Duyuruyu Kapat
Facebook Gözat
Twitter Gözat

Schwalbe Furious Fred normal dış lastik...

Konu, 'Bisiklet ve Donanım Ağırlıkları' kısmında Hasan Çağri tarafından paylaşıldı.

  1. Hasan Çağri

    Hasan Çağri Onursal Üye

    Kayıt:
    12 Ağustos 2006
    Mesajlar:
    4.584
    Beğeniler:
    4.962
    Şehir:
    Bostancı, İstanbul
    Bisiklet:
    Specialized
    Seviye:
    Schwalbe'nin 295 gr ilan ederek ürettiği en hafif XC sınıfı lastiği... Özellikle sert zeminlere ve maraton sürüşlerine uygun... 2.0 genişliğinde...

    312g...

    [​IMG]
     
    İlyas ŞANLI, nime, E.GURCAN ve 4 kişi daha bunu beğendi.
  2. Ouz Deniz

    Ouz Deniz Onursal Üye

    Kayıt:
    19 Temmuz 2007
    Mesajlar:
    1.815
    Beğeniler:
    1.163
    Şehir:
    İzmir-Sivas
    Seviye:
    Hangi lastik ilan edildiği ağırlıkta çıkıyor ki...
    Bu arada bu lastiğin dayanıklılıkla ilgili kullanıcı yorumlarını buradan almamızda bir sakınca yok değil mi?
     
  3. tayfur

    tayfur Onursal Üye

    Kayıt:
    22 Mayıs 2005
    Mesajlar:
    1.635
    Beğeniler:
    1.028
    Şehir:
    İstanbul
    Seviye:
    Bana mı öyle geliyor yoksa lastikler hafifledikçe sırtlarında gerçekten diş kalmıyor mu?
     
  4. Güney Tuncer

    Güney Tuncer Onursal Üye

    Kayıt:
    21 Temmuz 2008
    Mesajlar:
    1.674
    Beğeniler:
    2.804
    Şehir:
    Ankara
    Bisiklet:
    Giant
    Seviye:
    Başka türlü nasıl hafifleyecek ki ? :) Kullanılan malzeme belli. Anca miktarını kısarak hafifletiyorlar.
     
  5. Hasan Çağri

    Hasan Çağri Onursal Üye

    Kayıt:
    12 Ağustos 2006
    Mesajlar:
    4.584
    Beğeniler:
    4.962
    Şehir:
    Bostancı, İstanbul
    Bisiklet:
    Specialized
    Seviye:
    Bu lastiklerin ömrü kullanılan zemine göre çok değişken...

    Sert zemin üzerine kum yapılı arazilerde mükemmel yol tutuş sağladığı hakkında birçok yorum okudum... Ayrıca Olimpiyat yarışında kullanan sporcularda varMIŞ...

    Bunun dışında lastikler hafifledikçe doğal olarak inceliyor ve dişleri azalıyor ama azalan dişler zemine göre dezavantajdan avantaja dönüşüyor çoğunlukla...

    Günümüzde yarışlarda kullanılan bir çok lastiğin diş yapısı nerdeyse bu şekilde... ÇÜnkü seyrek dişli lastikler yola daha çok yüzeyle tutunup az dişli yapısıyla yeterli çekiş sağlayabiliyor rahatlıkla...
     
    Coşkun Keskiner ve tayfur bunu beğendi.
  6. ErkaL

    ErkaL Bisikletkolik

    Kayıt:
    23 Ocak 2006
    Mesajlar:
    1.048
    Beğeniler:
    1.739
    Şehir:
    Bostancı, İstanbul
    Seviye:
    Tek dezavantajı fazla ince olmasından dolayı kolay patlaklara yol açması diyebilirmiyiz sence kanka?
     
  7. Hasan Çağri

    Hasan Çağri Onursal Üye

    Kayıt:
    12 Ağustos 2006
    Mesajlar:
    4.584
    Beğeniler:
    4.962
    Şehir:
    Bostancı, İstanbul
    Bisiklet:
    Specialized
    Seviye:
    Patlayabilir ama sanmıyorum ki yarışlarda kullananlar bunun önlemini almasın... Latex sıvılar kullanıyorlar genelde...
     
  8. ZekiAlper

    ZekiAlper Antalya Downhill Prof MTB rider

    Kayıt:
    4 Ekim 2007
    Mesajlar:
    2.906
    Beğeniler:
    1.647
    Şehir:
    Antalya
    Adı:
    Antalya Downhill Özel Antrenör
    Bisiklet:
    Specialized
    Seviye:
    Bu dişlilerin erimesini hızlandıran bir diger faktör de sanırım hamur yapısı oluyor. Yumuşak hamurluysa veya sert hamurluysa nasıl bir erime hızı gösteriyorlar?
    Sormamda sakınca yoksa Piyasa fiyatı nedir? :eek:
     
  9. Hasan Çağri

    Hasan Çağri Onursal Üye

    Kayıt:
    12 Ağustos 2006
    Mesajlar:
    4.584
    Beğeniler:
    4.962
    Şehir:
    Bostancı, İstanbul
    Bisiklet:
    Specialized
    Seviye:
    Piyasa fiyatını goog.com.tr den bulabilirsiniz... Yumuşak hamurlu lastikler tabiki daha çabuk erir ama tutunma özellikleri daha fazladır...
     
  10. Güney Tuncer

    Güney Tuncer Onursal Üye

    Kayıt:
    21 Temmuz 2008
    Mesajlar:
    1.674
    Beğeniler:
    2.804
    Şehir:
    Ankara
    Bisiklet:
    Giant
    Seviye:
    Bu lastiğe benzeyen Continental Twister supersonic leri kullanıyorum diğer bisikletimde. Yol ve ince toprak zemin için gerçekten müthiş derecede iyiler zaten genelde bu tip yerlerde kullanıyorum diye almıştım. Ama iş araziye gelince bir o kadar kötüler. Hızlı patlama olayının haricinde tutunma kabiliyetleri iyi değil ve güven vermiyorlar :) . Bu arada Frious Fred'i Erdoğanlar da tartmıştım ve 290 küsür gelmişlerdi :) çok iddalı.
     
  11. Hasan Çağri

    Hasan Çağri Onursal Üye

    Kayıt:
    12 Ağustos 2006
    Mesajlar:
    4.584
    Beğeniler:
    4.962
    Şehir:
    Bostancı, İstanbul
    Bisiklet:
    Specialized
    Seviye:
    Abi işte zemin özellikleri öyle gerçekten tam arazi koşullarında güvensiz olabiliyorlar ama bu lastikler beklediğimden iyi özellikle Maxxlite310 dan çok daha iyi...

    Onun dışında 290küsür gr tarttım diyen ilk kişi sen çıktın :) herkez 310 civarı tartıyor bu lastiği :)

    Benim Maxxlite lar 302 ve 304 gelmişti mesela... Hafif çıkmıştı beklediğimden...
     
  12. Güney Tuncer

    Güney Tuncer Onursal Üye

    Kayıt:
    21 Temmuz 2008
    Mesajlar:
    1.674
    Beğeniler:
    2.804
    Şehir:
    Ankara
    Bisiklet:
    Giant
    Seviye:
    İlginç bir şekilde lastik ağırlıkları aynı marka-model ve ebatlarda olsa dahi değişken olabiliyor. Mesela son aldığım Maxxis Crossmark Exception 2.1 ler Erdoğanların sitede 530gr görünüyor, internette biraz araştırma yaptım ve 510- 540gr civarı arasında olduğu söyleniyor. 1-2 hafta kadar önce iki adet aldım bundan. Birisi 492gr diğeri 510 gr gelmişti :). Aynı tartıda Frious Fred lerden birini 300gr in çok az altında ölçmüştüm.
     
    Hasan Çağri bunu beğendi.
  13. samsung

    samsung Kıdemli Üye

    Kayıt:
    26 Mart 2008
    Mesajlar:
    242
    Beğeniler:
    200
    Şehir:
    bursa
    Seviye:
    bu lastigi çogu yerde tartım inan en hafifini sen bulmuşsun..maxxis 310 diyor 300 çıkıyor..yine maxxis 330 var oda 320 gr geliyor..ama frious fred maalesef 295 demişti ama 320 den (senin buldugun hariç)aşagı çıkmıyor..
     
  14. bicycle16

    bicycle16 Forum Demirbaşı

    Kayıt:
    7 Şubat 2008
    Mesajlar:
    538
    Beğeniler:
    359
    Şehir:
    BURSA
    Seviye:
    arkadaşlar ben bu lastikleri bursa aydın bisiklet ismail abiden aldım tanesi 40 euro bir önceki racing ralp (2007) lastiklerden çok daha güzel akıcılığı var.. pedallar yola inanılmaz,anında tepki veriyor..sanki mercedes,ten inip ferrari,ye binmiş gibi oldum :) herkeze tavsiye ederim sevgiler
    [​IMG]
     
  15. Önder Tarım

    Önder Tarım Onursal Üye

    Kayıt:
    27 Mayıs 2008
    Mesajlar:
    3.400
    Beğeniler:
    1.906
    Şehir:
    Bologna / İtalya
    Bisiklet:
    Specialized
    Seviye:
    Arkadaşlar yeni konu açmayayım dedim,sorumu buradan yazıyorum.Bu lastikleri ortalama kaç psi hava basıncıyla kullanmak lazım? Lastik üzerinde 35-70 arası yazıyor ama düşük hava basıncında kullanılınca yarılma ihtimali varmış sanırım.65 psi bassam çok mu olur yoksa 60 ideal midir bu lastik için? 83 kiloyum bu arada.
     
  16. Bora

    Bora N/A

    Kayıt:
    24 Ocak 2005
    Mesajlar:
    938
    Beğeniler:
    1.494
    Şehir:
    İSTANBUL
    Bisiklet:
    Focus
    Seviye:
    Selam,
    Ben 81 kiloyum ve 50psi hava ile kullaniyorum, tubless olarak..
    Ic lastikle 60-65 psi arasi bi deger tavsiye ederim.
     
    Önder Tarım bunu beğendi.
  17. Doruk Atay

    Doruk Atay Bisikletkolik

    Kayıt:
    4 Ağustos 2008
    Mesajlar:
    1.085
    Beğeniler:
    1.675
    Şehir:
    Tuzla
    Seviye:
    Bu tamamiyle kullanacağın zeminle alakalı birşey...
    Eğer asfaltta veya sert yapılı düz toprakta kullanacaksan yüksek basınç daha iyi tutunma ve frenaj sağlar. Fakat tamamen arazide kullanacaksan daha düşük (ama tabi en uç değer olan 35psi da değil) basınçlarda kullanmakta fayda var.
     
    Önder Tarım bunu beğendi.
  18. Önder Tarım

    Önder Tarım Onursal Üye

    Kayıt:
    27 Mayıs 2008
    Mesajlar:
    3.400
    Beğeniler:
    1.906
    Şehir:
    Bologna / İtalya
    Bisiklet:
    Specialized
    Seviye:
    Bu lastiği asfalt ve sert zeminde kullanırsak ne kadar ömürlü olur? Frenajlarda lastiği kaydırmamaya dikkat ediyorum.
     
  19. Önder Tarım

    Önder Tarım Onursal Üye

    Kayıt:
    27 Mayıs 2008
    Mesajlar:
    3.400
    Beğeniler:
    1.906
    Şehir:
    Bologna / İtalya
    Bisiklet:
    Specialized
    Seviye:
    Evet arkadaşlar resmini koyayım dedim ben de.Bendeki Furious Fred'ler de geleneği bozmadı ve 300 gramın üstünde çıktılar.
    Dış lastik ve üzerindeki lastiği birarada tutan şeyle beraber 308 gram.
    [​IMG]
     
    Şerif Şentürk, kocak04 ve Ouz Deniz bunu beğendi.
  20. ptencan

    ptencan Yeni Üye

    Kayıt:
    23 Haziran 2007
    Mesajlar:
    19
    Beğeniler:
    5
    Şehir:
    İstanbul
    Seviye:
    arkadaşlar bahsi geçen lastiği yaklaşık bir sene önce aldım patlak önleyici sıvı da doldurdum.1000km. Caddebostan Tuzla arasında sahilde kuru havalarda kullandım.yol tutuşundan şikayetci olmadım.ne kadar dikkat etsemde malum cam kırığı bol bir parkur.fakat yolda bırakmadı içindeki sıvı geçen ay hem çok azaldı hemde ömrünü tamamladı bende temizleyip yenisini doldurdum ama işe yaramadı delikler düyüdü sanırım.son çare olarak şerit ve iç lastik koydum oda bir ay idare etti.her turda bir iç lastik patlıyor.artık deliklerden şerit görünüyor iç lastik gözüküyor.yeni bir takım lastik farz oldu artık ne alsam diye aranıyorum.sanırım maraton xr alacağım.velhasıl kelam iş bu lastik param çok bende bir tadına bakayım diye alınacak üründür.dost ve arkadaşlara tavsiye edilmez.
     
    Ouz Deniz bunu beğendi.