Duyuruyu Kapat
Facebook Gözat
Twitter Gözat

Salcano CYC 02 Apex 2012 Cyclocross

Konu, 'Bisikletlerimizin Fotoğrafları' kısmında Gökhan Ö. tarafından paylaşıldı.

  1. Gökhan Ö.

    Gökhan Ö. Forum Demirbaşı

    Kayıt:
    15 Eylül 2010
    Mesajlar:
    513
    Beğeniler:
    269
    Şehir:
    Samsun
    Bisiklet:
    Focus
    Seviye:
    Merhabalar arkadaşlar. Yaklaşık 1 ay önce aldığım , almadan önce 2-3 kez satın alıp almama konusunda karar değiştirdiğim “SALCANO CYC 02 APEX” bisikletimi ve izlenimlerimi sizlerle paylaşmak istedim. 2010 senesinde aldığım en alt seviye Whistle mtb ye kadar çok istememe rağmen hiç vitesli bisikletim olamamıştı. Demek bastırılmış duygular kontrol edilmezse sonuç benim olduğum noktaya kadar varabiliyor. Şimdiiiiiii, öncelikle bu benim bu sezon aldığım ikinci bisikletim. Orta-üst grup sayılan da ikinci bisikletim. “Tamamen duygusal” sebeplerden ötürü ikisi de Salcano marka oldu bunların. Birisi dağ bisikleti, NG 020 x7. O başka bi inceleme konusu olduğundan detaya girmiyorum. Zaten incelemesi var forumda. Sürüş güzergahlarım genelde asfalt olduğundan önce slick lastikte çare aradım. Baktım ki beni kesmiyor. Biraz daha hızlı gitmek istiyorum. Ancak yol bisikletlerinin kadro geometrisi de bana çok rahatsız geliyor. Ne yapayım diye düşünürken bi tane hız odaklı ve yol komponentli bi mtb kadrosu toplayayım dedim. Specialized marka bi kadro aldım hatta. Ancak ufak bi hesapla amaçladığım şeye çok da yaklaşamayacağımı fark ettim o proje ile.

    Sonra gözüme yol bisikletleri hoş görünmeye başladı. Ancak bu oturma pozisyonu halen daha içime sinmiyordu. Aşırı yatık geliyordu bana. Düz gidonlü, yol komponentli şehir bisikletlerini falan da araştırmaya başladım. Ancak bu sefer de o derece dik oturduktan sonra yüksek dişli oranları rüzgarı bi yere kadar yenebilecekti. Sonrasında bu Cyclocross ( CX ) tarzı bisiklet sınıfını öğrendim kazayla. Ancak başta da dediğim gibi bütçesel sebeplerden ötürü Salcano’dan başka alternatifim yoktu. En azından Salcano’nun parçaları iyidi, içi boş değildi. Dikkatimi çeken yönleri şunlar oldu;

    -Yol kadrolarına göre nispeten daha dik oturuş.
    -Lastik/jant/fren değişimi ile 4-4 lük olmasa da 3-4 lük bi yol bisikletine dönüşebilmesi.
    -Mesela şu an üzerindeki jant çemberi yanlış okumadıysam 700x28 ile 700x38 arasındaki lastiklerle uyumlu. Hızlı gitmek istersem slick, her zeminde gitmek istersem tırnaklı lastiklerle, yol bisikletine göre konforlu olarak kullanabilme imkanı.
    -Mekanik disk yada yol tipi bacakları arasında geçiş imkanı.
    -Port bagaj için arka çatal üzerinde vida delikleri.
    -Gidonun düz kısmındaki ikinci fren kolları.

    Fabrika verileri şöyle;

    Açıkcası bunlar benim ihtiyaçlarımla ölçüşüyordu. Ancak parayı bişeler satıp denkleştirsem bile bu sefer de işin içine görsellik giriyordu kiiii, hakikaten beklentilerimi çok düşük tutuyordum. Zira katalog fotoğrafı iğrenç ötesi idi bisikletin. Gelir gelmez boyatmayı yada reklamcılarda stickler ile kaplatmayı bile düşünüyordum ciddi ciddi. Hatta buyurun katalog fotoğrafı;

    Sonraki çizgiye kadarki alanda bisiklet ile ilgili yaşadığım bikaç sorundan bahsedeceğim. İlgilenmeyenler okuyup zaman kaybetmesinler diye ön uyarı geçeyim dedim. Sonunda sipariş ettim, 3 güne geldi. Kutudan gözümün önünde çıktı. Bu modelden alan forumdan bi arkadaşın maşasında kutu çıkışı ezik olduğu aklıma geldi. Satıcıya direkt biryerinde bi kırık,çıkık,yamukluk olup olmadığını sordum montaja başlarken. Bisikletin etrafında bi tur attı, “abi arka attırıcı eğik” dedi.

    İnanır mısınız hiç ama hiç şaşırmadım... Çünkü bikaç ay önce aldığım gene orta~üst grup mtb’de de orta göbek elimle döndürebileceğim kadar gevşek geldi. Güya sipariş üzerine özel olarak toplanıyor bu bisikletler. Biraz daha inceledik ki kadro kulağı yamuk asıl. İşte buna "EYVAH !" dedim. Zira NG-020 de bi kere kadro kulağı kırmıştım. Tam 3. kargo denemesinde doğru kadro kulağını tutturdu fabrika. 1 hafta sürdü. İnsan düşünüyor, Salcano ,ki o kadar gelişti artık, fabrika bilmez mi hangi kadroya hangi kulağı taktığını... Neyse ki bu seferkini hazır bisikletten söküp gönderdiler hemen. Attırıcının bacağının da yamuk olduğu netleşti sağlam kulak üzerinde bakınca. Tam o sırada "A-aaaaa, o da ne ön jantın akordu da mı yok ne?!!" Neyse arka attırıcı ile ön jant garantiye yollandı. Dedim akord burada yaptıralım fatura edersin fabrikaya, öyle olmuyormuş.

    5 liralık akord için koca jantı gönderdik fabrikaya. İş artık inada bindiğinden ben o 5 lirayı vermek istemedim. 2 milyar ver bisiklet al , daha siftah yapıp binemeden yaşadıklarına bak… Allah’tan bayimden memnunum. Yoksa tam cinnetlik durum. 1 hafta bisiklet ön jant sökük, evde odanın ortasında bekledi. Etrafında dolanırken gözüme ne çarpsın. Arka jant da arkordsuz olmasın mı =D Artık sinirden durduk yere anlamsızca gülüyorum falan. O derece asabım bozuldu. Biliyorum çok basit bi sorun ama 600 liralık en alt seviye Whistle’ımda 2 senede yaşamadım bu sorunları. Ya hatta bırakın Whistle’ı millet 200 liraya market bisikleti alıyor bunlar başına gelmiyor, taş gibi sapasağlam kullanıyorlar bisikletleri.

    Ben 2000 liramın düşmanı mıydım da dertsiz başıma dert aldım diye düşünüyorsunuz. Ancak arka jantı ben yaptırdım. Çünkü ruble sökmesi bi dert, sökerken zarar görebilir bende bu şans varken. Rubleyle jantı göndersek ayrı bi risk, yolda bişe olsa bi dişi eğilse, bide ona uğraş dur. Lanet olsun dedim, parayla yaptırdım akordu. Bu arada bisikleti alalı 2 hafta oldu halen daha üzerine oturmuş değilim dikkatinizi çekerim. 3. hafta ortasında sabrım taştı, artık Salcano teknik birimdeki Turan Bey kusuruma bakmasın okursa eğer, "biraz" sinir patlaması yaşadım. Sağolsun çok samimi, çok yardımsever birisi. Ama onunda elinden gelenler sınırlı ki demek bu kadar sorun ve gecikme oldu. Genede Salcano bünyesinde öyle biri çalıştığını bilmek güzel.

    Neyse konuma döneyim ben... Ciddi ciddi iadeyi düşünüyordum artık. Biraz ateşli bi telefon konuşması sonrasında 2 günde elime ulaştı parçalar. Yani bisiklet bana teslim edilişinden ancak 3 hafta geçtikten sonra ilk defa üzerine oturup pedalına basabildim. Sonrasında taktık hemen kullanmaya başladım tabi. İlk 5 km de,giderken sol pedal kolu gevşeyip yola düştü =D Krank elimde 3 km yürüyüp tamircide taktırdım. Gerçekten görülmeye değer bi REZİLLİK idi.

    Bunca zaman boyunca biyerinde gene bişe çıkar da gene kullanamam diye hiç inceleme hevesine kapılmadım =D Ancak geçenlerde bi arkadaş lastiklerde sorun olduğunu fark etti. Ön lastiğim yandan balon yapmış. Arka lastiğim ise janta oturmuyor yalpa yapıyor ve janta giren çeperlerinden ip atmaya başladı. Önce bilenlere sonra bayiye danıştım, “böyle olmaması lazım, sen zaten sebep olamazsın” dediler. Şu an lastikler garantiye gönderdik. Bakalım ne olacak... Bisiklet lastiksiz vaziyette duruyor şu an.

    Gelelim incelememe...
    Görsel olarak fotoğrafla uzaktan yakında alakası yok bi kere. Kadro boya tasarımı ve renkleri güzelmiş. Hafifliği gayet iyi. Tartma imkanım olmadı maalesef. Olursa yazarım. Kadroda diğer bi göze çarpan şey, kablolama üst borunun üst yüzeyinden yapılmış. Malumunuz CX bisikletler omuzda taşınabiliyor. Kablolama zarar görmesin diye böyle yapılmış yani. Sonrasındaki detay ise (eğer yanılmıyorsam) yol tipi fren bacaklarını bağlayabilmek için kadroda ve maşada V fren delikleri var. Ancak Cantilever fren kullanımı mümkün değil maalesef bu kadro-maşada.

    Fren demişken araştırdığım kadarıyla alınabilitesi olan iki mekanik frenden birisi olan Avid BB5 frenden de bahsedeyim. Performansından gayet memnunum. Hatta çok memnumum. Ayarı iyi yapılıp,rodaj süresi de geçince ne ses yapıyor ne başka sorun. Belki ileride abisi olan BB7 modeline yükseltebilirim. Ayrıca görünüş olarak da yol bisikleti görünüşünde disk fren karizmatik duruyor be. Cyclocross’larda kadro boyu hesaplanırken yol bisikletinle aynı boy çıkmıyor. Sonra yanlış boy sipariş verilmesin CX alırken sakın. Oturuş biraz daha dik yol bisikletine göre. Bunda bile mola vermeksizin uzun menzil sürünce sırtım ağrıyor.

    Continental lastiklerden memnumum.Yaklaşık 500 km de 2 kez diken yüzünden patlak yaşadım.
    Fazla hıza müsaade etmemesi ve ses yapması gibi doğal sebepler yüzünden biraz aramız limoni ama genede memnunum. Ritchey Comp Set var. Sele,sele borusu, gidon, gidon borusu, furş takımı. Bu arada gidon bandı sarılmamış geliyor, onu da not geçeyim. Çift kat gidon bandı ile kullanmayı düşünüyorum ileride, bakalım kısmet. Yeni yapılmış, kaymak gibi bi asfaltta bi arkadaş ile bisikletleri değiştirdik. Ondaki Carraro safkan yol bisikleti. Karbon kadro-maşa. Arada tabiî ki fark var. O çok çok daha seri akıyor ve ivmeleniyor. Ancak frenleremede benimki daha iyi =)

    Biraz basitçe olacak ama şöyle tabir edeyim. Kondüsyon farkı tabiî ki olur kişiden kişiye ama;
    MTB nin nefes nefese gittiği hızda, bu bisikletle siz gayet rahat gidiyorsunuz. Hatta yavaş gittiğinizi hissediyorsunuz. Ama yol bisikleti kullananlar kopup giderse de onlara da yetişemiyorsunuz. Maşa karbondan ve çok hafif. İstemeden yüksek sayılabilecek hızlarla kasis ve çukurlardan geçtim. Açıkcası çok korkuyorum maşaya bişe olacak giderken de , bitarafıma bişe olacak diye ama maşallahı var doğrusu. Belki yersizdir bu endişem ama genede tedirginim ne yalan söyleyeyim. Belki sizler fikir verirsiniz bu konuda... Jantlar ve göbek set değil, örülme yani... Göbekler sram x7 rulmanlı göbek. Mtb göbeği olduğundan darbelere karşı daha dayanıklı olur diye okumuştum. Jant setinde akord bozulması aynı şartlarda yol bisikletine göre daha zor-MUŞ. Ancak gel gelelim benim akord’tan yana yüzüm hiç gülmüyor. Nasıl oluyorsa artık =)

    2.fren kolları bazen kullanışlı olabiliyor. Özellikle şehiriçinde... Başta çok memnundum hatta ama boynuzlardan tutmaya iyice alışınca, şimdi olmasada olur diyorum. Belki ileride iptal ederim. Ama dikkat çekiyor o bi gerçek. Belli bi eğime kadar sanki MTB ye göre daha rahat çıkıyormuşum gibi geliyor bana. Başka bi konuda daha yazmıştım bunu. Bilmiyorum bana mı öyle geliyor yoksa 28” jant,hafiflik yahut vites oranları gibi sebepler yüzünden mi öyle... Apex grupsetten de memnunum. Zaten artık iyice Sram’cı oldum =D Başta DoubleTap kollar biraz afallattı ama şimdi iyi anlaşıyoruz.Görsel olarak da çok hoş görünüyor set.

    Hep türün zevki de yeri de farklıymış sahiden. Artık amortisör gerektirmeyen tüm yerlere bununla gidiyorum. Ama dağ bisikletimden de ayrılmayı düşünmüyorum. Hatta kısmet olursa belki ileride safkan bi full karbon yol bisikleti de almayı isterim. Farklı ışık,mekan ve açılardan çekilmiş fotoğraflar paylaşıyorum. Umarım faydası olur düşünenlere. Elimden geldiğince samimi yazmaya çalıştım, tavsiye konusunda bişe demek istemiyorum. Şahsen bütçem dahilinde ihtiyaçlarıma uygun bi model almışım,ben memnunum sorun çıkartmadığı zamanlarda. Umarım almayı düşünen arkadaşlar da aynı şekilde yaparlar. Ha param olsa Salcano alır mıyım, hayır almam. Specialized alırım, zaafım var çünkü Specialized. Üşenmeyip okuyanlara çok teşekkürler. Umarım daha güzelleri, hatta daha SORUNSUZLARI, sizlerin olur. =)

    Keyifli pedallar herkese
     
  2. rıfat özkara

    rıfat özkara Üye

    Kayıt:
    10 Aralık 2011
    Mesajlar:
    55
    Beğeniler:
    9
    Şehir:
    alanya
    Seviye:
    Emek edİp bu kadar ayrintili anlattiĞiniz İÇİn teŞekkÜrler!!hayirli olsun!!
     
  3. Ahmet A.

    Ahmet A. Kıdemli Üye

    Kayıt:
    13 Mart 2011
    Mesajlar:
    365
    Beğeniler:
    161
    Şehir:
    Dünya üzerinde bir yer
    Bisiklet:
    Salcano
    Seviye:
    Emek edip bu kadar ayrıntılı anlattığınız için teşekkürler!! Hayırlı olsun!!
     
    Lütfü Ekşioğlu, Gökhan Ö. ve KaanG bunu beğendi.
  4. doğan_69

    doğan_69 Kıdemli Üye

    Kayıt:
    14 Ağustos 2012
    Mesajlar:
    399
    Beğeniler:
    330
    Şehir:
    esenler
    Seviye:
    bisikletiniz hayırlı olsun..daha önceden sirkecide çok inceledim bu bisikleti..ama kullanan birinin düşünceleri daha önemli olduğu için yazınızı baştan sona okudum diyebilirim..lastikler tırnaksız olursa hem hız hem görünüm olarak tam benlik olur heralde:D
     
    Gökhan Ö. bunu beğendi.
  5. Fatih Özçetin

    Fatih Özçetin Aktif Üye

    Kayıt:
    27 Ekim 2010
    Mesajlar:
    145
    Beğeniler:
    77
    Şehir:
    Adana/Magosa(Kıbrıs)
    Seviye:
    Hayırlı olsun maşallah kız gibi ya :) Allah kaza bela vermden iyi günlerde kullanın
     
    Gökhan Ö. bunu beğendi.
  6. dodeve

    dodeve Aktif Üye

    Kayıt:
    4 Eylül 2009
    Mesajlar:
    111
    Beğeniler:
    135
    Şehir:
    Ankara
    Seviye:
    Bisikletiniz hayirli olsun cidden cok guzel. Isin ilginci parcalar bence cok iyi olmasina ragmen bu kadar sorun yasamaniz. Tekerlek gobekleri sram x7, frenler avid bb5, lastikler conti... bu fiyata cok iyi bir bisiklet bence. Problem salcanonun bisiklet toplayan iscileri (artik ne deniyorsa) tekerlek oren, paketleyen vs.. dikkatsiz, sisirme is yapmalari bence. Hani problem cikaran yerleri sayiyorsunuz ben parcalara bakiyorum cidden hepsi iyi kalite parcalar (bu arada salcanoyla bir alakam yok :) ). Ilginc bi deneyim olmus.
     
    Gökhan Ö. bunu beğendi.
  7. Gökhan S.

    Gökhan S. Kıdemli Üye

    Kayıt:
    10 Temmuz 2012
    Mesajlar:
    202
    Beğeniler:
    128
    Şehir:
    Ankara
    Bisiklet:
    Cannondale
    Seviye:
    Çok güzel bisiklet güle güle kullanın. Ayrıca bir öykü havasında yazdığınız için teşekkürler.

    Continental lastiklerde ip atma oluyor sanırım. Benim RaceKing telli 2.2 lastiklerimde de oldu ama satıcıya gösterdiğimde bu markada normal olduğunu söylemişti. Bir sorun da yaşamadım açıkçası.
     
    Gökhan Ö. bunu beğendi.
  8. Cömert

    Cömert Kıdemli Üye

    Kayıt:
    20 Şubat 2012
    Mesajlar:
    375
    Beğeniler:
    742
    Şehir:
    İstanbul
    Seviye:
    Kötü ev sahibi adamı mal sahibi yapıyorsa , salcanoda adamı mekaniker yapar.

    Fabrikaya attığım 12 mail ve sayısız telefon ve facebook saysafına yazığım o kadar yazıya rağmen basit bir soruma cevap veremeyişleri , Herhangi bir mekanik sorunum olmamasına rağmen benide sizin gibi anlık cinnet durumlarına getirdiği için , bisikletimde salcano yazan bütün sticker'ler gazı yağı ile söküp (ek bilgi : Sticker'ı en iyi gaz yağı çıkartır ) lastiklerdeli salcano yazısınında permanent kalemle kapattım. Bu lanet firma bu F/P oranı iyi bisiklet yapıpta bu kadar saçma sapan pazarlar, teknik serviside bu kadar kötü hizmet verirse bence olacağıda budur.

    Kendi bisikletlerime yaptığım uygulamayı size olduğu gibi , herkeze tavsite ederim. Her vidayı söküp Loctite 243 sıvı conta ile sıvayıp yeniden sıkın. Bu şekilde darbeden veya vibrasyondan vida gevşemiyor , düşmüyor.

    Her zaman aklımın bir kenarında acaba CycloCross mu alsaydım ikilemi vardı. Allah sizden başkasına yaşatmasın ama başınıza gelenler hakikaten can sıkıcı.Sizin yerinizde ben olsan cinnetle kalmaz birde fabrikaya gider hatırlarını sorardım ( ama siz samsundasınız , ben istanbuldayım), salcano firması iyi bir şeyler yapmaya çaılışıyor ama müşteri memnuniyeti konusunda çok başarızlar. Müşteri her zaman çözmünü kendisi bulmak zorunda. Allah salcanocuları , salcanocuların eline düşürsün , daha ne diyeyim.

    Size birde soru sormak isterim Bisikletiniz ile araziye çıktıysanız , arazi performansından memnunmusunuz. ?
     
  9. Kadir.Celik

    Kadir.Celik Forum Demirbaşı

    Kayıt:
    26 Ağustos 2008
    Mesajlar:
    412
    Beğeniler:
    79
    Şehir:
    İstanbul-Konya
    Seviye:
    Mükemmel bir inceleme olmuş, çok teşekkürler. Bisikleti sadece katalog fotoğrafından görüp, pek iyi olmadığını düşünmüştüm. Bu inceleme yazısı tüm fikirlerimi değiştirdi, şehir-tur bisikleti almayı düşünüyordum şimdi bulabilirsem eğer bu bisikleti almayı düşünüyorum. Bu arada kadro boyunu nasıl seçiyoruz, yol bisikletinden farklı demişsiniz.
     
    Gökhan Ö. bunu beğendi.
  10. Ergun Yavuz

    Ergun Yavuz Kıdemli Üye

    Kayıt:
    7 Ağustos 2008
    Mesajlar:
    206
    Beğeniler:
    67
    Şehir:
    Edirne
    Bisiklet:
    Salcano
    Seviye:
    Güzel makina hayırlı olsun.. Bende de yol tipi var bunun Apex ;)
     
    Gökhan Ö. bunu beğendi.
  11. Gökhan Ö.

    Gökhan Ö. Forum Demirbaşı

    Kayıt:
    15 Eylül 2010
    Mesajlar:
    513
    Beğeniler:
    269
    Şehir:
    Samsun
    Bisiklet:
    Focus
    Seviye:
    Aynen dediğiniz gibi, insanı çileden çıkartan da bu zaten. Yani tamam çok yol katetti firma olarak. Ama ürün yelpazeni geliştirip, sponsor olmakla büyük marka olunmuyor. Müşteri memnuniyeti ve kalite kontrol çok ama çok önemli faktörler. Umarım bunları fark ettiklerinde geç olmaz.

    Teşekkürler yorum için :)

    Dediğim gibi ön teker zaten yandan balon yaptı.

    İp atma arka lastikte. Ama arka lastikte benim müzdarip olduğum asıl dert janta oturmamasından ötürü yalpalarak giderken titreşim yapıyor. Hatta hız arttıkça daha çok hissediliyor bu.

    Bakalım ne olacak garantiye gönderdik işte, haber bekliyorum.

    Teşekküler öncelikle.

    Benimki tamamen kör atıştı. Hiçbir yerde, en ufak bi fotoğrafını bile görmedim almadan önce. Elimdeki tek ipucu katalog fotoğrafıydi işte, oda berbattı...

    Jant genişliği yüzünden yanılmıyorsam 28 kalınlığa düşürebiliyorum sanırım en fazla lastikleri. Tırnaklı ve 35 genişliğe göre tabi iyi olur ama genede yol bisikleti gibi olmayacağını sanıyorum. Daha bilgili ve tecrübeli arkadaşlar belki bilgi verir.

    cömert özen teşekkürler yorum için. Loctite ile elden geçirme aklımda ama ben patlak iç lastikleri bile yama yapmaya üşendiğimden sürekli iç lastik alıyorum ;) Şu üşengeçliği bi atarsam üzerimden ilk işim olacak.

    Arazi performansına gelince. Dişli olaranları gayet randıman veriyor. Gidonu hafif gevşek tutarak yoldaki titreşimlerden biraz kurtuluyorum ama tabiki sarsıntı kaçınılmaz oluyor.

    Amortisör gerektirmeyen her yola girerim , yer yokuşa tırmanırım. Mıcır,toprak,çamur,stabilize,asfalt,köy yolu(amortisör gerektirmeyecek derecedeki) yollarda kullandım memnum kaldım.
     
    laciverti bunu beğendi.
  12. Korkut Sert

    Korkut Sert Üye

    Kayıt:
    9 Mayıs 2012
    Mesajlar:
    99
    Beğeniler:
    28
    Şehir:
    San Francisco, USA
    Seviye:
    Talihsizlik konusunda üzüldüm, ama bisikletiniz gerçekten çok şık. İnşallah başka sorun yaşamadan kazasız belasız kullanırsınız bundan sonra bisikletinizi.
     
    Gökhan Ö. bunu beğendi.
  13. Gökhan Ö.

    Gökhan Ö. Forum Demirbaşı

    Kayıt:
    15 Eylül 2010
    Mesajlar:
    513
    Beğeniler:
    269
    Şehir:
    Samsun
    Bisiklet:
    Focus
    Seviye:
    Cyclocross bike sizing diye google dan bulabilirsiniz. Aklımda kalmadı ne yalan söyleyeyim.
     
    Kadir.Celik bunu beğendi.
  14. oksagaslan

    oksagaslan Yeni Üye

    Kayıt:
    9 Temmuz 2012
    Mesajlar:
    23
    Beğeniler:
    9
    Şehir:
    BİLECİK
    Seviye:
    bu yazını merakla bekliyordum çok teşekkürler gökhan :eek:
     
    Gökhan Ö. bunu beğendi.
  15. Bora

    Bora N/A

    Kayıt:
    24 Ocak 2005
    Mesajlar:
    938
    Beğeniler:
    1.494
    Şehir:
    İSTANBUL
    Bisiklet:
    Focus
    Seviye:
    Detayli paylasim icin tesekkurler, keyifle okudum.

    Yasadiginiz sorunlara gelecek olursak, bunlarin marka ve urunlerin kalitesinden ziyade, bisikleti satin aldiginiz yerin teknik destek ve yetersizligi ile ilgili oldugunu dusunuyorum.
    Sonucta tum bisikletler fabrikadan ayarlari yapilmamis olarak gelir, ve bu ayarlarin musteriye teslim edilmeden once tam ve eksiksiz olarak yapilmasi, kontrol edilmesi gerekir. Anlattiginiz sorunlarin cogu da, bu ayarlarin yapilmamasina, ya da eksik yapilmasina bagli olarak meydana gelmis.

    Kulagin yamuk olmasi ve arka jantin akordunun bozuk olmasi da cok buyuk ihtimalle tasima sirasinda meydana gelmistir. Kutuda herhangi bir ezik, hasar dikkatinizi cekmis miydi ornegin?

    Size lastiklerle ilgili bir onerim de olacak.. Patlak sorunu yasiyorsaniz, hem arazi hem yol icin tasarlanmis patlak korumasi olan ozel lastiklerden almanizi oneririm. Bunlarla konfordan da odun vermeden daha akici ve guvenli bir sekilde yol alabilirsiniz.
    Cyclocross bisikletlerinin uzerinde genellikle birincil kullanim amacina uygun, camur ve gevsek zemine ozel disli, ancak patlak korumasiz lastikler kullanilir. Dogal olarak bu lastikler sehir ici kullanim ve uzun turlar icin uygun degildir.
    Dogru lastik secimiyle bisikletten daha da cok keyif alacaginizi garanti ederim.

    Not:Bahsetmis oldugunuz kadro/masa uzerindeki delikler fren icin degil, camurluk icindir.

    Keyifli surusler dilerim...
     
    Gökhan Ö. bunu beğendi.
  16. Cömert

    Cömert Kıdemli Üye

    Kayıt:
    20 Şubat 2012
    Mesajlar:
    375
    Beğeniler:
    742
    Şehir:
    İstanbul
    Seviye:
    Loctite 243 mavi renkte hava ile temas ettiğinde çok uzun sürelerde sertleşen bir sıvı.Yani japon yapıştırıcı tabir edilen tarzda betonlaşmıyor. civa ile buna uygun açılmış dişli yuva arasındaki boşluklaru kapatarak yavaş ve orta karar sertleşiyor. Yani civata veya somun titreşimden veya darbeden dolayı kendi kendine düşmezken , gerekli durumlarda alyan çakısı veya uygun anahtarla kolaylıkla açılabiliyor.

    Salcano ve çoğu firma disk rotorlarını tutan vidaları ve çoğu vidayı hafiflikten dolayı aliminyumdan yapılmışını tercih eder. Özellikle sert frenlemelerde bu vidaların üzerine ciddi basınç biniyor. Tekerleğin dönüşünden dolayıda sürüş anında vibrasyona maruz kalır. zaten her sürüten önce bence bu viadaları kontrol etmelisiniz. Özeelikle buraya loctite sürerseniz vida gevşeme veya düşme derdinden kurtuluırsunuz.

    ( Rotor vidaları kendi kendine yerinden çıktıkça rotorunuz yalpa yapar., Dolayısıyla her sürüşten önce bunları alyan anahtarla kontrol etmeniz menfaatinize olur . Eğer bu tarz bir sıvı conta kullanırsanız kolay kolay yerineden kendiliğinden çıkmaz.)

    Önceki yazınıda yapacağınızı belirmişsiniz ama yapıp yapmadığınıda tam anlamadım,o yüzden yazayım dedim çift gidon sargısı kullanıyorum. Eğer denemediyseniz beşimdiden söyleyeyim titreşimi kesme açısından çokta fark etmedi Yanlış hatırlamıyorsam zefalin sargı altına konularak titreşimi az hissetmenini sağlayacak yönde silikon bir ürünü vardı.Bu alınıp denenebilir , hatta bir araba sambrenininden uygun şekilde parça kesilip üstüne sarmak suretiyle bile deneye yanıla makul bir rahatlık sağlanabilir.
     
    M. Yılmaz ve Gökhan Ö. bunu beğendi.
  17. emrahozkan

    emrahozkan Forum Bağımlısı

    Kayıt:
    24 Ağustos 2011
    Mesajlar:
    739
    Beğeniler:
    1.290
    Şehir:
    Ankara
    Bisiklet:
    Focus
    Seviye:
    Öncelikle son derece tarafsız, ben bunu aldım en iyisi benim mantığından uzak, doğruya doğru incelemeniz için çok teşekkürler...

    bisikletin komponentleri kadar toplanmasının da ne kadar önemli olduğu görülüyor. bazı arkadaşlar fabrikadan ayarsız geliyor demişler, ama xrs030 bisikleti alıp gidon bilyasına 1 gram yağ koymadığından, aynakolu söküp yağlamak zorunda kalanlardan bahsedenler çok... burada salcanonun montaj hattında bir problem, diğer problemde teknik servis yeterliliğinde ortaya çıkıyor...

    geçenlerde ben de bir xrs030 almak için ankara yibadaki bayisine gittim. bisikleti diğer bisikletlerle tavana asmışlar hepsi birbirine yakın temas halinde. sonra indirdik bakalım diye, gidonu eğmişler yan duruyor ama gövdeye kilitlenmiş, alyanla açıp düzeltmek lazım bizim eleman zorluyor da çıksın diye. dedim napiyorsun çizeceksin kadroyu elini ittirdim refleks olarak, abi nolacak diyor. sonra bir baktım suluk kafesi takılan yerin biraz üzerinde 2 adet derin çizik var. dedim bunlar ne fiyat 200 lira düştü defolu ürün, abi nolacak ya rütuş yaparız, yok ya oraya salcano etiketi var yapıştırırız gider. iyi dedim gidon sargılarını sarmışlar yalandan durduğu yerde eskimiş yırtılmış. bu ne dedim abi değişirsin. jantlar dediğin gibi akordsuzdu, dedim bunlar yalpalanıyor, abi sen 15 gün bin getir bisikleti ben yaparım...

    abi hallederiz, abi sen bi tur at alışır ben bunlardan çok sıkıldım (kendim de teknik servisçiyim-yemezler)

    ve tabiki almadım bisikleti...
     
  18. Emre Yazıcı

    Emre Yazıcı Kıdemli Üye

    Kayıt:
    21 Haziran 2011
    Mesajlar:
    258
    Beğeniler:
    172
    Şehir:
    İstanbul-Eyüp
    Bisiklet:
    Sedona
    Seviye:
    Çok ama çok güzel kazasız belasız sürüşler dileğiyle güle güle kullan.
     
    Gökhan Ö. bunu beğendi.
  19. ulaş kaya

    ulaş kaya Forum Demirbaşı

    Kayıt:
    6 Mayıs 2012
    Mesajlar:
    552
    Beğeniler:
    336
    Şehir:
    Karaman
    Bisiklet:
    Cube
    Seviye:
    Gökhan kazasız sürüşler dilerim güle güle kullan.

    Firma bu geri dönüşleri incelemesi lazım ama Türk işi.

    geçenlerde abimin tranporter marka minibüsünün dümeni çıkar yolda Allahtan yavaş olunca bir şey olmaz.Yoldan geçen arkadaşı abi bu alman almanda hata olmaz der.Sen buna ne yaptın? diye sorar.

    abib korna bozuk olunca elektirçi bakmıştı der jeton düşer içinde bir parça takılmamış.Bizim işe genel olarak verdiğimiz değer.

    en hayati noktada bile gereken özeni göstermemek.

    Salcanoda kendine gelmeli.müşterisine kulak vermeli.

    dertlerinin çözülmesi umuduyla...
     
    Gökhan Ö. bunu beğendi.
  20. Ali Ç.

    Ali Ç. Forum Bağımlısı

    Kayıt:
    25 Ağustos 2012
    Mesajlar:
    695
    Beğeniler:
    164
    Şehir:
    istanbul
    Seviye:
    abicim sonuna kadar okudum senin yerinde olsam 2.haftada geri verirdim bisikleti paranla rezil olmuşsun inşallah sorunların biterde kullanırsın bisikletini
     
    Gökhan Ö. bunu beğendi.