Duyuruyu Kapat
Facebook Gözat
Twitter Gözat

"Scott Aspect 50" Furc sorunu

Konu, 'Eski İlan Arşivi' kısmında gnutheory tarafından paylaşıldı.

  1. gnutheory

    gnutheory Üye

    Kayıt:
    22 Haziran 2008
    Mesajlar:
    61
    Beğeniler:
    28
    Şehir:
    Kayseri
    Seviye:
    Merhabalar,
    Erdoğanlar bisikletten kendime 2008 "Aspect 50" aldım.Alırken bileşenlerinin neredeyse hepsini değiştirdik.(Buna en güzel örnek Mega9 sisteme geçmemiz).Aslında 2009 modellerini bekleyecektim.Ama üretici firmaların yeni fiyat politikaları ve vade farksız 10 taksit kampanyası dürtüklemesi ile bu şekilde bir çözüm yaptım.Ben alırken bu vade farksız 10 taksit kampanyasının son anına yetiştim sanıyordum.Ancak, eylül sonuna kadar uzaltılmış.Bu bağlamda ben yaptığımdan pişman değilim.Sizede 2009 modellerini beklemektense hoşunuza giden bir seriyi almanızı öneririm.
    Aldığım bisikletten ufak bir resim;
    [​IMG]
    Bisiklet elime benim perşembe akşamı ulaştı.İnanırmısınız o günden beri canla başla ayarlarını tamamlamaya çalışıyorum.Şimdi diyeceksiniz ne var ayarlarında , hayır.Eğer sizde Gsoc stajından aldığınız parayı sponsorunuza (Burda benim sponsorum sevgili babam oluyor ) veriyorsanız.Herşeyi titreyerek yapıyorsunuz...
    Bisikleti almadan İnternet üzerinde ne kadar bakım/onarım belgesi varsa topladım.Ancak, hem kendiniz yeni bisikletinizi kobay yapmaktan korkuyorsunuz , hemde eliniz o hassas ayarları yapacak kadar alışkın değil.
    İşte bizde bu sebepten neredeyse cumadan beri hergün Erdoğanlar bisikleti arayıp bisiklete dokunmadan gerekli bilgileri alıyorduk.Sanırım sorduğumuz şeyler çok basit ve bir okadarda amatörce olmalı ki artık onlarda bizim rahatsız etmemizden sıkılmış olmalılar.
    Bu bağlamda , bende yaşadığım garip sorunu burada sizlere sormak istedim...
    Biliyorum çoğunuz yerel bir bisikletçiye götürmemi önereceksinizdir.Haklısınız ama Kayseri de durum biraz karışık.Benim gördüğüm İki çeşit bisiklet teknikeri var Kayseri'de;
    Bir grup bu tip donanımları tanıyan ve kendide benzer donanımları fahis fiyatlara satan kişiler.Bu kişiler donanımı iyi tanıyor ama sanki sizi biraz yolmak amaçlı garip önerilerde bulunuyorlar.Düşünün daha hiç binilmemiş ve satan firmadan her türlü ayarı ve testi yapılıp gönderilmiş olarak söylenen(?) bir bisiklet ilk günden "Revizyon" ister mi?Tabi satan firma buna kızıyor haklı olarak.Sizde bisikleti kapıp yıllardır uğradığınız teknisyenden özür dileyerek ürünü satın aldığınız firmadan bu konuda yardım istiyorsunuz.Tabi onlarda sizi kırmadan hemen size yardım ediyorlar.Bianchi yetkili servisliğini yapan bir teknisyene yöneliyorsunuz.Tabi teknisyen hayatında Mega9 donanımı hiç görmemiş, ona orda neden bu şekilde bir ihtiyacınız olduğunu anlatabildiğiniz kadar anlatıyorsunuz.Sonrasında çevredeki dükkan sahiplerinin sorularını yanıtladığınız yerde terliyorsunuz.
    Bir şekilde sıra size geliyor ve "Usta" bisikleti inceledikten sonra siz hemen sorunlu kısımları söylüyorsunuz.Tabi bunlardan sonra artık bisikletiniz ustanın kobayı...
    O eline allen anahtarını ve yıldız tornavidasını kapınca korkmaya başlayıp, hemen araştırmalarınız ve firmanın yönlerdirmesini ustanızla paylaşıyorsunuz.Güzel bir azar ve Japonya hikayesinden sonra ustayı kıvranarak izlemeye başlıyorsunuz.Ustanın elini attığı ilk yer sevgili Mehmet Yeşilörenin aman elletmeyin dediği Furç kısmı.
    Halbuki yapması gereken gidonun hizasını ayarlamak.Ustam şurdan yapacağız onu falan demeye kalmadan usta açıp deneyip tekrar sıkıyor.Tabi korkunç karın ağrısı sizi sarıyor.
    Artık çok geç ...Neyse, sıra aktarıcıların ince ayarlarına geliyor.Bu sefer usta cebinde ki yıldız tornavidasını çıkarıp arka aktarıcıya geçiyor.Tabi siz konuşmaya başlayınca bir fırçada çevrede toplanan kalabalıktan yiyorsunuz.Sonuçta usta onuda ayarladım diyor.Biraz biniyor geliyor.Tamam sorunsuz çalışıyor diye bisikleti size teslim ediyor.Sizde bu arada öz eleştiri yapıyorsunuz;acaba çok mu paranoyakça davranıyorum...
    Sonrasında ufak detayları sormaya kalkınca çevredeki yaşlı topluluk "orasıda öyle kalsın" babında selzenişlerde bulunuyorlar.
    Siz teşekkürünüzü edip gerekli ücreti ustanıza verdikten sonra evinize doğru içiniz rahat dönüyorsunuz.
    Sabahın 6 sında kalkıp gerekli hazırlıkları yaptıktan sonra yola koyuluyorsunuz.Kayseri'li arkadaşlar bilirler Yukarı talas bisiklet sürelecek en güzel yerlerden biridir.Kayseri'nin sosyete bağları arasından %10 eğilim bir süre çıkışlı sonrasında korkunç hızlarda inişler yapabilinecek güzel bir parkur.
    Küçük viteslerde tırmanmaya başlarsınız.Bisiklette hiç bir sorun yoktur.Lockout dahil herşey sorunsuz çalışmaktadır.8 - 10 km sonra ufuk çizgisini görür biraz dinlenmeye karar verirsiniz.Artık gerçek anlamda test başlamıştır.Amortisörü tamamen açarsınız.artık ayna kol dişlisini 3'e geçirme vakti gelmiştir.7 - 8 -9 derken artık son sürat inmeye başlarsınız.Yol asfalt olmasına rağmen doğalgaz çalışması nedeniyle arabalar için bile engebeli denecek kadar kötüdür yollar.Neyse, siz temkinli bir şekilde 3 - 4 km inersiniz.Dönüşten sonra vitesi tekrar yükseltmeye kalkınca zincir aynakolunun üzerine düştüğünü görünce temkinli bir şekilde durup zinciri elinizle yerine yerleştirsinizdir.Aklınızda Zilyon tane soru vardır...Sonra elinizde kaldırıp vites geçişlerini denersiniz.Bakarsınız en küçük dişliye geçmiyor zincir...Bu sefer arka aktarıcının vites kolundaki kabloyu germeye başlarsınız.(Bu vites koluna giren telin olduğu yerdeki vidayı dışa doğru çevirmekle oluyor.)10 dakika sonrasında sorunsuz çalışacak kıvama getirirsiniz.Artık içinizde korku ve üzüntü karışıklığı ile engebeli yerleri bisiklete binmeden geçersiniz.Artık düzgün asfalt yola gelince üzerine biner ve evin yolunu tutarsınız.Suratınız asık bir şekilde eve varırsınız.Bisikleti pit-stop(Ayar sehbası) yerleştirip yapmanız gereken gsoc projenizle ilgilenmeye koyulursunuz.Artık saat 5'e geliyordur.Karnınızın gurultsunu azaltmak için bisikletle dolanmayı düşünürsünüz.Bisiklete yaklaşında günün en komik şoklarından biri ile karşılaşırsınız.İki tekerinde tamamen inmiştir.Bu nasıl olur diye incelediğinizde gözünüze ön ve arkada 3 diken ilişir.Artık şansızlığınız konusunda felsefi konuları düşündükten sonra yeni ustanıza doğru yola koyulursunuz.
    Ustanız nasıl yaptın falan muhabbetlerinden sonra güzelce içlastiklerinizi yamalar.Binmeden bisiklet yanınızda eve doğru yürürsünüz.Tabi bu arada mahalle aralarında çocuklara bunun hareket bisikleti olmadığını , sizin hareket yapamayacağınız izahını yaparak geçirirsiniz.
    Eve varınca pit-stop'a koyarken bisikletten tıkırtı duyar ne oldu acaba diye bakarsınız.Biraz bakındıktan sonra furç kısmının gevşediğini görürsünüz.Artık onu düşünecek kadar moralinizin olmadığı için bu işi sabaha bırakırsınız.Pazar sabahı babanızı da işe bulaştırır apartmanın yanında su ile bisikletinizin üzerindeki çamurları yıkar ve iyice durularsınız.
    Tertemiz olduktan sonra "hadi vites sistemine ince ayar çekelim" dersiniz.İlk önce razı olmaz ama hazırlıklısınızdır.Bulduğunuz dökümanların çıktılarını beraber bir süre inceleyip tartıştıktan sonra ayarlamaya koyulursunuz.30 - 60 dk derken bir türlü ayarını yapamazsınız.Siz en büyük dişliye geçişi düzeltikten sonra bu sefer ya orta dişililerde yada en küçük dişlilerde vites geçiş sorunu başlar.Bu sefer onları ayarlarsınız tekrar en büyük dişliye zor geçer.Alnınızdan akan teri gören komşularınızda yardıma gelir fikir üretirler...
    Artık bunu vites kolundan telin gerginliği ile ayarlamayacığınızı bildiğinizden.Elinizde ki dökümanları inceleyerek hangi vidanın ne görevi olduğunu kavramaya çalışırsınız.Gerekli cesareti topladıktan sonra yıldız toranvidanızda ayarlamaya koyulursunuz.
    Burdaki en kötü husus Arka aktarıcının Xt Shadow olması;
    [​IMG]

    Diğer viteslere göre vidaların işlevleri farklı ve üzerinde tel gerginliği ayar vidası yok...
    Aktarıcının kafesi paralel durumda ;
    [​IMG]
    Bir 15 dk daha ve artık ayarları istediğiniz gibi olmuştur.
    Vida konumları ;
    [​IMG][​IMG]

    Babanız test sürüşünden dönerken size çekinerek bir şeyler soramaya çalışır.Önde ki tıkırtıları onunda farkettiğini anlarsınız ve sizde sorunun kaynağını gösterirsiniz.Artık kendine güveni tam olan baba-oğul alleni ellerine alır boşluğu alırlar.Çok sıkmaya korkarlar çünkü ikiside ilk defa yapıyordur.
    Neyse,tekrar yeni bisiklet teknikerlerinin yolunu tutarlar.Orda Usta siz bunu sıkamamışsınız der ve tekrar sıkar.
    Akşam olur iftardan sonra bisikletler ile gezmeye çıkılır.Dönüşte tekrar bakılır furc boşlamış...

    Konuyu anlattığıma göre sorumu da sorabilirim.İnternette furc kısmının ayarı ile ilgili videolar mevcut.Saten bizde onları inceleyerek yapıyoruz.Ama bu şekilde furc kısmı devamlı boşlar mı ?Biliyorum saçma ama bozulmuştur denmesini de istemiyorum.Daha 2 defa binmek furc kısmını bozmaya yeter mi? ... Şuan Eski ve yeni iki teknikerimde Jantlara akord ayarı gerektiğini söyleyip duruyorlar.Halbuki biz bu ayarların yapıldığını sanıyorduk...
    Sonuç olarak bu gibi sorun silsilesi ile boğuşup duruyoruz.Sizler bu konularda ve özellikle furc kısmı konusunda yardım bekliyorum.Sanırım şuan Erdoğanlar bisikleti arasam.Bana vites ayarı gerektiği(?) ve belkide furc kısmının 2 günde bozulmuş olabileceği söylenecek...

    Bu konuda önerilerilerinizi bekliyorum...
     
  2. Hasan Çağri

    Hasan Çağri Onursal Üye

    Kayıt:
    12 Ağustos 2006
    Mesajlar:
    4.584
    Beğeniler:
    4.961
    Şehir:
    Bostancı, İstanbul
    Bisiklet:
    Specialized
    Seviye:
    Birşeyleri kendinizce uğraşak öğrenmeye çalışmanız forumda nadir gördüğüm ve güzel bir çaba gerçekten tebrik ederim bu konuda sizi... Zamanla bu işleri öğrendikçe sorunsuzca ve rahatça yapıcaksınız bu ayarlar merak etmeyin... Sadece sizinde söylediğiniz gibi biraz el alışkanlığı istiyor o kadar...

    Diğer bir konu ise üst model viteslerde genellikle arka viteslerde tel germe vidası bulunmaz bunun sebebide en az ağırlık istenmesidir... Bu vida vites yerine vites kolunun üzerinde yer alır yani bu ayarı ordan yapabilirsiniz...

    Viteslerinizin üzerindeki vidalar (H ve L şeklinde adlandırılır) vitesinizin en alt ve en üst noktalardaki duracakları yeri belirlemek amaçlıdır ve her ayar yapışınızda bunları kullanamnıza gerek yoktur...

    Furş probleminize gelince ise; furşlar genelde kolay kolay gevşemez çünkü yukardaki kapak ve üzerindeki vida ile oluşturduğunuz baskı ile birlikte furş kapağı sistemi sıkıştırır ve boğazıda ayarlayıp sıktıktan sonra kolay kolay bollaşma yapmaz...

    Fakat kendi usatanız furş yatağını açtı ise belki rulmanları (yada bilye sistemini) iyi oturtamamış olabilir, furş yatağğının üst kapağı iyi yerleşmemiş olabilir. Daha sonra siz bnerken bunlar kendiliğinden yerleşmiş ve bunun sonucunda boşluk oluşmuş olabilir... Eğer halen boşluk oluyor ise bunlara bakabilirsiniz...

    Diğer bir ihtimal ise Amortisörünüz şaft borusu içerisindeki çiçek yada yıldız diye adlandırılan ve kapaktaki vidayı tutan parça yeterince aşağı çakılmadıysa vida yeterince sıkma gücü alamıyor ve bollaşıyor olabilir...

    Bunları kontrol etmenizi tavsiye ederim... Kolay gelsin...
     
  3. gnutheory

    gnutheory Üye

    Kayıt:
    22 Haziran 2008
    Mesajlar:
    61
    Beğeniler:
    28
    Şehir:
    Kayseri
    Seviye:
    Merhabalar Hasan bey,
    Vites konusunda yaptığınız açıklama için teşekkür ederim.Yanlız sizinde söylediğiniz gibi teknik detaydan çok bu konuda az biraz deneyimli olmak gerekiyor...Ama baştada söylediğim gibi biz mecbur kaldığımız için kendimiz bir şeyler yapmaya çalışıyoruz...
    Şuan bize arka aktarıcı sorunsuz gibi çalışıyor geliyor.Ama hala şüphelerim var bu bağlamda aktarıcı ile ilgili bir makrodan en azında açısı konusunda yorum yaparsanız sevinirim.
    En küçük dişlide aktarıcının açısı;
    [​IMG]
    Aktarıcının duruşu;
    [​IMG]
    En küçük dişlide açısı;
    [​IMG]
    Aktrıcının en küçük dişlide duruşu;
    [​IMG]

    Asıl sorum Furc konusunda ise;
    Şükürler olsun , yeni usta kapağı kaldırmadı sadece allen ile boşlayıp tekrar sıktı.Eğer montajında bir hata yoksa 2. söyledikleriniz sanırım olmamıştır;
    Şuan sıkabileceğim kadar sıkıyorum hala ufak bir boşluk var.
    Belki son söylediğiniz geçerli olabilir;
    Umarım Mehmet Yeşilören bu konuyu ve sizin yorumlarınızı okur ve bir şekilde bu problemi gideririz...
     
  4. Hasan Çağri

    Hasan Çağri Onursal Üye

    Kayıt:
    12 Ağustos 2006
    Mesajlar:
    4.584
    Beğeniler:
    4.961
    Şehir:
    Bostancı, İstanbul
    Bisiklet:
    Specialized
    Seviye:

    Tabi bunun Mehmet beylerle bir alaksı yok çünkü onlara bu parça hazır çakılı halde geliyor... Onlar sadece gidonu ve boğazı takıyor o kadar...

    Bu arada vitesle ilgili stop noktaları iyi gibi ama canlı görmeden bişey diyemem açıkçası yanlış olur saçma olur...
     
  5. gnutheory

    gnutheory Üye

    Kayıt:
    22 Haziran 2008
    Mesajlar:
    61
    Beğeniler:
    28
    Şehir:
    Kayseri
    Seviye:
    Aslında bu dediğiniz doğru olabilir.Alırken amortisörü değiştirip üstelik "spacer" kullandık;
    [​IMG]
    Umarım bu konuyu Mehmet bey görür ve bu sorunu sizlerin biraz daha netleştirmesi sayesinde çözeriz.
     
  6. HaliliOzturk

    HaliliOzturk Onursal Üye

    Kayıt:
    3 Temmuz 2005
    Mesajlar:
    7.283
    Beğeniler:
    9.860
    Seviye:
    Benden bir soru, amortisoru degistirirken yeni amortisorun saft borusuna uygun olan furs parcacigini monte ettiniz mi?
     
  7. gnutheory

    gnutheory Üye

    Kayıt:
    22 Haziran 2008
    Mesajlar:
    61
    Beğeniler:
    28
    Şehir:
    Kayseri
    Seviye:
    Merhabalar Halil Bey,
    Biz daha Ankara'ya varmadan istediğimiz değişiklikleri ve tam kararlaştıramadığımız değişiklikleri Lütfi beye bildirdik.Sonrasında pazar günü Ankara'ya gidip Merida ve Scott ardından Dart3 ve Dart2 ve Jant seti tercihimizi son olarak ta gidon ve gidon boğazı tercihimizi yapıp ödeme koşullarını belirlerdikten sonra Kayseri'ye dönüş yaptık.Perşembe günüde kargo ile bisiklet bize yarı hazırlanmış şekilde ulaştı.
    Bu kadar detaylı konuşmadık değişimleri.Ama sanmıyorum ki biz istemedik diye böyle bir şeyi atlasınlar...
    Şuan sizinle yeni fark ettiğim bir şeyi paylaşmak istiyorum;
    Ben gidon boğazının allen vidalarını boşlayınca çok iyi bir şekilde furc oturuyor.Üstündeki allen vidası ile furc'un boşluğunu alıp tekrar gidon boğazını açısını ayarlayıp sıkınca bu sefer herşey oturmuş gibi oluyor.Ama elimizle hafif bir miktar sarsınca bu sefer tekrar boşlamaya başlıyor...
     
  8. HaliliOzturk

    HaliliOzturk Onursal Üye

    Kayıt:
    3 Temmuz 2005
    Mesajlar:
    7.283
    Beğeniler:
    9.860
    Seviye:
    Eger degisim dediginiz sekilde yapildiysa parca unutulmus olmasi soz konusu olamaz. Oyleyse sorumu geri cekiyorum.
     
  9. gnutheory

    gnutheory Üye

    Kayıt:
    22 Haziran 2008
    Mesajlar:
    61
    Beğeniler:
    28
    Şehir:
    Kayseri
    Seviye:
    Merhabalar,
    Bende sanmıyorum Halil bey böyle bir şey atlayacaklarını...Belki kargo sırasında ayarları bozulmuş olabilir.
    Bu video ve bu yazı yardımıyla bir kez daha ayarlamaya koyuldum.Sanırım Erdoğanlar bisiklet satıştan öte çalışma düşünmüyorlar, neyse ...
    Şuan videodaki gibi hassas bir şekilde gidon boğazını boşlayıp, ardından furc kapağını boşladım.Dediğiniz gibi yerleşmeyen bir şeyler var mı diye biraz bastırıp oturmasını sağladım.
    Sonrasında kapağı sıkıp tekerin rahat döneceği şekilde ayarladım.(Yalnız sanırım Herşey çok yeni olmasından video daki gibi çok rahat dömüyor, biraz daha sıkı).En son ipucunu değerlendirerek gidon boğazı ve tekerleği hizaladım, vidalar karşılıklı yerleştirildiğinden sırayla aynı turlarda eşit miktarlarda sıktım.En son tekrar tekerin rahat döneceği kadar furc kapak allenini sıktım.
    Şimdilik bir sorun gözükmüyor...
    Yarın talas parkurunda sabahın ilk ışıklarında tekrar dener ve boşlayıp boşlamadığına bakmayı düşünüyorum.
    Yalnız yaparken döktüğüm terler ve ilk Mtb'mi kobay olarak kullanmanın acısını çekmekteyim.
    Keşke ErdoğanlarBisiklet teknik konuda çok daha yardım sever olsa ve anadoluda birkaç bayisi olsa ...
     
  10. gnutheory

    gnutheory Üye

    Kayıt:
    22 Haziran 2008
    Mesajlar:
    61
    Beğeniler:
    28
    Şehir:
    Kayseri
    Seviye:
    Merhabalar,
    Furc konusunu sanırım bayağı çözdük.2 gündür günde 20kmlik arazi şartlarında deniyorum henüz bir boşlama yok.Yalnız hafif bir oynama var.2 mm kadar yok bu oynama ...
    Bizde acaba çok mu tombuluz diye bayağı moralimiz bozuldu...
    Benim kilom 87kg babam ise 92 - 94kg.İkimizde şişko denecek kadar tombuluz.Acaba bizim ağırlığımız mı bu şekilde bir sorun oluşturuyor.Halbuki Scott kullanım klavuzunda 110kg kullanıcı sınırı olarak gösterilmiş.Ben scale serisi bir bisiklet almamamın sebebi, arkasına heybe takıp karadeniz vb turlara çıkmak.Şimdi benim boyum 185cm şuan ki kilom 87 düşünün yanıma kamp malzemeleride alınca bu ağırlık 10 - 15 kg artacaktır.
    Bu bağlamda sizce yalnış bir tercih mi yapmışım.Evet itiraf ediyorum; Aspect serisi kadroları pek incelemedim sadece kadro geometrisi üzerinde durdum.
    Aslında ben ilk tamam bu bana göre dediğim "Trek 6500 V-Break".Ama sırf Lütfi beyin satış politkalarını görünce ondan almaya karar verdim.Ankara'ya vardığımda hiç bir başka mağzaya girmeden direk Erdoğanlar bisiklete gittik.Orda bizimle çok güzel ilgilendiler.Bizde kendimize göre gayet iyi bir bisiklet aldık.Kargo elime ulaşana kadar uzaktan telefon yoluyla bizimle ilgilendiler.Taki ürün elimize ulaştıktan sonra onlarda sanırım artık bizden çıktı düşüncesi ile biraz daha soğuk davranmaya başladılar.
    Düşünün forum yöneticilerinin ilgilendiği konuyla ilgilenmediler.Bırakın ilgilenmeyi burda kendileri ilgilendiren yorumlara cevap dahi veremediler/vermediler.
    Neyse, tabi onlarında kendilerine göre açıklamaları vardır.
    2009 modellerle ilgileniyordır diye tahmin ediyorum.
    Bu kadar selzenişten sonra vites konusuna dönersek;
    Vitesler gayet iyi çalışıyor ayar sehpasında ama çok eğimli ( %10 - %15 ) arazilerde çıkışlarda rublenin en büyük dişlisinden sanki tıkırtı geliyor, inişlerde ise en küçük dişilide biraz ses var sanki...Bilmiyorum belki ben çok takıntılıyımdır.Yoksa çalışmalarında sorun yok.
    Umarım Erdoğanlar bisiklet yetkililerinden birileri ( Aile şirketi sanırım; Lütfi Bey yada Mehmet Bey ikisinden biri) bir şekilde ilgileniyorlarmış gibi gözükseler o bile benim moralimi düzeltecektir.
     
  11. gnutheory

    gnutheory Üye

    Kayıt:
    22 Haziran 2008
    Mesajlar:
    61
    Beğeniler:
    28
    Şehir:
    Kayseri
    Seviye:
    Merhabalar Mehmet Bey,
    Öncelikle ben işlerinizin yoğunluğunun farkındayım sadece kemdimce bir selzenişte bulundum.
    Hani sizin bana adres verdiğiniz bir tamirci vardı( Bianchi yetkili servisi), işte bu furcta boşluk var diye atıldı alyeniyle...Ustam demeye kalmadı azarladığı yerde açtı ,kapağı çıkarmadan tekrar sıktı.Biliyorsunuz bu ustaları ustam o öyle olmaz şöyle olur demeye gelmiyor.
    Furc ayarladım iyice aynı dediğiniz gibi hatta video ve belgeleri bayağı detaylı inceledik.Şuan hiç bir sorunu yok.Aynen azıcık belli bile olmayan boşluğu var.Oda siz elinizle maşayı iyice yokladıktan sonra belli oluyor.
    Vites konusu ise aynı senin dediğin gibi ustam tellerinden yapacağız dedim.İlk aktarıcıda germe vidası aradı sonra bulamayınca aktarıcının en küçük dişlideki konumunu ayarlayan vidayla oynadı.Düşünebiliyormusun çektiğim acıyı ozaman...
    Bozuk olan en büyük dişliydi bu sefer en küçük dişlide sorunlu olmaya başladı.Bizde baktık telle yapamıyoruz.Tekrar videolar belgeleri inceleyip o boşladığı vidayla ayarını eski haline getirdik iyice ama hala şüphelerim var.Belkide bir bakmışsın bisikletle kapınızdayım.Bir arkadaşımı kandıra bilirsem onun arabasında getirebiliriz bakalım...