Duyuruyu Kapat
Facebook Gözat
Twitter Gözat

Schwalbe extra light 700C iç lastik ve Joe's Patlak Önleyici Sıvı

Konu, 'Tekerlekler' kısmında Onder.Eren tarafından paylaşıldı.

  1. Onder.Eren

    Onder.Eren Kıdemli Üye

    Kayıt:
    6 Aralık 2012
    Mesajlar:
    267
    Beğeniler:
    154
    Şehir:
    istanbul
    Bisiklet:
    Specialized
    Seviye:
    Şehir Bisikletimde uzun bir süredir patlama derdi olmadan kullandığım Joe's Patlak Önleyici Çözümü yeni yol bisikletimde de kullanmaya başladım. Bu vesile ile, bu konuda araştırma yapanlar için bu başlığı açıyorum.

    Öncelikle specialized şehir bisikletimde orjinal lastik ince ve sürekli patladığı için kesin bir çözüm için önce dış lastiği Specialized CrossRoads 700x38C ile kalınlaştırmış (ekstra konfor da istediğim için) sonra da Joe's marka kendinden sıvılı iç lastik almıştım. 1 -1.5 yıl oldu sanırım en ufak bir problem yaşamadım.

    Yol bisikletimde de patlama riskini azaltmak için; Aktif Pedal Bakırköy şubesine giderek iç lastik çözümünde karar kıldım. Fakat stoklarında kendinden sıvılı uygun ebatta lastik yoktu. Ancak aynı sıvıyı hariçten iç lastiğe ekleyebileceklerini söylediler ki bu da aynı şey zaten. Burada da karşımıza sibobun sökülebilir olması gerekliliği engel olarak çıktı. (daha sonra Delta Bisikletin sitesindeki bir videodan sabit presta sibopları sökmenin de mümkün olduğunu gördüm ama sağlıklı bir yöntem mi emin değilim)

    Sonuca gelirsek; Sirkeci Aslı Bisikletten Schwalbe Extra Light 28" 700C (18C-25C) iç lastiklerden 2 tanesini ufak bir pazarlıkla 55 TL'ye (çifti) aldım.

    [​IMG]
    iç lastiğin kutusu ön - arka

    [​IMG]
    lastik sibopu yeterince uzun.


    Aktif Pedala geri döndüm ve sağolsunlar iç lastikleri değiştirdiler ve Joe's marka şu sıvıyı (7.5 Euro) 2 lastiğe eşit şekilde pay ettiler.
    [​IMG]


    Sökülebilir sibop ta şöyle birşey oluyor. Vida gibi ve pense - kargaburun vb veya aktif pedalda yaptıkları gibi bir anahtarla sökülüyor ve sıvı oradan dökülüyor. Daha sonra sibop yerine geri vidalanıyor ve hava basılıyor.

    [​IMG]
    soldaki sökülebilir sağdaki ise klasik sabit sibop.

    Aktif Pedalın sitesinde değişik lastik ebatlarına ve tiplerine göre sıvılar ve sıvılı iç lastikler mevcut.
    http://www.aktifpedal.com/bisiklet-ekipman/bisiklet-dis-lastik/bisiklet-patlak-onleyici#.Udqk8Pn-F8F


    Sonuç : belki çok az daha ağırlaştı bisiklet ama daha güvenli bir sürüş keyfi için değer...
     
    Yusuf Z. Şipal bunu beğendi.
  2. Ferhat Köse

    Ferhat Köse Onursal Üye

    Yaş:
    40
    Kayıt:
    13 Şubat 2010
    Mesajlar:
    6.461
    Beğeniler:
    9.086
    Şehir:
    Eskişehir'de yaşıyor
    Bisiklet:
    Bisan
    Seviye:
    Önder bey düzeltme yapmak gerekiyor. Bu biliyordum dediğiniz bilgiyi bize de açarsanız çok sevineceğim .Ben tam aksine lastik inceldikçe içerisindeki hava basıncı yükseldiğinden dolayı asfalt yolda patlama direnci daha yüksektir diye biliyorum.Senede 10 bin km yol yapıyorum 23 lük lastikler ile lastiğimin dışarıdan bir madde ile patladığını 2-3 defa ancak görmüşümdür(3 yılda yaklaşık 25 bin km de 3-4 defa) ama mtb lastiklerinde durum böyle değil hava basıncı düşük olduğundan patlama oranı daha yüksektir.
     
  3. Onder.Eren

    Onder.Eren Kıdemli Üye

    Kayıt:
    6 Aralık 2012
    Mesajlar:
    267
    Beğeniler:
    154
    Şehir:
    istanbul
    Bisiklet:
    Specialized
    Seviye:
    Ferhat Bey teşekkür ederim hatırlatmanız için. Düzeltme yaptım aklımdaki önceki lastiğimdi fakat yazdığım yol lastiğim olmuş.
    Önceki lastiğimde en ufak bir dişli yoktu ve şehir bisikletinin kullanım amacına göre bu durum patlamaya daha müsait bir hale getiriyordu lastiği. Doğru basınç yanılmıyorsam anahtar kelime burada. Evime daha yeni bir kaliteli pompa alabildim ve her 2-3 turda bir lastiklerin en doğru basınçta olması için kullanıyorum.
     
  4. Onder.Eren

    Onder.Eren Kıdemli Üye

    Kayıt:
    6 Aralık 2012
    Mesajlar:
    267
    Beğeniler:
    154
    Şehir:
    istanbul
    Bisiklet:
    Specialized
    Seviye:
    Bu arada eklemek istiyorum: Benim bu "sürekli patlama" problemim Florya sahildeki dikenler yüzünden oluyor. Şehir bisikletimde 1 günde 3 defa lastik patlattığımı biliyorum. O yolda sürekli kullandığım için sık sık kenara çekmiş lastiğin başına eğilmiş bisikletçiler görmek te çok normal geliyor artık bana :)
     
  5. Ferhat Köse

    Ferhat Köse Onursal Üye

    Yaş:
    40
    Kayıt:
    13 Şubat 2010
    Mesajlar:
    6.461
    Beğeniler:
    9.086
    Şehir:
    Eskişehir'de yaşıyor
    Bisiklet:
    Bisan
    Seviye:
    Evet anahtar kelimeyi bulmuşsunuz doğru basınç.Şimdi kalın lastikler ile asfaltta yol almaya kalkarsanız doğal olarak lastik kalınlaştıkça uygulanan hava basıncı düşüyor ve asfalt gibi sert zeminlerdeki en ufak lastik patlatmaya meyilli cisim lastiğe girebiliyor.Asfalatta kullanacaksanız minimum 70 psı hava basıncı alacak lastikler tercih edilmeli toprak yola girilecekse durum değişir.70-80 psı dan yüksek hava olan lastiğede kolay kolay diken giremez hatta ben çok sefer cam kırıklarından da geçiyorum birden fark etiğim için yinede henüz denk gelip lastiği delemediler :) Biraz da şans faktörünün yanımızda olması lazım :)
     
    Yusuf Z. Şipal bunu beğendi.