Duyuruyu Kapat
Facebook Gözat
Twitter Gözat

Scott Spark 10- Cannondale Taurin Team R.

Konu, 'Bisiklet Seçimi' kısmında evreno tarafından paylaşıldı.

  1. evreno

    evreno Üye

    Kayıt:
    17 Ekim 2007
    Mesajlar:
    51
    Beğeniler:
    34
    Şehir:
    istanbul
    Seviye:
    Merhaba,

    Scott Spark 10 ve Cannondale Taurin Team Replica arasında kararsız kaldım. İkisinden birini almayı planlıyorum. Tecrübelerinizden faydalanmak istiyorum. Siz hangisini tavsiye edersiniz? Artıları eksileri nelerdir. Yardımcı olursanız sevinirim.

    Teşekkürler.


    Taurine Team Replica 2008

    http://gb.cannondale.com/bikes/08/ce/model-8FS0S.html

    Frame: Taurine Carbon
    Fork: Lefty Speed Carbon SL 110 DLR2
    Rear Shock:N/A
    Rims: Mavic X-Max SLR UST
    Hubs: Mavic X-Max SLR
    Spokes: Mavic X-Max SLR
    Tires: Vredestein Black Panther 26x2.0
    Pedals: N/A
    Crank: Cannondale Hollowgram SL BB30, 29/42
    Chain: SRAM PC-991
    Rear Cogs: Shimano XTR, 11-34
    Bottom Bracket: Cannondale BB30
    Front Derailleur: Shimano XTR
    Rear Derailleur: SRAM X-0 medium cage
    Shifters: SRAM X-0 twisters
    Handlebars: FSA K-Force Carbon flat
    Stem: Cannondale Si one piece Stem/Steerer, 31.8mm
    Headset: Cannondale Headshok Si
    Brakeset: Avid Juicy Ultimate w/ 160/140mm rotors
    Brakelevers: Avid Juicy Ultimate
    Saddle: Fi'zi:k Arione Carbon w/ Carbon rails
    Seat Post: FSA K Force Carbon SB-25, 31.6x350mm
    Extras: Cannondale V-tech grips



    Scott Spark 10 2008
    http://www.scottusa.com/gb_en/product/184/598/spark_10

    Weight
    Bike: 22.69 lbs (10.30 kg)
    Frame: 3.42 lbs (1550 gr)
    Nude TC shock: .53 lb (240 gr)

    Frame
    Scott Spark
    HMX carbon fiber / NET
    IMP top, head & down tubes
    CR1 carbon swingarm / carbon cable stops & dropouts with replaceable hanger
    Sealed aircraft bearings / optimised SLS kinematic / 110 mm rear travel

    Fork
    Fox 32 F100RL / Air spring
    Alloy steerer / reb. adj / lockout
    Quad tapered lowers / 100 mm travel

    Shock (Rear)
    Scott Nude TC
    Handlebar mounted TRACLOC™ lever
    one touch release / LO-TC-AT settings
    Spherical ball joints at each mount
    Rebound adj.

    Headset
    Ritchey WCS Carbon
    1 1/8" semi integrated / 44/50 mm

    Derailleur (Rear)
    Shimano XTR RD-M972 SGS
    Carbon cage / Shadow Type / 27 Speed

    Derailleur (Front)
    Shimano XTR FD-M971 / 34.9mm clamp

    Shifters
    Shimano XTR SL-M970
    Rapidfire Plus 2 / multi release
    Multi adjustable

    Brake Levers
    Shimano XTR BL-M975 Disc

    Brakes
    Shimano XTR BR-M975 Disc
    Rotors (CL RT97): 180 mm f. & 160 mm r.

    Crankset
    Shimano XTR FC-M970
    Hollowtech 2 / 44x32x22t

    BB-Set
    Shimano cartridge / 73 mm shell
    Handlebar
    Ritchey Carbon WCS
    15 mm rise / 640 mm length

    H'stem
    Ritchey WCS 4-Axis
    O.S. 31.8 mm bar clamp / 1-1/8" / 6° rise

    Pedals
    Shimano PD-M540 clipless

    Seatpost
    Ritchey WCS Carbon / 34.9 mm

    Seat
    Selle Italia SLR XP Kevlar / Vanox rails

    Hub (Front)
    DT Swiss Disc CL / 32 h

    Hub (Rear)
    DT Swiss 240 S Disc CL / 32 h

    Chain
    Shimano CN-HG93

    Cassette
    Shimano XTR CS-M970
    11-32t

    Spokes
    DT Swiss Super Comp black

    Rims
    DT Swiss 4.2 Disc 32 h
    Black anodized

    Tires
    Schwalbe Nobby Nic
    26 x 2.25" / 67 tpi / Kevlar bead
    Evolution / triple compound
     
  2. HaliliOzturk

    HaliliOzturk Onursal Üye

    Kayıt:
    3 Temmuz 2005
    Mesajlar:
    7.283
    Beğeniler:
    9.860
    Seviye:
    Öncelikle bir konudan 3 tane açmak daha hızlı cevap almanızı sağlamayacağı gibi, cevapların bölünüp konunun daha verimsiz olmasına neden olacaktır.

    Diğer yandan, iki bisiklet de güzel de, sizin beklentileriniz nelerdir?
     
  3. evreno

    evreno Üye

    Kayıt:
    17 Ekim 2007
    Mesajlar:
    51
    Beğeniler:
    34
    Şehir:
    istanbul
    Seviye:
    :) Hangi başlığa açmam gerektiğine emin olamayınce böyle bir yol seçtim..
    Drag Expert Deore bir bisikletim vardı. 4 sene kullandım. Şimdi daha profesyonel, hafif bir bisiklet almayı planlıyorum. Gezmekten çok spor amaçlı kullanmak istiyorum. Ama 'sporcu' değilim. yani yarışlara katılmayı planlamıyorum. Spor yaparken yorulmayı, uzun mesafeler(benim için 100 km mesela) sürmeyi seviyorum. 30 yaşındayım. Bundan sonra bisikletimi satmak ya da değiştirmek istemiyorum. En az 10-15 sene kullanmak istiyorum. Sonradan dönüp baktığımda pişman olmayacağım keşke şu model alsaydım demeyeceğim bir seçim için fikirlerinizi almak istedim.
     
  4. Hasan Derya

    Hasan Derya Kıdemli Üye

    Kayıt:
    13 Eylül 2004
    Mesajlar:
    312
    Beğeniler:
    409
    Şehir:
    istanbul
    Seviye:
    İki bisiklette birbirinden güzel bisikletler.Benim şahsi tercihim Cannondale olurdu.Ama Haili arkadaşımızın dediği gibi amaç çok önemli.Her iki bisiklette üst sınıf bisiklet.Bu durumda hangisinin içinize sindiği ile alakalı sanırım.Yinede diğer yorumlar sizi doğru yola götürecektir.
    Şimdiden hayırlı olsun
     
    evreno bunu beğendi.
  5. memocy

    memocy Forum Bağımlısı

    Kayıt:
    14 Eylül 2004
    Mesajlar:
    969
    Beğeniler:
    740
    Şehir:
    ANKARA
    Seviye:
    ohh my god... türkçe meali aman allahım.. :)
    benimle aynı düşünen bir kişiyi buldum sonunda..
    bende bu konuda çok kafa yordum.. veeeeee 2008 cannondale taurine 1 ısmarladım bile..
    tabi senin cannondale tercihin daha pahalı ve iyi parçaları olan team modeli ama benim için karbon ve lefty ikilisi olması önemli,gerisini zamanla halledicem..
    spark'ı da çıplak gözle inceledim.. scottçu yarışçı arkadaşlarla aynı otelde kaldığımda detaylı baktım.. o da süper bir model.. ama lefty olayı beni müthiş cezbediyor..
    Mesela sparkta farklı olarak arka maşa var ve müthiş bir işçiliğe sahip..
    Cannondale belki 200-300 gr daha ağır olabilir ama ileriDE lefty yerine klasik bir maşada koyabilirsin..
     
    evreno bunu beğendi.
  6. Fatih Buzgan

    Fatih Buzgan Onursal Üye

    Kayıt:
    10 Ekim 2004
    Mesajlar:
    2.579
    Beğeniler:
    3.212
    Şehir:
    İzmir
    Seviye:
    Merhaba, 100km lik sürüşlerinizde konfor ön planda olacaksa Spark 10,
    hız ön planda olacaksa Taurin Team R daha doğru seçim olacaktır.

    Spark 10'un arka amortisörünü bir nebze daha sertleştirerek hem konforlu hem de hızlı sürüşler de pekala mümkündür.Tabi arka amortisöründe bulunan kilitleme (lock-out) özelliği sayesinde sabit bir kadroyla sürüş yapıyormuş hissine de sahip olabilirsiniz.
    İkisinde de memnun kalacaksınız, içiniz rahat olsun.
    Uzun mesafe binişleri yapacağınızda Spark'ın 2.25" lik arazi lastiklerini mutlaka daha ince ve daha az dişli veya dişsiz lastiklerle değiştirmeniz gerektiğini hatırlatayım.
     
    evreno bunu beğendi.
  7. evreno

    evreno Üye

    Kayıt:
    17 Ekim 2007
    Mesajlar:
    51
    Beğeniler:
    34
    Şehir:
    istanbul
    Seviye:
    ben de çok sevindim:) yalnız değilim yani. Sizin bisikletiniz ne zaman gelecek? Cannondale sipariş verirsem en geç önümüzdeki mart diyorlar. Dört buçuk beş ay sonra..
     
  8. Ercan Bayram

    Ercan Bayram Onursal Üye

    Kayıt:
    27 Ocak 2006
    Mesajlar:
    2.092
    Beğeniler:
    1.655
    Şehir:
    İstanbul
    Seviye:
    Linklere baktım Standart donanımda
    ön amortisor farkı birisinde 100 (scott) diğerinde 110mm (Cdale) çalışma mesafesi...

    Spark arka süspansiyonda
    3 kademeli yazıyor "tam kilit - 80mm - 110mm"

    Cannondale de ise jant seti UST tubeless uyumlu..
    tabi LEFTY gibi bir teknolojinin ürünü de içinde

    bende sizin yerinizde olsam kararsız kalırdım açıkcası

    ama Kullanış amacınızı bilsek çok daha yapıcı cevaplar gelecektir bence...

    Ercan
     
  9. HaliliOzturk

    HaliliOzturk Onursal Üye

    Kayıt:
    3 Temmuz 2005
    Mesajlar:
    7.283
    Beğeniler:
    9.860
    Seviye:
    Uzun yol yapmak için içindeyse, benim tercihim Cannondale olurdu. 2. bir süspansiyona o kadar da gerek yok. Ancak ciddi bir arazi binicisiyseniz, Spark gibi FS-XC bisikletlerinin şahı konumundaki bir bisiklete sahip olma şansınız varken, bu şansı kaçırmak istemezsiniz.

    Öte yandan, her ne kadar "devede kulak" misali olacaksa da, Cannondale'in ayna kolunun 29-44 2 dişli olduğunu unutmayın. Klasik ayna kollar 22-32-44 3 dişli oluyorlar. Bu da bisikletin biraz daha performansa dayalı olduğunu gösteriyor.

    Bana sorarsanız, Cannondale'in donanımı daha yüksek. Gerek jant seti, gerek frenleri vs olsun. O nedenle günde 100 km devirmeyi planlayan birisi olsam, Cannondale alırdım. Şu anki biniş tarzımda da Spark alırdım.
     
    evreno bunu beğendi.
  10. evreno

    evreno Üye

    Kayıt:
    17 Ekim 2007
    Mesajlar:
    51
    Beğeniler:
    34
    Şehir:
    istanbul
    Seviye:
    Kısaca kullanış şeklimi anlatmaya çalışayım o zaman. Yağmur çamurda sürmekten büyük keyif alıyorum. Tabi asfaltta değil toprak zeminde. Ama kullanım yüzdesine bakarsak yağmurlu- çamurlu günlerde binme ihtimali çok düşük. Daha çok asfalt üzerinde uzun yol yapıp gitmek istediğim yere ulaşıp, belgrad ormanı, Erikli yaylası gibi,toprak zeminde biraz çamur toprak yuttuktan sonra aynı asfalt yoldan geri dönmek gibi planlarım var. Ama geze geze değil, spor yaptığımı ve yorulduğumu görmek istiyorum. Yarışlara katılmak ya da hızlı tepe inişleri yapmayı planlamıyorum. Asfaltta hızlı gitmek, toprak zeminlerde konfor beklentim var.

    Amortisorun çalışma mesafefinin 100 ya da 110 mm olması pratikte nasıl bir fark yaratıyor?

    Teşekkürler..
     
  11. evreno

    evreno Üye

    Kayıt:
    17 Ekim 2007
    Mesajlar:
    51
    Beğeniler:
    34
    Şehir:
    istanbul
    Seviye:
    işte forumun faydası :) bu durumda cannondale 2x9=18 vites mi oluyor? 'Performans' kelimesi beni cezbediyor. 27 vites olması 27 vitesin hepsini kullanabileceğim anlamına gelmediğini biliyorum ama 3 dişli koymak yerine 2 dişli koymanın ağırlık azaltıcı etksi dışında bir artısı varmıdır acaba?
     
  12. HaliliOzturk

    HaliliOzturk Onursal Üye

    Kayıt:
    3 Temmuz 2005
    Mesajlar:
    7.283
    Beğeniler:
    9.860
    Seviye:
    Bu fark, amortisörün muhtemel dibe vurma durumlarında birisinin diğerinden daha önce dibe vuracağı anlamına geliyor. Aynı zamanda bu bisikletlerin kadrolarının geometrileri de tasarlanırken, üzerlerine takılacak amortisörün çalışma mesafesi ve toplam boyuna göre hesaplamalar yapılıyor.

    Bu arada Spark'ın arka amortisörü için Ercan 80-110 demiş ama amortisör 70-110 onu da belirtelim.

    Ben şöyle diyim, eğer arazi binişlerin (ki toprak yolu arazi saymıyorum, gerçek single trackler, hızlı iniş yapacağın dik yamaçlar vs) toplam binişinin %40'ını geçecekse, mutlaka FS bir bisiklet al. Hem imkanın da var, FS'lerin en güzellerinden birisini alma şansın var.

    Ancak Mehmet Cemal'in de dediği gibi, Lefty çok ayrı bir şey ve Cannondale'de de SLR jant seti var. Spark'ın jant seti de güzel, ancak SLR'a göre daha ağır ve tubeless değil.
     
    evreno bunu beğendi.
  13. HaliliOzturk

    HaliliOzturk Onursal Üye

    Kayıt:
    3 Temmuz 2005
    Mesajlar:
    7.283
    Beğeniler:
    9.860
    Seviye:
    Vites sayısı hesaplamanın kötü bir yoludur aslında o :) 3x9=27, 9x2=18...
    Şöyle diyelim, Cannondale'de 18 ayrı dişli kombinasyonu var ve ayna kolun 2li olmasındaki avantaj hem ağırlık, hem de orta dişliden küçük, küçük dişliden büyük bir 29lu dişli ekleyerek arada bir denge sağlamak, daha az vites geçişine ihtiyaç duymak. Ayrıca ayna kolun konumu, arka dişliye göre tam ortada olacağı için, zincirin zarar göreceği çaprak kombinasyonlara düşme riski de azalmış oluyor. Yani normalde birinci dişli ile arkada ilk 5 dişli kullanılıyorsa, bunda arkada belki 7 dişli kullanılabilir.

    Eğer gerçekten sağlam bacaklarınız varsa, 2li ayna kol güzel bir olay. Bu arada dişliler 29-44 değil 29-42ymiş.
     
    Fatih Buzgan, Hasan Çağri ve evreno bunu beğendi.
  14. memocy

    memocy Forum Bağımlısı

    Kayıt:
    14 Eylül 2004
    Mesajlar:
    969
    Beğeniler:
    740
    Şehir:
    ANKARA
    Seviye:
    evet biniş tarzı önemli... arkanın çatır çatır çalışması gerçekten müthiş olur ki muammer gayet memnun bu konuda.. ama tekniğin çok çok iyi değilse ve arazide yarışçı gibi limitlerinde gitmeyeceksen zaten gerek yok..
    2 li aynakola dikkat etmemiştim ama benim alacağım taurine 1'de aynakol üçlü,bu benim için iyi çünkü yarışlarda 1'e 1'e taktığım yerler oluyor..
    Ön maşaya incelemeni tavsiye ederim.. 1,24 kg. müthiş bir hafiflik... yanına yaklaşan maşa yok gibi bir şey.. sid wc'daki lock out'u manuel yapsan bile genede ondan ağır..
    ben siparişi verdim ama en geç marta gelir gibime geliyor ama deltayı sıkıştırıcam,ocakta alırsam süper olur..
     
    evreno bunu beğendi.
  15. evreno

    evreno Üye

    Kayıt:
    17 Ekim 2007
    Mesajlar:
    51
    Beğeniler:
    34
    Şehir:
    istanbul
    Seviye:
    Tekniğinimin iyi mi kötü mü olduğunu bilmediğime göre zannediyorum kötü :) Yardımlarınız için teşekkürler. Cannondale'e daha sıcak bakıyorum artık.
     
  16. ilkerikier

    ilkerikier Kıdemli Üye

    Kayıt:
    25 Ocak 2007
    Mesajlar:
    369
    Beğeniler:
    258
    Şehir:
    izmir
    Seviye:
    Scott ın hemen hemen arazi için olan tüm modellerini kullanmış birisi olarak fikrimi söyleyeyim.full suspansiyonlu bir bisikletle arazide çok komforlu sürüşler yapabilirsin.çıkış yapacağın arazilerdede zaten arka amortisörü kilitlediğin zaman sabit kadrolu bir bisikletten çok farkı olmuyor. benimde yarışlara katılmak gibi bir düşüncem olmadığı için fs bir bisikleti tercih ediyorum. ilk aldığım bisiklet scott scale serisiydi. araziyi onunla öğrendim ama her indiğimde çok yoruluyordum.bisikletin arkasını zıplatmamak için baya bir çaba sarfediyordum ama çift amortisörlüye geçince hem hızım arttı hem güvenim hem de tekniğim. tabi aldığım keyif de cabası.ben de şimdi hem scott spark 10 var hem de genius mc 10 var. dağda geziye çıktığında hangisini kullanıyorsun dersen genius 10 u tercih ediyorum. çünkü öndeki amortisör 100-140 arası değişiyor arka tarafta 130 cm esniyor. çıkışlardada arkayı kilitleyim önüde 100 cm de ayarladığım zaman normal bir xc den farkı kalmıyor. demek istediğim benim için komfor ve arazide zevk almak olduğu için ağırlığıda 2. plana atıyorum ki ikiside fs olmasına rağmen çok çok hafif bisikletler. ayrıca bunlarla uygun tekerlekle biniş yaptığın zaman asfalttada rahat yol alabilirsin.bilgilerinize...
     
    ninja ve evreno bunu beğendi.
  17. Hasan Çağri

    Hasan Çağri Onursal Üye

    Kayıt:
    12 Ağustos 2006
    Mesajlar:
    4.584
    Beğeniler:
    4.961
    Şehir:
    Bostancı, İstanbul
    Bisiklet:
    Specialized
    Seviye:
    Çok uzun zamandan beri Sabit kadro kullanan şuandada Specialized Epic sahibi olan bir bisikletçi olarak ;
    Eğer arazi asfalt karışık kullanıcam arazide riski sevmem patikada binerim uzun uzun yollar teperim diyorsanız Cannondale kesinlikle sizin tercihininiz olmalıdır. Donanımı ve ergonomisiyle sizi oldukça tatmin edecek ama zor arazi koşullarındada sizi asla yalnız bırakmayacak (110mm amortisör mesafesi oldukça iyi ), canınız sıkılınca sizi arazidede rahatça taşıyabilecek bir bisiklet. Zor arazi şartlarında kullanmadığınız için genelde kilitli yada 70mm de tutcağınız bir arka amortisör yerine daha iyi bir vites-fren çekiş ekipmanı bu tarz kullanım için daha mantıklı olacaktır...

    Ama eğer ben arazinin adamıyım asfalt kimmiş diyorsanız, Atarım arabama bisikletimi inerim dağdan tepeden arazşdede tırmanırım dağ taş tanımam diyorsanız, o zaman arkada taşıdığı o amortşsörün tüm konforunu ve gğvenini size çekinmeden sunacak bir bisiklet Spark. FS nin tadı bam başka ama uzun süre asfaltta bindiğiniz zaman sürekli kilitli yada sert kullandığınızda sabit kadrolardan daha çok konfor sunmayacak bir özellik... Üstelik amortisörün maliyetide Cannondale göre biraz daha geride bir donanım sunuyor...
     
  18. Ercan Bayram

    Ercan Bayram Onursal Üye

    Kayıt:
    27 Ocak 2006
    Mesajlar:
    2.092
    Beğeniler:
    1.655
    Şehir:
    İstanbul
    Seviye:
    Scott un sitesinde mi yanlış yazıyor yoksa benim gözlerim mi bozuldu???

    "The system activates each travel mode of the Nude TC shock via the TRACLOC handlebar-mounted switch, delivering on-the-fly Lockout, Traction Mode (80 mm) and All Travel Mode (110 mm)."
    http://www.scottusa.com/gb_en/product/376/598/spark_10
     
  19. HaliliOzturk

    HaliliOzturk Onursal Üye

    Kayıt:
    3 Temmuz 2005
    Mesajlar:
    7.283
    Beğeniler:
    9.860
    Seviye:
    Hmm ben de canlısında 70 mm gördüm :) Ne yapacağız?
     
    Ercan Bayram bunu beğendi.
  20. gurol

    gurol Onursal Üye

    Kayıt:
    15 Eylül 2004
    Mesajlar:
    1.744
    Beğeniler:
    3.119
    Şehir:
    Kapadokya
    Seviye:
    Bana kalırsa, bütçe buraya çıktığında, gidip bakar "tipi" hoşuma gideni alırım. Hatta ikisini de alırım. Tabi bu aşama da iken Epic'i ve (her ne kadar sıradan bir çift amortisör gibi de görünse) Trek EX serisini de unutmamak gerek (kafayı iyice karıştırıp seçimi çıkmaza doğru göndermiş olduk)


    Şaka bir yana, gerçenten Scott'un sportif dizaynı etkileyici. Mehmet Cemal'in dediği gibi lefty de ayrı bir olay (binince benim psikolojim hala sola çekiyor). Seçim zor. Şimdiden hayırlı olsun diyelim. Mehmet Cemal sana da hayırlı olsun.
     
    evreno bunu beğendi.