Gjankrow
Forum Bağımlısı
- Kayıt
- 13 Ağustos 2014
- Mesaj
- 1.719
- Tepki
- 3.299
- Şehir
- İstanbul
- Bisiklet
- Salcano
Arkadaşlar hepinize merhaba. Mayıs 2015 tarihinden itibaren yol bisikletine geçiş yaptım ve Salcano XRS 030 Tiagra kullanmaktayım. İlgili konu ( (link) ). Yaklaşık bu tarihten itibaren 1200 km yol kat ettim ve artık izlenimlerimi sizinle paylaşmak istedim. Bisikleti almaya gittiğimde, 2015 model XRS 030 alabiliyorken benim 2014 tercih etmemdeki sebep kadronun bana daha önce kullanan arkadaşlar tarafından tavsiye edilmesi olmuştur. Bu bisikletin kadrosu hakkında hep iyi şeyler okuduğumu belirtmek isterim. Tabi arada sıkıntı yaşayan arkadaşlar olmuş olabilir veya uzun vadede benim başıma sıkıntı doğurabilir ancak ben bugüne kadar böyle bir geri dönüş almadığımı belirtmek isterim.
Kadro 2014 XRS 030 ‘un en sağlam parçalarından biri. Defalarca kaldırımdan inip, zıplatıp kadroyu hırpaladım. Kadronun sağlamlığı konusunda sizlerin şüphe duymamasını isterim. Ben hala bu kadronun bu fiyatlara alınacak en iyi seçeneklerden biri olduğu görüşündeyim. Kadronun rijit ( esnemez ) olduğunu ayrıca belirtmek isterim. Şu anda kadar daha kadroyu esnetemedim. Ben hala esnetme konusunda kendimin başarısız olduğunu düşünmekteyim Kadro daha çok performans almanıza sağlayacak şekilde agresif tasarlanmış. Sürüş konforundan çok, performans düşünülmüş.
Maşa ise karbon ancak bir kısmı. Maşa üç bölümden oluşuyor, tamamen karbon değil. Maşa ayaklarının bir kısmı ve şaft borusunun olduğu bölüm alüminyum alaşım. Ancak performans olarak gayet cazip. Ben maşanın kötü bir tarafını daha görmedim. İhtiyacımı karşılıyor ve yetiyor.
Jant setine gelince bu konuda bisikleti alırken (link) jant seti bekliyordum ama (link) ile yetinmek zorunda kaldım. Çünkü 2014 modelin ilk çıkan ürünlerinde Aksium jant var iken benim modelimde Shimano R501 vardı. Jant setinden ise oldukça memnunum. Çünkü her gün işe gidip geliyorken çok fazla çukur ve bozuk yoldan şikayetçiydim.Bir kısmı düzelmiş olsa da hala yolların bir kısmı çok aşırı derecede bozuk. Benim yol bisikleti jant setinden ilk beklentim akort ayarının çabuk bozulmaması idi. Her ne kadar Aksium beklerken R501 almış olsak ta bizi yüz üstü bırakmadı diyebilirim. Ayrıca jant setinin akıcılığı konusunda beklentimi karşıladığını söylemek isterim. Ayrıca hala akort ayarında bozulma emaresi olmadığını söylemek durumundayım.
Lastikler, evet Continental GP4 Season marka lastikler takılmıştı üzerine. Ben size şunu söyleyebilirim, bisikletinize takabileceğiniz en iyi lastik budur. Bir ara kendime iş olsun diye piyasada daha iyi lastik var mı diye bakınmaya başlamıştım.
Sele Borusu, Sele, Gidon boğazı ve Gidon Ritchey Comp etiketli, bence bu seviyede bir bisiklet için iyi bir tercih. Ritchey markasını bilmeyenimiz yoktur o yüzden bu konuda yorum yapmak istemiyorum. Kullanıcılar kendi değer yargılarına sahipler. Gidon boğaz 110mm, Gidon genişliği ise 46 cm.
Çekiş sistemi Shimano Tiagra 4600 modeli. Aynakol dişli sayıları 53/39. Yokuşlarda biraz zorluyor ancak 1 haftada alıştım. Tiagra hakkında fazla kötü veya iyi yorum yapmayacağım ama şunu söylemek istiyorum, vites geçişleri gayet hızlı ve stabil sorunsuz çalışıyo. Eğer hafiflik gibi bir takıntınız yoksa ve sporcu değilseniz sizin için biçilmiş kaftan.
Fren kaliperleri Shimano tiagra 4600 serisinden. Fren kablolama sistemi ise kadronun içinden geçmiyor. Bunun avantajını kendim yaşadım. Fren telini değiştirmek istediğimde kolayca başarmıştım. Kadro içinden geçen kablolar tahminim üzere değiştirilme aşamasında kullanıcıyı zorlayabilir. Ayrıca bisiklet ile beraber gelen pabuçlar tatmin edici.
Notlar : Arkadaşlar bisiklet, performans sürücüleri açısından başlangıç bisikleti olabilir. Ben bisikleti işe gidip gelmek ve hafta sonları uzun turlar için kullanıyorum. İşe gidip gelmek ve hafta sonları için yeterli ve hatta fazla bile.
Yol bisikletine başlamak için iyi bir alternatif. Yaklaşık olarak 1200 km sonunda şunu diyebilirim, eğer bir daha alüminyum bisiklet alacaksam bu Cannondale CAAD serisi olacaktır. Onun dışında 1.900 TL civarına alınabilecek en iyi bisikletlerden biri budur.
Muadili olan bir diğer bir marka inceleme için lütfen (link) konuya göz atınız.
Hepinize saygılarımla.
Fotoğraflar ;
Kadro 2014 XRS 030 ‘un en sağlam parçalarından biri. Defalarca kaldırımdan inip, zıplatıp kadroyu hırpaladım. Kadronun sağlamlığı konusunda sizlerin şüphe duymamasını isterim. Ben hala bu kadronun bu fiyatlara alınacak en iyi seçeneklerden biri olduğu görüşündeyim. Kadronun rijit ( esnemez ) olduğunu ayrıca belirtmek isterim. Şu anda kadar daha kadroyu esnetemedim. Ben hala esnetme konusunda kendimin başarısız olduğunu düşünmekteyim Kadro daha çok performans almanıza sağlayacak şekilde agresif tasarlanmış. Sürüş konforundan çok, performans düşünülmüş.
Maşa ise karbon ancak bir kısmı. Maşa üç bölümden oluşuyor, tamamen karbon değil. Maşa ayaklarının bir kısmı ve şaft borusunun olduğu bölüm alüminyum alaşım. Ancak performans olarak gayet cazip. Ben maşanın kötü bir tarafını daha görmedim. İhtiyacımı karşılıyor ve yetiyor.
Jant setine gelince bu konuda bisikleti alırken (link) jant seti bekliyordum ama (link) ile yetinmek zorunda kaldım. Çünkü 2014 modelin ilk çıkan ürünlerinde Aksium jant var iken benim modelimde Shimano R501 vardı. Jant setinden ise oldukça memnunum. Çünkü her gün işe gidip geliyorken çok fazla çukur ve bozuk yoldan şikayetçiydim.Bir kısmı düzelmiş olsa da hala yolların bir kısmı çok aşırı derecede bozuk. Benim yol bisikleti jant setinden ilk beklentim akort ayarının çabuk bozulmaması idi. Her ne kadar Aksium beklerken R501 almış olsak ta bizi yüz üstü bırakmadı diyebilirim. Ayrıca jant setinin akıcılığı konusunda beklentimi karşıladığını söylemek isterim. Ayrıca hala akort ayarında bozulma emaresi olmadığını söylemek durumundayım.
Lastikler, evet Continental GP4 Season marka lastikler takılmıştı üzerine. Ben size şunu söyleyebilirim, bisikletinize takabileceğiniz en iyi lastik budur. Bir ara kendime iş olsun diye piyasada daha iyi lastik var mı diye bakınmaya başlamıştım.
Sele Borusu, Sele, Gidon boğazı ve Gidon Ritchey Comp etiketli, bence bu seviyede bir bisiklet için iyi bir tercih. Ritchey markasını bilmeyenimiz yoktur o yüzden bu konuda yorum yapmak istemiyorum. Kullanıcılar kendi değer yargılarına sahipler. Gidon boğaz 110mm, Gidon genişliği ise 46 cm.
Çekiş sistemi Shimano Tiagra 4600 modeli. Aynakol dişli sayıları 53/39. Yokuşlarda biraz zorluyor ancak 1 haftada alıştım. Tiagra hakkında fazla kötü veya iyi yorum yapmayacağım ama şunu söylemek istiyorum, vites geçişleri gayet hızlı ve stabil sorunsuz çalışıyo. Eğer hafiflik gibi bir takıntınız yoksa ve sporcu değilseniz sizin için biçilmiş kaftan.
Fren kaliperleri Shimano tiagra 4600 serisinden. Fren kablolama sistemi ise kadronun içinden geçmiyor. Bunun avantajını kendim yaşadım. Fren telini değiştirmek istediğimde kolayca başarmıştım. Kadro içinden geçen kablolar tahminim üzere değiştirilme aşamasında kullanıcıyı zorlayabilir. Ayrıca bisiklet ile beraber gelen pabuçlar tatmin edici.
Notlar : Arkadaşlar bisiklet, performans sürücüleri açısından başlangıç bisikleti olabilir. Ben bisikleti işe gidip gelmek ve hafta sonları uzun turlar için kullanıyorum. İşe gidip gelmek ve hafta sonları için yeterli ve hatta fazla bile.
Yol bisikletine başlamak için iyi bir alternatif. Yaklaşık olarak 1200 km sonunda şunu diyebilirim, eğer bir daha alüminyum bisiklet alacaksam bu Cannondale CAAD serisi olacaktır. Onun dışında 1.900 TL civarına alınabilecek en iyi bisikletlerden biri budur.
Muadili olan bir diğer bir marka inceleme için lütfen (link) konuya göz atınız.
Hepinize saygılarımla.
Fotoğraflar ;