Duyuruyu Kapat
Facebook Gözat
Twitter Gözat

Salcano ile düştük yollara (NG650 V 27,5")

Konu, 'Bisikletlerimizin Fotoğrafları' kısmında Osman Uygun tarafından paylaşıldı.

  1. Osman Uygun

    Osman Uygun I love 27.5

    Kayıt:
    9 Haziran 2014
    Mesajlar:
    280
    Beğeniler:
    176
    Şehir:
    Samsun
    Bisiklet:
    Sedona
    Seviye:
    Merhaba arkadaşlar,

    Ben yaz döneminin gelmesi ile sürekli bisiklet kiralayıp sürmekten bıktığım ve sürekli uğraşacak bir spor aradığım için en sonunda kendi bisikletimi almaya karar verdim. Öğrenci bütçesi ve haliyle biraz acemilikle kısa bir araştırmadan sonra Salcano NG650 V fren 27,5" aldım. Ama daha ilk günden itibaren bisiklet bana sanki çıplak gibi geldi çünkü bir sürü şey eksik ve zaten daha parçalar için iyi kötü yorumu yapmam zor ama aklımda birkaç değişiklik var. Hem bisikleti size tanıtmak hemde yedek parça ve performans açısından fikrinizi almak istiyorum.

    Işte bu da benim yer uçağım;
    [​IMG]

    Donanımı özetle alüminyum kadro, V Fren, fren kolları shimano tourney, vites değiştiriciler basmalı, ön ve arka değiştirici shimano tourney, jantlar 27,5" ve maşa kilitlemesiz amortisörlüdür.
    Bu makineyi ben dağ bayır gezmek için kullanmıyorum ama tabiki sürerken kaldırım çukur tümsek her türlü yerden geçiyorum ve genel kullanımım da hız yapmak üzerine değil daha çok her yere girip çıkmak ama vakti geliyor ki otoyola atlayıp ya da Sahildeki bisiklet yolunda hız yapmak çok güzel oluyor.

    Nihayetinde benim sizlerden istediğim; tecrübelerinize dayanarak bu bisiklete nasıl takviyeler yapabileceğimi söylemeniz ve varsa diğer görüşlerinizi iletmeniz 

    Not; aklımda shimano alivio ön arka vites değiştirici takmak var, ayrıca ön tekerleğe tekttro Hidrolik disk fren takmak istiyorum ve olmaz olmaz diye düşündüğüm kilitlemeli maşa(çünkü sürekli otoyola çıkıp hızlı denemesi yapıyorum)

    Önerilerini şimdiden bekliyorum, Selametle ..
     
    Enis Arslan ve hakan64 bunu beğendi.
  2. Tugay Kalbinur

    Tugay Kalbinur Üye

    Kayıt:
    4 Haziran 2013
    Mesajlar:
    78
    Beğeniler:
    10
    Şehir:
    istanbul
    Bisiklet:
    Salcano
    Seviye:
    Öncelikle uçağın hayırlı olsun kardeşim.Yazdıklarını teket teker okdum maşa +hidrolik disk sanıldığı kadar ucuz değil tabi iyi birşey takmak istiyorsan.Benim sana tavsiyem ön hidrolik arka v fren telli bence biraz sırıtır.Bence sen bu biskilet ile 1-2 sene kondisyon bakımından kendini geliştir.O dediklerinin parasını bu 2 senede çoktaan biriktirmiş olursun ve kendine 1.500 tl civara sağlam donanımlı bir bisiklet alabilirsin.Tabi snn tercihin.Tekrar hayırlı olsun Samsuna selamlar.. :D
     
  3. Osman Uygun

    Osman Uygun I love 27.5

    Kayıt:
    9 Haziran 2014
    Mesajlar:
    280
    Beğeniler:
    176
    Şehir:
    Samsun
    Bisiklet:
    Sedona
    Seviye:
    Zaten benim okulum eğer kalmazsam inşâallah 3 sene sonra bitecek ve son bir yıl hastanede nöbette olacağım için benim adam akıllı bu makinenin zevkini çıkarmam iki yıl sürecek, istiyorum ki sürekli bunu kullanıp iyice kondisyona sahip olayım da uzun turlara çıkayım, aldığım günden beri nerdeyse 50 kilometre yaptım daha 2 gün oldu nerdeyse :)


    Salcano NG650 V Fren 27,5"
    Samsun/Omü
     
    iconian ve Ahmet AKÇA bunu beğendi.
  4. Rıdvan SIĞAN

    Rıdvan SIĞAN Aktif Üye

    Kayıt:
    4 Nisan 2014
    Mesajlar:
    140
    Beğeniler:
    49
    Şehir:
    İSTANBUL
    Bisiklet:
    Kron
    Seviye:
    Yer uçağın hayırlı olsun güle güle kullan. Bence saydığın donanımlar sana pahalıya patlayacaktır. Onun yerine bence bir yıl bunu bu şekilde kullanıp seneye satıp üstüne para ekleyerek bahsettiğin donanımlara sahip yeni bir yer uçağı almak daha mantıklı olurdu.
     
  5. Osman Uygun

    Osman Uygun I love 27.5

    Kayıt:
    9 Haziran 2014
    Mesajlar:
    280
    Beğeniler:
    176
    Şehir:
    Samsun
    Bisiklet:
    Sedona
    Seviye:
    Mesela ortalama bir Hidrolik fren + kilitlemeli maşa bana ne kadara mâl olur, araştırdım biraz ama maşalar pahalı ve kilitlemeli olanlar az, aynı şekilde Hidrolik frende de rotor fren kablo filan ayrı ayrı bir sürü parça var; sadece o iki yedek parça ortalama kaç lirayı bulur ?

    Sonradan taktırmak istememin sebebi bu donanımlara sahip bisikletler çok uçuk fiyatlarda oluyor yani dediğiniz gibi 1000'i aşkın ama ben parça alarak daha ucuza hem de gözümün ilk nuruyla kullanmış olurum diyorum ne dersiniz ?


    Salcano NG650 V Fren 27,5"
    Samsun/Omü
     
  6. Gürkan Ç.

    Gürkan Ç. Forum Bağımlısı

    Kayıt:
    30 Nisan 2014
    Mesajlar:
    639
    Beğeniler:
    211
    Şehir:
    İstanbul
    Seviye:
    Bence hidrolik disk fren takmayı düşünme. performans açısından da en güzeli aynı tip fren olmasıdır.
     
  7. Rıdvan SIĞAN

    Rıdvan SIĞAN Aktif Üye

    Kayıt:
    4 Nisan 2014
    Mesajlar:
    140
    Beğeniler:
    49
    Şehir:
    İSTANBUL
    Bisiklet:
    Kron
    Seviye:
  8. Osman Uygun

    Osman Uygun I love 27.5

    Kayıt:
    9 Haziran 2014
    Mesajlar:
    280
    Beğeniler:
    176
    Şehir:
    Samsun
    Bisiklet:
    Sedona
    Seviye:
    Hocam senin önerdiğin disk fren seti de Shimano Deore ama :) alivio filan bakmıştım ben, 100 TL'yi biraz geçiyordu ama sadece ön tarafa taktırmak istiyorum, dışardan insanların nasıl gördüğü önemli değil benim istediğim gibi olsun yeter :)


    Salcano NG650 V Fren 27,5"
    Samsun/Omü
     
  9. Rıdvan SIĞAN

    Rıdvan SIĞAN Aktif Üye

    Kayıt:
    4 Nisan 2014
    Mesajlar:
    140
    Beğeniler:
    49
    Şehir:
    İSTANBUL
    Bisiklet:
    Kron
    Seviye:
    Bence sadece önü hidrolik fren yapmak iyi bir fikir değil. Arka frene basarken 3-4 parmak ile sert basmak, ön frene basarken tek parmak ve hafif basmak gerek. Panik anında ikisine de aynı şekilde abansan ön fren erken davranıp sana takla attırır. Bence ikisi de aynı olmalı.
     
  10. Osman Uygun

    Osman Uygun I love 27.5

    Kayıt:
    9 Haziran 2014
    Mesajlar:
    280
    Beğeniler:
    176
    Şehir:
    Samsun
    Bisiklet:
    Sedona
    Seviye:
    Hidrolik frenden önce sanırım benim önceliğim maşa ve vites takımları olmalı çünkü şimdi dediğinizi düşündüm de ben o kadar profesyonel bir şekilde frenleri kullanmıyorum sadece yağmur çamur çok oluyor ben kullanırken; o sebeple disk fren istemiştim.

    Zira ben aslında bu bisikleti biraz daha uzun yola da uyumlu olsun ve biraz daha hız yapabileyim diye geliştirmek istiyorum; sizce bu makineyle yaklaşık bi 70-80 km'lik tur yapılır mı ?


    Salcano NG650 V Fren 27,5"
    Samsun/Omü
     
  11. Rıdvan SIĞAN

    Rıdvan SIĞAN Aktif Üye

    Kayıt:
    4 Nisan 2014
    Mesajlar:
    140
    Beğeniler:
    49
    Şehir:
    İSTANBUL
    Bisiklet:
    Kron
    Seviye:
    Yapılır tabii 70 - 80 km den fazla yapılır hatta. Benim ilk bisikletim NG650 26V idi. Kötü bir bisiklet değil çokça kullanılan bir model bu. Ama bisiklet bu hali ile biraz çıplak geldi gözüme. Ön - arka aydınlatma ve kask şart. Güzel bir suluk kafesi ve suluk bisikletin havasını değiştirir. Resimde gördüğüm kilide güvenmeyin sağlam bir kilit muhakkak alın. Turlara katılacaksanız muhakkak yedek iç lastik ve patlak tamir seti ile pompa edinmeden çıkmayın yola. Decathlon dan bu saydıklarımı ucuza temin edebilirsiniz.
     
  12. Osman Uygun

    Osman Uygun I love 27.5

    Kayıt:
    9 Haziran 2014
    Mesajlar:
    280
    Beğeniler:
    176
    Şehir:
    Samsun
    Bisiklet:
    Sedona
    Seviye:
    Hocam 80 km'lik bir turda başıma gelecek en sık tehlikeler nedir özetle?

    Lastik patlaması ve vites dağılmasından korkuyorum bazen, gerçi dümdüz yolda vites değişimi çok az olur ama belki uzun süre hızlı gidince dağılır mı acep ?

    Nedir bir bisiklet turunda başıma gelebilecek tehlikeler ?

    Not; sürekli gündüz sürüp karanlık olunca konaklamayı düşünüyorum.


    Salcano NG650 V Fren 27,5"
    Samsun/Omü
     
  13. Ercan Cebeci

    Ercan Cebeci Forum Demirbaşı

    Kayıt:
    26 Şubat 2014
    Mesajlar:
    456
    Beğeniler:
    292
    Şehir:
    İSTANBUL
    Bisiklet:
    Scott
    Seviye:
    Bisikletin hayırlı olsun. Bence sadece mtb için satılan yol lastiklerinden takman yeterli. Farkı gerçekten hissedersin. Diğer parçalar çok fark hissettirmeyecektir. Vites, fren sistemi maşa gibi donanımlarda fark hissetmek için bisiklete verdiğin paradan daha fazla para harcamak gerekiyor. Tur içinde, bakımını düzgün yapıp doğru şekilde kullanırsan bisiklet üzerinde ki parçalar sorun çıkarmaz.
    Lastik olarakta rubena flash 1.75 tavsiye ederim.Çifti 60 lira civarı olması lazım.
     
  14. Osman Uygun

    Osman Uygun I love 27.5

    Kayıt:
    9 Haziran 2014
    Mesajlar:
    280
    Beğeniler:
    176
    Şehir:
    Samsun
    Bisiklet:
    Sedona
    Seviye:
    Lastikleri değiştirdiğim de fark ne olur?
    Yani ben şimdi düşünün ki kaldırımdan atlayan sokak aralarından giden her türlü deliğe girip çıkan bi sürüşüm var ama çoğunlukla yollardayım ve asfaltta gidiyorum kaldırımda sürmüyorum çoğunlukla ama yazın yaylaya çıkacağım ve lastikler bana lazım olacak yani komple makine dağ usulü olsun istedim çünkü orda da süreceğim; şimdi benim sorum, büyük ihtimalle dağda sürmek için bu lastiklerden başka lastik olmaz ama asfaltta ben bahsettiğiniz lastikleri takarsam diğerlerine göre eksisi ve artısı ne olur ve takıp çıkarmak için çok uğraşmak gerekir mi vites mekanizması vs ?

    Not; CST diye bir marka duydum onun hakkında bilgi verebilir misiniz ?


    • /////////////////// •
    Salcano NG650 V Fren 27,5"
     
    Son düzenleme yönetici tarafından yapıldı: 10 Haziran 2014
  15. Ercan Cebeci

    Ercan Cebeci Forum Demirbaşı

    Kayıt:
    26 Şubat 2014
    Mesajlar:
    456
    Beğeniler:
    292
    Şehir:
    İSTANBUL
    Bisiklet:
    Scott
    Seviye:
    bu lastikler ince ve özelliklede dişsiz olduğu için yolda daha rahat akarlar ve seni yormazlar. Bu sayede daha yüksek hızlara çıkabilirsin ve daha çabuk hızlanırsın. 1.75 lastik çokta ince sayılmaz kaldırımdan falan atlayıp zıplarsın sorun olmaz.Özet olarak bunlar şehir lastiğidir şehirde rahat edersin arazide verim alamazsın. Şu an kullandığın lastikler arazi lastiğidir arazide rahat edersin şehirde verim alamazsın.

    lastik değiştirmekte zor birşey değil merak etme. İnternette nasıl değiştirileceğiyle ilgili bir sürü paylaşım bulabilirsin.

    cst rubenadan çok farklı değildir sanırım. ben rubena kullanıp memnun kaldığım için onu tavsiye ettim.

    Ayrıca vitese frene harcayacağın parayla lastik tamir seti, Pompa, sukuk, çanta, far, arka lamba ve bakım malzemeleri gibi olmazsa olmaz ekipmanlarını alabilirsin.
     
  16. Ercan Cebeci

    Ercan Cebeci Forum Demirbaşı

    Kayıt:
    26 Şubat 2014
    Mesajlar:
    456
    Beğeniler:
    292
    Şehir:
    İSTANBUL
    Bisiklet:
    Scott
    Seviye:
    bu lastikler ince ve özelliklede dişsiz olduğu için yolda daha rahat akarlar ve seni yormazlar. Bu sayede daha yüksek hızlara çıkabilirsin ve daha çabuk hızlanırsın. 1.75 lastik çokta ince sayılmaz kaldırımdan falan atlayıp zıplarsın sorun olmaz.Özet olarak bunlar şehir lastiğidir şehirde rahat edersin arazide verim alamazsın. Şu an kullandığın lastikler arazi lastiğidir arazide rahat edersin şehirde verim alamazsın.
    lastik değiştirmekte zor birşey değil merak etme. İnternette nasıl değiştirileceğiyle ilgili bir sürü paylaşım bulabilirsin.
    cst rubenadan çok farklı değildir sanırım. ben rubena kullanıp memnun kaldığım için onu tavsiye ettim.
    Ayrıca vitese frene harcayacağın parayla lastik tamir seti, Pompa, sukuk, çanta, far, arka lamba ve bakım malzemeleri gibi olmazsa olmaz ekipmanlarını alabilirsin.
     
    Osman Uygun bunu beğendi.
  17. frkn9119

    frkn9119 Aktif Üye

    Kayıt:
    28 Aralık 2013
    Mesajlar:
    158
    Beğeniler:
    19
    Şehir:
    İstanbul
    Bisiklet:
    Salcano
    Seviye:
    Tur yapıcaksan
    yol lastikleri tak (kesinlikle)
    arkaya bagaj tak ve uygun bir çanta ayarla
    suluk ve kafesi
    ön arka far
    pompa ve yama takımı ve yedek iç lastik al
    bunlar ilk olarak aklıma gelenler.Bunları ilk aşamada tamamlamaya bak bence

    bu arada benim 1.50 lik lastiklerle atlayıp zıplamadığım kaldırım yok.Hatta dişli lastikleri takmaya üşenip hafif araziye bile giriyorum :)
     
    Osman Uygun bunu beğendi.
  18. Osman Uygun

    Osman Uygun I love 27.5

    Kayıt:
    9 Haziran 2014
    Mesajlar:
    280
    Beğeniler:
    176
    Şehir:
    Samsun
    Bisiklet:
    Sedona
    Seviye:
    Arkadaşlar;
    Yeni olduğumdan dolayı bu soruyu mazur görün,
    -bu iç lastik ve dış lastik dediğimiz; iç olan bizim eskiden şambriyel dediğimiz lastiğin içindeki balonumsu şey; dış lastikte onun etrafını kaplayan ve yola temas eden lastik mi?

    - tekerlek patladığında tam olarak hangisi zarar görüyor?

    -arkaya çanta derken selenin arkasına mı yoksa arka tekerleğin üzerine kurulan düzeneklere takılan sağlı sollu çantalar mı ?

    Tüm ilginiz için gerçekten teşekkür ederim :)



    • /////////////////// •
    Salcano NG650 V Fren 27,5"
     
    Son düzenleme yönetici tarafından yapıldı: 10 Haziran 2014
  19. Ercan Cebeci

    Ercan Cebeci Forum Demirbaşı

    Kayıt:
    26 Şubat 2014
    Mesajlar:
    456
    Beğeniler:
    292
    Şehir:
    İSTANBUL
    Bisiklet:
    Scott
    Seviye:
    Evet doğru anlamışşsın. Genellikle iç lastik patlar. Nadiren özelikle arazi koşullarında dış lastikte yarılmalar olabilir. Bu yüzden turlarda yanında yedek iç lastik bulundurman işe yarayabilir. Ayrıca patlayan lastiğe lastik tamir setinle yamada yapabilirsin(nasıl yapıalacağıyla ilgili nette videolar mevcut). Çantada senin ihtiyacına göre değişir. Ben kısa turlar yaptığım için sele altına ufak bir çantayla idare edebiliyorum. Yanında ne taşıyacaksan onun sığacağı bir çanta alman gerekir. Tavsiyem sele altı çantayla başlaman. Sonda ihtiyaç olursa büyük bir çanta alırsın.
     
  20. Osman Uygun

    Osman Uygun I love 27.5

    Kayıt:
    9 Haziran 2014
    Mesajlar:
    280
    Beğeniler:
    176
    Şehir:
    Samsun
    Bisiklet:
    Sedona
    Seviye:
    Gerçekten böyle yardım edenleri bulmuşken bırakmak istemiyor insan .

    Birkaç sorum daha olacak;

    -benim gidonum orjinalinden geldiği gibi dümdüz; normal sürüşte işimi görüyor ama yolda giderken veya tur yaparken ona ek taktırmak gerekir mi? Mesela şu yukarı bakan ya da aşağı bakan boynuz kollardan, sanırım aşağı bakanları takınca tamamen fren ve vites kollarını değiştirmek gerekiyor ?

    -bir de bu uzun yolda nihayetinde sürekli selede oturacağım ve eğer yanlış pozisyonda ise ve sele sertse sanırım benim sağlığım için pek iyi olmaz; var mıdır uzun yollarda sele pozisyonu ve çeşidi için önerileriniz ?


    • /////////////////// •
    Salcano NG650 V Fren 27,5"