Duyuruyu Kapat
Facebook Gözat
Twitter Gözat

Scott Aspect 50s

Konu, 'Bisiklet Seçimi' kısmında Berk Adson tarafından paylaşıldı.

  1. Berk Adson

    Berk Adson Yeni Üye

    Kayıt:
    31 Ekim 2009
    Mesajlar:
    8
    Beğeniler:
    1
    Şehir:
    Adana
    [​IMG]
    Kadro : Aspect Hydroformed Alloy 6061 Performance geometry Integrated headtube
    Maşa : Suntour XCM-H with Lockout 100mm travel
    Arka Vites : Shimano Acera RD-M360 24 Speed
    Ön Vites : Shimano FD-TY 10 31.8mm
    Vites Kolları : Shimano ST-EF50-8R EZ-fire plus
    Fren Kolları : nil.
    Fren : Scott Comp V-brake
    Zincir : KMC Z-72
    Ayna Kol : Shimano FC-M 191 w/CG 42x34x24 T
    Orta Mil : Shimano BB-UN 26 Cartridge Type
    Jantlar : Rigida Cyber 10 black
    Lastikler : Scott OZON 26 x 2.0 27TPI
    Furş : Ritchey Logic OE integ.
    Arka Hazne : Shimano FH-RM30-8
    Ön Hazne : Formula FM-21-FQR.
    Pedal : Xerama SP-872N
    Gidon : HL MTB-152 / Hi-Ten 620 mm, black 20mm Rise
    Gidon Boğazı : Scott Comp JD-ST33 AS
    Sele : SCT-10 SL Aspect 09
    Sele borusu : Scott SPC-252 / 26.8mm
    Ağırlık : 14.00 kg
    Dişli : Shimano CS-HG30-8l 11-30T
    Jant Telleri : 14 G, stainless
    Hakkında Ki Yorumlarınızı Alabilir Miyim ?
     
  2. müjdat dede

    müjdat dede Forum Bağımlısı

    Kayıt:
    14 Eylül 2009
    Mesajlar:
    711
    Beğeniler:
    447
    Şehir:
    İSTANBUL/ÇEKMEKÖY
    Bisiklet:
    Giant
    Seviye:
    güzel bir bisiklet
     
  3. onur demirer

    onur demirer Kıdemli Üye

    Kayıt:
    18 Ağustos 2009
    Mesajlar:
    328
    Beğeniler:
    325
    Şehir:
    Austin/TX
    Bisiklet:
    Marin
    Seviye:
    Scott'larin donanimi genelde ayni fiyattaki rakiplerinden dusuk oluyor, cunku parayi daha cok kadronun kalitesine ve Scott markasinin guvenilirligine veriyorsunuz. Bu bisikletin de donanimi cok iyi olmasa da Aspect kadrosu gayet dayanikli ve ben Scott Hydroformed kadrolarin gorunusune bayiliyorum.

    Beni endiselendirecek tek noktasi Scott'in kullandigi "integrated headtube" sistemi olurdu acikcasi, cunku bu sistemde furc takimi direk kadroyla temas halinde ve furc takiminin celigi zamanla kadronun aluminyumunu yipratacaktir. Bu yipranma ilerledigi takdirde de kadroyu degistirmekten baska care gorunmuyor.

    Ingilizceniz varsa Chris King sirketinin bu konuda yaptigi aciklamayi da okuyabilirsiniz, gayet guzel aciklamislar bu sistemin sorunlarini:

    http://chrisking.com/files/pdfs/Int20HeadsetsExplained.pdf
     
    mert erdogan bunu beğendi.
  4. onur demirer

    onur demirer Kıdemli Üye

    Kayıt:
    18 Ağustos 2009
    Mesajlar:
    328
    Beğeniler:
    325
    Şehir:
    Austin/TX
    Bisiklet:
    Marin
    Seviye:
    Cogu bisiklet teriminin Turkce karsiliklarini tam bilmiyorum, malum tum dokumanlar Ingilizce, ama zaten resimlerde de neyin ne oldugu belli. Zaten bilen arkadaslar gereken aciklamayi yapar. Gozume carpan kisimlari soyle:

    - Furc takimindaki rulman normal ya da semi integrated(internal diye de geciyor) furc takimlarinda "bearing cup" adi verilen parcaya, bu parca da kadroya preslenir. Bearing cup kadro icinde hareket edemez ve malzemesi geregi kadroyu yipratamaz. Eskiyince de ucuz oldugu icin degisimi kolaydir.

    - Integrated furc tasariminda rulman kadroya preslenmedigi icin rulman kadro icinde hareket edebilir cunku onu sikistiran ve sabitleyen herhangi bir kuvvet yoktur. Ne kadar dogru ayarlarsaniz ayarlayin, normal sistemdeki gibi bir kisitlayici kuvvet olmadigi icin rulman kadro icinde disardan gelen darbeler sonucu normal sistemden cok daha fazla oynama yapacaktir.

    - Integrated sistemde sistem serbestisi arttigi icin asinma sadece rulman ve "bearing cup" da degil, rulmanla direkt temas halinde olan kadronuzda da olacaktir.

    - Integrated kadro tasariminin onemli bir noktasi da rulmanin oturmasi gereken kismin ince iscilik ve dusuk toleranslar gerektirmesi ve eger fabrikadan hatali olarak cikmis bir kadro varsa bisiklet dukkaninin bunu duzeltecek herhangi bir ekipmani olmamasi ve tek care olarak kadroyu garantiden degistirmek gerekmesi. Normal kadrolarda ise alin borusu ic kismini kullanima hazir hale getirmek icin gereken ekipman dukkanlarda bulunabilir, cunku islenen yuzey basit silindirik bir ic yuzey. Eger alin borusu hizali degilse bile bu rulmanin ve furc takiminin omrunden yer, ama kadroya zarar vermez.

    "Integrated headtube" hakkindaki iddialara da yanitlari soyle:

    Iddia: Integrated headtube tasarimi bisikleti daha isabetli yonlendirmeyi sagliyor
    Cevap: Hayir, sistemdeki dinamik yuzey (birbiriyle temas halinde ama birbiri ustunde kayan yuzeyler) sayisi ne kadar artarsa sistemin kararliligi artmaz, tersine azalir.

    Iddia: Basitlesen rulman montaji ve yenilenmesi
    Cevap: Evet, rulmanlari degistirmek daha kolay olabilir, ama iyi tasarlanmis bir furc takiminin omru bisikletin omrunden daha fazladir ve furc takimi periyodik olarak sik sik yenilenmesi gereken bir sey degildir. Bu nedenle "integrated furc takimi" iyi ama gereksiz bir ozellik sunarken bunun icin kadronun dayanikliligi ve omrunden feragat ediyor.

    Iddia: "Integrated alin borusu" tasarimi daha guclu ve saglam bir bisiklet ortaya cikmasini sagliyor
    Cevap: Litespeed'in urettigi en hafif kadro tum diger urunlerinin aksine "integrated" alin borusuna sahip degil. Sizce neden?
    Eger rulmanlari alin borusunun icine yerlestirirseniz alin borusu capini artirmaniz gerekir ve bu da ekstra agirlik demektir. Ayrica alin borusu capi artip toptube ve downtube (kadrodaki ust ve alt ana borular, Turkcesinden emin degilim) capi sabit kalirsa alin borusu kesisiminde kaynak yuzeyi azalir ve daha zayif bir kadro ortaya cikar. Son olarak masanin crown tabir ettigimiz bolgesi daha genis olmalidir ki rulmanlari kadro icinde tutabilsin, bu da masayi agirlastirir. Tum bu agirlik artisina karsilik tek agirlik tasarrufu cifti 24 gram gelen "bearing cup"lari kullanmamakla saglandi ve toplamda daha agir bir bisikletiniz oldu.

    Amma da yazdim ha, konuyla da pek alakali degil aslinda ama birilerine yarari dokunur illaki.

    Benim dusuncem Chris King bu isi cok ciddiye alan bir firma ve dusunceleri bolca mukemmelliyetcilik iceriyor. Gercek hayatta integrated furc takimi yuzunden pek buyuk sorun yasayan olacagini sanmiyorum ve Aspect alacak olsam kararimdan caydirmazdi. Ama ben bir muhendislik ogrencisi oldugumdan firmalarin pazarlama departmanlarinin bu tip sacma sapan fikirleri cok enteresan cok onemli gelismelermis gibi gostermelerine ve bir nevi bizim emeklerimizi hice saymalarina gicigim oldugundan yazdim tum bunlari:D
     
    caner ünsal bunu beğendi.
  5. ÜmitKARAOT

    ÜmitKARAOT Forum Demirbaşı

    Kayıt:
    8 Mart 2010
    Mesajlar:
    446
    Beğeniler:
    157
    Şehir:
    istanbul
    Seviye:
    guzel bı bısıklet bol pedallar
     
  6. 42FY

    42FY Kıdemli Üye

    Kayıt:
    22 Şubat 2009
    Mesajlar:
    380
    Beğeniler:
    199
    Şehir:
    KONYA-YOZGAT
    Seviye:
    Süper kadro.