Duyuruyu Kapat
Facebook Gözat
Twitter Gözat

İnceleme Salcano Assos 50 SLX

Konu, 'İncelemeler' kısmında BF Okuru tarafından paylaşıldı.

Etiketler:
  1. BF Okuru

    BF Okuru Yeni Üye

    Kayıt:
    2 Şubat 2005
    Mesajlar:
    17
    Beğeniler:
    72
    Seviye:
    Merhaba arkadaşlar yeni bir bisiklet aldım ama almadan önce tekrar hayal kırıklığına uğramamak için uzun araştırmalar yaptım ve bu modeli alma kararı aldım. Türkiye'de hemen hemen sormadığım bisikşetçi kalmadı bir türlü bulamadım, tam ümitlerimin tükendiği bir sırada bir internet sitesi takıldı gözümü www.akildakal.com hemen aradım ve sordum, benimle konuşan kişi Erhan KOÇ oranın yetkilisi, hemen sipariş ettim ve ellerinde sadece 2 adet 16,5'inç kadro olduğunu söylediler, ben ise 18,5 kadrolu istiyordum ve benden 4 gün süre istedi erhan bey, ve naptı etti ve benim bulamadığım bisikleti buldu ve hemen bana ulaştırdı, kendilerine ve ekibine bu çabalarından dolayı tekrar teşekkür ederim. Sırada çoğu insanın beğenmediği bir numaralı servis SALCANO servisi var VARLIK MOTOR Halit VARLIK, kendisinede verdiği destekten dolayı ayrıca anlayışı ve alakası için teşekkür ederim. Sırada çoğu arkadaşın sağlamlığından şüphe duyduğu zorluk testi vardı, test ettim ve artık inceleme vaktinin geldiğini düşünüyorum.

    Bisikleti alalı tam 14 gün oldu 350km yol katettim, dağ, bayır, toprak-taşlı-mıcırlı-kaya parçalarının bulunduğu yollardan geçtim, önceki bisikletimle bile zor tırmandığım ama SALCANO ile 1100 rakımlı genelde bayağı eğimle 60km'lik rahat bir kule tırmanışı sırasında ve ardından hiç bir sorunla karşılaşmadan gayet sağlam ve sorunsuz bir test süresini doldurdum, hafif bir temizlik yaptım ve eklediğim resimleri bugün çektim, daha önce çekseydim pek bir anlamı olmayacaktı bu şekilde daha sağlıklı olacanığını düşündüm, bu yüzden test sırasında kadronun ve bazı yerlerin taşlardan dolayı zarar görmemesi için sargı uyguladım. Maksat taşlar sıçradığında boyaya zarar vermesin. Bence sanılanın aksine SALCANO'nun MTB - Dağ bisikleti kategorisindeki orta ve üst seviye modelleri bir çok yabancı markadan iyi diyebilirim. Ben daha önce scott scale 70 2012 kullanıyordum ve bu bisiklet ondan hafif, seri, daha sağlam, kağıt'a çok para vermenin bir anlamı olmadığını düşünüyorum artık biraz geç oldu ama zararın neresinden dönülürse kardır.

    Şimdide Bisikletimizin kullandığı donanımların teknik incelemere geçelim;

    Kutu eve geldi ve bir merak ve heyecan sardı :)

    2013-06-21-384.jpg

    2013-06-21-385.jpg

    2013-06-21-386.jpg

    Şu görüntü beni benden aldı, hemen 20dk içerisinde kurdum ve herşey hazırdı zaten, scott kadar 1-1,5 saat uğraştırmadığı için kendisine teşekkür ederim :)
    Ek Not : kutu içerisinden pedal çıkmıyor.

    Canavar ayağa kalktı ve artık kabuk atacak :)

    2013-06-21-387.jpg

    2013-06-21-388.jpg

    [​IMG]

    [​IMG]

    2013-06-30 09-01-58.283.jpg

    2013-06-30 09-41-33.681.jpg

    RİTCHEY sel borusuna, gidon, gidon boğazına, furç takımına, seleye söylenecek bişey yok.

    2013-06-30 08-56-40.530.jpg

    2013-06-30 09-16-25.648.jpg

    2013-06-30 09-17-32.670.jpg

    CS-HG81-10 Vites sistemi bir harika, deore'den sonra slx gerçekten insanın yorgunluğunu alıyor ve bir serilik kazandırıyor, doğası gereğide Dyna-Sys olduğundan vites geçişleri mükemmel ötesi,
    Dyna-Sys teknolojisi, sadece kaset dişliden oluşmuyor tüm vites sistemini kapsıyor,
    -Bu sayede daha akıcı vites değişimi
    - Verimi ve dayanıklılığı arttıran ideal dişli kombinasyonlarıyla ilgili bir durumdur.

    [​IMG]

    2013-06-30 09-39-12.573.jpg

    Yeni arka aktarıcı, RD-M675-SGS
    Shadows RD+ teknolojisi sayesinde zincir vuruntusunu azaltıyor ve zincir gürültüsünü azaltıyor, resimdeki kol sayesinde zincir düşmesi zincir sallanması gibi sorunlar artık ortadan kalkıyor,

    2013-06-30 09-00-06.931.jpg

    2013-06-30 09-00-25.742.jpg

    2013-06-30 09-01-01.870.jpg

    Bu değişimden ön aktarıcıda payını alıyor ve bizlere daha fazla zincir ve iç bakla açıklığı sunuyor, sadece üstten çektirmeli yeni link tasarımı artık geniş aralıklı ama buda bazı kadro ve lastikler arasındaki mesafeyi daralttığı için montajda sıkıntılar çıkartabilir.


    [​IMG]

    2013-06-30 09-04-53.059.jpg

    Yeni ayna kollarda içi boş, hafif ve güzel bir tasarım sunmuş bize, 24mm çaplı mil ve yatakla daha iyi ağırlık dağılımı ve daha fazla denge sağlamak amacıyla kadro dışına yatak konumunu ayarlayabilir,
    Tamamen dayanıklılık ve güç üzerine kurulan bir sistem.

    2013-06-30 09-06-22.903.jpg

    2013-06-30 09-06-41.393.jpg

    2013-06-30 09-24-12.435.jpg

    2013-06-30 09-35-06.866.jpg


    Maşa 80 ve 100mm seçenekleriyle çalışmakta yaylı maşaya göre daha seri çalışma sunuyor.

    2013-06-30 09-07-40.097.jpg

    2013-06-30 09-08-40.797.jpg

    2013-06-30 09-09-19.442.jpg

    2013-06-30 09-09-37.631.jpg

    2013-06-30 09-09-45.277.jpg

    2013-06-30 09-26-02.762.jpg

    2013-06-30 09-28-09.291.jpg

    2013-06-30 09-28-26.353.jpg

    -WH-MT55 Jantlar ise 24,6mm geniş jantlı profil
    - İç lastiksiz ve iç lastiklwe ile uyumlu
    -15mm ön E içi boş sert mil, süspansiyon eğrilmesini düşürür
    -Ayrıca çift temaslı yüksek kaliteli sızdırmazlık özelliği ile bilyaların ömrünü uzatır.

    2013-06-30 09-10-16.574.jpg

    2013-06-30 09-11-17.365.jpg

    2013-06-30 09-11-45.554.jpg

    Lastikler daha önce kullandığım schwelbe rocket ron lastiklerden daha hafif ve daha dayanıklılar.

    2013-06-30 09-12-04.602.jpg

    2013-06-30 08-56-18.842.jpg

    Yeni BL-M675 fren kolları, yeni kısa kurslu SERVO WAVE mekanizması ise daha yüksek kol girişi sayesinde hızlı kavrama yaparak daha iddalı fren sağlar

    2013-06-30 09-13-16.888.jpg

    2013-06-30 09-15-21.764.jpg

    2013-06-30 09-15-39.763.jpg

    2013-06-30 09-37-49.674.jpg

    Sele borusu kelepçesinin alyan anahtar ile açılması bence bir artıdır, elle açılıp sele ve borusu çalınamaz :)

    2013-06-30 09-23-52.682.jpg

    Yeni BR-M675 fren gövdesi, ICE TECHNOLOGIES destek vermektedir, gövde yüksek güçlü seramik pistonludur, yeni gövde sayesinde kolay ve temiz hava alma işlemi yapılabilir.


    [​IMG]

    2013-06-30 09-29-00.233.jpg

    2013-06-30 09-32-20.954.jpg

    2013-06-30 09-34-48.270.jpg

    2013-06-30 09-33-48.933.jpg

    Yeni HG-X zincir ise tamamen yenilenmiş ve özel yönlü 10 vites, sayesinde daha düzgün vites değişimi, düşük ağırlık sunuyor
    Dış tarafı ön vites değişimi için, iç tarafı ise arka vites değişimi için yeniden düzenlemiştir. ÇAmur engelleme özelliği ilede çamur tutma olayı ortadan kalkmış.

    2013-06-30 09-35-32.799.jpg

    2013-06-30 09-44-41.079.jpg

    2013-06-30 09-44-52.500.jpg

    [​IMG]

    NOT: Kadro içinde birşeyler söylemek gerekirse, daha önce kullandığım scott kadrosundan hem daha hafif hem daha sağlam. Ayrıca incelemeldeki teknik bilgilerin bir kısmı SHİMANO 2013 BİSİKLET KOMPONENTLERİ DESTEK KATALOĞUNDAN ALINMIŞTIR.
     
  2. erphan

    erphan Forum Bağımlısı

    Yaş:
    43
    Kayıt:
    27 Nisan 2010
    Mesajlar:
    834
    Beğeniler:
    519
    Şehir:
    Ankara
    Adı:
    Erhan
    Bisiklet:
    Scott
    Seviye:
    hayırlı olsun. kazasız, bol pedallar dilerim :)
     
  3. mustafa genç

    mustafa genç Bisikletkolik

    Kayıt:
    8 Haziran 2013
    Mesajlar:
    1.289
    Beğeniler:
    705
    Şehir:
    Samanlı, Bursa
    Bisiklet:
    Sedona
    Seviye:
    Hayırlı uğurlu olsun öncelikle Güle güle kullanın ve,
    2800 tl diyor sitesinde bence bir bisiklet için çok fazla ve saçma bir rakam nasıl bir donanımı olursa olsun sonuçta insan gücüyle gidiyor eğer daha fazla performans istenirse yerine motor alınması daha iyi olur bu Paraya alt tarafı bisiklet 100.000 tl verince uçmaz ya bu alet.
     
  4. BF Okuru

    BF Okuru Yeni Üye

    Kayıt:
    2 Şubat 2005
    Mesajlar:
    17
    Beğeniler:
    72
    Seviye:
    Teşekkürler erphan.
     
  5. BF Okuru

    BF Okuru Yeni Üye

    Kayıt:
    2 Şubat 2005
    Mesajlar:
    17
    Beğeniler:
    72
    Seviye:
    Teşekkürler mustafa, 2800tl vermedim sitede görünen rakamlar seninde dediğin gibi çok fazla.
     
    Örümböcük ve mariokaldato bunu beğendi.
  6. ProfessionaL

    ProfessionaL Onursal Üye

    Yaş:
    25
    Kayıt:
    6 Haziran 2011
    Mesajlar:
    2.119
    Beğeniler:
    609
    Şehir:
    İstanbul
    Adı:
    Hasan Kılınç
    Bisiklet:
    Ghost
    Seviye:
    Hayırlı uğurlu olsun tekrardan :) Allah kaza bela göstermesin :)
     
  7. atta

    atta Forum Bağımlısı

    Kayıt:
    20 Temmuz 2008
    Mesajlar:
    775
    Beğeniler:
    407
    Şehir:
    -
    Seviye:
    Öncelikle Hayırlı olsun.

    İncelemeye gelince Güzel bir inceleme olmuş ama biraz taraflı gibi geldi bana çünkü rakip bisikletlerine göre eksi yönleri yazmıyor.
    İyi günler.
     
  8. BF Okuru

    BF Okuru Yeni Üye

    Kayıt:
    2 Şubat 2005
    Mesajlar:
    17
    Beğeniler:
    72
    Seviye:
    Teşekkürlere ertuğrul, eğimi tam bilmediğim için öyle yazmıştım ama değiştirdim, çok fazla derin incelemeye girmek istemedim, sade ve temiz olsun istedim, ayrıca taraflı bir durum yok ortada tamamen amatör ve bireysel bir incelemedir.
     
  9. BF Okuru

    BF Okuru Yeni Üye

    Kayıt:
    2 Şubat 2005
    Mesajlar:
    17
    Beğeniler:
    72
    Seviye:
    Teşekkürler hasan :) Amin
     
  10. atta

    atta Forum Bağımlısı

    Kayıt:
    20 Temmuz 2008
    Mesajlar:
    775
    Beğeniler:
    407
    Şehir:
    -
    Seviye:
    Bir şey değil görevimiz :) Peki o zaman ben sadece ufak eksi yönlerini açıklasaydınız iyi olurdu diye düşünmüştüm neyse Tekrar hayırlı olsun. :)
     
  11. Doğa Aslan

    Doğa Aslan Üye

    Kayıt:
    15 Temmuz 2011
    Mesajlar:
    71
    Beğeniler:
    26
    Şehir:
    Antalya/Alanya
    Seviye:
    öncelikle hayırlı olsun.
    ve gerçekten continental raceking lastiklerin schwelbe rocketronlara göre daha dayanıklı olduğunumu düşünüyorsunuz?
     
  12. BF Okuru

    BF Okuru Yeni Üye

    Kayıt:
    2 Şubat 2005
    Mesajlar:
    17
    Beğeniler:
    72
    Seviye:
    Teşekkürler, evet gerçekten continental raceking lastiklerin schwelbe rocket ron'lara göre daha sağlam olduğunu düşünmüyorum, biliyorum, geçtiğim yerleden schwelbe sınıfta kalmıştı ama continental raceking sorunsuz geçti o yüzden bunu rahatlıkla söyleyebilirim, fakat benim iyi dediğime sizin kötü demeniz gayet normaldir :)
    Şunuda söylemeliyimki, raceking lastikler önceki seri değil yeni seri, arada fark var.
     
  13. ulaş kaya

    ulaş kaya Forum Demirbaşı

    Kayıt:
    6 Mayıs 2012
    Mesajlar:
    552
    Beğeniler:
    336
    Şehir:
    Karaman
    Bisiklet:
    Cube
    Seviye:
    Acaba kaça aldınız sakıncası yoksa tabi?

    Güle güle kullanın kazasız sürüşler dilerim tam bir canavar bu:)

    2800 bencede çok ama donanım çok iyi .
     
  14. BF Okuru

    BF Okuru Yeni Üye

    Kayıt:
    2 Şubat 2005
    Mesajlar:
    17
    Beğeniler:
    72
    Seviye:
    Teşekkürler ulaş bey PM ile cevaplandı.
     
    ulaş kaya bunu beğendi.
  15. Orhanalkaya

    Orhanalkaya Forum Bağımlısı

    Kayıt:
    26 Mayıs 2012
    Mesajlar:
    858
    Beğeniler:
    197
    Şehir:
    Macaristan-Kayseri-İzmir
    Bisiklet:
    Merida
    Seviye:
    hayırlı olsun iyi pedallamalar :) bende dediğiniz her iki lastiği kullanan biri olarak 2 siylede parkura girmiş biri olarak daha doğrusu iki lastiğinde verimi güzel ama yol tutuşu konusunda schwalbe biraz daha öne geçiyor
     
  16. BF Okuru

    BF Okuru Yeni Üye

    Kayıt:
    2 Şubat 2005
    Mesajlar:
    17
    Beğeniler:
    72
    Seviye:
    Teşekkürler orhan, fakat ben tam aksinin olduğunu gördüm, farklı tecrübeler insanları değişik düşüncelere götürür ve kararım böyle :)
     
  17. bkagan

    bkagan Forum Bağımlısı

    Kayıt:
    24 Haziran 2012
    Mesajlar:
    768
    Beğeniler:
    252
    Şehir:
    Güzel olan heryer...
    Bisiklet:
    Salcano
    Seviye:
    maşallah güle güle kullanın keyifli sürüşler güzel bisiklet ...
     
  18. BF Okuru

    BF Okuru Yeni Üye

    Kayıt:
    2 Şubat 2005
    Mesajlar:
    17
    Beğeniler:
    72
    Seviye:
    Teşekkürler buğra,
     
  19. EmreK.

    EmreK. Üye

    Kayıt:
    22 Nisan 2013
    Mesajlar:
    59
    Beğeniler:
    36
    Şehir:
    Erzincan
    Bisiklet:
    Sedona
    Seviye:
    Maşallah çok güzel görünüyor , Kapadokya Bisiklet Festivali ve yarışlarının fotoğraflarında Assos serisi bisikletleri görmüştüm her türlü arazide fotoğrafları vardı , forumda canlısını görmek ayrı bir keyif verdi hayırlı olsun :)
     
  20. BF Okuru

    BF Okuru Yeni Üye

    Kayıt:
    2 Şubat 2005
    Mesajlar:
    17
    Beğeniler:
    72
    Seviye:
    Teşekkürler Emre,
    bende zaten türkiyede böyle bir bisikletin hiç bir yerde resimlerini ve detaylarını bulamadığım için böyle bir inceleme konusu açma gereği duydum, memnun olmana sevindim.
     
    EmreK. bunu beğendi.