Duyuruyu Kapat
Facebook Gözat
Twitter Gözat

Scott Sportster P6

Konu, 'Bisiklet Seçimi' kısmında salih kaptan tarafından paylaşıldı.

  1. salih kaptan

    salih kaptan Yeni Üye

    Kayıt:
    25 Nisan 2010
    Mesajlar:
    9
    Beğeniler:
    1
    Şehir:
    istanbul
  2. Mustafa Ozler

    Mustafa Ozler Kıdemli Üye

    Kayıt:
    3 Haziran 2009
    Mesajlar:
    256
    Beğeniler:
    203
    Şehir:
    istanbul
    Seviye:
    Scott sub serisi de sporster serisi de kadro olarak oldukça üstündür, fakat P6 benim kişisel olarak hiç tercih etmediğim bir markaya ait jantlar kullanıyor. diğer bütün sporster modelleri alex kullanırken bu modelde niye rigida var anlayamıyorum. Alex jant taktıkları anda bu bisiklet bir numaralı commuting bike olacak halbuki. tamam sele borusu ve gidonun da değişmesi lazım ama onlar küçük detaylar, Trek serisinin de alt modelleri için uzun vadede gerekli.

    Bir 2010 alacaksanız kadro sanırım bu sene disk uyumlu bu da yeni bir gelişme. 2009 yoktu hatırladığım kadarıyla.
     
  3. Metehan Mendi

    Metehan Mendi Kıdemli Üye

    Kayıt:
    15 Ocak 2010
    Mesajlar:
    250
    Beğeniler:
    303
    Şehir:
    Antalya
    Seviye:
    Scott iyidir .. P 55 kullanıyorum çok memnunum , kadrosu harika..
     
  4. hakan sancaktar

    hakan sancaktar Kıdemli Üye

    Kayıt:
    12 Temmuz 2009
    Mesajlar:
    302
    Beğeniler:
    175
    Şehir:
    ankara
    Seviye:
    rigida jantar iyidir ya öyle demeyin. ben uzun süre zag19 kullandım, harika çemberlerdir.
     
  5. caner ünsal

    caner ünsal Bisikletkolik

    Yaş:
    54
    Kayıt:
    1 Ekim 2007
    Mesajlar:
    1.154
    Beğeniler:
    496
    Şehir:
    izmir
    Bisiklet:
    Scott
    Seviye:
    kadro ağırlığı hakkında bilginiz var mı ? ben jant, gidon, vites-fren aynakol vs epey parçasını değiştirdim. şimdi hafif bir maşa almayı düşünüyorum. ancak bu kadroya daha fazla yatırım yapmakta doğrumu bilemiyorum. ya da "cannondale bad boy V break" alıp devam etmek daha mı doğru olur. bu modelin kadrosu çok sade ve güzel görünüyor gerçi bunun da ağırlığını öğrenmem gerek.
     
  6. Mustafa Ozler

    Mustafa Ozler Kıdemli Üye

    Kayıt:
    3 Haziran 2009
    Mesajlar:
    256
    Beğeniler:
    203
    Şehir:
    istanbul
    Seviye:
    Belki yeşil Bisiklette size bu kadro'nun net ağırlığı hakkında bilgi verebilirler diye düşünüyorum. Eskiden P6 kadrosuna çok çok yakın olan uzun furş borusuna sahip çıplak sub kadroları satıyorlardı çünkü. ikinci yöntem olarak hesaplayarak ulaşmak mümkün ama uzun bir evödevi olur. P6'ya bahsettiğiniz değişiklikleri yaptıysanız bence yeni bir bisiklet aramanız gereksiz. Daha iyisi elbette var ama bu haliyle P6 çok tatmin edici durumda olmalı. Carbon veya alloy bir maşa yetecektir de artacaktır. Diğer yandan Cannondale Badboy hakkında yorum yapmaya gerek yok ancak 700c V brake modeli var mı emin değilim galiba sadece 26" modeli var. Ancak şunu hatırlatmak isterim bu sinifta ağırlıktan çok dayanıklılık önemli. Bu durumda benim tercihim muhteşem fiyatlarına rağmen cannondale'in tesoro traveler rohloff 28 veya badboy rohloff modeli.
     
    caner ünsal bunu beğendi.
  7. Metehan Mendi

    Metehan Mendi Kıdemli Üye

    Kayıt:
    15 Ocak 2010
    Mesajlar:
    250
    Beğeniler:
    303
    Şehir:
    Antalya
    Seviye:
    Yaptığınız değişiklikler bisikletinizde özellikle de sürüş konusunda hissedilir farklar yarattı mı öğrenmek isterim .. Bu değişikliklerin neler olduğunu ve maliyetini de belirtirseniz sevinirim .. selamlar
     
  8. caner ünsal

    caner ünsal Bisikletkolik

    Yaş:
    54
    Kayıt:
    1 Ekim 2007
    Mesajlar:
    1.154
    Beğeniler:
    496
    Şehir:
    izmir
    Bisiklet:
    Scott
    Seviye:
    jant "mavic open sport" .................30X2= 60
    teller "Dtswiss relation 2.0" ............72x1.5= 108
    tel başları ................................72X0.3= 21
    zefal jant şeridi ............................2x3= 6

    gidon amoeba scut........................30......... 30
    sele selle italy srl 135elden kullanılmamış aldım dükkanda 120
    sele borusu scot un daha üst model MTB lerde kullandığı bir model adını hatırlamıyorum.............................. 35.......... 35
    deore set.................................. 270........... 270
    elcik scot A4 confort.....................12.......... 12
    barent tranz x jd 861...............................................11
    pedal shimano spd 540............................................ 45
    --------------------------------------------------------------
    toplam: 825 euro

    barent ile elciği neden yazdım derseniz ikisinden de çok memnum düz çatal kullanımında "gözenekli iri çakıl asfalt" titreşim yapıyor bu iki üründe hem konforlu hemde titreşimi çok azaltıyor.

    diğer parçalarda bisikletin akıcılığını arttırdı ağırlıkta sanırım 1.5-2 kg azaldı.
     
    Metehan Mendi bunu beğendi.
  9. Metehan Mendi

    Metehan Mendi Kıdemli Üye

    Kayıt:
    15 Ocak 2010
    Mesajlar:
    250
    Beğeniler:
    303
    Şehir:
    Antalya
    Seviye:
    Görünüşe göre oldukça fazla değişiklik yapmış ve para harcamışsınız .. şahsım adına 2009 P 55 bisikletimi satıp 2010 P1 almak hem daha ucuz hem de daha mantıklı olacak sanırım .. Teşekkürler , selamlar
     
    taniel güder bunu beğendi.
  10. Mustafa Ozler

    Mustafa Ozler Kıdemli Üye

    Kayıt:
    3 Haziran 2009
    Mesajlar:
    256
    Beğeniler:
    203
    Şehir:
    istanbul
    Seviye:
    Sorunsuz bir bisikletiniz var gibi gözüküyor... 32 delik göbekler mavic open sport'u zorunlu kılmış olabilir. Orta karar bir mavic ama gene de oldukça iyidir. bisikletinizin bir çok özelliği de uzun turlara P1'in özelliklerinden daha uygun. Güle güle kullanın.
     
  11. caner ünsal

    caner ünsal Bisikletkolik

    Yaş:
    54
    Kayıt:
    1 Ekim 2007
    Mesajlar:
    1.154
    Beğeniler:
    496
    Şehir:
    izmir
    Bisiklet:
    Scott
    Seviye:
    Teşekkür ederim. bende gerçekten çok memnunum.

    Bisikletle yeniden birlikte olamaya başladıktan bir süre sonra sigarayı bıraktım. 2 senedir sırf bu nedenle maddi kazancım harcadığımdan epey fazla.
    Bisiklete harcanan parayı sadece mantıkla açıklamak zaten doğru değil. Bu Cumartesi İzmir Nif dağının etrafını dolandım 105 km lik keyfin aslında maddi karşılığı da yok.
    Şu sıralar savunamayacağım bir özlemim-hedefim var 10 kg altı 26 jant, düz maşa, fazla sportif sürüş pozisyonu dayatmayan bir bisiklet. pek lüzumlu olmadığının da farkındayım aslında.:sigaraici
    "scott scale" düşündüm ama çok öne eğik kullanıma uygun , connondale bad boy bu nedenle ilgimi çekiyor. bir kaç modifikasyonla 10 kg altına ineceğinden emin olamıyorum.
     
  12. Metehan Mendi

    Metehan Mendi Kıdemli Üye

    Kayıt:
    15 Ocak 2010
    Mesajlar:
    250
    Beğeniler:
    303
    Şehir:
    Antalya
    Seviye:
    Ben de yaklaşık 2,5 yıl önce sigarayı bıraktım ... Bu süre zarfında edindiğim komple dalış malzemesi , çeşitli outdoor ve kamp malzemeleri ile scott bisikletime harcadığım paralar , 2,5 yıllık sigara masrafına hala yetişemedi .. Bu uğraşların kazandırdığı sağlık , keyif ve iç huzurunu zaten parayla ölçmek mümkün değil .. İkinci bir bisiklet benim de lüzümlu bulmadığım ama aklımda olan bir konu :) .. Sürüş pozisyonu ve ağırlık ortak kaygılarımız gibi görünüyor ... Bu konuda önceliği size bırakıyorum :) zira dalış sezonu ile birlikte enerjimin büyük bir bölümünü seleden , sualtına kanalize edeceğim .. Saygılar
     
  13. Mustafa Ozler

    Mustafa Ozler Kıdemli Üye

    Kayıt:
    3 Haziran 2009
    Mesajlar:
    256
    Beğeniler:
    203
    Şehir:
    istanbul
    Seviye:
    eğer 26 olacaksa kadrodan toplamak daha doğru. V frenli scandinium kadrolara bakın, 10kg'ın altına rahatlıkla inersiniz. maşayı kendiniz kestireceğiniz için sürüş pozisyonunda da bir miktar müdahale şansınız olur.
     
    caner ünsal bunu beğendi.
  14. Barkın Kenan

    Barkın Kenan Forum Demirbaşı

    Kayıt:
    3 Şubat 2011
    Mesajlar:
    413
    Beğeniler:
    56
    Şehir:
    Ankara
    Seviye:
    Sele borusu ve gidon'un neden değişmesi gerekiyor? Kalite bakımından tatmin etmedi mi sizi? P6 almayı düşündüğümden her küçük detayı öğrenmek istiyorum.
     
  15. caner ünsal

    caner ünsal Bisikletkolik

    Yaş:
    54
    Kayıt:
    1 Ekim 2007
    Mesajlar:
    1.154
    Beğeniler:
    496
    Şehir:
    izmir
    Bisiklet:
    Scott
    Seviye:
    Soru bana değil ama görüşümü belirteyim. P6 nın gidon-gidon boğazının kullanım sırasında hissedilir bir sorunu yok. gidon alu değil çok ağır, gidon boğazı da pek kaliteli görünümü yok boyaları çabuk aşınıyor. bu iki parçasının piyasa değeri toplam 30-40 tl etmez tahmin ediyorum.
    BU modelde esas parayı kadroya vermiş oluyorsunuz. Ben alalı 2.5 sene kadar oldu hala kadro yeni gibi. Mevcut donanımı ile de çok rahat kullanılıyor parça değişiklikleri birazda keyfi artırmak için oluyor.