Duyuruyu Kapat
Facebook Gözat
Twitter Gözat

Scale-Sportster-Sub...Kullanımda ne gibi farklar var?

Konu, 'Scott' kısmında sultibac tarafından paylaşıldı.

  1. sultibac

    sultibac Üye

    Kayıt:
    21 Şubat 2008
    Mesajlar:
    66
    Beğeniler:
    48
    Şehir:
    BURSA
    Seviye:
    Arkadaşlar,

    İstanbulda yada Ankarada olmadığım için fiilen gidip modelleri görme şansım olmuyor ve netten gördüğüm resimler üzerinden anlamaya çalışıyorum...

    Bisiklet seçimi bölümüne bir topik açmıştım ancak sanırım sorduğum modelleri pek kimse bilmediğinden yanıt gelmedi...

    O zaman bende direk modeller üzerinden giderek kullanım farklılıklarını çözmeye çalışacağım...

    Scott un bilinen 3 serisi arasında elbette donanım farkı mevcut...

    Scale... Sportster... Sub...

    Ancak beni asıl ilgilendiren kullanım alanları ve beklentiler...

    Scale MTB tarzı...

    Lakin sportster ve sub modellerini çözemedim...

    Görünüm MTB gibi ancak yol bisikleti olarak adlandırılmış...

    Lastik, kadro geometrisi vb. yönlerinden farklıysa, bu farklılıkları ve pratikteki etkisini anlatacak bilgilere ihtiyacım var...

    Herkese keyifli pedallar...
     
  2. HaliliOzturk

    HaliliOzturk Onursal Üye

    Kayıt:
    3 Temmuz 2005
    Mesajlar:
    7.283
    Beğeniler:
    9.860
    Seviye:
    Scale'in hitap ettiği tek bir nokta var; Cross Country yarışı. Onun dışında hedeflediği bir nokta yok, sanıyorum bu konu çok açık.

    Sub ve Sportster'e biraz değinelim.

    Sportster 700C ölçüde lastik kullanyor. Yani 26" değil. 50 mm. ön amortisörü var ve bu amortisör arazi vb yerlerde performans için değil, şehir içinde konfor için var. Bisikletin tüm geometrisi de buna uygun olarak tasarlanmış. Yani bir trekking/city bike diye biliriz Sportster için. Scott kendisi "all around" olarak tanımlamış. Yani düz yollarda çok iyi giderken, yollar bozulduğunda da sizi yarı yolda bırakmayacak. Bir yol bisikleti kadar narin değil.

    SUB ise Speed Utility Bicycle olarak adlandırılmış. Scott bu modeli de şehir yaşantısında otomobile bir alternatif olarak gösteriyor. Biraz daha sürate yönelik olarak tasarlanmış diyebiliriz. Ancak 26" ve 700C versiyonları var. Hiç bir modelde amortisör seçeneği yok.

    Kısaca Sportster biraz daha konfor arayanların, SUB ise şehir içinde sürat arayanların tercihi.
     
  3. Hakan Yazman

    Hakan Yazman Onursal Üye

    Kayıt:
    31 Ekim 2004
    Mesajlar:
    4.039
    Beğeniler:
    5.678
    Şehir:
    Alanya/İstanbul
    Seviye:
    Ben şahsen SUB ları çok beğendim, çok klas bir bisiklet, imkanlar dahilinde almak isterim böyle bir bisiklet... Bu bisikletler bir nevi şehir içi maraton bisikleti gibi, çok hızlı kıvrak ve sportif, amortisörü olmadığı için (bence bir şehir bisikletinde en büyük gereksizlik abidesi) oldukça hafif ve tepkisel bir bisiklet...
     
  4. sultibac

    sultibac Üye

    Kayıt:
    21 Şubat 2008
    Mesajlar:
    66
    Beğeniler:
    48
    Şehir:
    BURSA
    Seviye:
    Yanıtlar için teşekkürler...

    Anladım ki benim aradığım tarz çok net olarak Sportster P serisinin temsil ettiği trekking/city tarzı...

    Peki bu türün diğer markalardaki eşdeğer modelleri hangisidir?

    Trek, cannondale, corratec vb. markalarda?

    Keyifli sürüşler...
     
    ozan çanakçı bunu beğendi.
  5. Hakan Yazman

    Hakan Yazman Onursal Üye

    Kayıt:
    31 Ekim 2004
    Mesajlar:
    4.039
    Beğeniler:
    5.678
    Şehir:
    Alanya/İstanbul
    Seviye:
    Hepsinde vardır, sanırım gördüğüm en çok city bike çeşit corratec de vardı delta bisiklet de oldukça teferruarlı bisikletler di hatırladığım kadarıyla , onun dışında sedona ve kron un da ilaçlık şehir bisikletleri mevcut ama sportsterden oldukça uzak düşer...
     
  6. sultibac

    sultibac Üye

    Kayıt:
    21 Şubat 2008
    Mesajlar:
    66
    Beğeniler:
    48
    Şehir:
    BURSA
    Seviye:
    Hakan bey,

    Ne yazık ki gidip görme şansım yok...

    Ancak sitelerden modellere bakıp anlamaya çalışıyorum, lakin çok model olduğu için işin içinden çıkamıyorum...

    Dolayısıyla diğer markaların eşdeğer modellerinin isimlerini bilirsem kolayca netten bulup inceleyebilir ve kendi aralarında kıyaslama yapabilirim...

    İlginiz için teşekkürler...
     
    ozan çanakçı bunu beğendi.
  7. Hakan Yazman

    Hakan Yazman Onursal Üye

    Kayıt:
    31 Ekim 2004
    Mesajlar:
    4.039
    Beğeniler:
    5.678
    Şehir:
    Alanya/İstanbul
    Seviye:
    Rica ederim aslında kafanızı fazla karıştırmadan sportster önerebilirim, gayet güzel bisikletler kadro bazında, geri kalan malzemeler alacağınız modele göre değişiyor, onun dışında 2008 kadroları yenilendi ve ben çok beğendim, genel olarak gereksiz detaylardan arındırılmış beğendiğim bisikletler...
     
  8. alexandraki

    alexandraki Yeni Üye

    Kayıt:
    9 Mayıs 2008
    Mesajlar:
    31
    Beğeniler:
    8
    Şehir:
    ISTANBUL
    Seviye:
    Sporster'in Trek'teki versiyonu sanırım Trek 7300. Büyük ve ince tekerlek ve de amortisör var. Fiyat olarak daha uygunda ona da bakilabilir sanirim.
     
  9. gatila

    gatila Forum Bağımlısı

    Kayıt:
    9 Mayıs 2008
    Mesajlar:
    667
    Beğeniler:
    960
    Şehir:
    çerkezköy
    Seviye:
    arkadaşlar yeni başlıyorum ve ben de çok kararsız kaldım

    a) sedona sd-761 gibi bir MTB alıp ince lastik takmak mı?
    böylece çift bisiklet sahibi olurum. ama 26" janta razı olurum, uzun yolda 28" keyfi yaşayamam

    b) yoksa corratec x-trail cross country veya scott sportster p3 gibi bir hibrid almak mı?
    böylece uzun turlar daha keyifli ama arada gireceğim patikalarda, ya da aslında daha ziyade günlük keyif sürüşlerimde MTB kadar keyif verir mi? O kadar kıvrak olur mu?

    tamam fonksiyonellik düşünülürse kullanım amacıma hibridler daha uygun, çünkü uzun turlara çıkacağım. ama sanki MTB aldığımda onunla daha bir bütünleşirmişim, daha çok keyif alırmışım gibi geliyor.
    bakınca da turlara çıkanlar dahil olmak üzere herkes MTB kullanıyor. Hibrid veya tur bisikleti kullananlar pek bi azınlıkta.
    ileride parça problemini de düşünmek lazım sanırım
     
  10. avozkan4

    avozkan4 Yeni Üye

    Kayıt:
    15 Mayıs 2008
    Mesajlar:
    9
    Beğeniler:
    7
    Şehir:
    Konya
    üstadım merhaba
    scoott sub kadro üzerinde shimano deore lx setli olarak 3 gün önce satın aldım.Kullanma amacım sizinki ile aynı:uzun keyifli turlar.Performansını denedim çok çevik ve hızlı buldum.Hibrid bir bisikletten beklehilmeyecek kadar hızlı.Size acizane önerim uzun turlarda kararlı iseniz mutlaka hibrit bicycle tercih etmeniz.ilaveten federasyon üyeliği yapan bir arkadasa sordum o da uzun turlar için mutlaka hibrit deditabi tur tamamen arazi turu değilse.zaten arazi kullanımına da müsait tek yapmak gereken bir çift yedek arazi lastikli cant ya da dış lastik.
     
    bertone ve sevims bunu beğendi.
  11. sevims

    sevims Aktif Üye

    Kayıt:
    26 Mayıs 2008
    Mesajlar:
    146
    Beğeniler:
    167
    Şehir:
    bochum
    Seviye:
    Dostum merhaba,

    Acaba bisikletinden birkaç fotoğraf çekip forumda bizimle paylaşman mümkün olur mu? Eğer olursa çok sevinirim....
     
  12. gatila

    gatila Forum Bağımlısı

    Kayıt:
    9 Mayıs 2008
    Mesajlar:
    667
    Beğeniler:
    960
    Şehir:
    çerkezköy
    Seviye:
    scott'un sportster'ine alternatif olarak corratec'in şu modelleri var:
    x-trail cross base
    x-trail cross
    x-trail cross country
    superbow cross

    ayrıca Corratec'in üzerinde bagajı, çamurluğu, vb aksesuarı ile turlar için hazır satılan Shape ve Sport Trekking serileri var.

    Trek'in ise şu serileri var:
    düz maşa: FX serisi (paraya kıyılırsa FX 7.5 modelinde karbon maşa var. 990 eur)
    amortisörlü: 7300 modeli (bildiğim kadarıyla 7000 serisinden Türkiye'de sadece 7300 modeli var)

    şehir bisikleti olan Scott'un SUB modeline alternatif olarak da Trek'in SU ve SOHO serileri var.

    ayrıca Cannondale'in Bad Boy ve Specialized'ın Sirrus serileri incelenebilir.

    ben de hibrit bisiklet araştırıyorum ama kararsızım.
    kararsızlığa iten temel nokta ise yedek parça sorunu. MTB gibi yaygın olmadıkları için amortisörde ve jant-teker gibi parçalarda fazla seçenek bulmak mümkün değil.
    ama Hibrit'e karar verirsem, tercih sıram şu şekilde olacak:

    1) Scott
    2) Corratec
    3) Trek
    4) Specialized
    5) Cannondale

    bu sıralama markaların genel kalite sıralaması gibi algılanmamalıdır. sadece hibrit kategorisindeki modelleri için benim beğeni sıramdır.

    ben yakın zamanda bir hayli araştırdım. Gerçi henüz acemiyim, ama mevcut modellerin özellikleri ve fiyatları hakkında detay bilgi almak isteyen varsa, kriterlerini iletirse daha detaylı bilgi vermeye çalışırım.
    amortisörlü / düz maşa
    fiyat aralığı
    donanım (örneğin vites için Deore? Lx?...)
    gibi gibi beklentilerinizi yazarsanız ona uygun modellerin isimlerini verebilirim.
    hepsini baştan sona anlatmak uzun sürer.
     
    mnazmi bunu beğendi.
  13. laciverti

    laciverti Forum Demirbaşı

    Kayıt:
    7 Ağustos 2008
    Mesajlar:
    519
    Beğeniler:
    517
    Şehir:
    Antalya
    Bisiklet:
    Cannondale
    Seviye:
    Merhaba ..
    İzlediğim bu topikde ben de bir soru sorsam.
    1.P1 ve P2 arasında fiyat farkına değer mi?
    2.Sportster P1 ve speedster S30 FB 30SB i kısyaslarsak avantajlar ev dezavantajlar ne olur.?
    3.Amortisor anlamsız geldiğine göre bana speedster daha uygun mu olur?
    (dağ bisikletim hali hazırda olduğu için hibrid ve özellikle sürat + kıvraklık istiyorum.P1 ya da P2 her nejadar amortisörlü olsa da istediğim sürati sağlayabilir mi yoksa speedster mi tercih etmeliyim..
    4.Ve speedlerden hangisi fiyat ve kullanım açısından tercih edilebilir.?
    Herkese sevgilerimle..
     
  14. Ali Hekimoğlu

    Ali Hekimoğlu Bisikletkolik

    Kayıt:
    19 Ağustos 2006
    Mesajlar:
    1.191
    Beğeniler:
    262
    Şehir:
    izmir
    Bisiklet:
    b'Twin
    Seviye:
    Yol bisikleti ergonomisine sahip olduğu için speedsterin üstünde sürekli dinamik-sportif bir pozisyonda duracaksınız . eğer komfor yerine bu sportif sürüş pozisyonuna ok derseniz diğer bisikletler, hız ve kıvraklık olarak speedsterin yanına bile yaklaşamazlar.

    ama bisikletin üzerinde biraz daha rahat olayım , bel-sırt kaslarım okadar gergin olmasın derseniz yol bisikleti düşünmeyin.

    Dağ bisikletim var, sürat ve kıvraklık istiyorum sorusunun cevabı speedsterdir, biraz daha daha relax sürüş pozisyonu olan sub 2. seçenek, dahada relaxı sportster, ondan sonrada mtb dir. saygılar...
     
    laciverti ve ateze bunu beğendi.
  15. laciverti

    laciverti Forum Demirbaşı

    Kayıt:
    7 Ağustos 2008
    Mesajlar:
    519
    Beğeniler:
    517
    Şehir:
    Antalya
    Bisiklet:
    Cannondale
    Seviye:
    Yanıtlarınız için çok teşekkür ediyorum.
    Kafam biraz karıştı, çünkü speedster istiyordum öncelikle.
    1. Speedster oturma poziasyonuna alışabilir miyim, hepsinde gidon yarış tipi mi?
    Uzun süre kullanmada yarar mı?
    (Scuba,spearfishind, trekking, rollerblade yaparım, enduromotor kullanıcısıyım (Transalp), 1 74 boy 71 kiloyum, 46 yaş)
    2.P1 ve P2 aerasındaki donanım farkı fiyat farkına değer mi?
    3.SUB düşünrsem fiyat donanım olarak hangisini önerirsiniz.

    Sevgilerimle...
     
  16. Ali Hekimoğlu

    Ali Hekimoğlu Bisikletkolik

    Kayıt:
    19 Ağustos 2006
    Mesajlar:
    1.191
    Beğeniler:
    262
    Şehir:
    izmir
    Bisiklet:
    b'Twin
    Seviye:
    1.vücut yapın kaslı-güçlü'yse yol bisikletini sevebilirsin yumuşak kaslı-yağlanmaya eğilimli ise kesinlikle sevmeyeceksin, herkez her spora uygun değildir, herkez koşamaz koşmamalı herkez fiziksel özelliklerine göre uygun spor yapmalı. herkez yola binemez kendini sen tanıyorsun buna göre karar ver.

    Düz gidonun espirisi daha dik bir oturuş pozisyonu sağlaması , fren kollarını kullanım kolaylığı, şehir içinde binen için amatörler için daha rahat kullanım sağlamasıdır. şehir trafiğinde yarış gidonuna nazaran daha rahattır.

    2. bu sorunu yanıtlamayacağım çünkü size rijit maşalı ya sub yada genetik yapınız uygunsa yol bisikleti öneriyorum çünkü zaten mtb niz var sportstere gerek yok.

    3.sub alırsanız alabileceğiniz en hafifini öneriyorum çünkü hız ve kontroledilebilirlik istiyorsunuz!
     
    sultibac ve laciverti bunu beğendi.
  17. ozgur_jeo

    ozgur_jeo Aktif Üye

    Kayıt:
    19 Nisan 2008
    Mesajlar:
    186
    Beğeniler:
    170
    Şehir:
    izmir
    Seviye:
    yorumlarını paylaşan herkese çok teşekkür ederim. benim aklımda aynı sorular vardı fakat bi türlü netleştiremiyordum. ama bu konuyu sanki ben açmışım cevaplarda direk bana gelmiş gibi oldu çok faydalı oldu benim için teşekkürler...(bende hybridleri beğeniyorum ama daha doğru düzgün bi mtb bisikletim olmadığı için sonraki planlara kalıyor)
     
  18. laciverti

    laciverti Forum Demirbaşı

    Kayıt:
    7 Ağustos 2008
    Mesajlar:
    519
    Beğeniler:
    517
    Şehir:
    Antalya
    Bisiklet:
    Cannondale
    Seviye:
    Sub serisi kararım.
    20 ile 10 arasında 600 YTL fark var..
    Bu farkı vermeye değer mi? Değmezse kararım Sub 20 den yana olacak.. :)
    teşekkürler yanıtlar için.
     
  19. Ali Hekimoğlu

    Ali Hekimoğlu Bisikletkolik

    Kayıt:
    19 Ağustos 2006
    Mesajlar:
    1.191
    Beğeniler:
    262
    Şehir:
    izmir
    Bisiklet:
    b'Twin
    Seviye:
    Bence değmez, hem disk olduğu için sub10 20'den daha ağır, disk fren oldukça keyifli bişeydir ama 600ytl ile sub 20yide oldukça hafifletebilirsiniz . ben hafiflik diyorum. izmir ata bisikleti arasanız daha fazla yardımcı olacaktır. http://www.atabisiklet.com/
     
    laciverti bunu beğendi.
  20. laciverti

    laciverti Forum Demirbaşı

    Kayıt:
    7 Ağustos 2008
    Mesajlar:
    519
    Beğeniler:
    517
    Şehir:
    Antalya
    Bisiklet:
    Cannondale
    Seviye:
    Doğasporları malzemeleri ile kontak kurdum. SUB 20 26 jant Large mevcut
    Ancak ben calssic (28 jant) istiyorum.
    Bu ellerinde medium olarak var.
    1.7 4boy 78cm ağ-yer mesafesi. Medium kadran bana uygun olur mu..?
    28 jant medium alayım mı, yoksal 28 large için bekleyeyim mi.?
    Atabisiklet sayfasında sorun var.Mesaj yolladım, yanıt bekliyorum.
    Teşekkür ediyorum tekrar.