Duyuruyu Kapat
Facebook Gözat
Twitter Gözat

Salcano Astro 270 SV Evde Kurulum ;)

Konu, 'Bisikletlerimizin Fotoğrafları' kısmında Abdullah Yücel tarafından paylaşıldı.

  1. Abdullah Yücel

    Abdullah Yücel Üye

    Kayıt:
    28 Aralık 2013
    Mesajlar:
    52
    Beğeniler:
    84
    Şehir:
    İzmir
    Bisiklet:
    Salcano
    Seviye:
    2 Gün Önce Hepsiburada.com'dan sipariş verdiğim bisikletim bugün elime ulaştı. Kargo geldiği sırada derste olduğum için eve teslim olamadı :) Gidip kargo şirketinin bayisinden almam gerekti falan filan.
    Gelir gelmez orasında burasında birşey varmı diye kontrol ettim . Sonra hemen kuruluma geçtim

    [​IMG]
    İçinden en azından alyan anahtarları çıksaydı çok memnun olurdum ama mecbur başkasına muhtaç olduk
    [​IMG]
    Rengi çok hoşuma gitti. Önceden çekilen fotoğraflarına bakıyorum , kendi çektiğim fotoğraflara bakıyorum , yok canlı rengi çok daha güzel
    [​IMG]
    [​IMG]
    Amortisör kilit telini halen daha takamadım nasıl takılacağını bilmiyorum yarın servisteki elemanlar halleder İnşAllah onu. Birde zilimizin vidasını sıkamadım tek kişi olduğum için hem sabitleyip hem tornavida kullanamadım. Onuda servise bıraktım.
    [​IMG]
    Seleyi takmak , bisikletin tamamını montajlamaktan daha uzun sürdü, bitürlü mantığını çözemedim. En sonunda fotoğraflara bakarak yaptım . Meğer seleden parça sökmek gerekiyormuş :)

    Veee Son Hali
    [​IMG]
    Bikaç gün öncesinde kafama bisiklet almayı koydum bu bisikletten haberim bile yoktu. Bu forumdaki arkadaşlar sayesinde bu bisikleti gördüm ve özelliklerini çok beğendim ki burda "Mert C." arkadaşıma çok teşekkür ederim. Bisikleti bana tanıttı , soru sordum cevapladı... İlgine teşekkür ederim arkadaşım. İndirimi kaçırmadan hemen ,12 taksit maksit aldım bişekilde :)
    Çiğli-Ege Üniversitesi arası 16 Km falan yaklaşık. Okula bundan sonra bisikletlen gitmeyi düşünüyorum :) İzmir'in havasıda müsait .
    Peki arkadaşlar bu bisiklete ne aksesuar alıyım ? Kilit , iç lastik , pompa benim aklıma gelenler varsa eklemek istediğiniz buyrun .
    Yola çıkınca da birsürü fotoğraf çekicem İnşAllah.
     
  2. Mert C.

    Mert C. Onursal Üye

    Kayıt:
    14 Ağustos 2013
    Mesajlar:
    1.611
    Beğeniler:
    472
    Bisiklet:
    Salcano
    Seviye:
    kilit şart tabiki, 100% koruma sağlamaz ama caydırıcılığı var biraz. kilitsiz durmaz yerinde :)
    bisiklete aksesuar almadan önce iyisinden bir kask ve eldiven, sonra matara kafesi, km saati, akşamları da kullanacaksan far, isteğe bağlı zincir çizmesin diye kadro koruyucu, asfalt ağırlıklı kullanacaksan daha dişsiz ve ince lastik vs...

    yama yapabileceksen yanında yama seti taşıman yeter, kolay kolay yama tutmayacak bir patlak olmaz. istersen taşıyabilirsin tabi yedek iç lastik de...
    yama setin ya da iç lastiğin varsa pompa da taşımalısın tabi, ama bunlar yoksa pompanın da anlamı olmaz. zamanla basıncı düşen lastiğini 2-3 haftada bir benzin istasyonunda şişirebilirsin, onun için pompa almana gerek yok.
    yama seti taşıyacaksan kadro ya da sele altına çanta da gerekiyor tabi :) yani patlama ihtimaline karşı alacaksan tam set alacak ve bayağı bir ekipman taşıyacaksın. benim 500km'yi geçtiğim halde bir kez bile lastiklerim patlamadı şimdiye kadar.

    renk özellikle benim fotoğraflarımda güneş altında olduğundan ve kamera ayarları da tam olmadığından çok soluk çıkmış :) konuda da yazmıştım daha parlak ve koyu bir kırmızı olduğunu :D
     
    Çağlayan, Adem Kaya ve Abdullah Yücel bunu beğendi.
  3. Adem Kaya

    Adem Kaya Forum Bağımlısı

    Yaş:
    26
    Kayıt:
    3 Temmuz 2012
    Mesajlar:
    689
    Beğeniler:
    686
    Şehir:
    istanbul
    Bisiklet:
    Raleigh-USA
    Seviye:
    Kadro boyu 18 galiba. Umarım boyuna uygundur yoksa geri vermen daha yararlı olur.
     
    Mert C. bunu beğendi.
  4. Abdullah Yücel

    Abdullah Yücel Üye

    Kayıt:
    28 Aralık 2013
    Mesajlar:
    52
    Beğeniler:
    84
    Şehir:
    İzmir
    Bisiklet:
    Salcano
    Seviye:
    1,78 Boyum var . Araştırdım bana 18 önerdiler. Kadro boyuda 18 . Sorun çıkmaz diye düşünüyorum
     
    Mert C. bunu beğendi.
  5. can akıncılar

    can akıncılar Onursal Üye

    Kayıt:
    29 Aralık 2010
    Mesajlar:
    1.533
    Beğeniler:
    856
    Şehir:
    Fatsa
    Bisiklet:
    Salcano
    Seviye:
    Hayırlı olsun bisiklet 670 liraydı sanırım internet fiyatı alıp satmayı düşünüyorum piyasasına uygun:D Zinciri 100 km'de bir yağlayın yağı zincir aralarına dökün ve pedalı 4 5 tur döndürün.Ayrıca bir adet iç lastik,alyen takımı,yama takımı,pompa,ben 9-10 vs.. anahtar ayrıca 1 adet vites teli 1 adet fren teli de taşıyorum,en kopmaz dediğim yerde tel kopmuştu'da:dAyrıca üzerindeki lastiklerle 9700 km yol yaptım 50-55 psı hava basın sürekli asfaltta gideceksiniz hem lastik yere yapışmaz,araziye girince'de 35 38 psı en iyi randıman aldığım hava basıncıydı:D Burdan en alt resimde 9 bin km sonraki halini görebilirsiniz;http://www.bisikletforum.com/showthread.php?t=122271&highlight=
     
    Mert C. bunu beğendi.
  6. Adem Kaya

    Adem Kaya Forum Bağımlısı

    Yaş:
    26
    Kayıt:
    3 Temmuz 2012
    Mesajlar:
    689
    Beğeniler:
    686
    Şehir:
    istanbul
    Bisiklet:
    Raleigh-USA
    Seviye:
    Tamamdır sorun yok tam sana göre. Güle güle kazasız sürmen dileğiyle.
     
    Mert C. ve Abdullah Yücel bunu beğendi.
  7. Çağlayan

    Çağlayan Onursal Üye

    Kayıt:
    1 Nisan 2012
    Mesajlar:
    1.764
    Beğeniler:
    2.110
    Şehir:
    İzmir
    Seviye:
    Hayırlı olsun,

    Aksesuar olarak öncelik sıralaması ; Kask > Eldiven > Kilit,

    İzmir'deki tüm arkadaşlar ile ve sizinle bir gün beraber pedallamak dileğiyle..
     
    Mert C. ve Abdullah Yücel bunu beğendi.
  8. Mert C.

    Mert C. Onursal Üye

    Kayıt:
    14 Ağustos 2013
    Mesajlar:
    1.611
    Beğeniler:
    472
    Bisiklet:
    Salcano
    Seviye:
    9700km kullandığınıza ve memnun olduğunuza göre pek sorun yaratmıyor sanırım, ama resmi sitesinde 50-65psi aralığı öneriliyor. 35-38 psi ile lastikleri ezebilirsiniz, zaten yarış lastiği olup hafiflik için ince yanaklı üretildiğinden ezilmeye de uygun gibi sanki...
    http://www.conti-online.com/www/bicycle_de_en/themes/mtb/cc_marathon/raceking_en.html asfalt ve hafif bozuk yolda kullandığımdan üst sınıra yakın kullanıyorum ben, bastığımda 65'e basıp ara ara yeniliyorum havasını.

    teli nasıl kopardınız acaba? kazada vs. yerde sürüklenmediği sürece normal kullanımda "özellikle vites telinin" kopmasına anlam veremiyorum.
     
  9. Abdullah Yücel

    Abdullah Yücel Üye

    Kayıt:
    28 Aralık 2013
    Mesajlar:
    52
    Beğeniler:
    84
    Şehir:
    İzmir
    Bisiklet:
    Salcano
    Seviye:
    Çok isterim abicim. Ben İzmir'de yeniyim. Bu sene üniversiteyi kazanınca geldim buraya. Bisiklet vasıtasıyla heryeri gezmek istiyorum .
     
    Çağlayan ve Mert C. bunu beğendi.
  10. Çağlayan

    Çağlayan Onursal Üye

    Kayıt:
    1 Nisan 2012
    Mesajlar:
    1.764
    Beğeniler:
    2.110
    Şehir:
    İzmir
    Seviye:
    Tabiki neden olmasın,hatta Bisiklet forum İzmir grubu olarak bir grup oluşturabiliriz.. :)
     
  11. can akıncılar

    can akıncılar Onursal Üye

    Kayıt:
    29 Aralık 2010
    Mesajlar:
    1.533
    Beğeniler:
    856
    Şehir:
    Fatsa
    Bisiklet:
    Salcano
    Seviye:
    Kaptan araziye 55 60 psı havayla girerseniz hem zevk almazsınız(şahsen almıyorum) hemde o janta zarar veririm diye tercih etmiyorum.Lastiğin üzerinde bir sınır vardır alt ve üst diye siz eğer 20 25 psı'de kullanırsanız dediğiniz doğru ama arazide az da olsa konfor lazım,yoksa bisiklet dengesiz hareket eder.Ben bu yüzden jantı çatlatmıştım.Vites telini kopmadan 2 ay önce filan değiştirmiştim,her halde bisikletçi fazla sıkmış bir kaç tel kopmuştu bir şey olmaz dedim ertesi gün uzun bir yol yaptım vitesi atarken elim resmen fırladı 30 cm ileriye kafam gidona çarpacaktı:D dedim kumandayı kırdım her halde neyse tel mefta olmuş.
     
  12. Mert C.

    Mert C. Onursal Üye

    Kayıt:
    14 Ağustos 2013
    Mesajlar:
    1.611
    Beğeniler:
    472
    Bisiklet:
    Salcano
    Seviye:
    bu lastik sonuçta arazi lastiği, kullanım alanı belli. continental tarafından önerilen 50-65 psi aralığı asfalt kullanımı için değil ki... :)
    arazide düşük basınç daha rahat elbette, ancak alt sınır bir arazi lastiğinde 50 psi olarak belirlenmişse bunun da bir sebebi olmalı gibi geliyor bana. :D

    bir anda 30cm ileri gitmenize sebep olacak kadar sert mi vites kolu? :D ben çok rahat, fazla bir güç uygulamadan geçiriyorum. tel kopup kol boşa çıksa zor farkederim :rolleyes:
     
  13. can akıncılar

    can akıncılar Onursal Üye

    Kayıt:
    29 Aralık 2010
    Mesajlar:
    1.533
    Beğeniler:
    856
    Şehir:
    Fatsa
    Bisiklet:
    Salcano
    Seviye:
    Siz o hava basıncıyla rahat ediyorsanız ne ala:D Benim şuan kullandığım Mıchelın Lastik'te alt sınır 29 üst sınır 68 yazıyor.Tabi ben 68 psı basamıyorum çünkü kullandığım iç lastik en fazla 55 psı dayanıyor.Bu arada yarışlara giden bir abiye Hatta geçtiğimiz Kasım ayında Antalya MTB yarışında 2.olan bu kişiye 45-50 psı dolaylarında ki lastiklerimi sıkmasını ve bu lastiğin arazide nasıl olacağını sordum lastiği sıktı bu ne olum dedi taş gibi bunla rahat edemezsin dedi.Nerdeyse 30-35 psı'ye indirdim'de ancak tamam dedi ona da baş sallıyarak.
     
  14. Mert C.

    Mert C. Onursal Üye

    Kayıt:
    14 Ağustos 2013
    Mesajlar:
    1.611
    Beğeniler:
    472
    Bisiklet:
    Salcano
    Seviye:
    işte bu yüzden birinci olamamış :islik: :p
    bozuk yollar kısa mesafeyse genelde ayakta gidiyorum, rahat edemiyorum tabiki :) çok sarsılıyor. ama genel kullanımım düz yol olduğundan üst sınırda kullanmak çoğunlukla yararıma oluyor.
     
  15. fatih selim yakar

    fatih selim yakar Kıdemli Üye

    Kayıt:
    28 Eylül 2013
    Mesajlar:
    271
    Beğeniler:
    57
    Şehir:
    istanbul
    Seviye:
    Masanin kilit telini kilit acikken iceri dogru sokcaksin ondan sonra iceri giren kucuk bir delik var ordan sikiliyor dikey bir delik degil yatay bir delik.Kolay gelsin
     
  16. alperK

    alperK Onursal Üye

    Kayıt:
    6 Eylül 2013
    Mesajlar:
    1.894
    Beğeniler:
    337
    Bisiklet:
    Salcano
    Seviye:
    kilit yerini en küçük alyan ile kenarından sıkabilirsiniz

    bozuk ve toprak yolda hava düşürülmesinde fayda var 65 psiden 50 psi gibi
     
  17. mehmet faruk türker

    mehmet faruk türker Üye

    Kayıt:
    7 Nisan 2011
    Mesajlar:
    96
    Beğeniler:
    15
    Şehir:
    izmir
    Seviye:
    izmirde çok fazla gruplar var oturduğun semtte mutlaka bit grup vardır hangi üniversitedesin ?
     
  18. Abdullah Yücel

    Abdullah Yücel Üye

    Kayıt:
    28 Aralık 2013
    Mesajlar:
    52
    Beğeniler:
    84
    Şehir:
    İzmir
    Bisiklet:
    Salcano
    Seviye:
    Ege Üniversitesi
     
  19. ProfessionaL

    ProfessionaL Onursal Üye

    Yaş:
    25
    Kayıt:
    6 Haziran 2011
    Mesajlar:
    2.119
    Beğeniler:
    609
    Şehir:
    İstanbul
    Adı:
    Hasan Kılınç
    Bisiklet:
    Ghost
    Seviye:
    Güle güle kullanın fiyatına göre çok güzel bir bisiklet. :)

    Öncelikle birkaç noktaya değinmek istiyorum. Bisiklet sürerken doğru açıyı yakalamak için bisikletinizde birkaç değişiklik yapmanız gerekecek. Forumda sele yüksekliği ayarı, lastiklere ne kadar hava basılmalı, çapraz vites kullanımı vs vs bunları okumanızı tavsiye ederim. Birde Vites-Fren kolları açısı çok kötü onları tam zıttı yönde ayarlamanız gerekiyor yani aynı şekilde ama aşağı doğru bakmalı. Böyle kullanırsanız bir noktadan sonra ellerinizde ağrı oluşur.
     
  20. Berke

    Berke Road Bike Cyclist

    Kayıt:
    21 Haziran 2013
    Mesajlar:
    5.797
    Beğeniler:
    8.802
    Bisiklet:
    Carraro
    Seviye:
    Hayırlı olsun başlangıç için donanım ve fiyat bakımından çok mantıklı bir seçim ancak asfaltta kullanacaksanız 2.2 lastikler size işkence gibi gelecektir söyleyeyim şimdiden. 1.75 gibi biraz daha ince lastik takarsanız baya rahatlatır şimdiden keyifli pedallamalar. :)
     
    Berke bunu beğendi.