Duyuruyu Kapat
Facebook Gözat
Twitter Gözat

Salcano city sport 40 elektriklenirse

Konu, 'Bisikletlerimizin Fotoğrafları' kısmında oğuz çetinkaya tarafından paylaşıldı.

  1. oğuz çetinkaya

    oğuz çetinkaya Kıdemli Üye

    Kayıt:
    8 Nisan 2013
    Mesajlar:
    225
    Beğeniler:
    222
    Şehir:
    Darıca
    Bisiklet:
    Dahon
    Seviye:
    Kimileri için bisikletin ruhuna aykırı gelebilir ancak benim gibi 4 yanı yokuş olanlar halden anlarlar. Öyle ki tuzla-caddebostan sahil dışında uzun mesafeli sürüşler özellikle oturduğum çukur bölgede imkansız halde idiler. Elektriklendikten sonra Bulunduğum muhitte de özellikle haftasonları 1.5 - 2 saatlik sürüşler gerçekleştirmek çok keyifli. Hele hele yokuşlarda dahi 20 km/saatin altına düşmeyince, yokuşlar çabuk tükenince ve terleme unutulunca iş ayrı bir keyifli oluyor. Açıkcası bende düz yolda elektrik desteği kullanmıyorum. Pedallamak hepsinden keyifli. Sadece yokuşlarda destek alıyorum. Bu da yokuşları düz yol haline getiriyor. Elektrikli hale getirdikten sonra işim olan çoğu yer bisikletle gidiyorum. Bügün de nöbetçi eczane için pedalladım ve Gebze istasyonuna yakın YHT ile karşılaştık. Bisikletin önceki hali http://www.bisikletforum.com/f100/salcano-city-sport-40-a-115007/ linkte .
    3 renkli baradine frenler ve yeni haliyle işte resimler.

    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]
     
  2. MUSA Ç.

    MUSA Ç. Kıdemli Üye

    Kayıt:
    15 Aralık 2013
    Mesajlar:
    337
    Beğeniler:
    437
    Şehir:
    Şile / İstanbul
    Bisiklet:
    Trek
    Seviye:
    çok beğendim. ilgimi çeken bi konu. ben de rampaları sevmem. gerçek bir rahatlama oluyor mu. ekstradan ne kadar daha ağırlık ekleniyor bisiklete. ne kadara mal oldu. biraz daha ayrıntı lütfen. çok şık durmuş inanın.
     
    oğuz çetinkaya bunu beğendi.
  3. oğuz çetinkaya

    oğuz çetinkaya Kıdemli Üye

    Kayıt:
    8 Nisan 2013
    Mesajlar:
    225
    Beğeniler:
    222
    Şehir:
    Darıca
    Bisiklet:
    Dahon
    Seviye:
    Yokuş diye birşey kalmıyor buna gerçekten inanın. Lakin çok dik yokuşlarda pedal desteğiniz de önemli hale geliyor. Yoksa hatırı sayılır yokuşlarda 20km/saatin altına inmiyor bisiklet bilgisayarındaki anlık hız verisi. Batarya oldukça hafif 3 kg civarı. Tüm sistem tam ölçmedim ama 4 kilo civarında ek yük getiriyor gibi. Bu ağırlık artışını düz yolda Elektriksiz gittiğimde pek hissetmedim. Maliyeti maalesef biraz pahalı 2000-2500 TL arası montaj dahil tutuyor. Kadro çantası ve bagaj üstü çantanın elektrik sistemi ile hiç alakası yok sonradan takıldı.
     
  4. MertAG

    MertAG TamBirTroll

    Yaş:
    24
    Kayıt:
    30 Ağustos 2014
    Mesajlar:
    850
    Beğeniler:
    581
    Şehir:
    Antalya
    Bisiklet:
    Kron
    Seviye:
    Ben pahalı ve gereksiz olarak gördüm açıkcası bu işin içinde terlemekde var rampada var zorlukda var tabi kişisel tercihinize saygı duyarım.
     
  5. MUSA Ç.

    MUSA Ç. Kıdemli Üye

    Kayıt:
    15 Aralık 2013
    Mesajlar:
    337
    Beğeniler:
    437
    Şehir:
    Şile / İstanbul
    Bisiklet:
    Trek
    Seviye:
    terlemeden yokuş çıkılıyor ha çok enteresan..evet meblağ gayet yüksek ama belki ilerde düşünebiliriz. ekipmanın markası ne acaba. aydınlatmalar eklenebiliyor herhalde dinamoya. dinamonun akıcılığa etkisi nasıl acaba. saçma olacak ama kalkışta hiç pedal çevirmeden kalkıyor mu :agla:
     
    oğuz çetinkaya bunu beğendi.
  6. ProfessionaL

    ProfessionaL Onursal Üye

    Yaş:
    25
    Kayıt:
    6 Haziran 2011
    Mesajlar:
    2.119
    Beğeniler:
    609
    Şehir:
    İstanbul
    Adı:
    Hasan Kılınç
    Bisiklet:
    Ghost
    Seviye:
    Oldukça güzel bir sistem kurmuşsunuz.

    Herkesin kendi seçimi ama ben o civarlarda XRS002 tiagra karbon bisikleti alırdım sanırım :)
     
    oğuz çetinkaya bunu beğendi.
  7. oğuz çetinkaya

    oğuz çetinkaya Kıdemli Üye

    Kayıt:
    8 Nisan 2013
    Mesajlar:
    225
    Beğeniler:
    222
    Şehir:
    Darıca
    Bisiklet:
    Dahon
    Seviye:
    Tabi ki bu bakış açısı da çok doğru lakin vaktiniz kısıtlı ise, pedallayabileceğiniz etrafınızda uygun yerler çok yoksa ve siz de bisikleti daha fazla kullanmak ve pedallamak istiyorsanız imkan olduğunda bana iyi bir seçenek olarak göründü. 4-5 aydır kullanıyorum. Konuyu yeni açtım. Bu kullanım döneminde daha önceki dönemlerime oranla çok daha fazla bisiklete binebilir oldum. Bu anlamda daha mutluyum. Saygılar benden.

    Kızıltoprak delta bisiklette kuruldu. Resimlerde pedalsız kalkıp sürebileceğiniz el gazı mevcut. Yani pedalsız da gidebiliyor bu meret. Bir keresinde lastiğim patladı. (Continental touring plus olmasına rağmen) yedek iç lastiğimizde subapı bozuk çıkınca en yakın bisikletçiye ki yaklaşık 2 km pedal çevirmeden el gazı ile gittim.
     
    serdalapardim, ProfessionaL ve MertAG bunu beğendi.
  8. Cenk Yiğit

    Cenk Yiğit Kıdemli Üye

    Kayıt:
    17 Mart 2014
    Mesajlar:
    244
    Beğeniler:
    56
    Şehir:
    izmir
    Bisiklet:
    Merida
    Seviye:
    Bu tarz sistemlere açıkçası karşıyım . Sizin kullandığınız sistemi tam olarak bilemiyorum ama bazı modellerde hız sınırlaması ne yazık'ki yok .Youtube'da sanki marifetmiş gibi 50-60 km hızlarda trafikte araçlara makas atıyorlar . Hiç bir araç veya yaya sizin elektrik destekli bir bisiklet kullandığınızı anlayamaz ve çıkabileceğiniz hızı tahmin edemez onuda geçtim 50-60 km hıza çıkan bir bisikleti hiç bir fren sistemi 10 metre içerisinde takla attırmadan duramaz .2-3 bin lira masraf yapmaktansa bir scooter almak bence herkesin sağlığı için daha iyi.
     
    Hasan Ç. ve oğuz çetinkaya bunu beğendi.
  9. oğuz çetinkaya

    oğuz çetinkaya Kıdemli Üye

    Kayıt:
    8 Nisan 2013
    Mesajlar:
    225
    Beğeniler:
    222
    Şehir:
    Darıca
    Bisiklet:
    Dahon
    Seviye:
    Bu tür sistemler otomatik olarak 25 km/saatten sonra desteği keserler. Yani bu sistemle Bahsettiğiniz hızlara destek ile çıkmak imkansız. A2 ehliyetim var. Ben de scooter düşündüm. Ancak etrafımda motorsiklet kazalarından dolayı yaralanan bir hayli insan mevcut. Hatta birisi toplamda 17 kırık geçirdi. Yokuş aşağı hızlandığımda hızımı 30 km nin üzerine çıkarmayan bir insanım. Dolayısı ile bisikleti çok daha fazla sevdiğimden , aynı zamanda pedallayabildiğimden ve yüksek hızla değil pedalla yolculuk etme keyfinden dolayı bu tarz bir işe giriştim. Sistem 250 watt 36 volt bir sistem
     
    YüzSürKoş bunu beğendi.
  10. MUSA Ç.

    MUSA Ç. Kıdemli Üye

    Kayıt:
    15 Aralık 2013
    Mesajlar:
    337
    Beğeniler:
    437
    Şehir:
    Şile / İstanbul
    Bisiklet:
    Trek
    Seviye:
    ekipmanın markasını merak ettim.
     
  11. Cenk Yiğit

    Cenk Yiğit Kıdemli Üye

    Kayıt:
    17 Mart 2014
    Mesajlar:
    244
    Beğeniler:
    56
    Şehir:
    izmir
    Bisiklet:
    Merida
    Seviye:
    Dediğim gibi sizin kullandığınız model konusunda bilgim yok ama bahsettiğim hızlara çıkan motoru üreten firmayı buldum hub motor,brushless motor,outboard conversion kit, BLDC motor, bike conversion kit, brushless controller,brushless motor controller,electric propulsion outboard,electric outboard,electric car motor,brushless joystick controller,brushless golf car,bru yaklaşık olarak sizin harcadığınız tutarda fiyatı var . Çok yüksek hızlarda bisikletle yapılacak bir kazanın veya birisine çarpmanın ölümcül bir sonuç doğuracağını bile bile neden hızı sınırlayıcı bir devre koymazlar anlayabilmiş değilim
     
    oğuz çetinkaya bunu beğendi.
  12. Ömer Çolak

    Ömer Çolak Forum Demirbaşı

    Kayıt:
    13 Eylül 2013
    Mesajlar:
    423
    Beğeniler:
    398
    Şehir:
    Kartal
    Bisiklet:
    Carraro
    Seviye:
    Hayırlı olsun zaten kullanıyorsunuz. Bundan sonra da güle güle kullanın...
    Oğuz beyi tanıdığım icin diyorum tam olarak yazdığı gibi. Önceliği güvenlik. Elciklerin yanında ayna olduğu gibi ayrıca kask aynası da kullanıyor. Ekstra güvenlik. Elektrik sistemini anladığım kadarıyla bisikleti işlerini halletmek için kullandığı zamanlarda terlememek ve ikametinin olduğu bölgedeki bol eğimlerden kurtulmak için kullanıyor...
     
    oğuz çetinkaya bunu beğendi.
  13. Anıl Küçükgöksel

    Anıl Küçükgöksel Forum Demirbaşı

    Kayıt:
    8 Aralık 2012
    Mesajlar:
    423
    Beğeniler:
    352
    Şehir:
    Lüleburgaz - Aydın
    Bisiklet:
    Giant
    Seviye:
    Mert senin yaşın 22 benim yaşım 23. Sana bana göre yokuş çıkmak büyük bir zorluk değil. Ama elektrik taktıran abimize baktığımızda yaşı 39 ve fizik elverişsizse çileden başka bişey değildir ve kilo varsa dizde rahatsızlanmaya kadar gider bu durum. Gereksiz görüyorum demek çok yanlış bi yorum.
     
  14. oğuz çetinkaya

    oğuz çetinkaya Kıdemli Üye

    Kayıt:
    8 Nisan 2013
    Mesajlar:
    225
    Beğeniler:
    222
    Şehir:
    Darıca
    Bisiklet:
    Dahon
    Seviye:
    Ömer hocam tam olarak anlattığın gibi

    Greenline 28 jant set
     
  15. MUSA Ç.

    MUSA Ç. Kıdemli Üye

    Kayıt:
    15 Aralık 2013
    Mesajlar:
    337
    Beğeniler:
    437
    Şehir:
    Şile / İstanbul
    Bisiklet:
    Trek
    Seviye:
    green line'da siyah jant teli seçeneği var mı?

    ben de yaşadığım yerdeki hemen hemen tüm yokuşları çıkabiliyorum ama terledikten, turşu gibi kokup işe veya eve dönmek te istemiyoruz tabi. bunun yaşla bi alakası yok. 35 yaş üstü biri olarak çok alındık :rolleyes:
     
    YüzSürKoş bunu beğendi.
  16. Anıl Küçükgöksel

    Anıl Küçükgöksel Forum Demirbaşı

    Kayıt:
    8 Aralık 2012
    Mesajlar:
    423
    Beğeniler:
    352
    Şehir:
    Lüleburgaz - Aydın
    Bisiklet:
    Giant
    Seviye:
    yok abi estafurullah. benim bisiklete çıktığım grupta 62 - 60 - 59 yaşlarında amcalar var onları gördükten sonra yaşta demem bisiklete :) ama rampalarda zor oluyor doğal olarak yaş ileride olunca bu da bi gerçek. bunu bana abilerim hep söyler ben kendim yaşayıp öğrenmedim :D
     
  17. YüzSürKoş

    YüzSürKoş Onursal Üye

    Kayıt:
    24 Mayıs 2014
    Mesajlar:
    2.274
    Beğeniler:
    2.911
    Seviye:
    Oğuz abı bence çok güzel olmuş.Hem trafık hem de rampa derdınden kurtulmussunuz.Sıstemde 2 yılda kendısını amortı edıcektır zaten.Kazasız belasız suruusler dılerım :)
     
    oğuz çetinkaya bunu beğendi.
  18. thomisus lx

    thomisus lx Onursal Üye

    Kayıt:
    25 Haziran 2007
    Mesajlar:
    3.004
    Beğeniler:
    2.148
    Seviye:
    emrah9700 ve oğuz çetinkaya bunu beğendi.
  19. Bisikletli Gezgin

    Bisikletli Gezgin Onursal Üye

    Kayıt:
    3 Mart 2011
    Mesajlar:
    3.626
    Beğeniler:
    4.262
    Şehir:
    Altındağ, Ankara
    Bisiklet:
    Sedona
    Seviye:
    Güzel bisiklet... İyi günlerde kullanın...
     
    oğuz çetinkaya bunu beğendi.
  20. Berk Karaca

    Berk Karaca Kıdemli Üye

    Kayıt:
    23 Kasım 2010
    Mesajlar:
    387
    Beğeniler:
    467
    Şehir:
    İstanbul
    Bisiklet:
    Specialized
    Seviye:
    Gayet güzel bir dönüşüm olmuş. Biraz fiyatlı olduğu aşikar ama fayda-maliyet olarak bakıldığında mantıklı bir hareket bence. Bu uygulamayı yaptıran kişi için ne kadar gereklidir veya değildir, onu kendisi bilir. Dışarıdan bakan kişilerin ise gereksiz, pahalı vs. olduğunu düşünmesinin ve bunu belirtmesinin bir anlamı yok. Bunun yaşla da alakası yok. Siz rampada 190 nabız görmeyi seviyorsunuz diye herkes bunu sevmek-yapmak zorunda değil. İnsanların tercihlerini gerekli-gereksiz, doğru-yanlış diye eleştirmeyi bırakırsanız buradaki gibi değişik yaklaşımlar içeren konularda daha çok bilgi sahibi olabiliriz.

    Ben de antrenman için bisiklete binmek dışında terlemeden sağa sola ulaşım için böyle bir çözüm düşünüyorum bazen. Güç ön tekere aktarılırken siz de arka tekere güç verdiğinizde iki çeker bir bisikletiniz oluyor. Çok verimli gözüküyor. Benim merak ettiğim menzili. Ürünün özelliklerinden ulaşılabilir tabi ama ben kullanan birisinden bilgi almak isterim. Bir de önden çekiş yokuş yukarı patinaj çekiyor mu? :rolleyes: