Duyuruyu Kapat
Facebook Gözat
Twitter Gözat

sanırım marka hastalığımız var

Konu, 'Yol Bisikleti / Road Bike' kısmında Emre Akcan tarafından paylaşıldı.

  1. Emre Akcan

    Emre Akcan Forum Bağımlısı

    Kayıt:
    3 Ocak 2012
    Mesajlar:
    782
    Beğeniler:
    387
    Şehir:
    Antalya / Arapsuyu
    Bisiklet:
    Scott
    Seviye:
    yol bisikleti alacağım bakıyorum bazı bisikletler neredeyse aynı özelliklerde biri diğerinden çok pahalı oluyor sırf markası yüzünden sedona 611 var tiagra set karbon maşa 2.200 lira 20 vites
    trek 1.5 var 18 vites karbon kadro shimano sora set
    sedona 611 var focus variado 2.0 var bunlarda çok yakın özelliklerde ama fiyatları farklı

    ben mi yanlış biliyorum yoksa sırf markalarından dolayımı fiyatları farklı
    bide bugün forma alacaktım üstünde markalar yazan forma 20 lira daha pahalı oluyor düz renklerde formadan bazen kendimi sadece yazıya para vermiş hissediyorum umarım yanlıştır
    sizce ?

    (bu arada hala yol bisikleti seçmeye çalışıyorum 2500 liraya kadar önerileriniz kabul edilir) :D
     
  2. fatihaydın

    fatihaydın Bisikletkolik

    Kayıt:
    28 Mart 2012
    Mesajlar:
    1.003
    Beğeniler:
    381
    Şehir:
    İSTANBUL
    Bisiklet:
    Look
    Seviye:
    şöle düşün mercedes ile fiat arasında ne fark var ? ikiside araba sonuçta ulaşıma yarıyorlar tipleri aynı yani dıştan bakıldığında fark yok.servislerine bakıyorsun mesela fordun bir servisinde müşteriler beklerken sıkılmasın diye play statıon falan var oynarlar araçları gelene kadar diye ama mercedeste yok.soruyorsun ford diyor ki ben müşterimi düşünüyorum beklerken sıkılmasın diye hiç bir masraftan kaçınmıyorum mercedese soruyorsun sende neden yok araban çok daha pahalı olmasına rağmen ya da diğer işlemlerin adamın cevabı niye koyayım ben müşterimi bekletmiyorum ki... işte aradaki kalite farkı da bu

    bisiklete gelince salcano xrs 030 kullanıyorum üzerindeki setler süper ama kadrosu bi trek gibi değil.mesela bisiklet 2 aylık ama furçtan gıcırtı geliyor.bilyalar dağılır arada boşluk falan oluşur anlarım ama gidiyorum bisikletçiye hiç biri yok yağsızlıktan yapıyor dedi yağ sürdü hala devam ediyor.ama bi specializedde trekde scott da ya da cannondale de ya da vb. bunlarda böle sorun olmuyor ya da çok az çıkıyor ama forumda bu konuda salcanoda şikayeti olan başka arkadaş vardı.

    eğer benim gibi yeni başlayacaksan bu bisikletler son derece uygun bizler için 2 sene falan rahat idare eder ama 2. bisikletim kesinlikle linkteki ya da o tip bir şey olur salcanoya sedonaya krona para vermem asla ( ama başlangıç modellerinde de trek 1.5 e o parayı vermem salcano sedona dururken )

    http://www.aktifpedal.com/specializ...i-tarmac/tarmac-elite-int-sl2-c2#.UIGZesVLMdE
     
  3. Tuncay Üner

    Tuncay Üner Bisikletkolik

    Kayıt:
    16 Mayıs 2012
    Mesajlar:
    1.031
    Beğeniler:
    656
    Şehir:
    İstanbul
    Bisiklet:
    Trek
    Seviye:
    Bu bahsettiğiniz markalar içerisindede;

    Trek'in yeri ayrı, Canondale Specialized Scott ayrı.

    Niye derseniz, birgün istanbuldaki Bahçeköy veya Ortaköy Trek'i ziyaret edin anlarsınız.

    Diğer markalarda distribütörle uğraşıyorsunuz. İşte delta bisiklettir atilla bisiklettir. Bunlar envai çeşit ürün satıyorlar.

    Ama Trek'te siz "Alatin Bisiklet" diye bir firma değil, direk Trek ile muhattapsınız. Ömürboyu kado garantisini zaten çoğu marka veriyor burada ömürboyu ücretsiz bakım hizmeti de var.

    Trek'te size amacınız dışında ürün satmaya çalışmıyorlar. Neye ihtiyacınız var o belirleniyor ona göre seçenekler sunuluyor. 54cm kadro lazım olan adama gidip sırf elinde yok diye 56cm satmaya kalkmıyorlar. "shimanolarda indirim yok haaa" falan ukala laflar etmiyorlar vs vs. Bu liste uzar gider...
     
    Onat GÜRSOY, fatihaydın ve ulaş kaya bunu beğendi.
  4. ulaş kaya

    ulaş kaya Forum Demirbaşı

    Kayıt:
    6 Mayıs 2012
    Mesajlar:
    552
    Beğeniler:
    336
    Şehir:
    Karaman
    Bisiklet:
    Cube
    Seviye:
    haklısın elindeki daya bitsin mantığı.

    gözlemleriniz bizim için önemli.
     
  5. fatihaydın

    fatihaydın Bisikletkolik

    Kayıt:
    28 Mart 2012
    Mesajlar:
    1.003
    Beğeniler:
    381
    Şehir:
    İSTANBUL
    Bisiklet:
    Look
    Seviye:
    bende de specializedin yeri ayrı.kadroların o görünümleri bi kere hiç bir bisiklette yok.kalite olarak bence specialized trek cannondale scott vs. ben bunların arasında fark göremiyorum o yüzden bu konuda hiç birini birbirinden ayırmam.ortaköydeki trek e gittim biliyorum o konuda haklısınız direk trekle muattap olmak güzel bir şey ama sırf bu yüzden bir marka seçilmemeli bence he tabiki yabana da atılmamalı sonuçta önemli bir şey.mesela specializedde tarmac serisi trekte madone 6 serisi cannondale de supersix serisi scott da foil benim çok hoşuma gider.hepsi kalite kokar kaliteli servis kaliteli işçilik garanti gibi garanti bunları bulursunuz.fakat salcanoda dediğiniz gibi boyumla alakasız kadro satmaya çalıştılar başta sırf elinde kalmadı diye o da. bakın işte bu da bir fark olabilir mesela...

    eğer marka takıntısı denen şey buysa ben varım böle marka takıntısına.en azından enayi yerine koyulmuyoruz tuncay beyin de söylediği gibi sadece ihtiyacınız olan ürünü varsa satıyorlar o yok ama olsun sen bundan al olayı falan yok...
     
  6. Tuncay Üner

    Tuncay Üner Bisikletkolik

    Kayıt:
    16 Mayıs 2012
    Mesajlar:
    1.031
    Beğeniler:
    656
    Şehir:
    İstanbul
    Bisiklet:
    Trek
    Seviye:
    Ben işin biraz distribütor kısmına dem vurdum. :)

    Ama genelde sizinde bahsettiğiniz gibi farklar mevcut. İş donanımda bitseydi, şimdi kısmen shimano 105 set yerine full ultegra setli bir bisikletim olabilirdi. Zaten farklı farklı bisikletler kullanmaya başlayınca kadro kalitesinin önemini fark ediyorsunuz.

    Ayrıca pek gündeme gelmeyen şeylerden birisi ise mühendislik emeği. Yeni model Kron xc250'lerin çatır çatır Shimano Tourney arka aktarıcı doğradığını biliyoruz. Bu bisikletin 2010 ve daha önceki modellerinde böyle birşey görünmüyor. Şimdi burada bir mühendislik hatasının olduğu aşikâr. Aynı malzeme bir kurulumda kırılıyor, diğerinde kırılmıyorsa, kırılan kurulumda bir sıkıntı var demektir.

    İşte büyük markaların modellerindeki mühendislik emeği diğerlerinegöre çok daha fazla oluyor. buda ürünün geneline yansıyor.

    Mesela fatihaydın'ın bahsettiği furş takımı gibi, diğer markalar da aşağı yukarı aynı malzemeyi kullanıyorlar. Ama bir markada sıkıntı çıkarken diğerinde çıkmıyor. İştem mühendislik, tam da burada iş görüyor.
     
  7. fatihaydın

    fatihaydın Bisikletkolik

    Kayıt:
    28 Mart 2012
    Mesajlar:
    1.003
    Beğeniler:
    381
    Şehir:
    İSTANBUL
    Bisiklet:
    Look
    Seviye:
    söylediklerinizde haklısınız tuncay bey distribütör kısmı yabana atılacak mesele değil sonuçta yaşanan sorunlardan forumda sıkça bahsediliyor.eğer benim de bütçem yetseydi kesinlikle specializedin trek in scott ya da cannondale nin apex ya da 105 setli bisikletini alacaktım fakat giriş seviye için için yetiyordu ben de ileride 1500 tl lik bir bisikletin kadroya tutup da ultegra set yapmayayım dedim salcano bana 1-2 sene kadar idare eder en azından şimdiden bir tarmac için para biriktirmeye başladım bile onun 105 setini dura ace yapabilirim mesela.Bence emre bey bir 601 611 ya da xrs 030 kron active ya da rocket bu tip bir bisikletle başlarsınız bisikletle siz de gelişirsiniz daha sonra bilinçli bir şekilde iyi bir carbon bisiklet alabilirsiniz ultegra setli vs falan.yok ben ilerde değiştiremem 1 kere alıcam derseniz de bence bir 3-4 bin tl yi gözden çıkartmalısınız yoksa yetmiyor 2500 tl lik bisikletler ileride insan bişeyler öğrendikçe anlıyor farkı daha iyisi olsun istiyor bu sefer 2500 tl verip giriş seviyesi alıp sonra üst modele geçiyorsunuz bence kadrosu az daha düşük kalitede iyi setli bisikletle başlamak biraz daha mantıklı.

    Sonuç olarak daha düşük bütçeli bisikletle başlayın 611 mesela.boşverin focusu falan şimdilik.ilerde iyice bilgi ve kondisyon sahibi olunca zaten çok iyi bir bisiklet alma isteğiniz olacak...
     
  8. Emre Akcan

    Emre Akcan Forum Bağımlısı

    Kayıt:
    3 Ocak 2012
    Mesajlar:
    782
    Beğeniler:
    387
    Şehir:
    Antalya / Arapsuyu
    Bisiklet:
    Scott
    Seviye:
    distribütör sorunum hiç hemde hiç yok benim bisiklet alacağımda bizde yok ama şurdaki şu bayide var bile diyorlar iyice samimi olmaya başladım hatta :D bende para biriktiriyorum ama 14 yaşındayım ahım şahım bişey biriktiremiyorum kısa zamanda başlasam iyi olur diye düşünüyorum ama 1 sene dayanmam lazım o kadar parayı denkleştirmek için ki bu zor :D ama düşünmeye değer
    bide bi kere alıp çok çok fazla kullanılmaz bence bi üstü çıkar sonra onun bi üstü böyle gider gibime geliyor
     
  9. fatihaydın

    fatihaydın Bisikletkolik

    Kayıt:
    28 Mart 2012
    Mesajlar:
    1.003
    Beğeniler:
    381
    Şehir:
    İSTANBUL
    Bisiklet:
    Look
    Seviye:
    bence de düşük bütçe ile başlayıp ilerde değiştirmek daha mantıklı olur...
     
  10. Onat GÜRSOY

    Onat GÜRSOY Kıdemli Üye

    Kayıt:
    5 Haziran 2012
    Mesajlar:
    252
    Beğeniler:
    88
    Şehir:
    Sahrayıcedit,Kadıköy,İstanbul
    Seviye:
  11. ToffieBoi

    ToffieBoi Onursal Üye

    Kayıt:
    29 Haziran 2010
    Mesajlar:
    4.484
    Beğeniler:
    7.051
    Şehir:
    İstanbul
    Adı:
    Gökhan
    Bisiklet:
    Orbea
    Seviye:
    Bisikleti bisiklet yapan kadrosudur. Üzerinde ister Sora - ister Dura-Ace set olsun, kadro kötüyse eğer o bisikletten zevk alamazsınız.
     
  12. Fırat Dizman

    Fırat Dizman Onursal Üye

    Kayıt:
    13 Temmuz 2008
    Mesajlar:
    2.019
    Beğeniler:
    1.036
    Şehir:
    BABAESKİ
    Bisiklet:
    Cube
    Seviye:
    yurtdışında satış fiyatı 2000 euro olan italyan malı bir kadro set fabrika çıkışı oradan alınca satış fiyatı 450 euro,ozaman hangi kaliteden bahsediyoruz,pardon kalite evet ,ozaman çinde merdiven altında yapılan kadrolar ile aynı fiyata gelmiyormu:) demekki onlarda 100 euroya mal ediyorlar ve siz Türkiyede çok daha yüksek olmak üzere avrupada 2000 euro vererek sadece ismi satın alıyorsunuz:)
     
  13. Mümin MUTLU

    Mümin MUTLU Yeni Üye

    Kayıt:
    13 Haziran 2012
    Mesajlar:
    24
    Beğeniler:
    32
    Şehir:
    Eskişehir- Kocaeli
    Bisiklet:
    Bianchi
    Seviye:
    Amatör bir kullanıcı olarak yazıyorum. Bu konuda bilgili değilim ve merak ettiğim için soruyorum. :) Farklı bir kadro kullanmadığım için de şuan kullandığım kadro kötü mü iyi mi bilmiyorum. Neye göre iyi yada kötü :S Aynı açılarla, aynı malzemeden üretilmiş bir başka kadro, sürüşümü daha keyifli hale mi getirecek?

    Şöyle sormak daha güzel olur sanki; İki farklı kadro var. İkisi de vücut ölçülerime uygun. Bir tanesi ünlü bir marka, ürettiği kadrolara yaptığı mühendislik harcamaları hakkında şüphemiz yok, adını duymak, kadrodaki o yazıyı okumak insana güven veriyor, vay be dedirtiyor. Doğal olarak fiyatı biraz yüksek. Diğeri yerli üretici, biraz burun kıvırıyoruz ama fiyatı uygun. Bu durumda ilk kadroyu alırsam daha mı keyifli sürüşler yapacağım?

    Sanırım sizin söylemek istediğiniz kişinin kendine uygun bir kadro kullanması. Yoksa değil mi? :)
     
  14. emrahozkan

    emrahozkan Forum Bağımlısı

    Kayıt:
    24 Ağustos 2011
    Mesajlar:
    739
    Beğeniler:
    1.290
    Şehir:
    Ankara
    Bisiklet:
    Focus
    Seviye:
    bence markalar kolay kolay marka olmuyor, herkes malının kıymetini biliyor ona göre fiyatlandırıyor... sony vaio da aynı işlemciyi kullanıyor casper de, ama kullanımda aynı sonuç ve zevki almıyorsun...

    sadece üzerinde yazan markaya para verdiğimizi düşünmüyorum...
     
  15. ToffieBoi

    ToffieBoi Onursal Üye

    Kayıt:
    29 Haziran 2010
    Mesajlar:
    4.484
    Beğeniler:
    7.051
    Şehir:
    İstanbul
    Adı:
    Gökhan
    Bisiklet:
    Orbea
    Seviye:
    Boya uygun kadro kullanmak zaten ilk kural. Sele yüksekliği, gidon boğazı uzunluğu, açısı, gidon genişliği vs. bunlar çok çok önemli şeyler.

    Keyifli kadro derken şunu kastediyordum. Mesela karbon kadroları ele alalım. Bir tane, benim de kullandığım Specialized Tarmac fotoğrafı koyayım.
    [​IMG]

    56cm bir kadronun asıl ölçüsü 53cm bu kadrolarda. Dikkat ederseniz üst boru düz değil eğimli olarak geliyor. Maşanın kadro ile birleştiği kısımda alt taraf çok daha geniş. Kadronun alt borusu, Specialized yazan kısım oldukça kalın. Arka üst bacaklar ince, alt bacaklar ise kalın. Ek olarak markaya göre FACT 8 ya da 10 karbon kullanıyor ki bu bisiklet için özel geliştirilmiş bir karbonfiber.
    Kısacası, bu adamlar oturuyorlar. Bisikleti nasıl daha rijit (esnemez), fakat aynı zamanda yoldan gelen titreşimleri en aza indiririz diye düşünyorlar, uğraşıyorlar. Kullandıkları karbonfiberin iç yapısını bile değiştiriyorlar.

    Bizim yerli marka ise şunu yapıyor. Mesela Salcano. AXMAN diye bir kadro üreticisi var. http://www.axman.com.tw . Gidiyor bu adamlara, bana 100 tane yol kadrosu verin diyor. Adamların tasarımları üzerine SALCANO yazdırıyor. Türkiyede satıyor. Sedona da, Kron da bunu yapıyor.
    Ben Specialized'da alacağım bisikletin her ölçüsünü milimetrik olarak internette bulabilirken, Salcanoyu 50 kere aramama karşılık bir üst boru ölçüsü alamadım. Dedim en son, bi metre alıp ölçün şunu. Zor bir şey değil. Dönmediler bana geri. Onun dışında, Her kadro boyuna göre aynakol uzunluğu, gidon genişliği, boğaz uzunluğu gibi detaylar değişir. Öğrendim ki Salcano o an elinde ne varsa onu kullanıyor. Yani 58cm bir yol kadrosunda 175mm aynakol kullanacakken elinde 170 varsa onu kullanıyor. Bu da yukarıda bahsettiğim, bisiklet sizinle uyumlu olmalıdır maddesini gözardı ediyor. Neyse, bunlar detay, ama çok önemli detaylar..

    Asıl sürüşteki fark nerede mi belli oluyor. İşte üstteki markanın bu kadar dikkat ederek ürettirdiği (biliyorsunuz ki çoğu firma kendisi üretmiyor kadroları) kadrolara karşılık, bundan 100 tane SALCANO yazılı yapın kadroları karşılaştırıyoruz. Evet ikisi de karbon kadro fakat yukarıda bahsettiğim nedenlerden dolayı bilindik markaların kadroları daha keyifli oluyor. Aynı açılara, aynı madde ismine (karbonfiber ya da al.) sahip olsa bile bazı detaylar işi çok değiştiriyor.

    Örnek olarak; Specialized Roubaix, Trek Domane gibi kadroların tasarımlarına bakabilirsiniz.
     
    fatihbugra ve Barış Güney bunu beğendi.
  16. Mümin MUTLU

    Mümin MUTLU Yeni Üye

    Kayıt:
    13 Haziran 2012
    Mesajlar:
    24
    Beğeniler:
    32
    Şehir:
    Eskişehir- Kocaeli
    Bisiklet:
    Bianchi
    Seviye:
    Detaylarıyla yazmışsınız. Teşekkür ederim.

    Ben bu detaylara dikkat etmeden aldım bisikletimi. Aldıktan sonra da sele yüksekliğini boyuma göre ayarladım, birkaç tane de 'how to fit a bicycle?' videosu izleyip, hmm tamam sanırım deyip sürüyorum. Bir rahatsızlık hissetmiyorum ama belki de bu Specialized Roubaix kullanmadığım içindir. :) Bir dahaki sefere bunları gözardı etmeden tercih yapacağım.
     
  17. ToffieBoi

    ToffieBoi Onursal Üye

    Kayıt:
    29 Haziran 2010
    Mesajlar:
    4.484
    Beğeniler:
    7.051
    Şehir:
    İstanbul
    Adı:
    Gökhan
    Bisiklet:
    Orbea
    Seviye:
    Genelde ilk bisiklet bu şekilde alınıyor. Ben de ilk bisikletimi, o an bütçeme uygun ne varsa gidip aldım. 2. el aldığım için boy konusunda da pek seçeneğim yoktu. 54-56 arasında kalmıştım fakat 54 bulduğum için onu almıştım.
    Daha sonra, bisikleti kullandıkça farkettim ki kadro bana küçük. Bütçe yetersizliğinden değiştiremedim de, gidon boğazı ile dengelemeye çalıştım durumu.
    O bisikletimi sattıktan sonra hem tecrübem, hem de param vardı. Yurtdışında olduğum için de 2. el olarak çok daha fazla seçeneğim.

    Boyuma ve bütçeme uygun Tarmac'ı buldum, araştırmalarım sonucunda da iyi bir bisiklet olduğuna karar verdim, satın aldım. (hem bu modeli kullanan pro-tour takımları, hem bundan önce kullanıldığı, kazandığı yarışlar ve şampiyonlar.)