Duyuruyu Kapat
Facebook Gözat
Twitter Gözat

scott sub30 parça değişimi yapıyım mı?

Konu, 'Bisiklet Seçimi' kısmında srud aziz tarafından paylaşıldı.

  1. srud aziz

    srud aziz Üye

    Kayıt:
    5 Mayıs 2009
    Mesajlar:
    76
    Beğeniler:
    68
    Şehir:
    konya_erbil
    Seviye:
    merhaba arkadaşlar....

    uzun suredir hibrit bisiklet almayı duşunuyorum...cok araştırdım en sonunda scott sub 30 a kara verdim....
    gobekleri ön arka xt + xt arka vites + xt zincir yani 27 vites + lx ruble...acaba bisiklet akışkanlığı hissedilir dercede değişir mi? bu arada 500 tl extra odemem gerek... yani vereceğim paraya değermi? yoksa üstündeki kompeneler yeterli mi? özellikle göbekler için soruyorum benim için önemli olan akışkanlıktır.... şimdiden cevap veren herkese
    teşekkür ederim...
     
  2. laciverti

    laciverti Forum Demirbaşı

    Kayıt:
    7 Ağustos 2008
    Mesajlar:
    519
    Beğeniler:
    517
    Şehir:
    Antalya
    Bisiklet:
    Cannondale
    Seviye:
    "Sub 20" al ve hiç bir şeyini değiştirme :)
    Sub serisi zaten oldukca atak ve akışkan bir bisiklet.
    Üstelik araziye girmeyeceğin, asfaltta ve şehir içinde kullanacağın bir "commüniter".
    XT donanım gereksiz ve bunun getireceği farkı anlamak da çok olası değil.(deore ve üstü için konuşuyorum)



    dostlukla
     
  3. caner ünsal

    caner ünsal Bisikletkolik

    Yaş:
    54
    Kayıt:
    1 Ekim 2007
    Mesajlar:
    1.151
    Beğeniler:
    496
    Şehir:
    izmir
    Bisiklet:
    Scott
    Seviye:
    Benim gibi amatörler için bisiklete para harcamak mantıktan ziyade keyif işi olduğunu düşünüyorum. Maddi durumunuz el veriyorsa "XT" ile çokta fiyat-performans olarak kötü bir tercih yapmış olmazsınız, bisiklet bariz şekilde hafifler, akıcılığı ne oranda değişir söylemek pek mümkün değil herhalde.
    Ancak yarın şehir bisikleti yerine hibrit ya da yol ya da dağ bisikletine geçeyim derseniz 2. elde epey zararınız olur ama ben bu bisikletle 5-10 bin km yaparım , benim sürüş sitilime uygun kadro seçtiğime eminim diyorsanız 500 milyon fazla vermek bir hobi için çok abartılı rakam değil. Pişman olacağınızı zannetmiyorum.
    Ben 1 senedir kullandığım scott P6 parçalarını deore yaptım. jantıda göreceli olarak iyi bir setle değiştirdim. Aslında XT düşündüm ama kadrodan çok emin olamadım. Çok daha iyi bir kadroya geçermiyim diye kararsız kaldım
     
  4. srud aziz

    srud aziz Üye

    Kayıt:
    5 Mayıs 2009
    Mesajlar:
    76
    Beğeniler:
    68
    Şehir:
    konya_erbil
    Seviye:
    selam laciverti bey...
    sub 20 disk fren olduğu için tercih etmedim ...acaba sub 20 disk freni v frenle değiştirirler mi? doğal olarak jantta değişecek..yarın arayıp soracam..
    yardımınız için teşekkür ederim...
     
  5. srud aziz

    srud aziz Üye

    Kayıt:
    5 Mayıs 2009
    Mesajlar:
    76
    Beğeniler:
    68
    Şehir:
    konya_erbil
    Seviye:
    selam jef bey...
    ben 1 yıl mtb kullandım ama pek arazi yapmdığım için sattım. mtb bana gore değil. ben uzun turlar yapımayı seviyorum, ama 5-10bin km den az turlar :) aslında sportes p4 ile sub 30 arasında kararsızdım. forumdaki yorumları okudum amörtsr gereksiz olduğunu soyleyen çoğunluktu, birde p4 13.25 kg olduğu için sub 30 a karar verdim. ama kompenentleri kafama takıldı işte. yardımınız için teşekkür ederim.
     
  6. MuratHan

    MuratHan Bisikletkolik

    Yaş:
    46
    Kayıt:
    19 Temmuz 2008
    Mesajlar:
    1.314
    Beğeniler:
    1.438
    Şehir:
    Alanya
    Bisiklet:
    Scott
    Seviye:
    Sub30 üzerindeki donanımı satıcınızla anlaşıp deore lx ekipmanla değiştirmeniz yeterli. Yaklaşık 2 yıl deore LX donanımlı sportster p3'mü sorunsuz bir şekilde kullandım. Vites geçişleri oldukça rahat ayrıca sağlam bir donanım. XT olmuş olmamış maddi yükün yanı sıra size çok büyük bir getirisi olmayacaktır. Sub 20'ye V tipi fren takılması kadro itibari ile mümkün değil. Sub 30 iyi bir seçenek. Yol bisikleti almadan önce aklımda bir sub 30 alıp gidonu yol bisikleti gidonu ile değiştirip bu şekilde kullanmak vardı. İleride böyle bir düşünceniz olursa kadro ve fren yapısı itibari ile en uygun seçenek Sub30 olacak.
     
    srud aziz bunu beğendi.
  7. Mephamd

    Mephamd Üye

    Kayıt:
    25 Ekim 2009
    Mesajlar:
    82
    Beğeniler:
    44
    Şehir:
    Uzaklardan
    Seviye:
    Biz profesyonel olmayan sürücüler için fark hissedilecek seviyede değildir bence.Boşuna masraf yapmazdım ben olsaydım,en uygun versiyonu alır kullanırdım.
     
    srud aziz bunu beğendi.
  8. caner ünsal

    caner ünsal Bisikletkolik

    Yaş:
    54
    Kayıt:
    1 Ekim 2007
    Mesajlar:
    1.151
    Beğeniler:
    496
    Şehir:
    izmir
    Bisiklet:
    Scott
    Seviye:

    Bu geri bildirimden sonra size önerim aklınızdaki değişikliği yapın.
    5-10bin km lik tur değilde bisiklet parçalarını hiç olmazsa 5-10 bin km kullanmak verdiğiniz paranın karşılığını almak için minimum yol olarak kabul etmek gerektiğini yazmıştım. İşin aslı bu kalitede parçaları sıradan günlük kullanımda eskitmek için belkide 20-30 bin km kullanmak bile az olabilir.
    bakımlarını yapmak şartıyla
     
    srud aziz bunu beğendi.
  9. laciverti

    laciverti Forum Demirbaşı

    Kayıt:
    7 Ağustos 2008
    Mesajlar:
    519
    Beğeniler:
    517
    Şehir:
    Antalya
    Bisiklet:
    Cannondale
    Seviye:
    merhaba tekrar.

    Ben 2008 de sub 20 aldığımda V- fren olduğu için almıştım.Disk fren gereksiz bir ağırlıktı benim için.Sub 20 üzerinde gelen donanım da LX deore idi. herşeyiyle mükemmel.
    Sizden sonra incelediğimde Sub 20 yi değiştirdiklerini gördüm.
    Sub 30 V-fren alıp vites donanımını başlangıçta deore yapabilirsiniz.(sanırım şu an Acera) XT ve deore arasındaki fark "yarışmayacaksanız ve hafiflik kriziniz yoksa" ödeyeceğiniz maddi farka asla değmeyecektir.

    Sevgi ve dostlukla.
     
    srud aziz bunu beğendi.
  10. srud aziz

    srud aziz Üye

    Kayıt:
    5 Mayıs 2009
    Mesajlar:
    76
    Beğeniler:
    68
    Şehir:
    konya_erbil
    Seviye:
    selam arkadaşlar...
    yorumlarınızı okudum teşekkürler... bugun bisilketciyi aradım (ruble+arka vites+zincir+vites fren kolu deora ve göbekler xt) olarak değiştrecek... bisikletin parçalarıda onlar alacaklar... yarın bir liste yapıp bana fiyatı verecek... eğer fiyat çok yüksekse sadece göbekleri değiştecem...

    sayın laciverti, jef,mephamd, murathan sonsuz teşekkürler...
     
  11. MUSTAFA AKTAŞ

    MUSTAFA AKTAŞ Kıdemli Üye

    Kayıt:
    4 Ağustos 2009
    Mesajlar:
    235
    Beğeniler:
    113
    Şehir:
    marmaris
    Seviye:
    e sonuç ne oldu. fotoğraflar nerede kaldı. işimiz bitince konudan uzaklaşmayalım ki. alternatif düşünenlere faydamız olsun.
    bol pedallamalar.
     
    srud aziz bunu beğendi.
  12. sonEr´´

    sonEr´´ Onursal Üye

    Kayıt:
    15 Ağustos 2009
    Mesajlar:
    2.333
    Beğeniler:
    1.554
    Şehir:
    İstanbul/Esenler
    Bisiklet:
    Salcano
    Seviye:
    bence ekıpmanınızın omrunu yıtırene kadar dewam edın ılerıde alivio yada deore fazlasıyla yetıcektır.Sonucta zor kosullarda veya dağlarda gezmıyorsunuz değilmi ? Xt ler yerine jant seti veya baska bır ıhtıyacınızı karsılamanız daha mantıklı bence....tabi xt'lerin cekıcılıgı gozardı edılemez :)
     
  13. Mustafa Ozler

    Mustafa Ozler Kıdemli Üye

    Kayıt:
    3 Haziran 2009
    Mesajlar:
    256
    Beğeniler:
    203
    Şehir:
    istanbul
    Seviye:
    eğer uzun mesafe biniyorsanız size vites sistemi olarak...alivio tavsiye ederim... eğer aynı zamanda orta mesafe, şehir içi biniyorsanız deore... daha fazlası gereksiz masraf olacaktır.

    xt veya xtr daha üst seriler olmasına karşın performansa yönelik. uzun kullanımda kolay yıpranıyorlar. Üstelik yeni bir kullanıcı için de aşındırma oranı daha da artıyor. Tur bisikletçileri xt veya xtr tercih etmezler. Uzun yolda bisikletin çalınma riskini de ikiye katlayacağını unutmayın.

    xt V frenler ve xt göbekler herzaman pozitif, bisikletin akıcılığı oldukça değişir. Bir çok tur bisikletçisi alivio viteslerle beraber
    xt göbekler ve frenler kullanır.

    sub 30 kadrosu uzun mesafeden çok şehir içi kullanıma uygun bir posture sağlıyor. uzun turlar için bir parça fazla yatık.

    ödediğiniz fiyat belirttiğiniz komponentler için makul.

    Ben olsam uzun tur için, aslında ne P4 ne sub 30 alırdım. Trek 7500 alırdım uzun tur için. Ki şu sıra oldukça uzun mesafeli bir turun hazırlıklarına başlamışken araştırmalarım da gittikçe keskinleşiyor diyebilirim. Deore set ve çok kısa sanırım 25-30mm göbekten bir amortisörü varki yol titreşimleri ve iniş için yeterli... oldukça hafif... bana göre son zamanda fiyat performans açısından gördüğüm en güzel tur bisikleti... (cannondale'lerin rohloff kullanan modellerini saymıyorum ki motor fiyatına satılıyorlar)

    P4 aynı zamanda toprak yollara girecekseniz... dağ tepe yol alacaksanız orta mesafeler, üç dört günlük turlar için tercih sebebi...
    sub ise sadece şehirde orta mesafelerde kullanacaksanız uygun... tur bisileti olmak için posture'u fazla agresif...
    Trek modelleri ise tur bisikletine daha yakın, Cannondale derim paranız yeterse.
     
    sonEr´´ ve srud aziz bunu beğendi.
  14. srud aziz

    srud aziz Üye

    Kayıt:
    5 Mayıs 2009
    Mesajlar:
    76
    Beğeniler:
    68
    Şehir:
    konya_erbil
    Seviye:


    mallesef maddi nedenlerden dolayı hicbir değişiklik yapmadım... ama ilerde yavaş yavaş yapacam inşallah...
     
    Mustafa Ozler bunu beğendi.
  15. srud aziz

    srud aziz Üye

    Kayıt:
    5 Mayıs 2009
    Mesajlar:
    76
    Beğeniler:
    68
    Şehir:
    konya_erbil
    Seviye:



    faydalı bilgileriniz icin teşekkür ederim... bisikletmden cok memnunm gerci şimdilik bu bisikletle yaptığım en fazla 60-70 km/gün ama inşallah baharda uzun turlar yapıp,,, sizinle değerlendiriz.. herkese teşekkürler...