Duyuruyu Kapat
Facebook Gözat
Twitter Gözat

Scott CR1 COMP

Konu, 'Bisikletlerimizin Fotoğrafları' kısmında caner ünsal tarafından paylaşıldı.

  1. caner ünsal

    caner ünsal Bisikletkolik

    Yaş:
    54
    Kayıt:
    1 Ekim 2007
    Mesajlar:
    1.154
    Beğeniler:
    496
    Şehir:
    izmir
    Bisiklet:
    Scott
    Seviye:
    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]
    parça listesi:
    Frame:Scott CR1 / HMF NET IMP Carbon technology Road Comfort geometry Standard B
    ForkScott CR1 / HMF NET 1 1/8“ Carbon steerer Integrated Carbon Dropout
    HeadsetRitchey Integrated Cartridge
    Derailleur (Rear)Shimano 105 RD-5700, Silver, new 2011 / 30 Speed
    Derailleur (Front)Shimano 105, Silver, new 2011 30-Speed: FD-5703
    ShiftersShimano 105 ST-5700, Silver, new 2011 Dual Control 30 Speed
    Brake Leversincl. in shiftlever
    BrakesShimano BR-R560, Super SLR Dual pivot
    CranksetShimano Triple FC-R553 50 x 39 x 30
    BB-SetShimano BB – 4500
    HandlebarScott Road Pilot Pro Oversize 31.8mm, Anatomic
    H'stemScott Road Pilot Pro / 4 bolt Oversize 31.8mm 1 1/8“ / 6° angle
    Pedals ????
    Seatpost Scott Carbon/Alloy 31.6/300 mm
    Seat Selle italia srl 135
    Hub (Front)Scott Pro 20 H
    Hub (Rear)Scott Pro 24 H
    ChainShimano 105 CN-5600
    Cassette Shimano 105 CS-5700 11-25 T
    Spokes CN - Aero, Black 2 mm
    Rims Alex Race 28 Aero Profile, 20 Front / 24 Rear
    Tires Continental Ultra Sport 700 x 23 C

    Standart parçalara hiç dokunmadığımdan benim çekebileceklerimden çok daha iyileri internette bulunduğundan bu kadarı yeterli olur diye düşündüm.
    Okuduğum kadarı ile ve kısa süreli deneyimin gösterdiği karbon kadro ile bozuk yolarda sarsıntı-titreşim hissi alu kadroya göre az.
    Scott Cr1 ikili ayna kol olarak 52/39 ya da 50/34 ile satılıyor bir de 3 lü ayna kol seçeneği var 52/39/30 benim ki 3 lü ayna kol ama ruble orijinalinde 11/28 olması gerekirken 11/25 yani toplamda vites oranları 50/34 2li ayna kolla satılan modelle ile aynı güçlükte denilebilir. Eğer yaşınız benim dolaylarımda ise 3 lü ayna kol almayı seçenek olarak düşünebilirsiniz. Benim gibi rampa çıkmayı seviyorsanız veya çevreniz bol rampalı yollarla çevrili ise buraları aşabilmek 2 li ayna kol almak için tek ölçü değil birde dizlere aşırı yüklenmekten sakınmak isteyebilirsiniz. Sonuçta sağlıklı olarak uzun yıllar bisiklete binebilmek en önemlisi.
    Yol bisikletinin tartışılan hatta sembolik parçalarından biri de gidon ve buna bağımlı sürüş pozisyonudur. Öne kapanılan tipik sürüş pozisyonu günlük sürüşlerde hemen hemen hiç kullanılmaya gerek kalmıyor. Pür yarış kadroları dışında yol kadroları gidonun alt kısmından tutuş dışında sürüşlerde gayet dik ve rahat pozisyon sağlıyor. ayrıca da ellerinizin uyuşmasına fırsat vermeyen gidon üstü tutuş varyasyonları mümkün.
    Eller gidon üst platformunda iken sıkı fren basmak zor oluyor zorunlu olarak da inişlerde gidonda tipik öne doğru sürüş pozisyonuna gelmeniz gerekiyor. Bu aerodinamik pozisyon yadırganmaya neden olmakla birlikte rampa aşağı süre hayatta olduğu gibi o kadar çabuk bitiyor ki !
    Detay, ama yazmak lazım. Yol bisikletleri uzunluk olarak dağ bisikletlerinden daha az yer kaplıyor. Asansörde vs daha kolay taşınıyor. Ağırlıkları da diğer bisiklet türlerine göre genelde daha az bu da binerken de taşırken de avantaj.
    Karbon kadro sürerken oluşacak beklenir kuvvet vektörlerine karşı hiç zafiyet teşkil edecek gibi değil ama bir cismin direkt temasına pek dayanabilecek gibi de değil. Bir çocuk üst boruya bir taş atsa ya da bisiklet park ettiğiniz yerde yana düşerken kadro yerdeki, taş parçasına çarpsa dar alanlı bir çökme kırığı oluşabilir. yandan geçen arabanın fırlatacağı alçaktan gelen bir taş parçası alt boruyu delebilir, delmese bile bir süre sonra kırılmayla sonuçlanacak lif hasarına neden olabilir. Cr1 çıplak kadrosu 2800 TL civarında bu rakam maddi durumumuz ne olursa olsun kırılıp elden çıktığında asap bozucu seviyede.
    Toparlayacak olursak normal sürüş dinamikleri ile kırılması alu kadrolardan daha kolay değil. Ama bir cismin yandan çarpmalarında çok kolay görünüyor. Benim tamama yakın algılarıma dayanarak yaptığım bu yorumun yanlış olmasını dilerim.
    vites, vites-fren kolları, sele borusu gibi tüm parçaların kadroya yapılan montajlarında muhakkak torkmetre kullanmak lazım karbon kadro doğal olarak alu kadrolara göre sıkma kuvvetinin fazlasına çok toleranslı malzeme değil.
    Cr1 seçme nedenim pür yarış bisikletlerine göre geometrisinin çok daha konforlu tasarlanmış olduğuna dair okuduklarım ayrıca yokuş çıkma performansı ve titreşimleri absorbe etme seviyesi de iyi bulunmuş. Ağırlığı fabrika verisi pedal hariç 8200 gr. Benim kullandığım sele orijinal selesinden 200 gr mevcut hali ile ortalama 8000 gr diyebiliriz.
    Bisiklet üzerinde sele dışında hiçbir değişiklik yapmadım. Çok memnun olduğum "selle italia srl 135" taktım. Okuduklarımdan üstündeki selenin uzun yolculuklar için çok konforlu sayılmayabileceği idi.
    Pedal ise ne takacağımı şu an bilemiyorum. Kilitli pedal istemiyorum hafif düz bir pedal tavsiyesinde bulunursanız sevinirim.
    Dereceye oynayama seviyesindeki yarışçılar ya da ülke dışında hala bisiklet yarışçısı kabul edilenler haricinde karbon kadrolu bisiklet almak çok da mantıklı değil . Fiyat performans açısından da iyi sayılmaz. Bisiklet seçimi bir yerde de keyif ve maddi olanakla kullanım amacı ve şeklinin kesişimi. Bu durumda yoğun bir bisiklet kullanımı söz konusu değilse , bisiklet hayatınızda önemli bir yer işgal etmeyecekse para durumunu zorlamaya hiç gerek yok. Sadece karbon kadro değil gayet yüksek fiyatlı alu kadrolar ve üst seviye kompanentlerde pek bir şey kazandırmaz diye düşünüyorum. Ama seçimimizden dolayı kimseye de hesap vermek zorunda olmadığımızı bilmek zorundayız.
    Bilinen markaların aynı kategoisindeki bisikletleri yerine cr1 seçilmesi daha doğru diye bir şey iddia edemem belli bir seviyenin üstünde bütün yol bisikletleri bana çok güzel görünüyor . Herkezin zevkle bineceği bir bisiklete sahip olması dileği ile ..
     
  2. rohe

    rohe :))

    Yaş:
    24
    Kayıt:
    5 Eylül 2011
    Mesajlar:
    106
    Beğeniler:
    61
    Şehir:
    İstanbul
    Bisiklet:
    Bianchi
    Seviye:
    Çok güzel görünüyor güle güle kullanın :)
     
  3. KIVANC YILMAZTURK

    KIVANC YILMAZTURK Kıdemli Üye

    Kayıt:
    7 Nisan 2011
    Mesajlar:
    355
    Beğeniler:
    188
    Şehir:
    Lüleburgaz
    Seviye:
    Bunu yapma ya hastayım Scootun bu rengine çok yakışıyor bisiklete güle güle kullanın çok iyi bir renk seçimi
     
  4. MuhammedErkan

    MuhammedErkan Forum Bağımlısı

    Kayıt:
    22 Ağustos 2011
    Mesajlar:
    895
    Beğeniler:
    436
    Şehir:
    Sivas
    Seviye:
    Çok tatlı bir bisiklet olmuş ne kadara maloldu sorması ayıp:)
     
  5. sina atlan

    sina atlan Yeni Üye

    Kayıt:
    26 Haziran 2011
    Mesajlar:
    35
    Beğeniler:
    32
    Şehir:
    İZMİR
    Seviye:
    Güle güle kullanın. Çok güzel görünüyor.
    Sürüş deneyimlerinizi merakla bekliyorum. İyi sürüşler.
     
  6. Kamil BULUT

    Kamil BULUT Kıdemli Üye

    Kayıt:
    8 Eylül 2011
    Mesajlar:
    311
    Beğeniler:
    205
    Şehir:
    Konya
    Seviye:
    Güle güle kullanın.Kazasız sürüşler.
     
  7. hüseyin özer

    hüseyin özer Yeni Üye

    Kayıt:
    24 Ağustos 2011
    Mesajlar:
    16
    Beğeniler:
    6
    Şehir:
    uşak
    Seviye:
    özendim, güle güle eskitiniz, gerçi zor eskir ya!:in:
     
  8. serhat dura

    serhat dura Kıdemli Üye

    Kayıt:
    2 Ocak 2011
    Mesajlar:
    210
    Beğeniler:
    131
    Şehir:
    bursa-mudanya
    Bisiklet:
    Carraro
    Seviye:
    güle güle kazasız belasız kullanın.. son günlerde bende artan SCOTT hayranlığı sizin bisikletle beraber ayyuka çıktı :( hani 5 kuruş fazla olsun SCOTT olsun diyecek duruma geldim galiba :D
     
  9. caner ünsal

    caner ünsal Bisikletkolik

    Yaş:
    54
    Kayıt:
    1 Ekim 2007
    Mesajlar:
    1.154
    Beğeniler:
    496
    Şehir:
    izmir
    Bisiklet:
    Scott
    Seviye:
    İyi dilekleriniz için Teşekkür ederim.
    Fiyat soran arkadaşlar oldu. mağaza fiyatı 3800 TL Sele ve pedala 4200 mal oldu.
     
    sonEr´´ bunu beğendi.
  10. sonEr´´

    sonEr´´ Onursal Üye

    Kayıt:
    15 Ağustos 2009
    Mesajlar:
    2.333
    Beğeniler:
    1.554
    Şehir:
    İstanbul/Esenler
    Bisiklet:
    Salcano
    Seviye:
    bu güzelliğe verilen paraya acımam seve seve veririrm................scott'ın sarı siyah ve beyazı bir araya getirdiği tasarımlarına bayılıyorum...Tekrar yol bisikleti alırsan kesinlikle scott olucak sarılı siyahlı bişey :) jantlar , lastikler ve ufak tefek dokunuşlar ile kolaylıkla 6.5-7 kg sınırına gelir.. :)

    bu arada gidon boğazının altına çok fazla spacer atmışsınız...ayriyetttende çok dik konumlanan boğaz konfor sağlar ama ağırlık arkaya doğru kayacağı için sele daha fazla baskı yapabilir..
     
    bahtiyar közen bunu beğendi.
  11. Frédéric LAPOİNTE

    Frédéric LAPOİNTE Forum Demirbaşı

    Kayıt:
    12 Ağustos 2010
    Mesajlar:
    593
    Beğeniler:
    1.518
    Şehir:
    Izmir
    Seviye:
    @ caner
    Pedal ise ne takacağımı şu an bilemiyorum. Kilitli pedal istemiyorum
    Neden, çok merak ediyorum; Kilitli pedal hiz için duz pedaldan çok daha iyi.

    Bisikletiniz çok guzel.Gulu gule kulanin.
     
  12. caner ünsal

    caner ünsal Bisikletkolik

    Yaş:
    54
    Kayıt:
    1 Ekim 2007
    Mesajlar:
    1.154
    Beğeniler:
    496
    Şehir:
    izmir
    Bisiklet:
    Scott
    Seviye:
    kilitli pedal bir süre kullandım sonra bıraktım şehir içinde vs pek rahat edemedim. pek sıcak gelmiyor bana . belkide tekrar denerim . teşekkürler.

    Spacer ilave etmedim. ama scott ın sitesinde ki fotolarda daha kısa çatal borusu , az spacer var haklısınız. teşekkürler
     
  13. diavolo

    diavolo Forum Bağımlısı

    Kayıt:
    10 Mayıs 2008
    Mesajlar:
    718
    Beğeniler:
    497
    Şehir:
    Antakya
    Seviye:
    Çok iyi, hayırlı olsun.
     
  14. Eray Helvacı

    Eray Helvacı Kıdemli Üye

    Kayıt:
    13 Eylül 2011
    Mesajlar:
    337
    Beğeniler:
    93
    Şehir:
    Muğla/Fethiye
    Bisiklet:
    Scott
    Seviye:
    harika bir bisiklet canavar demek bile yetersiz kalır bence bol pedallamalar :)
     
  15. Cüneyt HOCAOĞLU

    Cüneyt HOCAOĞLU Bisikletkolik

    Kayıt:
    9 Mart 2011
    Mesajlar:
    1.354
    Beğeniler:
    1.498
    Şehir:
    Ankara/Eryaman
    Bisiklet:
    Trek
    Seviye:
    İyi günlerde kullanın, çok güzel duruyor.
     
  16. Ömer Faruk MUMCUOĞLU

    Ömer Faruk MUMCUOĞLU Onursal Üye

    Kayıt:
    14 Ekim 2009
    Mesajlar:
    1.676
    Beğeniler:
    1.936
    Şehir:
    İSTANBUL
    Adı:
    Ömer Faruk Mumcuoğlu
    Bisiklet:
    Scott
    Seviye:
    hayırlı olsun, güle güle kullanmanızı dilerim.
     
  17. Msgl

    Msgl Forum Bağımlısı

    Kayıt:
    1 Ekim 2011
    Mesajlar:
    898
    Beğeniler:
    357
    Şehir:
    İstanbul
    Adı:
    Musa
    Bisiklet:
    Mosso
    Seviye:
    bisiskletiniz gerçekten harika.Güzel günlerde eskitin diycemde insan eskitmeye de kıyamaz :)
     
    caner ünsal bunu beğendi.
  18. sezer uysal

    sezer uysal Üye

    Kayıt:
    31 Temmuz 2011
    Mesajlar:
    69
    Beğeniler:
    41
    Şehir:
    Bursa
    Seviye:
    cok zarif duruyor, iyi pedallar
     
  19. caner ünsal

    caner ünsal Bisikletkolik

    Yaş:
    54
    Kayıt:
    1 Ekim 2007
    Mesajlar:
    1.154
    Beğeniler:
    496
    Şehir:
    izmir
    Bisiklet:
    Scott
    Seviye:
    Bisikletin fotoğraflarını bu bölüme koymamın bir amacıda 1- tüm donanımı listelemek 2- yol bisikleti ile ilgili düşüncelerimi önerilerimi sizlerle paylaşmaktı.
    Bence bu bölümde bisikletlerinin fotoğraflarını yayınlayan tüm arkadaşların üşenmeden bisikletin parçalarını listelemesi faydalı bir paylaşım olur. İnternette o kadar güzel bisiklet ve onların o kadar kaliteli çekilmiş profesyonel fotoğrafı var ki sadece kendi bisikletimizi fotoğraflarını yayınlamakla yetinmemeliyiz diye düşünüyorum.
    İyi dilekleriniz için Teşekkürler.