Duyuruyu Kapat
Facebook Gözat
Twitter Gözat

Scott P6 - Trek 7.1

Konu, 'Bisiklet Seçimi' kısmında masquerade tarafından paylaşıldı.

  1. masquerade

    masquerade Yeni Üye

    Kayıt:
    18 Eylül 2008
    Mesajlar:
    5
    Beğeniler:
    2
    Şehir:
    Istanbul
    Seviye:
    Arkadaslar merhaba,

    Oncelikle bahsedecegim konu daha once tartisilmissa ozur dilerim, benzer basliklara rastladim, ama sorularimin cevabini bulamadim ne yazik ki.

    Alacagim bisikletin ilk kullanim amaci sehir ici ulasim olacak. Yaklasik 2km lik hafif yokuslu inisli bir alanda gidip gelecek. Eger firsat bulabilirsem uzun turlar da yapabilmek istiyorum ama bu ikinci planda.

    Arastirmalarim sonucunda Scott P6 ve Trek 7.1 arasinda secim yapmakta zorlaniyorum. Aslinda bunlarin bir alt ve ust modelleri de secim listem arasindaydi. On suspansiyonun bana pek bir faydasi olmayacagini dusundugum icin (yanlisim varsa duzeltin) P5 i eledim. Ayrica p5 in suspansiyonu kilitlenemiyor. 7.1 in donanimi 7.0 dan biraz daha iyi, ama sele alti suspansiyonu gerekli midir emin olamadim.

    Butcemi 500 euro ile sinirli tutuyorum.

    Trek 7.1 => 390 euro (kdv dahil)
    http://www.trekbikes.com/uk/en/bikes/road/fx/71fxz/

    Scott P6 => 430 euro (kdv dahil)
    http://scottusa.com/gb_en/product/2419/11813/sportster_p6

    Sizce nasil bir secim yapmaliyim?

    Yardim ve onerileriniz icin simdiden tesekkurler.
     
  2. Mehmet Boran

    Mehmet Boran Forum Bağımlısı

    Kayıt:
    4 Haziran 2008
    Mesajlar:
    713
    Beğeniler:
    736
    Şehir:
    İstanbul
    Seviye:
    Merhaba , her iki modelde gerçekten çok iddialı , fakat ben sadece görsellik açısından ele almak istiyorum, Scott biraz daha hoşuma gitti açıkcası,daha hızlı fikir edinmek adına resimleri ekledim , diğer arkadaşlarımın da biraz daha derin ve teknik fikirleriyle umarım bir sonuca ulaşırız. : )


    Scott P6

    [​IMG]

    Sizes
    S,M,L,XL

    Weight
    12,35 kg
    27.20 lbs

    Frame
    Scott Evo/Aero 09 hydroformed alloy tubing
    w. Evo D/O 700C

    Fork
    Steel 700C straight blades
    1 1/8

    Headset
    Ritchey OE Logic Zero
    semi integrated

    Derailleur (Rear)
    Shimano RD-M 360 Acera, 21 Speed

    Derailleur (Front)
    Shimano FD-C051
    31.8mm clamp

    Shifters
    Shimano ST-EF 50-7, easy fire,
    w/gear indicator

    Brake Levers
    incl in SL

    Brakes
    SCB-32-AL

    Crankset
    Shimano FC-191,
    48x38x28 w CG

    BB-Set
    Shimano BB-TY 30 /
    68-122mm
    Handlebar
    HL-MTB-152 steel,
    580mm, 5° bend

    H'stem
    NVO™ 4 Stem 4 bolt
    40mm adjustable

    Pedals
    Xerama SP 872-N

    Seatpost
    Scott HL-SP 233 26.8mm

    Seat
    Scott Sportster

    Hub (Front)
    Scott FM 31

    Hub (Rear)
    Scott FM 31

    Chain
    KMC Z 50 silver

    Cassette
    Shimano MF-HG
    37 14-28

    Spokes
    stainless
    14G/ 2mm

    Rims
    Rigida Cyber 10 700C, 32H, cnc

    Tires
    S207 700x37C semi-slick


    Trek 7.1

    [​IMG]

    Sizes
    15, 17.5, 20, 22.5"; Step-through 15, 17.5, 20, 22.5"

    Frame
    FX Alpha White Aluminum

    Fork
    Cro-Moly steel w/lowrider mounts, straight blades, Clix dropouts

    Wheels
    Alloy hubs; Matrix 750, 32-hole double wall alloy rims

    Tires
    Bontrager Select Invert, 700x35c; 27 tpi

    Shifters
    Shimano EF50 trigger, 7 speed

    Front
    Derailleur Shimano C102

    Rear
    Derailleur Shimano Acera

    Crank
    Shimano M151 48/38/28 w/chainguard

    Cassette
    Shimano 14-34, 7 speed

    Pedals
    Nylon platform

    Saddle
    Bontrager Approved

    Seat Post
    Alloy adjustable suspension

    Handlebars
    Bontrager Approved, steel, 30mm rise

    Stem
    Bontrager Approved, 15 degree

    Headset
    Aheadset Slimstak w/semi-cartridge bearings, sealed

    Brakeset
    Tektro V w/Shimano EF50 levers
     
    masquerade bunu beğendi.
  3. Onur Berberci

    Onur Berberci Bisikletkolik

    Kayıt:
    21 Nisan 2008
    Mesajlar:
    1.311
    Beğeniler:
    1.304
    Şehir:
    İstanbul / Küçükçekmece
    Seviye:
    merhaba ben de teknik açıdan değil de görünüm olarak değerlendirecek olursam scott ın kadro güzel duruyor ama ön maşa odun gibi geldi bana :)
     
    masquerade bunu beğendi.
  4. evrimyigit

    evrimyigit Kıdemli Üye

    Kayıt:
    27 Nisan 2008
    Mesajlar:
    275
    Beğeniler:
    1.586
    Şehir:
    istanbul izmir
    Seviye:
    trek 7.3 iyi gibiymiş fiyatini bulamadim fakat 9lu sistem.
     
    masquerade bunu beğendi.
  5. masquerade

    masquerade Yeni Üye

    Kayıt:
    18 Eylül 2008
    Mesajlar:
    5
    Beğeniler:
    2
    Şehir:
    Istanbul
    Seviye:
    Cevaplariniz icin tesekkurler, scott tip olarak benim de biraz daha hosuma gitti, ama cok da fazla degil, ikisi de tip olarak icime sinerek alabilecegim modeller. Teknik acidan icime sinecek olmasi benim icin su anda biraz daha onemli.

    7.3 sanirim biraz butceyi asiyor. 590 euro civarinda olmasi gerek yanilmiyorsam. Bu arada cahilligimi maruz gorun, 9lu sistem nedir?

    Bir de bir seyi daha ekleyeyim, 7.1 ve ve 7.0 arasindaki en onemli farklardan birisi 7.1 in jantlarinin double wall alloy olmasiymis, bu da daha saglam hale getiriyormus jantlari. Scott P6 yi bu yonden karsilastirmayi beceremedim. Ust ve alt modeller arasindaki kiyaslamayi yapabiliyorum ancak farkli markalar arasinda yapamiyorum. Ozellikle bu konuda yardimci olabilecek arkadaslar varsa cok sevinirim, tesekkurler.
     
  6. Onur Berberci

    Onur Berberci Bisikletkolik

    Kayıt:
    21 Nisan 2008
    Mesajlar:
    1.311
    Beğeniler:
    1.304
    Şehir:
    İstanbul / Küçükçekmece
    Seviye:
    ben de yeniyim bu işlerde ama arkadaşın 9lu sistem dediği sanırım arka dişlinin 9 olması yani 27 vites eğer yanlışım varsa düzeltin lütfen.
     
    masquerade bunu beğendi.
  7. caner ünsal

    caner ünsal Bisikletkolik

    Yaş:
    54
    Kayıt:
    1 Ekim 2007
    Mesajlar:
    1.154
    Beğeniler:
    496
    Şehir:
    izmir
    Bisiklet:
    Scott
    Seviye:
    Ben P6 kullanıyorum. trek 7.1, 7.3 vs ise sadece okuduklarımdan biliyorum.

    1-P6 hibrit, trek7.x ise şehir bisikleti sınıfında benim bundan anladığım P6 nın bir miktar daha bozuk zemine uyum gösterebilmesi
    2- Scott Sporster serisinin başlangıç modeli olan P6 da kullandığı kadro ile bu serinin en üst modelinde kullandığı kadro aynı. Trek'te ise örn: 7.1 ile 7.6 nın kadrosu farklı. Scottun pahallı bir bisiklette kullandığı kadroyu giriş seviyesindeki modelde de kullanması daha güven verici olmakla birlikte p6 nın kadrosunu trek 7.1 ile karşılaştırmak için asıl test verisi lazım ki sanırım bunlarda pek yayınlanmıyor gerçi bende çok dikkatli aramadım. Her ikisini kullanan birisi belki fikir verebilir.
    3- Kadro dışında listede görebildiğim kadarı ile sele, sele borusu, furş takımı pedalları gidonu isimlerine bakarak karşılaştırmak zor ancak tecrübeli kişiler söyleyebilir. Vites fren kolları ve arka vites aynı. Geriye ön ,arka göbekler jantlar teller, ön vites ayna kol, ruble kalıyor forumda aratırsanız shimano kataloğu vardı bazılarına oradan bakabilirsiniz ya da bilenler yazabilir.

    P6 nın dış görünüş olarak bana en kötü görünen parçası gidon. Üzerinde ne marka var ne ölçü var. 2. olarak sele borusu. Kadro çok şık bu parçalar zayıf kalıyor . ben şehir dışı yol kenarı gibi kısmen düzensiz zeminlerde sık kullandığım için doğru seçim yaptığımı düşünüyorum. Ama trek 7.1 i hiç yakından görmedim.
    Bulunduğum yerden bağlantı sorunu nedeni ile bakamıyorum ama her iki bisikletin sitelerine girip kadro geometrilerini de kıyaslamak lazım fotoğraf üzerinden trek biraz daha yol bisikletine yakın gibi görünüyor. Kolay gelsin.
     
    masquerade bunu beğendi.
  8. masquerade

    masquerade Yeni Üye

    Kayıt:
    18 Eylül 2008
    Mesajlar:
    5
    Beğeniler:
    2
    Şehir:
    Istanbul
    Seviye:
    jef tesekkur ederim, oldukca aydinlatici oldu.

    Ben bahsettigim butun modelleri gidip yakindan gordum, acikcasi sadece bakarak p6 ve 7.1 i kiyaslayamiyorum. Yani p6 bozuk zemine daha iyi uyum saglar demek benim bilgimin ustunde. Yalnizca 7.1 jantlarinin 7.0 a gore daha saglam oldugunu, dolayisiyla 7.0 dan daha bozuk zemine dayanikli oldugunu biliyorum.

    Ama sanirim kadro diger parcalardan daha onemli. Diger parcalar ihtiyac dogrultusunda nispeten daha kolayca degistirilebilir diye dusunuyorum. Yanlis dusunuyorsam duzeltin lutfen.

    Simdilik kararimi p6 dan yana kullaniyorum gibi gozukuyor. Ya da belki de uygun bir ikinci el bulursam biraz daha ust modelleri dusunebilirim.
     
  9. evrimyigit

    evrimyigit Kıdemli Üye

    Kayıt:
    27 Nisan 2008
    Mesajlar:
    275
    Beğeniler:
    1.586
    Şehir:
    istanbul izmir
    Seviye:
    bence iki bisiklette iyi fakat soyle bir durum var.
    iki bisiklette 8 li sistem yani arka ruble 8 dişliden olusuyor ve vites attiricilar simanonun alt modelleri. siz ileride bisikleti modifiye etmek isterseniz 9lu sisteme gecmek zorunda kalacaksiniz. cunku simanonun bir ust modelleri hep 9 lu sistem.
    yani sadece arka vitesi bile degiştirmek isteseniz bile zinciri aynakolu arka rubleyi neredeyse tüm cekiş sistemini degiştirmek zorunda kalacaksiniz. bu da ciddi bir masraf olacatır size. su anda benim bulundugum bir durum ve birazda can sıkıcı bir durum bu.
    bisikleti olan cogu insan bisikletindeki parcalari hep bir ust modeli ile degiştirmek istiyorlar. bu yuzdende bisiklet secerken buna dikkat edin. normalde 9 sistem (yani 27 vites) bisikletler baslangic seviyesinin ustunde olan bisikletlerdir. trek 7.3 bu konuda avantajli bence.

    Not: ben 8 li sistemden oldukca memnunum hem uzunda yol hemde arazide kullandim. bir sorunla karsilasmadim. ama ileride bisikletimi geliştirmek yerine degiştirmek zorunda kalacagim maalesef.
     
  10. evrimyigit

    evrimyigit Kıdemli Üye

    Kayıt:
    27 Nisan 2008
    Mesajlar:
    275
    Beğeniler:
    1.586
    Şehir:
    istanbul izmir
    Seviye:
    bu arada eklemem gerek trek 7.3 9 sistem degil fakat arka attırıcı deore. bu beni yanıltmış.
     
    masquerade bunu beğendi.