm, bir de yeni kaset takarım 3x9 sistem yaparım" gibi bir düşünce size pahalıya patlayabilir. İleride parça yükseltmek istiyorsanız bu bisikleti alırken bunu göz önünde bulundurun. Bu arada arka en büyük dişli 32T ve rampalarda gerçekten çok rahat oluyor.

    ön teker.JPG
    Lastikler: CST marka dış lastik var. İç lastik konusunda en ufak bir fikrim yok. Açıkcası dış lastiğin patlama direnci falan var mı onu da bilmiyorum. Boyutu 700x38C. Bisikletle aldığım günden beri yaklaşık 800-900km yapmışımdır lakin henüz bir patlak durumu söz konusu olmadı. Genelde şehir içi asfaltta kullanıyorum belki o yüzdendir. Jantlar konusunda da pek bilgim yok ama aldığım günden beri akord ayarı yapma gereksinimi duymadım. Malum genelde üstüne yük bindikten sonra bir akord bozulması olur bu kaçınılmazdır. Çok ufak bir yalpalanma oldu aldıktan sonra ve dikkatli bakılmadığı sürece de fark edilemeyecek derecede. Unutmadan, herhangi bir reflektör durumu söz konusu değil.

    sağ kol.JPG
    Sele: Sele Sedona'nın kendi 1091 modeli. Eğer yanlışım yoksa öyle jellik bir durumu yok selenin. Gayet rahatsız. Özellikle ilk 7-8 km'den sonra eğer kalçanız uyuşmadıysa, bir pozisyon değiştirme gereksinimi hissediliyor.

    masa.JPG
    Maşa: RST Neon RL modeli kullanılmış bisiklette. Hem yaylı hem de yağlı model. RST'nin kendi sitesinden kontrol ettim. Maşa 2014 modelinin aksine 2015 modelinde kilitlenebilir. Yanlış hatırlamıyorsam çalışma mesafesi sitesinde 60mm olarak geçiyordu. Eğer dik bir yokuştan ineceksem ve yol da gözüme pek hoş görünmüyorsa maşa kilidi o zaman açıyorum. Tabi bir de eğer kaldırımlardan çok hoplamalı zıplamalı durumum olacaksa. Genelde kilitli kullanıyorum. Maşa sitede yazdığına göre 2.17 kg.
     

    Ekli Dosyalar:

  2. Lenora Nora

    Lenora Nora Lenora Nora™ ♥

    Kayıt:
    27 Mayıs 2015
    Mesajlar:
    288
    Beğeniler:
    159
    Şehir:
    Eskişehir
    Adı:
    Lenora Nora
    Bisiklet:
    Carraro
    Seviye:
    @Guleryuz Merhaba ;
    Kezasiz belasiz pedallamaniz dilegiyle.Guzel klasik model.Sedona Renklerde cok iyi favorim.
    İyi Forumlar Dilerim.
     
  3. eyupozturk

    eyupozturk Kıdemli Üye

    Kayıt:
    30 Temmuz 2013
    Mesajlar:
    307
    Beğeniler:
    100
    Şehir:
    istanbul
    Bisiklet:
    Giant
    Seviye:
    Inceleme icin tesekkur, gayet aydinlatici olmus. Ayni model kullanan biri olarak gayet memnun olduğumu soyleyebilirim. Ben bagaj ile kullaniyorum, 350km yaptim simdiye kadar, bir sikintisi yok şimdilik, görsel olarak da hoş. Elcik ve sele konusunda ise bende bir sikinti olmadi
     
  4. Guleryuz

    Guleryuz Üye

    Yaş:
    26
    Kayıt:
    18 Haziran 2014
    Mesajlar:
    73
    Beğeniler:
    69
    Şehir:
    Isparta
    Bisiklet:
    Sedona
    Seviye:
    @Lenora Nora Teşekkürler.

    @eyupozturk Hocam dediğim gibi benim ellerim küçük olduğu için de olabilir elciklerden kaynaklanan sıkıntım.
     
  5. Tolga Çelebi

    Tolga Çelebi Culebrist

    Kayıt:
    2 Haziran 2013
    Mesajlar:
    2.653
    Beğeniler:
    3.893
    Şehir:
    Üsküdar / İstanbul
    Adı:
    Tolga Çelebi
    Bisiklet:
    Focus
    Seviye:
    Çok yararlı ve açıklayıcı bir inceleme olmuş. Aynı bisikletin sarı çizgili olanını arkadaşım kullanıyor 2013 model galiba gayet de memnun.
     
  6. Tolga Günsezer

    Tolga Günsezer Bisikletkolik

    Yaş:
    42
    Kayıt:
    19 Temmuz 2011
    Mesajlar:
    1.256
    Beğeniler:
    1.106
    Şehir:
    Manisa / Sarıgöl
    Bisiklet:
    Whistle
    Seviye:
    İyi günlerde kullanın bisikletinizi. Yanlış anlamazsanız bir uyarıda bulunacağım;

    Zincir ve ruble kötü durumda. Çok fazla ve çamurlanmış yağ var. Çok fazla ve uygun olmayan yağ toz ve pislik toplar ve çamurlaşmış bir görüntü oluşturur. Bu durum hareketli metal parçalara zarar verecektir. Üzerindeki yağı tamamen temizleyip (benim tercihim balata spreyi ama mazot veya gazyağı da olur) zincir için üretilmiş yağlar ile çok az miktarda zinciri yağlayıp fazlasını temiz bezle alın. Rublu ve aynakolu yağlamaya gerek yok yağın fazlasını almadan her dişlide birkaç tur çevirmeniz yeterli. Zincir ve ruble / aynakol neredeyse üzerinde hiçbirşey yokmuş gibi gözükmeli.
     
  7. Guleryuz

    Guleryuz Üye

    Yaş:
    26
    Kayıt:
    18 Haziran 2014
    Mesajlar:
    73
    Beğeniler:
    69
    Şehir:
    Isparta
    Bisiklet:
    Sedona
    Seviye:
    @Tolga Çelebi Teşekkürler hocam.

    @Tolga Günsezer Yok ne yanlış anlaması hatta teşekkür ederim. Dediklerinizi dikkate alıyorum ve en kısa zamanda uygulayacağım.
     
    Tolga Günsezer bunu beğendi.
  8. Mr. BlacK

    Mr. BlacK Aktif Üye

    Kayıt:
    24 Mayıs 2015
    Mesajlar:
    110
    Beğeniler:
    56
    Şehir:
    İstanbul
    Seviye:
    Oldukça güzel ve detaylı bir inceleme olmuş, öncelikle teşekkürler. Gördüğüm karadı ile zincirlerde ve ruble kısmında baya bir çamur birikmiş temizlemenizde fayda var. Bunun dışında yeni bisikletiniz hayırlı olsun darısı benim gibi yeni bisiklet alanların başına :)
     
  9. Guleryuz

    Guleryuz Üye

    Yaş:
    26
    Kayıt:
    18 Haziran 2014
    Mesajlar:
    73
    Beğeniler:
    69
    Şehir:
    Isparta
    Bisiklet:
    Sedona
    Seviye:
    @Mr. BlacK Daha iyileri sizin olsun, teşekkürler.
     
  10. kellemusic

    kellemusic Aktif Üye

    Kayıt:
    18 Temmuz 2015
    Mesajlar:
    112
    Beğeniler:
    69
    Şehir:
    Edirne
    Bisiklet:
    Specialized
    Seviye:
    Sedona 300 SL versiyonunu aldık bu gün 815 tl.

    Öncelikle sele berbat daha ilk dakikadan itibaren süper bir acı veriyor. Taşa otursan bu kadar olmaz.
    Tekerler sürüşte güven vermiyor yada bu benden kaynaklı, bilmiyorum. Sele ile birlikte değiştireceğimiz ikinci donanım tekerler.
    Gidon bir şehir/tur bisikletine göre uzun gibi. MTB gibi. Diğer bisikletimin gidon uzunluğu çok daha kısa. Bayanlar kısa uzunluktaki bir gidona ihtiyaç duyabilir sanırım.

    Bayan için pek bir seçenek yok şuan piyasada. Eğer carraro sportive 222 sadece 44 cm kadro üretilmeseydi muhtemelen onu alırdık. Sedona; elcik, lastik, sele gibi direk temel donanımlardan kaçmış. 100 tl fazla verseydikte bunlar böyle olmasaydı.

    Ancak sürüşü keyifli, şekli de şekil. Olumsuzluklar beklediğimiz şeylerdi. Genel itibariyle memnun kaldığımızı söyleyebilirim.
     
  11. mrtg

    mrtg Üye

    Yaş:
    20
    Kayıt:
    5 Mayıs 2016
    Mesajlar:
    53
    Beğeniler:
    8
    Şehir:
    ISTANBUL
    Adı:
    MERT
    Seviye:
    selamlar sedona kullanıcıları :) bu modele gayet kanım ısındı fakat bütçe olarak beni zorluyor gibi elimde iki seçenek var

    2.El 2015 SEDONA 300-S veya SIFIR 2016 MOSSO LEGARDA MSM-v sizce hangisini almalıyım ?

    Yazlıkta kullanacagım asfalt cok iyi degil patika yollar da olacak yardımlarınızı bekliyorum

    iyi günler.